Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 maart 2017, 13:41   #21
Nyquist
Minister-President
 
Nyquist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 4.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Feiten ?
Heb je het al eens aan de man in de straat gevraagd ?
Ja hoor. Die gaan dan kijken wat de nationale bank en de EU en de OESO daarover hebben berekend, en dan gaan die met mij akkoord.

Ik kies natuurlijk wel verstandige mensen in de straat om het aan te vragen.

Ook eens doen, Henri.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2017, 13:44   #22
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Er is geen hardvochtig rechts beleid. De belastingen zijn gedaald, de koopkracht is gestegen.

Dat zijn de feiten, aan u om daarmee aan de slag te gaan.
De feiten zijn dat vandaag in Limburg het drinkwater 89% duurder is dan in 2000.
bron: HBVL van vandaag.

Dat is bijna een verdubbeling. Dat zijn verdoken belastingen. Idd voor de hogere elektriciteitsfactuur.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2017, 13:45   #23
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Natuurlijk kan de belg niet meer sparen.
  • Om op restaurant te gaan moet je drie vier weken op voorhand reserveren.
  • Bij de eerste zonnestraaltjes dit jaar zaten de terrasjes overvol.
  • Skivakanties, citytrips, grotere vakanties in de zomer, najaarsvakanties, ...
  • Het huis moet van de eerste keer volledig in orde zijn, hierdoor wordt het te lenen bedrag hoger, dit geeft meer maandelijkse afbetalingen.
  • Twee auto's is eerder de regel dan de uitzondering, vaak gecombineerd met en mobilhome en / of ne motor, ...
  • ...
Daar hebt ge natuurlijk een punt.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2017, 13:47   #24
Nyquist
Minister-President
 
Nyquist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 4.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Deze Rechtse N-VA regering verricht uitstekend werk.

Zo goed zelfs dat de mensen niets meer aan de kant kunnen zetten.
Ik wil ook zeker niet nalaten om het artikel gelinked onmiddellijk onder dat van jou hier even te vermelden:

Gezinnen optimistischer over hun financiële situatie
"De gezinnen zijn vooral optimistischer over hun financiële situatie en hun spaarvermogen de komende maanden. [...] Daarmee staat het consumentenvertrouwen opnieuw op het zelfde niveau als in januari, toen het hoogste peil sinds mei 2011 werd bereikt. [...]

De consumenten schatten de algemene economische vooruitzichten opnieuw iets gunstiger in en ook de vrees voor een stijging van de werkloosheid is weer afgenomen.

Gezinnen zijn vooral optimistischer over hun persoonlijke vooruitzichten. Ze verwachten in toenemende mate dat hun financiële situatie de komende twaalf maanden zal verbeteren en dat ze meer zullen sparen."
Dankuwel, hardvochtige, rechtse N-VA regering, I suppose?
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2017, 13:50   #25
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.249
Standaard

En ondanks het geldgebrek en de niet mis te verstane dreiging van Erdogan is de favoriete vakantiebestemming om onze karige centen die we niet kunnen sparen uit te geven voor Pasen.........................................TURK IJE....
Kom naar Turkije , daar haten ze ons.........
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170327_02801982
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2017, 13:50   #26
Nyquist
Minister-President
 
Nyquist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 4.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
De feiten zijn dat vandaag in Limburg het drinkwater 89% duurder is dan in 2000.
bron: HBVL van vandaag.

Dat is bijna een verdubbeling. Dat zijn verdoken belastingen. Idd voor de hogere elektriciteitsfactuur.
Het is waar dat sommige belastingen via nutsvoorzieningen worden verrekend (ecofiscaliteit, nietwaar?), maar dat neemt op geen enkele manier weg dat de totale belastingsdruk is afgenomen.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2017, 13:53   #27
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
De feiten zijn dat vandaag in Limburg het drinkwater 89% duurder is dan in 2000.
bron: HBVL van vandaag.

Dat is bijna een verdubbeling. Dat zijn verdoken belastingen. Idd voor de hogere elektriciteitsfactuur.
Investeer in een regenwaterput.
Laat de loodgieter uw toiletten en tuinkranen daar op aansluiten.
Profit.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2017, 13:54   #28
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Ja hoor. Die gaan dan kijken wat de nationale bank en de EU en de OESO daarover hebben berekend, en dan gaan die met mij akkoord.

Ik kies natuurlijk wel verstandige mensen in de straat om het aan te vragen.

Ook eens doen, Henri.
Hij zit natuurlijk in Luik, hij moet al heel wat kilometers reizen om zulke mensen tegen te komen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2017, 13:54   #29
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.706
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
De feiten zijn dat vandaag in Limburg het drinkwater 89% duurder is dan in 2000.
bron: HBVL van vandaag.

Dat is bijna een verdubbeling. Dat zijn verdoken belastingen. Idd voor de hogere elektriciteitsfactuur.
Klopt, vroeger was water de aanlevering van water met een kleine taks.
Nu is water:
  • De aanvoer van water
  • De afvoer van vervuild water
  • De zuivering van water

De kosten voor de infrastructuur van water zijn hetzelfde gebleven, hetgeen er echter verandert is, is het verbruik.
  • Iedere nieuwbouw of grondige renovatie moet regenwater opvangen en gebruiken, dit water gaat niet door de meter van de maatschappij.
  • Mensen die niet verplicht zijn om regenwater op te vangen, en het toch doen, krijgen subsidies, dit wordt betaald door de watermaatschappij, die daarnaast ook nog eens minder mag leveren.
  • Huizen die niet aangesloten kunnen worden, kunnen privé-waterzuiveringsinstallaties bouwen, individueel of in groep. Dit wordt betaald door de watermaatschappij.
  • Steeds meer mensen klagen over hard water, er zijn projecten opgestart om het water te ontharden, dit heeft z'n prijs.
  • De loonkost voor het personeel van de watermaatschappij stijgt zoals overal.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2017, 13:55   #30
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

In 2009, volle crisis, spaarden de mensen voor kapot.

