Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 maart 2011, 10:36   #4081
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
En die anderen zouden wel eens mijn kind kunnen doden.

Paulus.
Ah ja? Hoe zouden ze dat kunnen?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2011, 10:39   #4082
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ah ja? Hoe zouden ze dat kunnen?
Je mag drie keer raden en je kunt een blauwe ballon winnen met een Mickey Mouse op.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2011, 10:43   #4083
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Je mag drie keer raden en je kunt een blauwe ballon winnen met een Mickey Mouse op.

Paulus.
Het doel van een discussie is niet om te raden naar andermans gedachten.

Ik vraag me af hoe iemand een abortus zou kunnen "plegen" op uw kind, zonder dat uw vrouw daar de toelating voor gaf.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2011, 10:57   #4084
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Het doel van een discussie is niet om te raden naar andermans gedachten.
Het doel van een discussie is in elk geval niet om te vragen naar gedachten die reeds gekend zijn.

Citaat:
Ik vraag me af hoe iemand een abortus zou kunnen "plegen" op uw kind, zonder dat uw vrouw daar de toelating voor gaf.
Het hoeft mijn vrouw niet te zijn.

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=2701

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2011, 11:01   #4085
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Het doel van een discussie is in elk geval niet om te vragen naar gedachten die reeds gekend zijn.



Het hoeft mijn vrouw niet te zijn.

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=2701

Paulus.
"Een" vrouw dan. Abortus wordt niet "gepleegd" zonder de toestemming van de vrouw. Niemand kan haar dat opleggen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2011, 11:07   #4086
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
"Een" vrouw dan. Abortus wordt niet "gepleegd" zonder de toestemming van de vrouw. Niemand kan haar dat opleggen.

sshhht Paulus's wanen niet doorbreken, hij waant zich vader van eicellen, zaadcellen, eiwitten, kippeneieren enz...
Hij zal wel op het punt komen dat zijn gedrag echt te gevaarlijk wordt voor onze maatschappij, dan pas zullen we hem kunnen bijstaan want ik vrees dat hij uit zichzelf nooit zijn wanen zal aanpakken.
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2011, 11:10   #4087
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
We zijn hier intussen serieus van het onderwerp afgeweken.

Nog altijd geen wetenschapplijk gefundeerd standpunt over op welk moment de bevruchte eicel nu mens wordt....


niet relevant. Al wat relevant is, is dan buitenstaanders zich, ongevraagd, niet te moeien hebben met wat in iemand's lichaam omgaat.
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''

Laatst gewijzigd door the_dude : 23 maart 2011 om 11:11.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2011, 11:11   #4088
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
"Een" vrouw dan. Abortus wordt niet "gepleegd" zonder de toestemming van de vrouw. Niemand kan haar dat opleggen.
Snap je dan niet dat ik niet akkoord kan gaan dat iemand anders mag oordelen over het leven van mijn kind? Dat zij mij daar zelfs niet in hoeft te kennen. Dat mijn en uw kind mag vermoord worden zonder dat wij dat weten? Dat mijn en uw kind misschien best wel hadden mogen blijven leven 'hadden wij maar geweten' en 'had de vrouw maar geweten' wat wij er voor over zouden gehad hebben....?

Ik vind de huidige gang van zaken helemaal verkeerd. Stel je maar eens voor dat je als vader zou mogen oordelen en niet als moeder,....

...dan zou het kot te klein zijn vrees ik. Maar met het omgekeerde heeft blijkbaar niemand een probleem...

Ik wel dus.

