Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 september 2005, 20:17   #1
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard Benzine prijs omlaag? Lees mee en stuur door!

>> > >Benzineprijs omlaag???
>
>> > >Of je nu wel of niet zelf een auto hebt, wees zo goed onderstaande

>> > >te lezen en door te sturen naar vrienden en bekenden. Het gaat
>> > >over intelligente oorlogvoering tegen oliemaatschappijen.
>> > >
>> > >Men zegt dat [vanwege de oorlog] de olieprijzen weldra de pan
>> > >zullen gaan uitrijzen. Maar wil je dat aan de pomp de prijzen
>> > >dalen? Dan moeten we samen optrekken en eendrachtig handelen. Er
>> > >is een geniaal idee ontstaan, intelligenter dan het plan om op een

>> > >vastgestelde dag helemaal niet te tanken. Om dat soort besluiten
>> > >lachen de oliemaatschappijen slechts omdat die weten dat we
>> > >onszelf niet kunnen beschadigen door permanent af te zien van
>> > >aankoop van brandstof. Het idee om op één vastgestelde dag geen
>> > >drup
>> >brandstof te tanken
>> > >levert onszelf meer problemen dan de oliemaatschappijen. Maar het
>> > >voorstel dat wij doen levert een schrikwekkend resultaat indien
>> > >het op grote schaal wordt toegepast.
>> > >
>> > >Lees onderstaande helemaal door, en doe mee met ons !!! De
>> > >oliemaatschappijen (van de staten) van de OPEC hebben ons doen
>> > >geloven dat ZIJ de olieprijs vaststellen. Er moet gericht actie
>> > >worden gevoerd om duidelijk te maken dat het de consumenten zijn,
>> > >en niet de oliemaatschappijen, die de markt bepalen. De enige
>> > >manier om de brandstofprijzen werkelijk te zien dalen is de
>> > >oliemaatschappijen in de portemonee te treffen door hun brandstof
>> > >niet meer te kopen; en dan wel zonder onszelf te schaden want we
>> > >hebben onze auto immers nodig.
>> > >
>> > >Dit is het voorstel:
>> > >Koop geen druppel brandstof meer
>> >bij de twee belangrijkste
>> > >oliemaatschappijen (die nu gezamenlijk optrekken): SHELL en ESSO.
>> > >Als die niets meer verkopen, zullen ze zich genoodzaakt zien de
>> > >prijzen te laten dalen; en de andere maatschappijen zullen hen dan

>> > >moeten volgen. Maar om dit plan impact te geven zullen wereldwijd
>> > >de miljoenen klanten van SHELL en ESSO zich hierin moeten
>> > >groeperen. En zó kunnen we dat bereiken: Deze brief is aan 30
>> > >personen doorgestuurd. Als elke ontvanger hem doorstuurt aan 10
>> > >anderen (30+30x10) en die vervolgens ook weer aan 10 anderen
>> > >(30+30x10+30x10x10), dan zullen bij de achtste verzending 333
>> > >miljoen consumenten zijn bereikt !!! Stuur daarom deze brief naar
>> > >10 anderen met het verzoek hetzelfde te doen.
>> > >En zo zullen we dus in 8 dagen tijd meer dan 300 miljoen personen
op
>> > >de hoogte kunnen
>> >hebben gebracht.
>> > >
>> > >Laten we de handen uit de mouwen steken om samen sterk te zijn!
>> > >
>> > >Bedankt voor je medewerking!!
>
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2005, 20:21   #2
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

ok kan er niet tegen zijn maar de beste manier om de oliemaatschappijen echt te kloten is gewoon geen auto nemen - hoewel ik moet toegeven dat het verrekt makkelijk is - zo n rondrijdende metalen doos.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2005, 22:11   #3
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.340
Standaard

Nu nog mensen vinden die in dit soort voorstellen een licht zien.
Tip: lagere school, jeugdbeweging, kindercreche...

Get real!
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2005, 22:26   #4
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Och dat valt eigelijk wel mee.
0.38 € voor een literke benzine.
Goedkoper dan een fles water.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2005, 23:17   #5
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

tja t is natuurlijk wel weeral zo dat de rijken er weer eens geen last van hebben he
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2005, 23:24   #6
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
tja t is natuurlijk wel weeral zo dat de rijken er weer eens geen last van hebben he
Volgens mij hebben ze er het meeste last van.
Zij gebruiken immers het meest olieproducten en betalen zich blauw aan BTW en accijnzen.
Zo kan voorlopig de SZ nog wat betaald worden..
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2005, 23:31   #7
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Duvelke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Locatie: Earth
Berichten: 10.121
Standaard

ma pff...weer zo'n typische kettingbrief

om te beginne:
Deze brief is aan 30
personen doorgestuurd. Als elke ontvanger hem doorstuurt aan 10
anderen (30+30x10) en die vervolgens ook weer aan 10 anderen
(30+30x10+30x10x10)

de mensen die dit naar elkander doorsturen, zullen elkaar toevallig wel al kennen. Dus iedereen zal meermaals dezelfde email terugkrijgen.
aangezien jan een vriend is van piet en dieter. en dieter kent piet ook. ....je weet hoe het verder gaat..