Nu niet meer.

Dat heeft niks meer te maken met het al dan niet kunnen. Dat heeft te maken met het feit dat mensen geen schrik meer hebben om hun job te verliezen en durven uit te geven.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2017, 13:56   #31
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

PS:

De meeste mensen sparen sowieso al. Groepsverzekeringen & pensioensparen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2017, 13:56   #32
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik lees als replieken vooral bochtenwringerij.

Niemand die durft te beweren dat de impact van het hardvochtige rechtse beleid zo zwaar is dat een appeltje voor de dorst er niet meer afkan.
Als ik uw tekst lees heb ik de indruk dat u zowat de enige zijt die nog nauwelijks de eindjes aan elkaar kan knopen. Dat vind ik spijtig en dat doet me ook pijn. Daarom mag je me uw rekeningnummer doorgeven zodat ik de maandelijkse bijdrage die ik aan SOS kinderdorpen stuur aan u kan overmaken. Blijkbaar heb jij het meer nodig dan zij.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2017, 13:58   #33
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.835
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dit is volslagen bullshit. De titel zou veeleer moeten luiden "Belg wil niet meer sparen". Om de eenvoudige reden dat het gewone sparen nagenoeg niets opbrengt. Om een grotere opbrengst te hebben zouden de mensen effectief moeten hun spaargeld beleggen. Maar het overgrote deel van die "Belgen" heeft weinig of geen verstand van beleggen en wil er ook niet van horen omdat ze niet bereid zijn te denken op lange termijn. Het is slechts een kleine minderheid die belegt in fondsen en een nog kleinere minderheid die rechtstreeks belegt in aandelen. Daar profiteren de (vooral linkse) politici van om dergelijke beleggingen te verketteren en zwaar te belasten. Een aantal mensen heeft wel een zekere heimwee naar obligaties, maar het is nu volstrekt niet het geschikte moment om in obligaties te beleggen.
² Men zou dat de kinderen moeten aanleren op school!
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2017, 14:00   #34
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
² Men zou dat de kinderen moeten aanleren op school!
Waarom?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2017, 14:06   #35
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.835
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Waarom?
Tja, waarom? De maatschappij heeft baat bij bandeloos consumentisme, en de rijken al zeker.

Misschien een opwelling van altruïsme ...

Het is gewoon grappig om te zien hoe mensen met een zeer mooi inkomen er niet in slagen om daaruit ook een vermogen op te bouwen.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2017, 14:11   #36
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Tja, waarom? De maatschappij heeft baat bij bandeloos consumentisme, en de rijken al zeker.

Misschien een opwelling van altruïsme ...

Het is gewoon grappig om te zien hoe mensen met een zeer mooi inkomen er niet in slagen om daaruit ook een vermogen op te bouwen.
Jij vindt niet dat een volwassen man of vrouw vrij zijn budget mag besteden zoals hij/zij dat vindt?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2017, 14:12   #37
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Tja, waarom? De maatschappij heeft baat bij bandeloos consumentisme, en de rijken al zeker.

Misschien een opwelling van altruïsme ...

Het is gewoon grappig om te zien hoe mensen met een zeer mooi inkomen er niet in slagen om daaruit ook een vermogen op te bouwen.
En dat vermogen, wat ben ik daar mee als ik 20-30 jaar in een oud, onafgewerkt huis moet leven ?

Dat ik als opa in een mooie villa kan leven ? Ik leef liever als jonge man in een mooi huis.

Sorry, maar de bompazever hier is ongelofelijk. Mensen beseffen niet dat niet geld het probleem is, maar tijd.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2017, 14:13   #38
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Als ik uw tekst lees heb ik de indruk dat u zowat de enige zijt die nog nauwelijks de eindjes aan elkaar kan knopen. Dat vind ik spijtig en dat doet me ook pijn. Daarom mag je me uw rekeningnummer doorgeven zodat ik de maandelijkse bijdrage die ik aan SOS kinderdorpen stuur aan u kan overmaken. Blijkbaar heb jij het meer nodig dan zij.
U kunt dit misschien in de kranten laten publiceren, zo bereikt u wellicht meer mensen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2017, 14:17   #39
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.835
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Jij vindt niet dat een volwassen man of vrouw vrij zijn budget mag besteden zoals hij/zij dat vindt?
Dat schrijf ik toch helemaal niet?? Ik vind dat men kinderen moet aanleren hoe ze hun geld kunnen beleggen. Of ze later iets doen met die kennis, dat is hun zaak. Maar nu verlaten de kinderen de schoolbanken als financiële analfabeten. Zelfs in een richting economie besteden ze bij mijn weten geen aandacht hieraan.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2017, 14:17   #40
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Niet zeveren.

Dat mensen niet meer sparen kan ook betekenen dat ze vertrouwen hebben en durven te consumeren.

Je draait het zoals het je uitkomt.
U heeft de zwaarste na-oorlogse crisis niet meegemaakt maar eind 70-begin 80 was het een verschrikking. Zelfs de hooggeschoolden (mijn ex vrouw is licentiate TEW) vonden geen werk! Toen was de economische groei 1.8%, vandaag 1.2%. U mag geloven wat U wil maar er is geen economische heropleving. Als uw hartslag van 35 naar 40 gaat bent U nog steeds in acuut levensgevaar.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be