Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 17 januari 2015, 12:33   #21
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Gast, we zitten in een politiek systeem dat er nog voordeel in ziet en het nog zou uitprovoceren.
Peche is offline  
Oud 17 januari 2015, 14:30   #22
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Ik voel me nu al stukken onveiliger dan voor het begin van de terreuraanslagen in EU.
Ik mijd bv ons grote overdekte winkelcentrum.
En wat zegt Rutte ?
"Ga maar gerust slapen"
Dat zei premier Colijn ook in 1939.
Maar we mogen niet zwichten voor terreur!

__________________
Derk de Tweede is offline  
Oud 17 januari 2015, 16:06   #23
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.837
Standaard

Het belangrijkste als gewone burgers is denk ik, dat wij onze dagelijkse manier van leven gaan aanpassen. Openbaar vervoer vermijden, stadscentra schuwen, .... Alleen als de angst regeert, zal de politiek misschien nog stappen ondernemen. Als iedereen gewoon doorgaat met zijn leven, mja, dan is er ook geen reden om iets aan het beleid te veranderen hé (en dat is precies wat de politiek vraagt..)
HOUZEE ! is offline  
Oud 17 januari 2015, 16:16   #24
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
...

"Alle diensten gaan de komende dagen proberen zo veel mogelijk angels eruit te trekken. Overal zullen terrorismeverdachten worden opgepakt", aldus Sandee. Het maakt inlichtingendiensten daarbij niet uit of ze een zaak voor de rechter hebben, stelt hij. "De drempel om in te grijpen ligt laag."

...
Lees:

We gaan lukraak een groot aantal mensen oppakken, met wat geluk zit er een terrorist tussen.

Kijk eens hoe goed wij bezig zijn, terwijl het gerecht iedereen terug vrijlaat en schadevergoedingen uitkeert.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 17 januari 2015, 16:18   #25
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Trap hier toch niet in, de kans dat je slachtoffer wordt van een terroristische aanslag is veel en veel kleiner dan dat je wordt onderschept door een auto terwijl je over wou steken.
De mensen van het weekblad Charlie hebben dan geluk gehad, voor hetzelfde geld waren ze overreden.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 17 januari 2015, 16:28   #26
Charlie don't Surf
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 februari 2012
Berichten: 3.404
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
.
Ik mijd bv ons grote overdekte winkelcentrum.
Waarom ? Lopen er weer een paar schizofrene Nederlanders los met snode plannen ?
Charlie don't Surf is offline  
Oud 17 januari 2015, 16:30   #27
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De mensen van het weekblad Charlie hebben dan geluk gehad, voor hetzelfde geld waren ze overreden.
Het klopt (voorlopig althans) wel, er sterven meer mensen aan griep dan aan terreur. Wat niet wegneemt natuurlijk dat we niet iets moeten doen tegen terreur en de daders.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 17 januari 2015, 19:33   #28
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Het belangrijkste als gewone burgers is denk ik, dat wij onze dagelijkse manier van leven gaan aanpassen. Openbaar vervoer vermijden, stadscentra schuwen, .... Alleen als de angst regeert, zal de politiek misschien nog stappen ondernemen. Als iedereen gewoon doorgaat met zijn leven, mja, dan is er ook geen reden om iets aan het beleid te veranderen hé (en dat is precies wat de politiek vraagt..)
Dat is het tegenovergestelde van wat ik zei, je kan best gelijk hebben, maar ik vraag me af hoe het dan zit met bv naar het werk gaan, velen gebruiken het openbaar vervoer.
alberto is offline  
Oud 17 januari 2015, 19:35   #29
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Gisteren heeft een jihadduif op mijn jas gescheten.
Scherven A. Mok is offline  
Oud 17 januari 2015, 19:46   #30
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Trap hier toch niet in, de kans dat je slachtoffer wordt van een terroristische aanslag is veel en veel kleiner dan dat je wordt onderschept door een auto terwijl je over wou steken.
Dat dachten de passagiers ook van een aantal vliegtuigen die de laatste tijd uit de lucht vielen.
Maar daar trappen degenen die hun vliegtuigreis voor de volgende vakantie wilden boeken natuurlijk niet in.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 17 januari 2015, 19:52   #31
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat dachten de passagiers ook van een aantal vliegtuigen die de laatste tijd uit de lucht vielen.
Maar daar trappen degenen die hun vliegtuigreis voor de volgende vakantie wilden boeken natuurlijk niet in.
Ik heb mijn beste reis beleefd na een aanslag. Nergens toeristen
Scherven A. Mok is offline  
Oud 17 januari 2015, 19:52   #32
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
In deze http://www.demorgen.be/buitenland/-j...nten-a2185398/ volgens de meeste forum-genoten ongetwijfeld 'onverdachte' bron vond ik het volgende:


<< Nu bekend is dat er twintig slapende terreurcellen zijn die ieder moment kunnen toeslaan in België, Frankrijk, Duitsland en Nederland, is in de komende weken ook in Nederland een arrestatiegolf te verwachten. Dat zegt Ronald Sandee, voormalig analist bij de Nederlandse militaire geheime dienst MIVD, ...