En ja, dat mag me kwalijk genomen worden. Ik kan mijn vadergevoelens nu eenmaal ook niet op off zetten.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2011, 11:12   #4089
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
niet relevant. Al wat relevant is, is dan buitenstaanders zich, ongevraagd, niet te moeien hebben met wat in iemand's lichaam omgaat.
Tenzij wat in een anders lichaam omgaat, de grootste bemoeienis is die er bestaat in iemands lichaam. Namelijk het doden van.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2011, 11:26   #4090
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Snap je dan niet dat ik niet akkoord kan gaan dat iemand anders mag oordelen over het leven van mijn kind? Dat zij mij daar zelfs niet in hoeft te kennen. Dat mijn en uw kind mag vermoord worden zonder dat wij dat weten? Dat mijn en uw kind misschien best wel hadden mogen blijven leven 'hadden wij maar geweten' en 'had de vrouw maar geweten' wat wij er voor over zouden gehad hebben....?
Dan blijft het nog steeds haar beslissing. Zij moet die vrucht per slot van rekening 9 maanden in haar lichaam dragen. Dat lijkt me een behoorlijk ingrijpende gebeurtenis voor dat lichaam. Er is dan ook maar één iemand die daarover kan oordelen en beslissen en dat is degene in wiens lichaam zich dat afspeelt. Van zodra u erin slaagt een baarmoeder te kweken en zwanger te raken, mag u daar ten volle over beslissen. Anders niet.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2011, 11:38   #4091
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Dan blijft het nog steeds haar beslissing.
En dat is verkeerd.

Citaat:
Zij moet die vrucht per slot van rekening 9 maanden in haar lichaam dragen. Dat lijkt me een behoorlijk ingrijpende gebeurtenis voor dat lichaam. Er is dan ook maar één iemand die daarover kan oordelen en beslissen en dat is degene in wiens lichaam zich dat afspeelt. Van zodra u erin slaagt een baarmoeder te kweken en zwanger te raken, mag u daar ten volle over beslissen. Anders niet.
Dat weegt niet op tegen de schade die wordt aangebracht aan het lichaam van een kind.

Om dan over de psychologische schade van andere familieleden nog maar te zwijgen.

Het blijft natuurlijk altijd kiezen tussen de pest en de cholera weet ik wel. Maar de relatieve schade aan het lichaam van een vrouw weegt niet op tegenover het totaal vernietigen van een ander lichaam. Dat is geen verantwoord gedrag.

Je gaat ook geen andere auto vernietigen omdat deze wel een schade zou kunnen toebrengen aan die van jou. Dat is toch te gek om los te lopen.

En wat die schade betreft.....

Kim Clijsters ging ook niet meer kunnen tennissen na het krijgen van een kind. Intussen is ze weer nr 1 geweest en speelt ze de beste matchen van haar leven. Sta me toe die 'schade' enigszins te relativeren....

De schade aangebracht aan het kind,... daar is geen relativeren aan...

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2011, 11:41   #4092
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
In feite niet, nee...

Waarom?

Paulus.
Waarom negeer je dan de ethische regel die eerder zo bejubelde?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2011, 11:59   #4093
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Tenzij wat in een anders lichaam omgaat, de grootste bemoeienis is die er bestaat in iemands lichaam. Namelijk het doden van.

Paulus.
uw drang tot terroriseren van uw medemensen is echt niet gezond.
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2011, 06:07   #4094
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
En dat is verkeerd.
Nee, dat is het niet. Als we anderen medezeggenschap gaan geven over uw of mijn lijf en leden, dan zijn we nog niet aan de nief patatten. Er is maar één iemand die beslist of ze al dan niet een kind in haar baarmoeder wil laten groeien en dat is de eigenares van die baarmoeder.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Dat weegt niet op tegen de schade die wordt aangebracht aan het lichaam van een kind.
Toch wel. Temeer daar er nog geen sprake is van een kind, maar van een hoopje cellen, dat misschien tot een kind zou kunnen uitgroeien.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Om dan over de psychologische schade van andere familieleden nog maar te zwijgen.
De psychologische schade van andere familieleden?!?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Het blijft natuurlijk altijd kiezen tussen de pest en de cholera weet ik wel. Maar de relatieve schade aan het lichaam van een vrouw weegt niet op tegenover het totaal vernietigen van een ander lichaam. Dat is geen verantwoord gedrag.
Dat is zelfs het énige verantwoorde gedrag. Een vrouw ertoe dwingen om tegen haar wil een kind ter wereld te brengen, d�*t is pas onverantwoord gedrag. Zowel tegenover de vrouw als tegenover het kind.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Je gaat ook geen andere auto vernietigen omdat deze wel een schade zou kunnen toebrengen aan die van jou. Dat is toch te gek om los te lopen.
Auto's brengen geen schade toe. Chauffeurs doen dat.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
En wat die schade betreft.....

