Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 april 2017, 11:59   #21
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Enkel voor bepaalde liefhebbers...

De zeldzame Porsche 910 klassieke racewagen made in Austria, by Kreisel:

https://www.youtube.com/watch?v=DrW9myyROvk

Citaat:
https://electrek.co/2017/04/06/kreis...-all-electric/

Kreisel Electric, a small startup launched by three brothers in Austria, has been making a name for itself in Europe for having retrofitted some popular European-built electric (and non-electric) vehicles with their own battery packs and significantly increasing their range in the process. We reported on their VW e-Golf with a 55 kWh battery pack and Arnold Schwarzenegger’s custom all-electric Mercedes G-Class made by Kreisel.

Now the company unveils their latest project: a classic Porsche 910 converted to all-electric with a custom powertrain.

For its previous projects, Kreisel has been trying to get the attention of OEMs and show them that they can make better versions of their vehicles. This project is different since they are actually selling the car.

It’s not cheap: one million Euros ($1,065,000 USD).

While it’s clearly not for everyone, you can actually get a lot of out it. Of course, you get an all-electric version of a classic Porsche 910. Only 35 units were originally produced and later 4 were rebuilt by EVEX, this is one of them.

The all-electric performance of the car is also impressive thanks to the high-energy density 53 kWh battery pack that they managed to fit in a 1,100 kg (2,400 lbs) car:

“The high-performance (lithium-ion) battery pack, with a capacity of 53 kilowatt-hours, which is installed in the Kreisel EVEX 910e, weights 1.100 kilograms and enables a realistic range of 350 kilometres (217 miles). To accommodate the battery system as well as the powertrain in the rear, the frame of the original vehicle was slightly modified. Besides that the air-cooling of the historical vehicle was replaced by a cooling system which Kreisel developed for the high-performance drive.”

Those are decent specs and with a 0-100 km/h (0 to 62 mph) time of 2.5 seconds, the vehicle is competitive on the dragstrip with the Tesla Model S P100D Ludicrous. The top speed of 300 km/h (186 mph) is also impressive.
fossiele bucht eruit, electriek erin, de wagen wordt zelfs sneller.


Kreisel bouwt zo talrijke wagens om, de bekendste Oostenrijker was erbij bij de presnetatie, een omgebouwde Mercedes G, idem vervuilende bucht eruit:
https://electrek.co/2017/01/23/arnol...isel-electric/

Als Californier...
Citaat:
In the case of the Mercedes G-Class, they were able to install an impressive 80 kWh pack in the car for an estimated range of 190 miles. The battery weighs 510 kg (1,100 lbs) or about the equivalent of a Tesla battery pack.

kreisel-electric-offroader-3-klein kreisel-electric-offroader-9-copyright-kreisel-electric-gmbh-martin-proell-com
The electric motor has a 360 kW (490 PS) output on the road and reaches a maximum speed of 183 km/h (133 mph). It accelerates from 0 to 100 km/h (62 mph) in 5.6 seconds or 3 seconds faster than its original gas-powered version.

But that’s not all that is fast. What is particularly interesting is that Kreisel claims that the vehicle can charge at 150 kW – a lot faster than most vehicles available today.

They used the same parts for refueling as for charging:

kreisel-electric-offroader-5-copyright-kreisel-electric-gmbh-martin-proell-com kreisel-electric-offroader-6-copyright-kreisel-electric-gmbh-martin-proell-com
Schwarzenegger will be taking the car back to California to further test it and provide feedback. He said during the announcement:

“To me, with the electric version of this fantastic car, a dream has become true. The initial test drive was a real pleasure: The Kreisel is incredibly sporty and perfectly benefits from the advantages e-mobility has to offer. I really look forward to the following test runs and to the gradual further development in California.”

It’s not available for sale, but it’s part of Kreisel’s continuous effort tot try to establish itself as a battery supplier for the industry.

Here are a few more pictures and a video of Arnold unveiling the car:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 7 april 2017 om 12:15.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2017, 12:14   #22
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

80 kWh batterij en slechts 190 mijl bereik.

En dat dames en heren, is waarom het geen goed idee is om in bestaande wagens of platformen gewoon electromotoren en batterijen te leggen.

