Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Hoe staat u tegenover PEGIDA ?
Is nodig, het Westen heeft geen nood aan een tot haat aanzettende ideologie 19 82,61%
Weg met PEGIDA ! Elke mening moet kunnen, zelfs de Islam en dus ook het nazisme! 2 8,70%
Europa moet 100% Islamitisch worden, die vuile racisten 1 4,35%
De Islam zet toch niet aan tot haat en geweld??? 1 4,35%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 23. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 maart 2015, 21:27   #1
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter
 
AVV.VVK's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2014
Berichten: 2.320
Standaard Hoe staat u tegenover PEGIDA ?

Ik ga hier niet weer een hele uitleg doen waarom de Islam hier niet thuis hoort. De letterlijke woorden van Allah zeggen genoeg...
AVV.VVK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2015, 22:01   #2
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.714
Standaard

Een groep die de politie bezig houd tijdens terreurniveau 3 met betogingen ondanks verbod.
(mogelijk een of ander hulpgroep van IS)
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2015, 23:34   #3
SMI94
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 maart 2014
Berichten: 1.717
Standaard

Op dezelfde manier als ik tegenover een bus geestelijk gehandicapten of spasten sta.
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2015, 00:18   #4
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Te weinig mogelijkheden in de gestelde enquête. Zoals meestal totaal ongenuanceerd. Ik kan dus ook geen stem uitbrengen.

Volgende mogelijkheid zou er moeten zijn: pro demonstratie voor vrijheid van meningsuiting en tegen fanatisme en extremisme, maar dat gaat ruimer dan enkel tegen de islam te zijn.

Nu fixeert men op één specifieke groep en dat lijkt mij altijd gevaarlijk. Op die manier wordt men zelf extreem en fanatiek !

Bovendien wordt heel die pegida in Vlaanderen gekaapt door VB en zelfs ex-VMO uitschot ! Daar kan ik me bezwaarlijk achterzetten.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2015, 01:25   #5
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
Op dezelfde manier als ik tegenover een bus geestelijk gehandicapten of spasten sta.
Graag meer uitleg , aub ??
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2015, 07:36   #6
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
Op dezelfde manier als ik tegenover een bus geestelijk gehandicapten of spasten sta.
Wild enthousiast en mee de bus op willend dus.
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2015, 07:38   #7
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Te weinig mogelijkheden in de gestelde enquête. Zoals meestal totaal ongenuanceerd. Ik kan dus ook geen stem uitbrengen.

Volgende mogelijkheid zou er moeten zijn: pro demonstratie voor vrijheid van meningsuiting en tegen fanatisme en extremisme, maar dat gaat ruimer dan enkel tegen de islam te zijn.

Nu fixeert men op één specifieke groep en dat lijkt mij altijd gevaarlijk. Op die manier wordt men zelf extreem en fanatiek !

Bovendien wordt heel die pegida in Vlaanderen gekaapt door VB en zelfs ex-VMO uitschot ! Daar kan ik me bezwaarlijk achterzetten.
Hoeft dat Free? alles hier is ongenuanceerd en wild om zich heen schieten dus doe maar gezellig mee, houd u niet in. Het verandert hier toch nooit -en dan doel ik niet enkel op het forum- en het maakt toch geen zier uit wat wij hier zeggen dus.
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2015, 07:49   #8
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Te weinig mogelijkheden in de gestelde enquête. Zoals meestal totaal ongenuanceerd. Ik kan dus ook geen stem uitbrengen.

Volgende mogelijkheid zou er moeten zijn: pro demonstratie voor vrijheid van meningsuiting en tegen fanatisme en extremisme, maar dat gaat ruimer dan enkel tegen de islam te zijn.

Nu fixeert men op één specifieke groep en dat lijkt mij altijd gevaarlijk. Op die manier wordt men zelf extreem en fanatiek !

Bovendien wordt heel die pegida in Vlaanderen gekaapt door VB en zelfs ex-VMO uitschot ! Daar kan ik me bezwaarlijk achterzetten.
Ik kan me hier min of meer in vinden.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2015, 08:57   #9
SMI94
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 maart 2014
Berichten: 1.717
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Graag meer uitleg , aub ??
Beseffen dat het mensen zijn, maar mij toch héél hard moeten bedwingen om niet te lachen als er één zichzelf onderkwijlt of in een ongecontroleerde beweging de bril van zijn eigen gezicht mept.
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2015, 09:01   #10
SMI94
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 maart 2014
Berichten: 1.717
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Wild enthousiast en mee de bus op willend dus.
Goh, misschien wel ja. Het is mij al langer duidelijk dat persoonlijk geluk en vrijheid van zorgen meestal omgekeerd evenredig is met het iq van iemand. Iets wat ook al weer overduidelijk blijkt uit de euforische berichten over deze toch wel uiterst geslaagde betoging. Ik bespeur héél veel geluk bij veel mensen op dit forum hieromtrent. Echt héél veel geluk.
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2015, 10:16   #11
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Te weinig mogelijkheden in de gestelde enquête. Zoals meestal totaal ongenuanceerd. Ik kan dus ook geen stem uitbrengen.

Volgende mogelijkheid zou er moeten zijn: pro demonstratie voor vrijheid van meningsuiting en tegen fanatisme en extremisme, maar dat gaat ruimer dan enkel tegen de islam te zijn.

