Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 mei 2017, 00:17   #61
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Voor die andere vraagsteller eerst: het papierke van de flik bewijst alleen dat je een aangifte gedaan hebt. Wellicht zorgt hij ervoor dat de nodige nummers in de computers komen van alle Schengen-landen.

En de voordelen: identiteitsfraude tegengaan, en illegale immigratie ambeteren.

.
kijk het enige voordeel in dat geval is inderdaad identiteitsfraude voorkomen , de migratieproblematiek kan niet, want mijn blonde dochter ziet er veel te onallochtoon uit.
En we gaan nu eens de zaak omdraaien:


stel u voor dat je gewoon een nieuw paspoort gaat gaan vragen , dat je daar 10 euro legt, want meerdan 10 minuten werk is dat niet, en het oude wordt vanzelf geblokkeerd ? Geniaal of niet ? wat denk je ?
Wat de reden nu nog kan of mag zijn dat je een nieuw vraagt zou die ambtenaar dan toevallig kunnen vragen... dat is bvb heel eenvoudig stel u voor ik benhet verloren en weet niet waar... Of ik ben mijn tas gepikt in de metro en dus een diefstal... of ik zou er graag twee hebben... want eentje moet professioneel altijd in mijn computer steken en de andere kan ik dan gebruiken voor andere dingen... revolutionair ??? Dat is misschien eens beter nadenken dan een ambtenaar die boven zijn mogelijkheden taken moet uitvoeren waarbij hij liefst niet nadenkt veronderstel ik

Nu: stel dat je bij een verlies gewoon een vernieuwing aanklikt op een website ?? Waarom niet ? Je download de gsm app... je pakt uw foto, die komt via de app op de nieuwpaspoort.be De computer doet een AI matching op uw foto's (jawel dat gaat heel eenvoudig) en eventueel als je het moeilijk wilt maken, je voert het paspoort in van uw vader/moeder/broer/zuster en je geeft aan dat je uw paspoort kwijt bent. Dus oud paspoort wordt geblokkeerd.. 10euro met paypall en 14 dagen later ligt de copy daar... Het enige dat je dan nog moet doen is aleluja... is één ambtenaar van de post ambteren die uw brief thuisbezorgt.

Wat heb ik gerealiseerd ?

1° de stadsdiensten worden volledig opgedoekt er kan dus 5000 man ander werk gaan doen dan mensen ambeteren door van dienst te zijn tussen 10u en 12.00u

2° het tweede dat gebeurt is 1000 politieagenten minder die zich moeten bezighouden met diefstallen die ze toch niet willen of kunnen oplossen. Het enige dat ze willen doen is diefstallen registreren, en databanken voeden. Dus ze willen eigenlijk gewoon typist spelen.

3° het derde dat gebeurt is dat het paspoort niet meer moet gecontroleerd worden waar je woont, je woont waar je dat opgeeft, en bij voorkeur waar je een huis bezit of huurt. Dus je moet gewoon u koppelen aan een GIS databank. Dit werkt dus via de notaris. En dit werkt via huurcontractregistratie. Dus ook die zever van politie die komt controleren terwijl die kerel daar ook weer vanalles ambetant doet is ook weg

4° het vierde dat gebeurt is dat het kadaster ook automatiseert en opengetrokken wordt naar de burger. Dus het verschil is nu dat je via GIS weet waar iemandwoont. En dat je dit kunt checken via zijn GSM... van zit die daar nu wel of niet ? waarom niet ? Werkt veel beter dan de politie sturen... En ja die moet daar zelfs niet zitten, want die mag op zijn werk zitten, maar die moet daar vooral ofwel eigenaar van zijn en dat kun je bewijzen bij de notaris. Of wanneer een huisregistratie geautomatiseerd wordt doe je dat door twee mensen een paspoort op een website te laten inlezen, en daarna een bewijs van betaling door te geven via de bank. Dus een financiele transactie gekoppeld aan een huis gekoppeld aan twee paspoorten inlezen op een website moet genoeg zijn. Uiteraard kun je zo'n transacties kosteloos terug omdraaien als blijkt dat er een en ander niet klopt waarom niet..;


jullie denken gewoon allemaal veel te middeleeuws

Niet mogelijk. Kijk zo'n achterlijk communistisch landje zoals Estland
https://www.trouw.nl/home/estland-ma...lijk~af832ef6/

Laatst gewijzigd door brother paul : 15 mei 2017 om 00:28.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2017, 11:35   #62
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
kijk het enige voordeel in dat geval is inderdaad identiteitsfraude voorkomen , de migratieproblematiek kan niet, want mijn blonde dochter ziet er veel te onallochtoon uit.
En we gaan nu eens de zaak omdraaien:
...
Mocht ik jou zijn, en mocht flik Bolleke promotie krijgen naar Europa, ik zou naar haar plaats postuleren.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2017, 12:11   #63
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Uiteraard...
Onlangs nog voorgehad aan de Britse grenscontrole in Calais (Shuttle)
Toen een vriend van ons zijn eID daar afgaf ter controle gingen alle toeters & bellen af: ongeldig/vals paspoort, wil u even meekomen meneer?

Om een lang verhaal kort te maken: 2 jaar geleden had die vriend zijn eID verloren. Soit, naar de politie, nieuwe aangevraagd, alles OK.
Een tijd later echter wordt de verloren eID thuis teruggevonden, en de man dacht: Oh, da's handig, nu heb ik een reserve...
Niet dus.
lol, echt een groot licht die vriend van u ...

een vervallen ID kaart meenemen en dan verwachten dat ge daar niet mee in de problemen komt, hij had even goed zijn stempelspaarkaartje vd plaatselijke pizza kunnen meepakken...wat denkt hij dat die chip in die IED zit te doen mss??
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2017, 18:47   #64
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
lol, echt een groot licht die vriend van u ...

een vervallen ID kaart meenemen en dan verwachten dat ge daar niet mee in de problemen komt, hij had even goed zijn stempelspaarkaartje vd plaatselijke pizza kunnen meepakken...wat denkt hij dat die chip in die IED zit te doen mss??
Gij denkt toch niet dat het die chip is die "ik ben ongeldig! ik ben ongeldig!" gaat roepen als hij gelezen wordt?
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be