Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 april 2017, 09:20   #141
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Kan je dat staven ? Of is dat zo weeral iets waar jij als NVA lid weer eens vanuit gaat ?
Ik ga daar van uit als "mens", meneer vanhove.
Als mens met ruime ervaring en als mens die geniet van Westerse vrijheden en ideeën. Zoals de gelijkWaardigheid van m en v.

En neen, ik kan niet staven dat gescheiden onderwijs de idee van ongelijkheid m/v bevordert;
net zoals gij het omgekeerde niet kunt staven.

Er zullen wel studies zijn die 'staven' dat in gescheiden onderwijs, de aparte klassen na het zoveelste leerjaar mogelijks drie hoofdsteden van landen meer kunnen aanduiden dan in gemengde klassen,
maar volgens mijn overtuiging gaat het daar niet over, als we spreken van onderwijs in de Westerse wereld.
Mogelijks wel in madrassa's en over verzen uit hun grote boek .... en mogelijks ook destijds over de catechismus.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2017, 09:24   #142
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.865
Standaard

De discussie over gemengd onderwijs is natuurlijk een andere dan die over de kwaliteit van het katholiek onderwijs en het officieel onderwijs.

Ben zelf een product van een niet-gemengde school. Ook al heb ik geen slechte herinneringen aan die tijd, vond ik het niet-gemengd karakter toch zeer artificieel. Uiteindelijk hoort onderwijs een voorbereiding te zijn op het latere leven, en dat is (gelukkig) een gemengde wereld.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2017, 21:03   #143
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik wou hier een enquete plaatsen, maar door een Gateway kwam dit:

Dit draadje kan dus in de prullenmand.
Voorstander. Minder afleiding voor de jongens die zich beter zullen kunnen concentreren en minder stoer zullen doen tegen elkaar.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2017, 13:27   #144
Conscience
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Locatie: Istanbul & Flanders
Berichten: 2.966
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik voel me beledigd als atheist door deze uitspraak.

Ik ben pro gescheiden onderwijs omdat ik denk dat het beter onderwijs toelaat. Ik heb op een jongensschool gezeten en als ik dat vergelijk met de school van mijn kinderen nu, bemerk ik toch dat het daar voor jongens toch aangenamer was. Mijn zoon wordt soms ook zot van die melige vrouwelijke bazaar in zijn klas allemaal (meerderheid zijn meisjes). En ik vind dat jonge kereltjes een mannelijk rolmodel moeten hebben.

En vooral, er wordt veel, veel meer gepest en er zijn veel meer cliques. De groepsdynamiek is anders.
Ik herken de situatie die je beschrijft.

De mijne komt toe in een nieuwe school, en rara, z'n resultaten zijn de beste.
Z'n maten zijn geinteresseerd hoe hij het doet.
De meisjes, gewoon op handen gedragen te worden, kennen enkel afgunstige reacties. Daar ben ik even van geschrokken. Echt op het gemene af.
Gelukkig is hij geen doetje.

Enkele jaren later, test wiskunde (Lat-Wis). Drie van de 25 zitten boven de 50 %, en hij ergens in de tachtig.
Test geschrapt door het gebleit in de zaal.

Kan me niet voorstellen dat zoiets in m'n tijd zou gebeurd zijn.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2017, 15:52   #145
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
En hoe ga je dat in 's hemelsnaam controlleren, want daar gaat het wel op neerkomen: het gaat voornamelijk om religieuze redenen zijn dat men gescheiden onderwijs en gescheiden bussen wil.
Inderdaad en het is daarom ook dat ik aarzel... Maar ik kan wel inzien dat het voor sommige meisjes en/of jongens wel aangenamer studieuzer kan zijn...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2017, 15:55   #146
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Lag? Ligt. Althans nog zo'n 10 jaar geleden.
zelfs in Wallonië is dat op vele plaatsen zo...
Ik ken atheistische ouders die hun kinderen toch naar katholieke scholen sturen om die reden...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2017, 15:56   #147
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De leerlingen van het katholiek onderwijs maken zichzelf inderdaad blij met dat waanidee
De ouders laten zich niet door waanideeën vangen... Als het erop aankomt wensen ze het beste voor hun kinderen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2017, 16:01   #148
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik stuur mijn kinderen naar het gemeentelijk onderwijs.
Ben ik nu ook een walgelijk creatuur?
Er bestaan heel veel gemeentelijke scholen in Wallonië omdat we met vele kleinere gemeenten te maken hebben... Wat het lager onderwijs betreft zijn die meestal familiaal en wel goed...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2017, 16:11   #149
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.603
Standaard

Jongens en meisjesklassen moeten terug gescheiden worden om reden van dat het teveel afleiding met zich meebrengt, zelf ondervonden in een 'ver' verleden.

Gescheiden scholen voor jongens en meisjes zijn een goed idee'

Citaat:
Een wonderpil tegen motivatieproblemen in het onderwijs heeft ze niet, maar kinderpsychiater Lieve Swinnen kent wel recepten om de leerlingen bij de les te houden. Respecteer het puberbrein, ga verstandig om met nieuwe media, en stop de kinderen op tijd in bed.
Nota: voor de link dient u wel een abbo te hebben of ingeschreven te zijn op de bewuste 'site'
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be