Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 september 2005, 20:39   #1
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard Ploegenarbeid? Verbieden!

De regering olv premier Konijnentand (en in feite gestuurd door de PS) wil de lasten op ploegenarbeid verlagen. Een bijzonder asociale maatregel. Ploegenarbeid is een gevolg van een ultra-liberale ingesteldheid waarbij de mens louter als productiefactor wordt aanzien en een dag van 24 uur zo economisch rationeel en efficiënt mogelijk wordt ingedeeld, in drie werkperiodes van 8 uur.

Ploegenarbeid zou mijns inziens best verboden worden in de ganse EU. De werknemer dient 8 uur te werken overdag, ergens tussen 7u en 18u (met eventueel overuren), maar dient 's avonds thuis te zijn bij zijn gezin en kinderen of actief in het verenigingsleven. Ploegenarbeid is asociaal en ongezond wegens de wisselende ritmes.

[size=4]Daarom: geen loonslaven meer, trotse werknemers weer![/size]

[size=4][/size][edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Guderian on 15-09-2005 at 21:39
Reason:
--------------------------------

De regering olv premier Konijnentand (en in feite gestuurd door de PS) wil de lasten op ploegenarbeid verlagen. Een bijzonder asociale maatregel. Ploegenarbeid is een gevolg van een ultra-liberale ingesteldheid waarbij de mens louter als productiefactor wordt aanzien en een dag van 24 uur zo economisch rationeel en efficiënt mogelijk wordt ingedeeld, in drie werkperiodes van 8 uur.

Ploegenarbeid zou mijns inziens best verboden worden in de ganse EU. De werknemer dient 8 uur te werken overdag, ergens tussen 7u en 18u (met eventueel overuren), maar dient 's avonds thuis te zijn bij zijn gezin en kinderen of actief in het verenigingsleven. Ploegenarbeid is asociaal en ongezond wegens de wisselende ritmes.

[size=4]Daarom: geen loonslaven meer, trotse werknemers weer![/size]

[size=4][/size][/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

De regering olv premier Konijnentand (en in feite gestuurd door de PS) wil de lasten op ploegenarbeid verlagen. Een bijzonder asociale maatregel. Ploegenarbeid is een gevolg van een ultra-liberale ingesteldheid waarbij de mens louter als productiefactor wordt aanzien en een dag van 24 uur zo economisch rationeel en efficiënt mogelijk wordt ingedeeld, in drie werkperiodes van 8 uur.

Ploegenarbeid zou mijns inziens best verboden worden in de ganse EU. De werknemer dient 8 uur te werken overdag, ergens tussen 7u en 18u (met eventueel overuren), maar dient 's avonds thuis te zijn bij zijn gezin en kinderen of actief in het verenigingsleven. Ploegenarbeid is asociaal en ongezond wegens de wisselende ritmes.

[size=4]Daarom: geen loonslaven meer, trotse werknemers weer![/size]
[size=4][/size]
[size=4][/size][/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Guderian : 15 september 2005 om 20:39.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2005, 20:40   #2
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

goe gedacht; na 18 uur geen flikken meer op straat.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2005, 20:50   #3
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
goe gedacht; na 18 uur geen flikken meer op straat.
Idd! Voor mijn part zelfs voor 18u niet.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2005, 20:51   #4
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Voor dat van mij ook niet!



Zo zie...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2005, 20:52   #5
Dancer In The Dark
Banneling
 
 
Dancer In The Dark's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2005
Berichten: 162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian

[size=4][/size]
wat moet dit prachtige logotje voorstellen?
Dancer In The Dark is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2005, 20:55   #6
Apocalyps
Minister
 
