Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 mei 2013, 11:20   #1
Leeuwenklauw
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 21 december 2010
Berichten: 53
Standaard Europa, democratie of dictatuur?

Europa wordt meer en meer een dictatuur van multinationals zoals Monsanto. Democratie is slechts een schijn. Op wikileaks kan je communicatie terugvinden tussen de Amerikaanse ambassades in Europa en de vs waarin uitdrukkelijk word gevraagd om de biolandbouw in Europa terug te dringen en de burgers via wetgeving te verplichten om genetisch gemanipuleerd voedsel van Amerikaanse multinationals te consumeren. er word zelfs gedreigd met economische sancties als Europese leiders deze opgedrongen wetten niet invoeren.
Ondertussen zijn er regelmatig en wereldwijd protestacties tegen Monsanto, dit haalt echter nooit het nieuws. Mogen onze nieuwszenders dit dan niet vermelden?
Leeuwenklauw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2013, 18:11   #2
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2013, 18:40   #3
Twigmuntus
Burgemeester
 
Twigmuntus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 januari 2007
Berichten: 504
Standaard

Een democratuur zeg ik u!
__________________
Fashion is a form of ugliness so intolerable that we have to alter it every six months. (Oscar Wilde)
Twigmuntus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2013, 19:59   #4
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

In europa is het ondertussen wel nog steeds goed leven
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2013, 20:06   #5
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leeuwenklauw Bekijk bericht
Europa wordt meer en meer een dictatuur van multinationals zoals Monsanto. Democratie is slechts een schijn. Op wikileaks kan je communicatie terugvinden tussen de Amerikaanse ambassades in Europa en de vs waarin uitdrukkelijk word gevraagd om de biolandbouw in Europa terug te dringen en de burgers via wetgeving te verplichten om genetisch gemanipuleerd voedsel van Amerikaanse multinationals te consumeren. er word zelfs gedreigd met economische sancties als Europese leiders deze opgedrongen wetten niet invoeren.
Ondertussen zijn er regelmatig en wereldwijd protestacties tegen Monsanto, dit haalt echter nooit het nieuws. Mogen onze nieuwszenders dit dan niet vermelden?
Wij hebben eindelijk leiders met ballen nodig. Géén corrupte slijmballen. Dat de Amerikanen hun smerige rommel houden. En best van al werd het ook ginder verboden.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2013, 20:07   #6
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
In europa is het ondertussen wel nog steeds goed leven
Ik zou graag willen dat dat nog verder duurt. Zonder Monsanto en consoorten.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2013, 14:20   #7
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Ik zou graag willen dat dat nog verder duurt. Zonder Monsanto en consoorten.
meneer. met uw wit pak aan door het leven mag dat absoluut geen probleem zijn. Ik vrees echter dat je zowat reageert als een meneer (man)die achter zijn fluit (behoeftes) loopt.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2013, 14:26   #8
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
In europa is het ondertussen wel nog steeds goed leven
Helaas, een nietszeggende slogan.

Want wat je eigenlijk zegt is dat het voor Rudy goed leven is in Europa.


Misschien moet je eens meegaan naar de mensen die op straat leven, die uit vuilbakken eten, die geen medische verzorging hebben, kom tegen deze mensen eens zeggen hoe goed het leven is.

Tip: doe loopsloeffen aan, de kans is groot dat je ze nodig hebt.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2013, 23:30   #9
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
meneer. met uw wit pak aan door het leven mag dat absoluut geen probleem zijn. Ik vrees echter dat je zowat reageert als een meneer (man)die achter zijn fluit (behoeftes) loopt.
Nietszeggende flauwe kul dat antwoord van u. Dat niks met de zaak te maken heeft. Pakt nog een pint zou ik zeggen.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2013, 10:35   #10
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter
 
Bolleke Wol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Helaas, een nietszeggende slogan.

Want wat je eigenlijk zegt is dat het voor Rudy goed leven is in Europa.


Misschien moet je eens meegaan naar de mensen die op straat leven, die uit vuilbakken eten, die geen medische verzorging hebben, kom tegen deze mensen eens zeggen hoe goed het leven is.

