Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 mei 2015, 06:47   #81
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Niet dromen Vlijmscherp!
Feit is dat de Walen als tweede taal Engels kunnen kiezen in de school.
En de Vlamingen......niet dus. Wij hebben geen keuze.
Wij moeten Frans studeren. E n dus ook Frans spreken met de Walen indien we er nog willen mee spreken.
Overleggen op voet van gelijkwaardigheid zou dus in de toekomst in de wereldtaal Engels moeten gebeuren.
U gelooft toch zelf niet dat in een verenigd Europa de Waal behoefte heeft om een taaltje aan te leren waar hij buiten de Belgische grenzen niks zinnigs kan mee aanvangen.
Dus onze politiekers blijven een entourage scheppen waarbinnen gelijkwaardigheid er nooit zal van komen. Ze beogen door hun kortzichtigheid en domheid dat twee volkeren blijvend uit mekaar groeien; nu nog meer dan vroeger.
Ik geef trouwens de Walen gelijk. Mocht ik een Waal zijn dan zou ik mijn kinderen nooit Nederlands laten studeren. Verloren energie want ze komen er geen stap mee vooruit in de wereld.
En nochtans denk ik dat ik een Vlaming ben.
Maar niet een domme Vlaming die eist van anderstaligen dat ze Nederlands moeten kennen. Zoiets heeft alleen maar voor gevolg dat ze uit Vlaanderen wegblijven. De omgeving van Brussel is een andere zaak.
Iedereen woont graag dicht bij het werk.
Maar hoe wij ook spartelen; de verfransing van Brussel en ruime omgeving zal dus doorgaan. Ze zullen er nooit het taaltje van "Bachte de Kupe" willen spreken. Punt.
Dus zij zijn bekrompen racisten en niet de Vlamingen, zoals ze iedereen wel willen wijsmaken om hun Eigen bekrompenheid te verbergen.
In Wallonie wordt inderdaad iedereen afgeraden om Nederlands te leren met jouw afgezaagd liedje als leidraad.
Het is natuurlijk veel gemakkelijker om mensen die alleen maar het discour van de Eigen meute kennen verder te Kloten en verder kort te houden en te bedriegen en die meute ziet dat dan absoluut niet want zij zijn toch, in tegenstelling met de Vlamingen, wel wereldburgers, wel sociaal alhoewel ze geen euro transfers naar de andere kant zouden dulden, wel meer waard want ze zeggen 'oui'... en alles wat fout is kan dan heel gemakkelijk op de rug van de interne vijand, de Vlamingen gestoken worden want die vormen toch de meerderheid in dit land en die gunnen de franstaligen absoluut niets (alleen maar 16 miljard per jaar)...
Die gelijkwaardigheid in dit land mag er inderdaad nooit komen want dan is het gedaan met hun spel van 'verdeel en heers'.
We moeten inderdaad in het buitenland komen om de onzin van de Belgische francophone wereld in te zien, want hier in dit land zijn we al te zeer geindoctrineerd en vergiftigd door dat francofoon venijn.
Denk je dat men de Denen, de Zweden, de Letburgers, de Noren, de Ijslanders... en zovele andere volkeren ook de hele tijd op hun kap zit omdat ze niet 'oui' zeggen en hun broek eraan vegen of denk je dat men die mensen ook de hele tijd voor bekrompen racisten uitmaakt?
Maar ja al die mensen hebben het geluk, buiten de letburgers misschien, maar die weren zich als duivels in wijwater gedompeld, dat ze niet met franstaligen naast hun deur moeten leven...
Zoek dan nu waar de bekrompenheid zit, en dit is zeker niet bij de Vlamingen, met welke bekrompenheid la Belgique altijd en steeds weer opnieuw zijn burgers tegen elkaar in het harnas wil jagen... Je weet wel: 'verdeel en heers'.
Enfin de titel van deze draad zeg genoeg tot wat die geinstitutionaliseerde bekrompenheid geleid heeft. De zakkenvullers lachen inderdaad de bekrompen franstaligen en de gedupeerde Vlamingen in hun gezicht uit, maar dat is de natuurlijke erfenis van 'de grote' Francofonie met een Klein gehouden en bestolen Vlaanderen aan de andere kant.

Laatst gewijzigd door marie daenen : 13 mei 2015 om 06:54.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2015, 07:27   #82
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Dus zij zijn bekrompen racisten en niet de Vlamingen, zoals ze iedereen wel willen wijsmaken om hun Eigen bekrompenheid te verbergen.
In Wallonie wordt inderdaad iedereen afgeraden om Nederlands te leren met jouw afgezaagd liedje als leidraad.