ma bon, over de prijs zelf.
Ik vrees dat er niets aan te doen is. De olie RAAKT OP. We kunnen niet blijven tanken uit onze moeder Aarde hoor.

Het wordt dringend tijd om naar alternatieve energiebronnen te zoeken. De prijzen van de olie gaan nog veel hoger uitkomen dan dat ze nu zijn..



wordt het eens geen tijd, dat ze toegeven dat ze auto's op water kunnen laten rijden !!!
__________________
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2005, 07:36   #8
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Er is een geniaal idee ontstaan, intelligenter dan het plan om op één vastgestelde dag vastgestelde dag helemaal niet te tanken. Om dat soort besluiten lachen de oliemaatschappijen slechts omdat die weten dat we onszelf niet kunnen beschadigen door permanent af te zien van aankoop van brandstof. Het idee om op geen druppel brandstof te tanken levert onszelf meer problemen dan de oliemaatschappijen. Maar het voorstel dat wij doen levert een schrikwekkend resultaat indien het op grote schaal wordt toegepast.
Ik vermoed dat de automobilist zijn tank voor die welbepaalde dag zal vol tanken... De oliemaatschappijen zullen alleszins niet veel liters minder verkopen...

Voordeel is mss dat sommige pomphouders dan een bijkomende verlofdag kunnen nemen (of tijdelijk werkloos worden gesteld, wat ons als gemeenschap dan weer geld gaat kosten )[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by CHIPIE on 13-09-2005 at 08:37
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Er is een geniaal idee ontstaan, intelligenter dan het plan om op één vastgestelde dag vastgestelde dag helemaal niet te tanken. Om dat soort besluiten lachen de oliemaatschappijen slechts omdat die weten dat we onszelf niet kunnen beschadigen door permanent af te zien van aankoop van brandstof. Het idee om op geen druppel brandstof te tanken levert onszelf meer problemen dan de oliemaatschappijen. Maar het voorstel dat wij doen levert een schrikwekkend resultaat indien het op grote schaal wordt toegepast.
Ik vermoed dat de automobilist zijn tank voor die welbepaalde dag zal vol tanken... De oliemaatschappijen zullen alleszins niet veel liters minder verkopen...

Voordeel is mss dat sommige pomphouders dan een bijkomende verlofdag kunnen nemen (of tijdelijk werkloos worden gesteld, wat ons als gemeenschap dan weer geld gaat kosten )[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Er is een geniaal idee ontstaan, intelligenter dan het plan om op eenéén vastgestelde dag vastgestelde dag helemaal niet te tanken. Om dat soort besluiten lachen de oliemaatschappijen slechts omdat die weten dat we onszelf niet kunnen beschadigen door permanent af te zien van aankoop van brandstof. Het idee om op geen druppel brandstof te tanken levert onszelf meer problemen dan de oliemaatschappijen. Maar het voorstel dat wij doen levert een schrikwekkend resultaat indien het op grote schaal wordt toegepast.
Ik vermoed dat de automobilist zijn tank voor die welbepaalde dag zal vol tanken... De oliemaatschappijen zullen alleszins niet veel liters minder verkopen...

Voordeel is mss dat sommige pomphouders dan een bijkomende verlofdag kunnen nemen (of tijdelijk werkloos worden gesteld, wat ons als gemeenschap dan weer geld gaat kosten )[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Chipie : 13 september 2005 om 07:37.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2005, 07:39   #9
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Als SCHELL EN ESSO de belangrijkste kopers zijn in dit geheel (zelf weet ik dat ook niet) dan is het goed die te boycotten.
Ketting brief of geen, men kan zich daar druk in maken of niet maar niet zovelen weten dus dat die de belangrijkste kopers zijn en is het goed hun daar eens op te wijzen.

