Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 november 2013, 10:18   #41
plakker
Minister
 
plakker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2010
Berichten: 3.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bezeke Bekijk bericht
We leven toch maar één keer?

Het leven is te kort om altijd ruzie te maken (vind ik)
Het is eigenlijk waar, laat ons over ons laten lopen.
We leven maar één keer, en recht op iets hebben, ach, wat is dat.
Geld? Ah, dat is maar geld, geef het anderen maar.
Wat is er nu fout aan werken voor een ander die dat niet wil?
Kunnen we niet allemaal gewoon samen op een heuvel gaan zitten met bloemen in ons haar?
__________________
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 10:23   #42
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Bold Revenger Bekijk bericht
De politici sturen die twisten niet aan, het is de politiek andere visie van de 2gemeenschappen die er voor zorgt dat de politici daarover moeten twisten. Die twisten zijn er omdat Vlamingen en Franstaligen op politiek vlak andere ideeën hebben.

En wil je eens een twist zien tussen Franstaligen en Vlamingen, dan moet je op café in de taalgrensgemeentes. De twisten zijn zelden, maar in taalgrensgemeentes zie je weleens door taal -of door de weigering om een andere taal te spreken- veroorzaakte twisten.
²
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 10:30   #43
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ga dan eens in Halle-Vilvoorde spreken met de mensen.
Heb ik gedaan. En dan wat is het probleem?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 10:31   #44
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Heb ik gedaan. En dan wat is het probleem?
is het toevallig dat alle politici van alle partijen daar flaminganter zijn dan hun partijgenoten uit andere provincies?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 10:32   #45
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Hier, zie ze daar ook eens ruzie maken:

http://www.youtube.com/watch?v=DSefTnYn1Sg

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 10:35   #46
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Dan moet ge eens opzoeken wat NVA-er Huub Broers uit Voeren vertelde. (Ik heb de link naar zijn woorden hier vroeger eens geplaatst maar kan die niet meer terugvinden) "In Voeren is er enkel een taalstrijd binnen in het gemeentehuis, daarbuiten spreken we allemaal dezelfde Voerense (Limburgse) taal."
Kijk naar de geschiedenis van Voeren, het is daar meerdere malen tot geweld gekomen.
Jij probeert hier te doen alsof in Voeren geen Nederlands wordt gesproken, maar Limburgs.. Dat is zo afgezaagd als het maar kan. In Voeren kijken de mensen naar dezelfde media, lezen dezelfde kranten, stemmen op dezelfde partijen, gaan naar dezelfde scholen in dezelfde taal als in West-Vlaanderen.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 10:43   #47
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Kijk naar de geschiedenis van Voeren, het is daar meerdere malen tot geweld gekomen.
Jij probeert hier te doen alsof in Voeren geen Nederlands wordt gesproken, maar Limburgs.. Dat is zo afgezaagd als het maar kan. In Voeren kijken de mensen naar dezelfde media, lezen dezelfde kranten, stemmen op dezelfde partijen, gaan naar dezelfde scholen in dezelfde taal als in West-Vlaanderen.
Ik citeer de woorden van Huub Broers. Als ge niet akkoord zijt ga bij hem reclameren.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 10:45   #48
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Heb ik gedaan. En dan wat is het probleem?
Het probleem is dat je er de ballen van kent. Mij maak je niet wijs dat jij die streek kent.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Gij zijt blijven hangen in de vorige eeuw. Terwijl gij met een achterhoedegevecht tegen de verfransing in enkele randgemeenten bezig zijt wordt gans het Vlaamse gewest met reuzenschreden verengelst.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 10:46   #49
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
is het toevallig dat alle politici van alle partijen daar flaminganter zijn dan hun partijgenoten uit andere provincies?
Correcter: ze doen zich flaminganter voor.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 10:48   #50
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik citeer de woorden van Huub Broers. Als ge niet akkoord zijt ga bij hem reclameren.
Je moet de quote en de context nog presenteren. Jij haalt zijn woorden aan om te 'bewijzen' dat communautaire tegenstellingen zouden zijn.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 11:00   #51
De Brabander
Minister-President
 
De Brabander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2011
Locatie: Ternat
Berichten: 5.735
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bezeke Bekijk bericht
We leven toch maar één keer?