Het is natuurlijk veel gemakkelijker om mensen die alleen maar het discour van de Eigen meute kennen verder te Kloten en verder kort te houden en te bedriegen en die meute ziet dat dan absoluut niet want zij zijn toch, in tegenstelling met de Vlamingen, wel wereldburgers, wel sociaal alhoewel ze geen euro transfers naar de andere kant zouden dulden, wel meer waard want ze zeggen 'oui'... en alles wat fout is kan dan heel gemakkelijk op de rug van de interne vijand, de Vlamingen gestoken worden want die vormen toch de meerderheid in dit land en die gunnen de franstaligen absoluut niets (alleen maar 16 miljard per jaar)...
Die gelijkwaardigheid in dit land mag er inderdaad nooit komen want dan is het gedaan met hun spel van 'verdeel en heers'.
We moeten inderdaad in het buitenland komen om de onzin van de Belgische francophone wereld in te zien, want hier in dit land zijn we al te zeer geindoctrineerd en vergiftigd door dat francofoon venijn.
Denk je dat men de Denen, de Zweden, de Letburgers, de Noren, de Ijslanders... en zovele andere volkeren ook de hele tijd op hun kap zit omdat ze niet 'oui' zeggen en hun broek eraan vegen of denk je dat men die mensen ook de hele tijd voor bekrompen racisten uitmaakt?
Maar ja al die mensen hebben het geluk, buiten de letburgers misschien, maar die weren zich als duivels in wijwater gedompeld, dat ze niet met franstaligen naast hun deur moeten leven...
Zoek dan nu waar de bekrompenheid zit, en dit is zeker niet bij de Vlamingen, met welke bekrompenheid la Belgique altijd en steeds weer opnieuw zijn burgers tegen elkaar in het harnas wil jagen... Je weet wel: 'verdeel en heers'.
Enfin de titel van deze draad zeg genoeg tot wat die geinstitutionaliseerde bekrompenheid geleid heeft. De zakkenvullers lachen inderdaad de bekrompen franstaligen en de gedupeerde Vlamingen in hun gezicht uit, maar dat is de natuurlijke erfenis van 'de grote' Francofonie met een Klein gehouden en bestolen Vlaanderen aan de andere kant.
Ah, ik zie dat Marie wakker geschoten is en haar gebruikelijk gebral weergeeft.
Gewoon ter info Marie, over de zin die ik heb onderlijnd: hoe rijm je het feit dat Walen afgeraden worden om Nederlands te leren met http://www.enseignement.be/download....1008&do_check=
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2015, 07:38   #83
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Mijn logica kan uw logica niet volgen, of omgekeerd... Sorry.
Geen sorry voor nodig, logica is in deze maatschappij ver zoek door alles te vertalen binnen een dogmatisch denkkader, ook het debat over die transferten is daar onderhevig aan. Het gekleurde debat situeert zich links in onderstaand beeld, het laat zoveel stof oplaaien dat men geen oog heeft voor wat rechts in het beeld weerspiegeld wordt. Anders gezegd, heel het debat zou anders worden moest men oog hebben voor de alternatieven, eenvoudige deductie laat dan besluiten dat we te doen hebben met een kortzichtig beleid, in het kielzog een bevolking die erdoor misleid wordt.

tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2015, 07:39   #84
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ah, ik zie dat Marie wakker geschoten is en haar gebruikelijk gebral weergeeft.
Gewoon ter info Marie, over de zin die ik heb onderlijnd: hoe rijm je het feit dat Walen afgeraden worden om Nederlands te leren met http://www.enseignement.be/download....1008&do_check=
Wat staat zo een waslijst indurkwekkend. Hoeveel procent van de franstalige scholen zijn immersiescholen en van alle immersiescholen hoeveel procent zijn er Nederlandstalig en hoeveel procent zijn er Engelstalig en zelfs in iedere school afzonderlijk die het aanbieden, hoeveel procent van hun leerlingen betreft het?
Dat is wat je waslijst betreft, voor de rest vraag ik je of je al lang niet meer in Wallonië geweest bent en/of je iets met de scholengemeenschap hier te maken hebt?
Ik heb tussen de ouders gestaan en ik weet hoe het hier aan toe gaat, dank zij mijn kinderen en de kinderen van de andere familieleden.