Apocalyps's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2005
Berichten: 3.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dancer In The Dark
wat moet dit prachtige logotje voorstellen?
Rolstoel-ambtenaars.
__________________
Het onbekende verklaren met het bekende is een logische procedure, het bekende verklaren met het onbekende is een vorm van theologische waanzin.
Apocalyps is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2005, 20:55   #7
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Een vork op een teljoor?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2005, 21:04   #8
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
goe gedacht; na 18 uur geen flikken meer op straat.
Ook geen dokters en verpleegsters in de ziekenhuizen, geen verkeersleiders aan de radarschermen, geen brandweer, geen ziekenwagens..........
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2005, 21:05   #9
sailer
Vreemdeling
 
sailer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2005
Berichten: 94
Standaard

Ploegenarbeid zou mijns inziens best verboden worden in de ganse EU. De werknemer dient 8 uur te werken overdag, ergens tussen 7u en 18u (met eventueel overuren), maar dient 's avonds thuis te zijn bij zijn gezin en kinderen of actief in het verenigingsleven. Ploegenarbeid is asociaal en ongezond wegens de wisselende ritmes

hoe ziet u dat,leg eens uit? Na 18 uur geen flikken meer op straat,maar ook geen openbaar vervoer,geen een middenstander meer open,geen bioskopen,geen cafés,leuke samenleving in elk geval.En bv als het brand,laten branden,want pompiers werken ook in ploeg.Volgens mij droomt u bij klare dag.
sailer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2005, 21:07   #10
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard

Er zijn er nu waarachtig die het nog menen ook van die flikken, verplegers,...

Uiteraard gaat het niet over de beroepen waar het niet anders kan wegens de noodzakelijke dienstverlening. Het gaat hier over de gewone fabrieksarbeid, de grote private tewerkstelling.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2005, 21:08   #11
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dancer In The Dark
wat moet dit prachtige logotje voorstellen?
Het logo van Jeune Dissidence, met in het midden de drietand, symbool van de solidaristische Derde Weg.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2005, 21:12   #13
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
De regering olv premier Konijnentand (en in feite gestuurd door de PS) wil de lasten op ploegenarbeid verlagen. Een bijzonder asociale maatregel. Ploegenarbeid is een gevolg van een ultra-liberale ingesteldheid waarbij de mens louter als productiefactor wordt aanzien en een dag van 24 uur zo economisch rationeel en efficiënt mogelijk wordt ingedeeld, in drie werkperiodes van 8 uur.

Ploegenarbeid zou mijns inziens best verboden worden in de ganse EU. De werknemer dient 8 uur te werken overdag, ergens tussen 7u en 18u (met eventueel overuren), maar dient 's avonds thuis te zijn bij zijn gezin en kinderen of actief in het verenigingsleven. Ploegenarbeid is asociaal en ongezond wegens de wisselende ritmes.

[size=4]Daarom: geen loonslaven meer, trotse werknemers weer![/size]

[size=4]http://www.jeunedissidence.com/image...ceuil_a_03.gif[/size]


Even de geschiedenis er bij halen. Mijn ex-collega heeft vrienden in voormalig Oost-Duitsland wonen. Daar had men toen hetzelfde idee. Zo moest bijna iedereen tussen bepaalde uren werken.

Bvb. de kapper was open tussen 8u en 16u. Dus als je bij de kapper wou gaan dan stapte je gewoon op op je werk.

Eigenlijk was het heel simpel, als je niet veel goesting had om iets te doen stapte je het gewoon af. Je verdiende toch evenveel.

In 1989 kwam dan het ultieme bewijs van de (on)zin van zo'n systeem. totale ineenstorting van het systeem. En juist, wie zit met de gebakken peren : de jeugd natuurlijk, slachtoffer van de linkse ideologen die het goed op hadden met de gewone burger.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2005, 21:13   #14
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Ik werk al jaaaaaaaren in ploegen, en zou eigenlijk niet anders willen. "Nine to Five"- job ?? Niks voor mij 8)
Begrijpelijk, je bent tenslotte dan ook een kaviaar-gauchistje.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2005, 21:14   #15
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje


Even de geschiedenis er bij halen. Mijn ex-collega heeft vrienden in voormalig Oost-Duitsland wonen. Daar had men toen hetzelfde idee. Zo moest bijna iedereen tussen bepaalde uren werken.