De SZ heeft aan gans dat verhaal niet zoveel gewonnen, dus daar moeten we het niet voor doen. De regering heeft natuurlijk meer inkomsten en de nutsbedrijven die nu al overal ter wereld bulken van de poen (onze poen) en over alle landsgrenzen elkander nu opkopen.
Tenzij je daar een voorstander van bent natuurlijk kan je beter eens bij de anderen tanken, zo erg is dat nu ook weeral niet.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2005, 07:54   #10
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Olie is een economisch product. Als er schaarste is (door meerverbruik of minderproductie) zal de prijs omhoog gaan.

Wat wil je eigenlijk bereiken met een actie tegen bvb. Shell of Esso ? Dit lost niets op. Je kan enkel hopen op een nog hogere prijs voor olieproducten zodat de alternatieven echt doorbreken. Vooral het milieu is hierbij dan gebaat.

Wat wil je dan ? Dat we ongebreideld verder olie verbruiken tegen een lage prijs ook al geraakt deze uiteindelijk uitgeput ? En wat daarna ?
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2005, 09:01   #11
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Volgens mij hebben ze er het meeste last van.
Zij gebruiken immers het meest olieproducten en betalen zich blauw aan BTW en accijnzen.
Zo kan voorlopig de SZ nog wat betaald worden..
parabelke van het penningske der weduwe alweer vergeten ?
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2005, 09:12   #12
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
parabelke van het penningske der weduwe alweer vergeten ?
Vertel.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2005, 15:53   #13
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Olie is een economisch product. Als er schaarste is (door meerverbruik of minderproductie) zal de prijs omhoog gaan.

Wat wil je eigenlijk bereiken met een actie tegen bvb. Shell of Esso ? Dit lost niets op. Je kan enkel hopen op een nog hogere prijs voor olieproducten zodat de alternatieven echt doorbreken. Vooral het milieu is hierbij dan gebaat.

Wat wil je dan ? Dat we ongebreideld verder olie verbruiken tegen een lage prijs ook al geraakt deze uiteindelijk uitgeput ? En wat daarna ?
Da's nu eens een typische geitenwollen standaard antwoord zie waar je niks mee kunt aanvangen.

Moet ik in afwachting mijn wieldoppen van zonnepanelen voorzien toch?
Ik weet niet of u dat goed beseft dat wij dagelijks werken met onze voiturkes en bollen moeten ze doen of die prijs nu hoog of laag staat.
De meerprijs doorrekenen aan de klant (en u zou klant kunnen zijn of worden zelfs) zal u wellicht niet zo vriendelijk onthalen denk ik en dan spreek ik nog niet over de langlopende contracten waar je geen meerprijzen kunt in doorrekenen.
Makkelijk van in de stoel allemaal, maar zet u eens in onze plaats!
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2005, 07:01   #14
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Da's nu eens een typische geitenwollen standaard antwoord zie waar je niks mee kunt aanvangen.

Moet ik in afwachting mijn wieldoppen van zonnepanelen voorzien toch?
Ik weet niet of u dat goed beseft dat wij dagelijks werken met onze voiturkes en bollen moeten ze doen of die prijs nu hoog of laag staat.
De meerprijs doorrekenen aan de klant (en u zou klant kunnen zijn of worden zelfs) zal u wellicht niet zo vriendelijk onthalen denk ik en dan spreek ik nog niet over de langlopende contracten waar je geen meerprijzen kunt in doorrekenen.
Makkelijk van in de stoel allemaal, maar zet u eens in onze plaats!
Zo dachten de communisten ook. Als er geld tekort is, dan drukken we dat toch gewoon bij. Zeer simpele redenering.

Wat wil je dan eigenlijk ? Goedkoop blijven rijden tot alle olie op is ? En dan tot de conclusie komen, dat door je kortzichtigheid de volledige maatschappij instort en terug moet gaan leven zoals 200 jaar geleden.

Je kinderen zullen je een echte held vinden.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2005, 08:14   #15
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Zo dachten de communisten ook. Als er geld tekort is, dan drukken we dat toch gewoon bij. Zeer simpele redenering.

Wat wil je dan eigenlijk ? Goedkoop blijven rijden tot alle olie op is ? En dan tot de conclusie komen, dat door je kortzichtigheid de volledige maatschappij instort en terug moet gaan leven zoals 200 jaar geleden.

Je kinderen zullen je een echte held vinden.

Jij zegt dat de olie op is bijna, en enkele beurshondjes natuurlijk.
Geen mens die er het fijne van weet!
Moeten we voor onze kinderen zorgen of moeten we ze voor hun eigen goed in de kou laten staan en maar niet meer werken en dergelijke?
Nieuwe technologie ligt om de hoek, maar het is nog effe wachten. Binnen enkele jaartjes zal je het wel zien.