Tesla heeft een heel slimme zet gedaan om zijn Cd naar 0.21 te brengen bij Model 3.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2017, 13:10   #23
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Iedereen denkt nu dat elektriciteit met batterijen de oplossing is.
Maar dat is niet proper want die stroom opwekken is ook vervuilend.
Het komt erop neer dat zo'n 100% elektrische auto op dit moment gemiddeld nog zo'n 70gr CO2 uitstoot heeft.

Ik wacht op waterstof.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2017, 14:30   #24
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Iedereen denkt nu dat elektriciteit met batterijen de oplossing is.
Maar dat is niet proper want die stroom opwekken is ook vervuilend.
Het komt erop neer dat zo'n 100% elektrische auto op dit moment gemiddeld nog zo'n 70gr CO2 uitstoot heeft.

Ik wacht op waterstof.
Waterstof zal ook CO2 uitstoten helaas. Als men waterstofgas opwekt via reforming van aardgas dan heeft men 5.5 kg CO2 per kg H2.

Als een auto 10 g H2 per km verbruikt, dan 'stoot' die nog altijd 55 g CO2/km uit...

Uiteraard kan men waterstof uit groene stroom of uit biomassa opwekken waardoor de CO2 uitstoot daalt, maar hetzelfde geldt voor de stroom die wordt gebruikt om batterijen op te laden.

Er zijn andere en betere argumenten om te opteren voor waterstof zoals energiedichtheid (in vrachtwagens, vrachtschepen bijv.) en het veel sneller voltanken (in vgl. met snelladen van batterijen).
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2017, 14:41   #25
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Iedereen denkt nu dat elektriciteit met batterijen de oplossing is.
Maar dat is niet proper want die stroom opwekken is ook vervuilend.
Het komt erop neer dat zo'n 100% elektrische auto op dit moment gemiddeld nog zo'n 70gr CO2 uitstoot heeft.

Ik wacht op waterstof.
Wie heeft u deze onzin wijsgemaakt ?

Die waterstof, waar denk je dat die vandaan komt ?

Door water te tanken ofzo ? Neen, door electrolyse van water of uit aardgas. Waterstof is net zoals een batterij een energiedrager.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2017, 18:56   #26
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Iedereen denkt nu dat elektriciteit met batterijen de oplossing is.
Maar dat is niet proper want die stroom opwekken is ook vervuilend.
Die stroom is niet persé vervuilend, aangezien E auto's kunnen opladen (ook treinen rijden) op groene stroom opgewekt door zon, wind, enz... alles wat men hernieuwbare energiebronnen noemt.

Indien men thuis oplaadt moet men zorgen dat men een 100% groene stroomleverancier heeft, men kan gemakkelijk wisselen van leverancier.

Openbare laadpalen, zeker die van Tesla, zijn in de regel bijna altijd op groene stroom.
Bronnen genoeg om dat te staven. Laadpalenbouwers geven al een tijdje groene stroomgarantie op hun geplaatste palen, vb
Citaat:
https://www.businessinsider.nl/deze-...stroom-609042/
Deze laadpaal garandeert dat je oplaadt met groene stroom
07 Jan 2016
http://eneco.be/nl/mobility-services



Citaat:
Ik wacht op waterstof.
Dan kan je heel lang wachten...

Bron UBrussel: (hopelijk lees je dat eens)

Er wordt ook over waterstof gesproken als de echt ‘zero emission’ oplossing. Maar ook waterstof moet opgewekt worden. Waterstof dat men met aardgas produceert heeft geen voordeel wat betreft broeikasgassen. Je moet het waterstofgas dus met hernieuwbare energiebronnen opwekken, via wind- of zonne-energie of via waterkracht. Het probleem is dat men drie keer zoveel windturbines nodig heeft om een waterstofgaswagen te laten rijden dan wanneer men die elektriciteit voor een batterij-elektrische auto zou gebruiken.
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/op...inie/1.2467056
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 7 april 2017 om 19:14.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2017, 20:23   #27
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Iedereen denkt nu dat elektriciteit met batterijen de oplossing is.
Maar dat is niet proper want die stroom opwekken is ook vervuilend.
Het komt erop neer dat zo'n 100% elektrische auto op dit moment gemiddeld nog zo'n 70gr CO2 uitstoot heeft.

Ik wacht op waterstof.
Ik wacht op de ontwikkeling van de markt. Ik denk dat dat slimmer is dan de would be top-ingenieur uit te hangen.

