Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 augustus 2017, 15:55   #21
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.644
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Zelf probeer ik niks te verspillen. Ik denk ook dat het niet aan de 'gewone' mens ligt, al die tonnen voedsel die verspild worden.
Op mijn werk bv is het heel normaal dat er dagelijks 8-10 liter soep weggegooid wordt! Ook kilo's vlees, groenten.......................ik sta er na al die jaren nog altijd versteld van.
Zoveel mensen die zouden kunnen geholpen worden. Maar neen, da mag ni.
Het is verplicht - op mijn werk- dat alle 'overschotten' in vuilniszakken gedaan worden.
Het wordt zelfs als diefstal aanzien mocht iemand een kommetjes soep mee naar huis nemen.
Schandalig vind ik dat.
Vroeger mochten in de haven van Antwerpen officieus de restjes uit de tankwagens diesel ed worden gehaald en meegenomen naar huis. Het duurde niet lang of er werden handeltjes opgezet en veel meer meegenomen naar huis dan dat. Geef ons een hand en we nemen een arm.

Er is een goede reden waarom werknemers niets gratis mee naar huis mogen nemen. Dat loopt ogenblikkelijk uit de hand. Nochtans mag het management blijven graaien, krijgt vanalles gratis, ... vandaar ook dat we vooral bij politici en management nog complete normvervaging tegen komen. Dat tuig denkt van zichzelf dat ze zich beter weten te beheersen dan hun werknemers of kiezers. Niets is minder waar natuurlijk.

Het is ook daarom dat het met de bonuscultuur telkens fout loopt.
Een degelijk loon en voor de rest niets bonus, gratis, extralegaal, ... het leidt alleen naar corrupt gedrag.

Het ziet er nog niet naar uit dat er onmiddellijk verandering in gaat komen. De banken, politici en MBA ceo's leiden de dans en het is al gegraai wat uit de boksen klinkt.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2017, 16:06   #22
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Zelf probeer ik niks te verspillen. Ik denk ook dat het niet aan de 'gewone' mens ligt, al die tonnen voedsel die verspild worden.
Op mijn werk bv is het heel normaal dat er dagelijks 8-10 liter soep weggegooid wordt! Ook kilo's vlees, groenten.......................ik sta er na al die jaren nog altijd versteld van.
Zoveel mensen die zouden kunnen geholpen worden. Maar neen, da mag ni.
Het is verplicht - op mijn werk- dat alle 'overschotten' in vuilniszakken gedaan worden.
Het wordt zelfs als diefstal aanzien mocht iemand een kommetjes soep mee naar huis nemen.
Schandalig vind ik dat.
De logica in arbeidsmiddens is ver te zoeken! Ik herinner mij de lunchvergaderingen. Daarvoor werden broodjes besteld met alle mogelijke en onmogelijke soorten beleg. De firma mag niet gierig overkomen dus werden er meer dan genoeg besteld en waren er altijd broodjes over.
Sommigen haalden die uit de vergaderzaal om tijdens de namiddag op te eten, anderen draaiden ze in servetten om mee naar huis te nemen.
De kuisvrouwen waren verplicht om ze weg te gooien!
Begrijpe wie kan ...
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2017, 16:45   #23
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Haven arbeiders en kuisvrouwen die niet stelen?
Al even zeldzaam als een baas die niet fraudeert.

Zet het maar uit jullie hoofd dat er geen eten gestolen word in de keukens.
Met massa.
En niet de overschotjes.
En de bazen doen er nog een schep bij in de boekhouding en pikken langs die kant.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2017, 07:59   #24
nabat54
Minister-President
 
nabat54's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Locatie: Gent
Berichten: 4.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Kan zijn.. maar men kan me tenminste niet verwijten spilziek te zijn, ik eet alles altijd op en gooi maar zelden eten zomaar weg......

En ja mensen, da's eten, dieren werden voor wat daar tussen die broodjes zit geslacht......... 't Is idd geen comme chez soi maar de saucissen en veel vh vlees in de supermarktrekken evenmin........ Dat zijn btw ook dieren die daar voor geleden hebben, allemaal om de buik - wat zeg ik, 'pens' - vd vadsige verwende vlaming te vullen (en niet de vuilnisbakken), think about it i shall say... Duh.
Je hebt je toch kunnen inhouden daar op dat moment daar in de BurgerKing ?
Even het "voedsel" dat die verwende vlaming laat liggen..de verleiding is groot hé , voor zo een arme mens zoals jij.