En ja ik had gelijk met minder te kopen en dat de prijs zou zakken want vandaag is de prijs redelijk gevoelig gezakt met als reden omdat ze minder verkoop hebben!
Daar staan ze nu weer allen te kijken natuurlijk.
Als we nu nog de boycot in gang steken komen we weer op een normale prijs uit, en zijn onze kindjes weer warm. (van kou ga je dood)[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Mambo on 14-09-2005 at 09:15
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Zo dachten de communisten ook. Als er geld tekort is, dan drukken we dat toch gewoon bij. Zeer simpele redenering.

Wat wil je dan eigenlijk ? Goedkoop blijven rijden tot alle olie op is ? En dan tot de conclusie komen, dat door je kortzichtigheid de volledige maatschappij instort en terug moet gaan leven zoals 200 jaar geleden.

Je kinderen zullen je een echte held vinden.

Jij zegt dat de olie op is bijna, en enkele beurshondjes natuurlijk.
Geen mens die er het fijne van weet!
Moeten we voor onze kinderen zorgen of moeten we ze voor hun eigen goed in de kou laten staan en maar niet meer werken en dergelijke?
Nieuwe technologie ligt om de hoek, maar het is nog effe wachten. Binnen enkele jaartjes zal je het wel zien.

En ja ik had gelijk met minder te kopen en dat de prijs zou zakken want vandaag is de prijs redelijk gevoelig gezakt met als reden omdat ze minder verkoop hebben!
Daar staan ze nu weer allen te kijken natuurlijk.
Als we nu nog de boycot in gang steken komen we weer op een normale prijs uit, en zijn onze kindjes weer warm. (van kou ga je dood)[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Zo dachten de communisten ook. Als er geld tekort is, dan drukken we dat toch gewoon bij. Zeer simpele redenering.

Wat wil je dan eigenlijk ? Goedkoop blijven rijden tot alle olie op is ? En dan tot de conclusie komen, dat door je kortzichtigheid de volledige maatschappij instort en terug moet gaan leven zoals 200 jaar geleden.

Je kinderen zullen je een echte held vinden.

Jij zegt dat de olie op is bijna, en enkele beurshondjes natuurlijk.
Geen mens die er het fijne van weet!
Moeten we voor onze kinderen zorgen of moeten we ze voor hun eigen goed in de kou laten staan en maar niet meer werken en dergelijke?
Nieuwe technologie ligt om de hoek, maar het is nog effe wachten. Binnen enkele jaartjes zal je het wel zien.

En ja ik had gelijk met minder te kopen en dat de prijs zou zakken want vandaag is de prijs redelijk gevoelig gezakt met als reden minder verkoop!
Daar staan ze nu weer allen te kijken natuurlijk.
Als we nu nog de boycot in gang steken komen we weer op een normale prijs uit, en zijn onze kindjes weer warm. (van kou ga je dood)[/size]
[/edit]
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 14 september 2005 om 08:15.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2005, 08:34   #16
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Jij zegt dat de olie op is bijna, en enkele beurshondjes natuurlijk.
Geen mens die er het fijne van weet!
Dus, omdat niemand 100 % zeker is, moeten we maar alles opstoken. Leuke redenering.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2005, 08:44   #17
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Dus, omdat niemand 100 % zeker is, moeten we maar alles opstoken. Leuke redenering.
Dat we alles gingen opstoken wisten we vanaf de dag dat ze hun eerste boor in de grond staken!
Alles is tijdelijk, ook olie. In afwachting moeten ze andere technieken aanboren. Voorlopig moeten wij het stellen met wat er bestaat. Niks meer en niks minder.
Tegenwoordig hebben we veel hoge school studenten, dat ze eens een konijn uit hun hoed halen (daarvoor zijn ze naar school gegaan)
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2005, 08:55   #18
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

geen auto, geen centrale verwarming, lekker primitief stoken in een vuurkorf, wen er maar aan, we worden een derdewereldland.
niets kan het nog tegenhouden.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2005, 09:04   #19
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
geen auto, geen centrale verwarming, lekker primitief stoken in een vuurkorf, wen er maar aan, we worden een derdewereldland.
niets kan het nog tegenhouden.
We kunnen de werklozen op de fiets zetten en zo electriciteit laten maken. Ze krijgen dan enkele hompen brood toegeworpen als dank. Wen er maar aan.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2005, 09:05   #20
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
We kunnen de werklozen op de fiets zetten en zo electriciteit laten maken. Ze krijgen dan enkele hompen brood toegeworpen als dank. Wen er maar aan.
en als ze dat niet willen, hoe gaat ge ze dan dwingen?
neerschieten? folteren?
zeg het eens.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be