Het leven is te kort om altijd ruzie te maken (vind ik)
Die maken helemaal geen ruzie. Alleen de maffieuze particratie maakt hier ruzie omdat ze daarmee op de kosten van de Belgen hun zakken vullen.
__________________
België unitair !
De Brabander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 11:02   #52
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bezeke Bekijk bericht
We leven toch maar één keer?

Het leven is te kort om altijd ruzie te maken (vind ik)
2

Het valse conflict tussen twee Europese volkeren van dezelfde oorsprong die toevallig een andere taal spreken speelt alleen maar in de kaart van de vijanden van Europa.
Europa is in gevaar.
Tijd om de broedertwisten te staken en één front te vormen tegen de vijanden van Europa.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 11:13   #53
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je bevestigt het nogmaals:
de enige reden dat Vlaams links hier bij ons monarchistisch en b-nationalistisch is, is omdat ze uit opportunistische overwegingen aanschurken bij de collectivistische PS.
Liever bij die partij aanschurken, dan de Vlaamse democratische verkiezingsuitslag erkennen.
Elders in Europa is het meest van al Links dat regionalistisch is.

En als je dan als sociaal bewogen centrum-rechtse flamingant geregeld door Links in het gezicht gespuwd wordt met scheldwoorden als fascist en nazist, dan .... heb je een neiging om wat op te schuiven naar rechts.

.
Schoof,

1) PVDA, nooit monarchistisch geweest.
2) Belgisch of Vlaams nationalistisch, vertel me eens waarom ik dat zou moeten zijn? Kijk mijn draden na, nationaliteit is de eerste verdeelsleutel in handen van kapitalisten, omdat geld geen enkele grens kent.
3) Over bij andere partijen aanschurken heeft geen enkele N-VA-er recht van spreken. Ze schurken tegen alles aan wat hun voordeel brengt. Ook te merken aan de opportunisten, die zich allemaal plots thuis voelen in N-VA.
4) De democratische verkiezingsuitslag geeft een meerderheid aan de andere partijen. De grootste zijn, is niet de meerderheid.
5) Links in Europa, waar?
6) Als, en dat zul je moeten toegeven, omdat ik jou daar nooit op betrapt heb, je geestgenoten, denken anderen hun ouders te moeten beledigen, omdat ze tegen Duitsers gevochten hebben wat voor hun, in die tijdsgeest hun vaderland was, krijgen ze van mij lik op stuk en dan kan ik zelfs grover worden dan zij.
7) Heb in een discussie, thuis bij anderen of op café een flamingant nooit een racist genoemd, als hij daar zelf geen aanleiding toe gaf. Als iemand mij zegt dat ze alle vreemdelingen de zee in moeten jagen, reageer ik meestal met, ben je je eigen stamboom al eens nagegaan. Misschien moet je dan zelf een duik gaan nemen.
Iemand zomaar uitschelden als fascist of nazi, getuigt enkel van een even bekrompen geest, als al diegenen die iemand zonder hem te kennen uitschelden voor Belgicist.
Mijn enigste scheldwoord op hen die me linkie winkie noemen en daar bezondig jij je ook aan, is het lieve, rechts rakkertje.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 12:15   #54
nete
Partijlid
 
Geregistreerd: 13 oktober 2010
Berichten: 233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clearly view Bekijk bericht
Dat is een goede , en veel gestelde vraag, ook in het buitenland.

Het antwoord is veel eenvoudiger dan we durven denken.
Vlamingen en walen maken geen ruzie, Het zijn enkel de politici die zo'n ingewikkelde structuur geinstalleerd hebben en continu stoken om hun eigen aanwezigheid noodzakelijk te maken.

Zonder die ruzie hadden hun ellenlange communotaire vergaderingen geen enkel doel of nut, Dus als je geen ruzie maakt , kan je ze ook niet oplossen .

één Land
één regering
één hoofdstad met een burgemeester.

de rest naar huis met hun gemelk.
200% gelijk.