Werkelijk het belang van het Nederlands wordt hier gewoonweg weggelachen als het al niet weggehoond en verbannen wordt...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2015, 07:48   #85
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Wat staat zo een waslijst indurkwekkend. Hoeveel procent van de franstalige scholen zijn immersiescholen en van alle immersiescholen hoeveel procent zijn er Nederlandstalig en hoeveel procent zijn er Engelstalig en zelfs in iedere school afzonderlijk die het aanbieden, hoeveel procent van hun leerlingen betreft het?
Dat is wat je waslijst betreft, voor de rest vraag ik je of je al lang niet meer in Wallonië geweest bent en/of je iets met de scholengemeenschap hier te maken hebt?
Ik heb tussen de ouders gestaan en ik weet hoe het hier aan toe gaat, dank zij mijn kinderen en de kinderen van de andere familieleden.
Werkelijk het belang van het Nederlands wordt hier gewoonweg weggelachen als het al niet weggehoond en verbannen wordt...
Tut tut tut. Je schreef dat het leren van het Nederlands ontraden werd. Dat de overheid er dus alles aan deed om te voorkomen dat leerlingen Nederlands op school zouden krijgen.
Hoe rijm jij uw verklaringen dan met de inspanningen om Waalse kinderen het Nederlands aan te leren op datzelfde school?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2015, 08:02   #86
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Tut tut tut. Je schreef dat het leren van het Nederlands ontraden werd. Dat de overheid er dus alles aan deed om te voorkomen dat leerlingen Nederlands op school zouden krijgen.
Hoe rijm jij uw verklaringen dan met de inspanningen om Waalse kinderen het Nederlands aan te leren op datzelfde school?
Waar heb jij mij de inspanningen van de overheid laten zien om de Waalse kinderen Nederlands te leren?
De aanbieding, en er is inderdaad een aanbieding is eerder heel miniem als je bekijkt dat we in een volledig tweetalig land leven met een meerderheid aan Nederlandstaligen en dat er dan ook Waalse ouders zijn, die zich niet laten van hun stuk brengen door de officiële houding, en die Nederlandstalig onderricht Eisen voor hun kinderen of ze anders school laten lopen aan de andere kant van de taalgrens. Weet dat er in de betere kringen ten andere heel veel Walen hun kinderen op internaat in Vlaanderen sturen om er van verzekerd te zijn dat ze degelijk onderwijs krijgen en ook vooral een andere mentaliteit meekrijgen. Moet ik die vaststelling, die op het geheel van de schoollopende jeugd heel miniem is, nu naar voren schuiven om te zeggen dat het franstalige onderwijs niets waard zou zijn?
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2015, 08:20   #87
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Waar heb jij mij de inspanningen van de overheid laten zien om de Waalse kinderen Nederlands te leren? De aanbieding, en er is inderdaad een aanbieding is eerder heel miniem als je bekijkt dat we in een volledig tweetalig land leven met een meerderheid aan Nederlandstaligen en dat er dan ook Waalse ouders zijn, die zich niet laten van hun stuk brengen door de officiële houding, en die Nederlandstalig onderricht Eisen voor hun kinderen of ze anders school laten lopen aan de andere kant van de taalgrens. Weet dat er in de betere kringen ten andere heel veel Walen hun kinderen op internaat in Vlaanderen sturen om er van verzekerd te zijn dat ze degelijk onderwijs krijgen en ook vooral een andere mentaliteit meekrijgen. Moet ik die vaststelling, die op het geheel van de schoollopende jeugd heel miniem is, nu naar voren schuiven om te zeggen dat het franstalige onderwijs niets waard zou zijn?
In Wallonië zou men die taalkwestie inmiddels kotsbeu zijn, men denkt er nu aan om voor het verruimende perspectief te kiezen om dan te evalueren of deze taalkwestie geen drogreden is om achter te verschuilen. Het idee beroept zich op wetenschappelijk studiewerk dat veel minder gekend is bij het grote publiek. In dynamisch opzicht is het de eenvoud zelve.



Laatst gewijzigd door tandem : 13 mei 2015 om 08:21.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2015, 08:22   #88
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Waar heb jij mij de inspanningen van de overheid laten zien om de Waalse kinderen Nederlands te leren?
De aanbieding, en er is inderdaad een aanbieding is eerder heel miniem als je bekijkt dat we in een volledig tweetalig land leven met een meerderheid aan Nederlandstaligen en dat er dan ook Waalse ouders zijn, die zich niet laten van hun stuk brengen door de officiële houding, en die Nederlandstalig onderricht Eisen voor hun kinderen of ze anders school laten lopen aan de andere kant van de taalgrens. Weet dat er in de betere kringen ten andere heel veel Walen hun kinderen op internaat in Vlaanderen sturen om er van verzekerd te zijn dat ze degelijk onderwijs krijgen en ook vooral een andere mentaliteit meekrijgen. Moet ik die vaststelling, die op het geheel van de schoollopende jeugd heel miniem is, nu naar voren schuiven om te zeggen dat het franstalige onderwijs niets waard zou zijn?