Kim Clijsters ging ook niet meer kunnen tennissen na het krijgen van een kind. Intussen is ze weer nr 1 geweest en speelt ze de beste matchen van haar leven. Sta me toe die 'schade' enigszins te relativeren....
Ik heb dan ook niet over "schade" gesproken.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2011, 06:35   #4095
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Nee, dat is het niet. Als we anderen medezeggenschap gaan geven over uw of mijn lijf en leden, dan zijn we nog niet aan de nief patatten. Er is maar één iemand die beslist of ze al dan niet een kind in haar baarmoeder wil laten groeien en dat is de eigenares van die baarmoeder.

Als we niet willen dat iemand anders medezeggenschap krijgt over uw of mijn lijf en leden, is het niet meer dan normaal dat ook wij geen medezeggenschap hebben over dhet lijf en leden van iemand anders.

Dus ook niet van het ongeboren kind;


Citaat:
Toch wel. Temeer daar er nog geen sprake is van een kind, maar van een hoopje cellen, dat misschien tot een kind zou kunnen uitgroeien.
Dat is slechts uw mening zonder enige wetenschappelijke grond. Daar laat ik het leven van mijn kind niet van afhangen en dat zou jij beter ook niet doen, vind ik.

Indien het kind gewenst is, is het altijd een kind. Geen enkele vrouw zal het hebben over haar foetus, haar ding, haar hoopje cellen, haar parasiet, haar wrat en ikweetnietwat nog allemaal dat hier de reveu gepasseerd is... indien het gewenst is, zal er altijd sprake zijn van haar kind.

Maar laten we wél wezen. De aard van een wezen mag niet afhankelijk van de goodwil van iemand anders. Dat zouden we anno 2011 toch al moeten hebben geleerd vind ik.

Citaat:
De psychologische schade van andere familieleden?!?
Inderdaad. Het voorkomende verdriet van de vader en vaak ook de grootouders als mama beslist tot abortus is zeer reëel, als zij dat kindje wél liever hadden zien komen.

Ik zou dat toch maar niet onderschatten als ik u was. Net zoals een miskraam of een doodgeborene in geval van een gewenst kind eveneens een erg traumatische ervaring kan zijn, is een abortus dat vaak nog meer voor de familieleden die het kind wel zagen zitten. Precies omdat de gruwel ten voordele van het eiegen gemak, een keuze is geweest.


Citaat:
Dat is zelfs het énige verantwoorde gedrag. Een vrouw ertoe dwingen om tegen haar wil een kind ter wereld te brengen, d�*t is pas onverantwoord gedrag. Zowel tegenover de vrouw als tegenover het kind.
Wat 'n onzin. Ik heb zo'n kindje in huis Raf. Het is een zonnetje kan ik je verzekeren. En de mama voelt zich absoluut niet schuldig hoor.

Citaat:
Auto's brengen geen schade toe. Chauffeurs doen dat.
Dat is waar. Maar je weet best wat ik bedoel. Het is niet te verantwoorden om een lichaam volledig te verwoesten ten voordele van een relatief beperkt en tijdelijke impact op het lichaam van iemand anders.


Citaat:
Ik heb dan ook niet over "schade" gesproken.
Als je eigenlijk geen "schade" bedoelt, dan is dat alleen nog maar erger.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be