Nederland wordt als potentieel doelwit van jihadisten van alle kanten bedreigd. Inlichtingendiensten weten volgens experts niet waar ze moeten beginnen, ...

Zowel eenlingen als terreurcellen vormen een bedreiging. Vroeger werden de cellen hiërarchisch geleid en konden kopstukken worden uitgeschakeld, maar dat is nu anders. "Het zijn nu veel meer groepen van gelijken, ... gedreven door één gedachte, één ideologie", zegt Sandee, ... "Er is paniek uitgebroken bij veiligheidsdiensten in heel Europa. De dreiging komt van zoveel verschillende kanten."

"Alle diensten gaan de komende dagen proberen zo veel mogelijk angels eruit te trekken. Overal zullen terrorismeverdachten worden opgepakt", aldus Sandee. Het maakt inlichtingendiensten daarbij niet uit of ze een zaak voor de rechter hebben, stelt hij. "De drempel om in te grijpen ligt laag."

>>

Paniek bij veiligheidsdiensten?



Zouden die soms tjokvol 'islamofoben' zitten?

Of zou het slechts 'een kwestie van perceptie' zijn?

En hoe kunnen/mogen/moeten 'de mensen' nu reageren?

Citaat:
Ooit gaan ze ons voor zijn.

Bewerkt door: Redactie
16/01/15
Bron: Het Laatste Nieuws

Politie-expert: "Huidige situatie is niet vol te houden"

Terreurdreiging "Voor de burgeroorlog in Syrië hadden politie en inlichtingendiensten in ons land alles redelijk onder controle", zegt Alain Grignard, commissaris bij de antiterreurafdeling van de Brusselse federale gerechtelijke politie. "Nu zijn er zoveel potentiële terroristen, dat het moeilijk wordt om ze allemaal in de gaten te houden."

Gerecht en inlichtingendiensten weten van een goeie 300 geradicaliseerde moslims dat ze in Syrië of Irak zijn of geweest zijn. Maar hoeveel het er echt zijn, weet niemand. MR-kamerfractieleider Denis Ducarme zegt dat hij "uit goede bron" weet dat het er minstens 500 zijn. De Amerikaanse denktank Brookings telt er zelfs tot 650.

Om iemand permanent 24 uur op 24 in het oog te houden, heb je minstens 30 man nodig. Dat is in de gegeven omstandigheden dus niet meer mogelijk. Onze inlichtingendiensten hebben dat personeel niet. "Bijgevolg is alles een kwestie van hard werken, veel overuren draaien, prioriteiten stellen en keuzes maken", aldus Grignard. Die aanpak kan een tijd lang goed gaan. Maar het staat ook in de sterren geschreven dat het ooit verkeerd moet gaan.

http://www.hln.be/hln/nl/32616/Terre..._content=daily
Voor het overige kaat alles koet.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 17 januari 2015, 19:58   #33
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ik heb mijn beste reis beleefd na een aanslag. Nergens toeristen
Ik had al langer door dat jij liever in het gezelschap van terroristen vertoeft dan in dat van toeristen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 17 januari 2015, 20:17   #34
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik had al langer door dat jij liever in het gezelschap van terroristen vertoeft dan in dat van toeristen.
Ik verkeerde toen noch in het gezelschap van toeristen, noch in het bijzijn van terroristen.
Scherven A. Mok is offline  
Oud 17 januari 2015, 21:14   #35
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ik verkeerde toen noch in het gezelschap van toeristen, noch in het bijzijn van terroristen.
Juist ja....

Zo gaat het ook na de aanslag in Parijs.
De bezoekers beleven er sindsdien hun beste reis ooit.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 17 januari 2015, 21:23   #36
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Het klopt (voorlopig althans) wel, er sterven meer mensen aan griep dan aan terreur. Wat niet wegneemt natuurlijk dat we niet iets moeten doen tegen terreur en de daders.
Idat is ook zo.
Maar gelukkig krijgt ge de griep niet van cartoons te tekenen.
Bobke is offline  
Oud 17 januari 2015, 21:26   #37
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Juist ja....

Zo gaat het ook na de aanslag in Parijs.
De bezoekers beleven er sindsdien hun beste reis ooit.
Lol. Een collega was in Parijs tijdens en kort na de aanslag toen de daders nog gezocht/achtervolgd werden en was bijzonder in haar nopjes met dat avontuur. De trein terug nemen was nog nooit zo spannend. Adrenaline!
Echte Europeanen kennen geen angst
Ze was trouwens van plan dit weekend terug te gaan want ze wilde een Charlie Hebdo als souvenier.

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 17 januari 2015 om 21:28.
Scherven A. Mok is offline  
Oud 17 januari 2015, 22:05   #38
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Voor het overige kaat alles koet.
Daar had ik reeds mijn twijfels over, de rekening Is dan ook snel gemaakt.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Er bestond reeds wekenlang een dossier inzake deze cel teruggekeerde Syriëgangers.

Laat ons hopen dat onze diensten alle toekomstige dossiers vlot, zonodig simultaan, kunnen afwerken.
Nu kennen we het antwoord.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be