Ah ja, de immersiescholen bestaan niet, dus.
En inderdaad, het Franstalig onderwijs trekt op niet veel, maar dat is een ander verhaal, dat je enkel aankaart om rond de pot te kunnen draaien.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2015, 10:26   #89
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ah ja, de immersiescholen bestaan niet, dus.
En inderdaad, het Franstalig onderwijs trekt op niet veel, maar dat is een ander verhaal, dat je enkel aankaart om rond de pot te kunnen draaien.
Waar zeg ik dat? Ik geef alleen aan dat ondanks de immersiescholen de politiek in franstalig België er hoofdzakelijk in bestaat om de mensen op alle mogelijke manieren te ontraden om Nederlands te leren...
De voorbeelden die jij aangaf bevonden zich hoofdzakelijk in en rond Bruxelles. Bij mij op de boerenbuiten zelfs een beetje getemperd door vele, hoofdzakelijk Nederlandse, toeristen is het beeld al heel anders en van mijn leven hier kan ik u een heel boek vol schrijven over de minachting voor de Vlamingen die de mensen hier, dikwijls totaal onbewust over hun Eigen gevoelens, weergeven. Het is toch zo normaal hier om de Vlamingen te minachten; iedereen weet dat toch, het wordt hen toch voortdurend voorgehouden...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2015, 10:43   #90
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Waar zeg ik dat? Ik geef alleen aan dat ondanks de immersiescholen de politiek in franstalig België er hoofdzakelijk in bestaat om de mensen op alle mogelijke manieren te ontraden om Nederlands te leren...
Contradictie, contradictie, en nog eens contradictie.

Citaat:
De voorbeelden die jij aangaf bevonden zich hoofdzakelijk in en rond Bruxelles.
Zo'n 25% van de immersiescholen liggen in en rond Brussel. Als dat voor jou "hoofdzakelijk" is, dan vermoed ik dat jij naar een Franstalige school bent gegaan.

Citaat:
Bij mij op de boerenbuiten zelfs een beetje getemperd door vele, hoofdzakelijk Nederlandse, toeristen is het beeld al heel anders en van mijn leven hier kan ik u een heel boek vol schrijven over de minachting voor de Vlamingen die de mensen hier, dikwijls totaal onbewust over hun Eigen gevoelens, weergeven. Het is toch zo normaal hier om de Vlamingen te minachten; iedereen weet dat toch, het wordt hen toch voortdurend voorgehouden...
Ja, en het blijft mij verbazen dat jij daar blijft wonen, tussen al die mensen die u haten en als minderwaardig zien. Het gaat zelfs zo ver dat, terwijl zij waarschijnlijk nooit een Vlaming van dichtbij hebben gezien, zij niks anders doen dan over Vlamingen praten!
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 13 mei 2015 om 10:43.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2015, 18:55   #91
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ja, en het blijft mij verbazen dat jij daar blijft wonen, tussen al die mensen die u haten en als minderwaardig zien. Het gaat zelfs zo ver dat, terwijl zij waarschijnlijk nooit een Vlaming van dichtbij hebben gezien, zij niks anders doen dan over Vlamingen praten!
Wow, duidelijk geen enkel inlevingsvermogen over hoe het elders aan toe gaat, maar toch maar op uw standpunt blijven staan en de andere de les willen lezen...
Al die mensen hier rondom mij haten mij niet of vinden mij niet minderwaardig want in hun ogen ben ik of wel een Vlaamse uitzondering die de regel bevestigt en/of ben ik een van die Vlamingen die, zoals het in hun en mijn ogen hoort en normaal is, zich goed aanpast; het verschil tussen ons is dat zij dat heel normaal vinden van een Vlaming die zich altijd en overal aan hen aanpast maar dat dat totaal buiten hun begripsvermogen ligt dat men dat ook eens omgekeerd van hen zou kunnen verwachten. Dat klinkt hen als heiligschennis in de oren...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2015, 21:51   #92
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Dus zij zijn bekrompen racisten en niet de Vlamingen, zoals ze iedereen wel willen wijsmaken om hun Eigen bekrompenheid te verbergen.
In Wallonie wordt inderdaad iedereen afgeraden om Nederlands te leren met jouw afgezaagd liedje als leidraad.