Vorig jaar nog op het punt gestaan om mijn actuele suv 2200 diesel in te leveren voor een stekkerhybride van mitsubishi (de outlander 2000cc benzine), maar ze gaven niet genoeg voor mijn oud bakje.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2017, 20:51   #28
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik wacht op de ontwikkeling van de markt. Ik denk dat dat slimmer is dan de would be top-ingenieur uit te hangen.

Vorig jaar nog op het punt gestaan om mijn actuele suv 2200 diesel in te leveren voor een stekkerhybride van mitsubishi (de outlander 2000cc benzine), maar ze gaven niet genoeg voor mijn oud bakje.

.
Je portemonnee is altijd het belangrijkste. Als grootvader zou ik er wel even bij stilstaan bij wat zo'n oude diesel in de longen van onze kinderen jaagt.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2017, 18:51   #29
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik wacht op de ontwikkeling van de markt. Ik denk dat dat slimmer is dan de would be top-ingenieur uit te hangen.

Vorig jaar nog op het punt gestaan om mijn actuele suv 2200 diesel in te leveren voor een stekkerhybride van mitsubishi (de outlander 2000cc benzine), maar ze gaven niet genoeg voor mijn oud bakje.

.
En jij denkt dat ze u in de toekomst meer gaan geven ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2017, 19:39   #30
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Je portemonnee is altijd het belangrijkste. Als grootvader zou ik er wel even bij stilstaan bij wat zo'n oude diesel in de longen van onze kinderen jaagt.
Mijn actuele bak heeft wel een roetfilter. 't Is toch al dat.

Verder overwoog ik natuurlijk om die stekkerhybride te kopen, maar dat kost wel erg veel centen.
Terwijl mijn actuele auto nog zeer goed is. Nog amper kosten aan gehad. Is nog maar 5 en een half jaar oud.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2017, 19:43   #31
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
En jij denkt dat ze u in de toekomst meer gaan geven ?
Als ik daar nu nog drie jaar mee rijd, dan geven ze me waarschijnlijk 3.000 euro minder dan nu.
Dan heb ik toch maar drie jaar gereden aan een kapitaalsverlies van 1000 euro per jaar.

Koop je een nieuwe, en je rijdt de garage uit, dan klikt er ineens "de helft" van de waarde af.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2017, 19:59   #32
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als ik daar nu nog drie jaar mee rijd, dan geven ze me waarschijnlijk 3.000 euro minder dan nu.
.
Ik hoop het voor jou.

Citaat:
Koop je een nieuwe, en je rijdt de garage uit, dan klikt er ineens "de helft" van de waarde af.
In de regel is de helft minder pas na 3 jaar...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 8 april 2017 om 20:04.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2017, 09:03   #33
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik hoop het voor jou.


In de regel is de helft minder pas na 3 jaar...
Er is een verschil tussen "de helft" en de helft.
Plus de inschrijvingstaks, de omnium voor de obligate eerste jaren ...

Zeg en .. het gaat hem niet over die centen van mij, in mijn situatie.
Het gaat hem er over wanneer de elektrische auto's gaan doorbreken.
En waarom dit op dit ogenblik nog net te vroeg is voor een kwiet gelijk ik: een paar duizend euro's teveel naar zijn goesting; dus hoe snel gaat dat wijzigen in de Westerse wereld (om niet alleen van Vlaanderen te spreken).
Voor anderen zal dan de autonomie meer gaan spelen.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2017, 09:47   #34
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
extra
Het gaat hem er over wanneer de elektrische auto's gaan doorbreken.
.
Je bedoelt de vlot betaalbare E-auto echt gaat doorbreken? vanaf 2020, want dan bestormt de VW-group de E-markt. En zal de keus enorm toenemen.

Maar het is natuurlijk veel toffer er in 2019 al eentje te hebben, want aan de prijs zal het niet echt liggen, in 2019 zal er bvb nog een kleine premie van de overheid zijn (1500 €), die wegvalt in 2020. Eens de E-wagen doorgebroken is zullen er plots taksen opduiken voor E-wagens, of een extra taks op de stroomprijs bij de openbare laadpalen... ik gis maar...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2017, 11:12   #35
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
... ik gis maar...
Gissen is missen.
Dat is gelijk peilingen in de politiek ...

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2017, 17:38   #36
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Gissen is missen.
Dat is gelijk peilingen in de politiek ...

.
Indien ik me vergis des te beter.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be