Ik verbaas met telkens weer als ik in Wallonië kom, hoeveel moeite er gedaan wordt om me in het Nederlands te woord te staan. En met succes.
Brussel is een ander paar mouwen, daar gaat het meestal veel stroever.
__________________
Vlaming EN Belg.
nete is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 12:19   #55
De Koninck
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 14 november 2007
Berichten: 313
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
DIKKE TWEE

Met uw "dikke twee" zijn we helaas niks, of hoe denk jij de Franstaligen hiervan te overtuigen?
De Koninck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 12:36   #56
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.789
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clearly view Bekijk bericht
Dat is een goede , en veel gestelde vraag, ook in het buitenland.

Het antwoord is veel eenvoudiger dan we durven denken.
Vlamingen en walen maken geen ruzie, Het zijn enkel de politici die zo'n ingewikkelde stuctuur geistalleerd hebben en continu stoken om hun eigen aanwezigheid noodzakelijk te maken.


één Land
één regering
één hoofdstad met een burgemeester.
Goed gezien Clearly,

één Land;Vlaanderen
één regering;N-VA regering
één hoofdstad met een burgemeester;Antwerpen met Bart De Wever

Uiteindelijk zijn we het dan toch eens geraakt.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 27 november 2013 om 12:37.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 12:43   #57
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.789
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
200% gelijk.

Ik verbaas met telkens weer als ik in Wallonië kom, hoeveel moeite er gedaan wordt om me in het Nederlands te woord te staan. En met succes.
Brussel is een ander paar mouwen, daar gaat het meestal veel stroever.
...en in de Vlaamse Rand ,daar draait het helemaal vierkant aan Franstalige kant.

Maingain moet de Franstalige inwijkelingen van Zaventem nu zelfs ter hulp schieten met geld dat voor de Brusselse Vlamingen bedoeld was,
omdat de Franstalige inwijkelingen in Zaventem hun Nederlandstalige documenten niet willen of kunnen begrijpen.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 13:57   #58
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matonge Bekijk bericht
Wie zijn 'we'? En voor zover 'we' duidelijk zijn, waarom denk jij zelf? (Lotmorzitte).
Er is net nog een overgelopen naar een partij die met niemand ruzie maakt. Riep ooit, niet gek lang geleden, het volk op de zeeuwse mossel te boycotten.
Had iets met 'uitdiepen' te maken.


Trouwens het volk zelf maakt geen ruzie. U kan zichzelf beter de vraag stellen waarom sommigen aan politiek doen. Daarin uw antwoord topic start, wat u beter zelf concludeert dan er in een wespennest naar op zoek te gaan. Ik sluit me aan bij mensen als 'clearly view'. Geen gebazel, vooruitgang, eenvoud, efficiëntie! (en een beetje volwassenheid).


Vroeger, niet gek lang geleden, was het leuker en aangenamer toeven in dit landje. Vandaag niet. Oervoud.
Ik vind het nu veel leuker vertoeven in dit landje, er is eindelijk hoop.

We hebben nooit problemen met andere volkeren omdat er duidelijke grenzen zijn daar waar niet meer over gediscussieerd wordt, ook omdat we niet met andere volkeren een onefficiente regering moeten vormen en omdat we niet gedwongen worden om 'solidair' te zijn met hen.
__________________
https://stratlingo.com
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 14:42   #59
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bezeke Bekijk bericht
We leven toch maar één keer?

Het leven is te kort om altijd ruzie te maken (vind ik)
De ruzie is voornamelijk politiek en een excuus om eigen falen, frustratie en onkunde te compenseren.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 15:27   #60
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Kijk naar de geschiedenis van Voeren, het is daar meerdere malen tot geweld gekomen.
Jij probeert hier te doen alsof in Voeren geen Nederlands wordt gesproken, maar Limburgs.. Dat is zo afgezaagd als het maar kan. In Voeren kijken de mensen naar dezelfde media, lezen dezelfde kranten, stemmen op dezelfde partijen, gaan naar dezelfde scholen in dezelfde taal als in West-Vlaanderen.
Geweld, ja ok,
en even is er ook door een Snoeck geschoten geweest,

maar ... is er één druppel bloed gevloeid (buiten een scheur van onhandig over de pinnekesdraad te kruipen) ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be