Nu fixeert men op één specifieke groep en dat lijkt mij altijd gevaarlijk. Op die manier wordt men zelf extreem en fanatiek !

Bovendien wordt heel die pegida in Vlaanderen gekaapt door VB en zelfs ex-VMO uitschot ! Daar kan ik me bezwaarlijk achterzetten.
Ik vind niet dat in oorlogstijd de vijand expliciet bij naam te noemen extreem en gevaarlijk is. Ik vind nu net de vijand niet bij naam te noemen gevaarlijk. De geallieerden wisten in 1940 zeer goed wie de vijand was. Ze hadden het op 1 specifieke groep gemunt. Het nazisme. Ze hadden het niet vaag over begrippen als 'voor democratie, vrije meningsuiting en tegen extremisme en fanatisme" Vandaag noemt Pegida de vijand bij naam. Als men niet specifiek weet wie de vijand is kan men het immers niet bestrijden.
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68

Laatst gewijzigd door smiley : 3 maart 2015 om 10:24.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2015, 10:52   #12
SMI94
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 maart 2014
Berichten: 1.717
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Ik vind niet dat in oorlogstijd de vijand expliciet bij naam te noemen extreem en gevaarlijk is. Ik vind nu net de vijand niet bij naam te noemen gevaarlijk. De geallieerden wisten in 1940 zeer goed wie de vijand was. Ze hadden het op 1 specifieke groep gemunt. Het nazisme. Ze hadden het niet vaag over begrippen als 'voor democratie, vrije meningsuiting en tegen extremisme en fanatisme" Vandaag noemt Pegida de vijand bij naam. Als men niet specifiek weet wie de vijand is kan men het immers niet bestrijden.
O? Is er oorlog in het vlaamsche land? Ik heb het gemist blijkbaar.
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2015, 11:35   #13
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
O? Is er oorlog in het vlaamsche land? Ik heb het gemist blijkbaar.
Terwijl je bezig bent met 'n hoogstaande bezigheid als gehandicapten, minderbegaafden e.d. uit te lachen, kan je nogal eens wat missen.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2015, 11:43   #14
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik kan me hier min of meer in vinden.
volgens mij is de vraag

1 of de Islam volwaardig in aanmerking komt voor alle rechten mbt godsdienstvrijheid

2 of de rechten verbonden aan godsdienstvrijheid en de status godsdienst wel langer mogen blijven primeren op bestaande wetten en verboden op aanzetten tot haat en oproepen tot geweld en vrije meningsuiting (als de Koran,OT geen boek van een geloof was, was dit boek verboden wegens de oproepen tot geweld, me dunkt)
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2015, 12:21   #15
SMI94
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 maart 2014
Berichten: 1.717
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Terwijl je bezig bent met 'n hoogstaande bezigheid als gehandicapten, minderbegaafden e.d. uit te lachen, kan je nogal eens wat missen.
Ik ben tegen alle vormen van discriminatie. In dat opzicht heeft iedereen het recht om door mij uitgelachen te worden.

Nuja, de oorlog mis ik dus blijkbaar volledig. Nog geen geweerschot gehoord, nog geen tank gezien, laat staan raketten of soldaten. En toch is er blijkbaar zware oorlog te vlaanderen... Tja!
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2015, 13:00   #16
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
Ik ben tegen alle vormen van discriminatie. In dat opzicht heeft iedereen het recht om door mij uitgelachen te worden.

Nuja, de oorlog mis ik dus blijkbaar volledig. Nog geen geweerschot gehoord, nog geen tank gezien, laat staan raketten of soldaten. En toch is er blijkbaar zware oorlog te vlaanderen... Tja!
F16s bestoken de islamitische staat die ons de oorlog heeft verklaard. In Verviers heeft men net een aanslag ( inklusief onthoofding) kunnen verijdelen. Joden dienen ondertussen hier te gaan lopen en er staan nog steeds soldaten opgesteld op mogelijke doelwitten inklusief politiekantoren. Misschien heb je iets gemist.
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2015, 13:20   #17
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Mijn gedacht is dat een duidelijk anti signaal naar de islamisering nodig is.
Echter, pegida Vlaanderen is me teveel gerecupereerd door het Belang.

Mocht ik in het Antwerpse wonen, zou ik wel eens mee gaan betogen. Wat had je gedacht ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2015, 13:25   #18
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.381
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Wild enthousiast en mee de bus op willend dus.
:schitterend:
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2015, 13:27   #19
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
Ik ben tegen alle vormen van discriminatie. In dat opzicht heeft iedereen het recht om door mij uitgelachen te worden.

Nuja, de oorlog mis ik dus blijkbaar volledig. Nog geen geweerschot gehoord, nog geen tank gezien, laat staan raketten of soldaten. En toch is er blijkbaar zware oorlog te vlaanderen... Tja!
wie ligt er idd wakker van 4 Joden meer of minder in een Joods Museum, nietwaar ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2015, 16:00   #20
SMI94
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 maart 2014
Berichten: 1.717
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
wie ligt er idd wakker van 4 Joden meer of minder in een Joods Museum, nietwaar ?
En dat is het teken van oorlog? Ondertussen is er al een klein jaar een staakt-het-vuren, of hoe moet ik die oorlog precies interpreteren dan?
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be