Tip: doe loopsloeffen aan, de kans is groot dat je ze nodig hebt.
Bovendien heeft dat goed leven niks te maken met Europa maar met de nationaal opgebouwde welvaartstaat. Die welvaart wordt nu door de eurocratie afgebroken.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2013, 08:59   #11
Leeuwenklauw
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 21 december 2010
Berichten: 53
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Wij hebben eindelijk leiders met ballen nodig. Géén corrupte slijmballen. Dat de Amerikanen hun smerige rommel houden. En best van al werd het ook ginder verboden.
Verandering van leiders is geen oplossing, dat is nu net het probleem. onze 'leiders' hebben helemaal geen macht meer, ze moeten gehoorzamen aan de dictatuur van de banksector, de ratingbureaus en multinationals.
De enige oplossing is een scheiding tussen economie en politiek maar of dit haalbaar is in de praktijk?
Leeuwenklauw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2013, 09:26   #12
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

De EU is een anti-democratisch gedrocht dat individuele en collectieve rechten en vrijheden fnuikt.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2013, 13:55   #13
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Het afschaffen van de Europese raad, de "president" en de buitenlandvertegenwoordiger zou al veel helpen.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2013, 14:09   #14
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter
 
Bolleke Wol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Het afschaffen van de Europese raad, de "president" en de buitenlandvertegenwoordiger zou al veel helpen.
Nu noem je net de minst schadelijke instanties.

De EC en de ECB afschaffen, dat zou al veel helpen.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2013, 13:22   #15
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Helaas, een nietszeggende slogan.

Want wat je eigenlijk zegt is dat het voor Rudy goed leven is in Europa.

Misschien moet je eens meegaan naar de mensen die op straat leven, die uit vuilbakken eten, die geen medische verzorging hebben, kom tegen deze mensen eens zeggen hoe goed het leven is.

Tip: doe loopsloeffen aan, de kans is groot dat je ze nodig hebt.
Dag Xenophon. Zoals je zegt. Ik voel mij best goed in Europa. Ik kan vrouw en kinderen onderhouden zonder in vuilbakken te moeten snuffelen.
Geef mij één reden waarom ik begrip zou moeten opbrengen voor wie daar anders over denkt, en wie vindt slachtoffer te zijn van een maatschappij.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2013, 16:03   #16
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
De EU is een anti-democratisch gedrocht dat individuele en collectieve rechten en vrijheden fnuikt.
Daar ben ik het ook mee eens. Wie daar zetelt is een soort kaste van politici die E.U. nog als fin de carrière willen hebben staan op hun c.v., dan is er een nepotistische aanbreng, en dan heb je ook nog wat er achter de coulissen gebeurt met lobby-groepen en de crème de la crème van de industrie.

Heel dat zootje staat mijlenver van de Italiaanse burger, de Nederlandse, de Franse ...
Menige E.U.-richtlijn heeft menig familiebedrijf overkop doen gaan.

E.U-subsidies ... effe in verdiepen en je denkt dat je bij de maffia zit.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2013, 21:29   #17
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter
 
Bolleke Wol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik voel mij best goed in Europa. Ik kan vrouw en kinderen onderhouden zonder in vuilbakken te moeten snuffelen.
Met Europa bedoel je EU neem ik aan? Dan heeft de eerste zin niks te maken met de tweede hoor.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2013, 15:36   #18
creemej
Burger
 
Geregistreerd: 21 november 2012
Berichten: 101
Standaard

De cultuurverschillen binnen Europa zijn volgens mij te groot om een normaal beleid te voeren. Meer technologie kan hierbij misschien helpen.
Europa moet starten met een "political blockchain/civil blockchain". Een peer-to-peer netwerk, waarin de mening van alle burgers continue gevaloriseerd wordt.
Een open netwerk waarin men alle meningen van de burgers zou terugvinden.
Geen referenda, geen fraude, geen dubbel telling. Een continue waardebepaling van het beleid met ongekende mogelijkheden.
Te vergelijken met "buttercoin/beurs" voor Bitcoin.
__________________
Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt (Einstein).
Financiële Relativiteitstheorie www.chaospunt.org
creemej is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2013, 15:59   #19
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Kiezen tussen een EU geleid door cleptocraten betaald door multinationals en een EU geleid door de stem van 51% van de gemiddelde dommekloot is kiezen tussen de pest en cholera.

Ja, die cleptocratie moet eraan geloven. Maar houdt dat collectivistisch excuus van een democratie ook maar voor Uzelf.
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2013, 17:09   #20
creemej
Burger
 
Geregistreerd: 21 november 2012
Berichten: 101
Standaard

Dat is nu juist de kern van de zaak.
Iedereen, ook gij en ik, kunnen denken dat we beter zijn en meer rechten hebben dan een ander. Domme kloten, zoals ge zegt, bestaan niet.
Hebzuchtige, eigenzinnige en andere eigenschappen zijn echter wel veelvuldig aanwezig.
Natuurlijk moet een democratische mening genuanceerd geïnterpreteerd worden.
Maar een echte vinger aan de pols bij de burgers, alle belangengroepen, organisaties, bedrijven, regio's, landen en wat nog allemaal moet zeker kunnen helpen om beter beleid te voeren.
Maar, zoals ik al zei, je moet nog de politici vinden die ernaar willen luisteren.
__________________
Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt (Einstein).
Financiële Relativiteitstheorie www.chaospunt.org
creemej is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be