Het is natuurlijk veel gemakkelijker om mensen die alleen maar het discour van de Eigen meute kennen verder te Kloten en verder kort te houden en te bedriegen en die meute ziet dat dan absoluut niet want zij zijn toch, in tegenstelling met de Vlamingen, wel wereldburgers, wel sociaal alhoewel ze geen euro transfers naar de andere kant zouden dulden, wel meer waard want ze zeggen 'oui'... en alles wat fout is kan dan heel gemakkelijk op de rug van de interne vijand, de Vlamingen gestoken worden want die vormen toch de meerderheid in dit land en die gunnen de franstaligen absoluut niets (alleen maar 16 miljard per jaar)...
Die gelijkwaardigheid in dit land mag er inderdaad nooit komen want dan is het gedaan met hun spel van 'verdeel en heers'.
We moeten inderdaad in het buitenland komen om de onzin van de Belgische francophone wereld in te zien, want hier in dit land zijn we al te zeer geindoctrineerd en vergiftigd door dat francofoon venijn.
Denk je dat men de Denen, de Zweden, de Letburgers, de Noren, de Ijslanders... en zovele andere volkeren ook de hele tijd op hun kap zit omdat ze niet 'oui' zeggen en hun broek eraan vegen of denk je dat men die mensen ook de hele tijd voor bekrompen racisten uitmaakt?
Maar ja al die mensen hebben het geluk, buiten de letburgers misschien, maar die weren zich als duivels in wijwater gedompeld, dat ze niet met franstaligen naast hun deur moeten leven...
Zoek dan nu waar de bekrompenheid zit, en dit is zeker niet bij de Vlamingen, met welke bekrompenheid la Belgique altijd en steeds weer opnieuw zijn burgers tegen elkaar in het harnas wil jagen... Je weet wel: 'verdeel en heers'.
Enfin de titel van deze draad zeg genoeg tot wat die geinstitutionaliseerde bekrompenheid geleid heeft. De zakkenvullers lachen inderdaad de bekrompen franstaligen en de gedupeerde Vlamingen in hun gezicht uit, maar dat is de natuurlijke erfenis van 'de grote' Francofonie met een Klein gehouden en bestolen Vlaanderen aan de andere kant.
Marie,

Ik begrijp uw argumentatie niet meer hoor.
Mijn liedje is dus afgezaagd???????
Ik wil gewoon met een Waal praten in het Engels op voet van gelijkwaardigheid en als dat niet kan is dat omdat hij te dom is om een andere taal te leren. Want daar verschuilen ze zich nu al te graag.
En in Wallonië praat ik wel Frans omdat ik dat normaal vind.
En ik zal klaarder zijn Marie; misschien versta je me dan.
Luik bestaat voor mij niet. Luttich evenmin.
Keulen bestaat evenmin. Het is en blijft Köln.
En Montaigu bestaat ook niet. Het is en blijft Scherpenheuvel.
En wie aan mij de weg vraagt naar Montaigu kan er geraken maar dan wel over Tienen en desnoods Sint Truiden.
Montaigu moet volgens mij een verloren gat zijn ergens achter Wavre of Ottignies; dus ik heb geen slechte bedoelingen als ik naar die streek verwijs.
Die Waal moet dan wel minimum zestig km meer afleggen maar domheid heeft zijn prijs. En ik heb zeker het recht om nog dommer te zijn dan die Waal.

Laatst gewijzigd door werkman : 13 mei 2015 om 22:00.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2015, 22:07   #93
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Wow, duidelijk geen enkel inlevingsvermogen over hoe het elders aan toe gaat, maar toch maar op uw standpunt blijven staan en de andere de les willen lezen...
Al die mensen hier rondom mij haten mij niet of vinden mij niet minderwaardig want in hun ogen ben ik of wel een Vlaamse uitzondering die de regel bevestigt en/of ben ik een van die Vlamingen die, zoals het in hun en mijn ogen hoort en normaal is, zich goed aanpast; het verschil tussen ons is dat zij dat heel normaal vinden van een Vlaming die zich altijd en overal aan hen aanpast maar dat dat totaal buiten hun begripsvermogen ligt dat men dat ook eens omgekeerd van hen zou kunnen verwachten. Dat klinkt hen als heiligschennis in de oren...
Marie,

Nogmaals; lees mijn reactie.
En als U er moeilijkheden mee hebt omdat men in Wallonië uw Nederlands niet praat of niet wil praten dan is dat omdat U zich niet wil aanpassen.
Voor de rest begrijp ik uw "discours" dus totaal niet.
Je sleurt er van alles bij maar het begint eentonig te worden hoor.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be