Bvb. de kapper was open tussen 8u en 16u. Dus als je bij de kapper wou gaan dan stapte je gewoon op op je werk.

Eigenlijk was het heel simpel, als je niet veel goesting had om iets te doen stapte je het gewoon af. Je verdiende toch evenveel.

In 1989 kwam dan het ultieme bewijs van de (on)zin van zo'n systeem. totale ineenstorting van het systeem. En juist, wie zit met de gebakken peren : de jeugd natuurlijk, slachtoffer van de linkse ideologen die het goed op hadden met de gewone burger.
Hoe simpel toch, dat redeneren bij bourgeois-rechtsen: je stelt dat je tegen ploegenarbeid bent en hopla, je bent een communist.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2005, 21:15   #16
Apocalyps
Minister
 
Apocalyps's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2005
Berichten: 3.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Ook geen dokters en verpleegsters in de ziekenhuizen, geen verkeersleiders aan de radarschermen, geen brandweer, geen ziekenwagens..........
Het zou nogal een circus zijn bij onze rechtse rakkers... tijdens een oorlog beginnen ze om 07:00 te vechten tot 18:00....

Zeg schat heb je mijn bokes al klaargemaakt, want ik moet nu vertrekken naar het front hoor... sebiet ben ik nog te laat en vlieg ik buiten van mein fuhrer....
__________________
Het onbekende verklaren met het bekende is een logische procedure, het bekende verklaren met het onbekende is een vorm van theologische waanzin.
Apocalyps is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2005, 21:18   #17
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Hoe simpel toch, dat redeneren bij bourgeois-rechtsen: je stelt dat je tegen ploegenarbeid bent en hopla, je bent een communist.
Verbieden is iets van de communisten.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2005, 21:19   #18
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Hoe simpel toch, dat redeneren bij bourgeois-rechtsen: je stelt dat je tegen ploegenarbeid bent en hopla, je bent een communist.
Er is ook geen enkele valabele reden om ploegenarbeid af te schaffen. Trouwens de meesten die in ploegen werken wensen ook geen regelmatige uurregeling, omdat een ploegenstelsel ook veel voordelen biedt. En ik doe het al heel lang, ik weet waarover ik spreek.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2005, 21:22   #19
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Verbieden is iets van de communisten.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2005, 21:26   #20
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Ploegenarbeid zou mijns inziens best verboden worden in de ganse EU. De werknemer dient 8 uur te werken overdag, ergens tussen 7u en 18u (met eventueel overuren), maar dient 's avonds thuis te zijn bij zijn gezin en kinderen of actief in het verenigingsleven. Ploegenarbeid is asociaal en ongezond wegens de wisselende ritmes.
Met wat ik s'avonds doe of waar ik s'avonds uithang hoeven jij en/of je nationaal revolutionaire akolietjes zich niet in te laten. 8)[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Pietje on 15-09-2005 at 22:27
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Ploegenarbeid zou mijns inziens best verboden worden in de ganse EU. De werknemer dient 8 uur te werken overdag, ergens tussen 7u en 18u (met eventueel overuren), maar dient 's avonds thuis te zijn bij zijn gezin en kinderen of actief in het verenigingsleven. Ploegenarbeid is asociaal en ongezond wegens de wisselende ritmes.
Met wat ik s'avonds doe of waar ik s'avonds uithang hoeven jij en/of je nationaal revolutionaire akolietjes zich niet in te laten. 8)[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

[quote=Guderian]Ploegenarbeid zou mijns inziens best verboden worden in de ganse EU. De werknemer dient 8 uur te werken overdag, ergens tussen 7u en 18u (met eventueel overuren), maar dient 's avonds thuis te zijn bij zijn gezin en kinderen of actief in het verenigingsleven. Ploegenarbeid is asociaal en ongezond wegens de wisselende ritmes.

QUOTE]

Met wat ik s'avonds doe of waar ik s'avonds uithang hoeven jij en/of je nationaal revolutionaire akolietjes zich niet in te laten. 8)[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Pietje : 15 september 2005 om 21:27.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be