Deze vlaming verspilt weinig voedsel, neemt zijn boterhammen mee naar het werk , waar anderen dan een "broodje" bestellen, enfin voor de prijs van hun broodje heb ik al een heel brood en over.

Trouwens dat "eten" dat je daar op de foto ziet en jij ook eet in je favoriet hamburgerrestaurant is GEEN voedsel....maar ja daar bestaat al een draad over hier.
__________________
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2017, 09:39   #25
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Haven arbeiders en kuisvrouwen die niet stelen?
Al even zeldzaam als een baas die niet fraudeert.

Zet het maar uit jullie hoofd dat er geen eten gestolen word in de keukens.
Met massa.
En niet de overschotjes.
En de bazen doen er nog een schep bij in de boekhouding en pikken langs die kant.
Natuurlijk zullen die kuisvrouwen er ongemerkt ook wel meegesmokkeld hebben, die waren niet achterlijk. Maar volgens de regels moesten ze alles weggooien.
Waar komen die havenarbeiders vandaan?
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2017, 09:44   #26
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Kan zijn.. maar men kan me tenminste niet verwijten spilziek te zijn, ik eet alles altijd op en gooi maar zelden eten zomaar weg......

En ja mensen, da's eten, dieren werden voor wat daar tussen die broodjes zit geslacht......... 't Is idd geen comme chez soi maar de saucissen en veel vh vlees in de supermarktrekken evenmin........ Dat zijn btw ook dieren die daar voor geleden hebben, allemaal om de buik - wat zeg ik, 'pens' - vd vadsige verwende vlaming te vullen (en niet de vuilnisbakken), think about it i shall say... Duh.
Waarom heb je die restjes niet meegenomen ? Dan had je "voedsel" voor een halve week. Gewoon even die halve hamburgers en frieten in de microgolf, klaar !
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2017, 10:47   #27
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Waarom heb je die restjes niet meegenomen ? Dan had je "voedsel" voor een halve week. Gewoon even die halve hamburgers en frieten in de microgolf, klaar !
Ik heb juist een entrecote van 1.5kg in de oven (bleu chaud). Mijn goesting niet bederven.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2017, 20:18   #28
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

lol
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2017, 20:24   #29
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Waarom altijd vitten op Vlamingen?
Voedsel verspillen gebeurt helaas in de hele Westerse wereld. In België wordt zo'n 200.000 ton voedsel per jaar verspild. Dat komt neer op bijna 300 € jaarlijks per gezin.
Wel bij mij is dat hooguit 5 €. Ik verspil geen voedsel, heb dat nooit gedaan! Ik eet mijn eten op, punt. Ik kijk regelmatig het beetje voorraad na dat ik mijn kast en ijskast heb om zeker te zijn dat niets binnenkort gaat vervallen. Maar ik zorg ervoor dat ik geen kilo's en kilo's voorraad in huis heb van etenswaren want dan wordt het dikwijls moeilijk om het te overzien.
Nee bembem, ik ben geen verwende Vlaming.
Laatst had ik een groot brood gekocht en vergeten in de diepvries te steken, wel daar heb ik toch 4 dagen van gegeten maar de 5de dag was het toch te hard en heb ik de laatste sneetjes weggegooid. Geloof het of niet, dat heb ik met schuldgevoel gedaan want ik ben geen verwende Vlaming.
Hum Marie je moet dat niet persoonlijk nemen, tijdens m'n gefulmineer veralgemeen ik al eens, daarmee... anyway i apologize, didn't mean it that way, natuurlijk dat er Vlamingen zijn die wél op een verantwoorde wijze omspringen met food...
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2017, 20:25   #30
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Je hebt je toch kunnen inhouden daar op dat moment daar in de BurgerKing ?
Even het "voedsel" dat die verwende vlaming laat liggen..de verleiding is groot hé , voor zo een arme mens zoals jij.

Deze vlaming verspilt weinig voedsel, neemt zijn boterhammen mee naar het werk , waar anderen dan een "broodje" bestellen, enfin voor de prijs van hun broodje heb ik al een heel brood en over.

Trouwens dat "eten" dat je daar op de foto ziet en jij ook eet in je favoriet hamburgerrestaurant is GEEN voedsel....maar ja daar bestaat al een draad over hier.
wel als het niet aan m'n smetvrees lag zou ik die restjes opgepeuzeld hebben, no kidding lol
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2017, 20:33   #31
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.593
Standaard



Deze middag klaar gemaakt (met echte boter en een geut Marques de Riscal) en binnengespeeld. Toch een graad beter dan Burger King denk ik.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 13 augustus 2017 om 20:59.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2017, 20:48   #32
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

o_0
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2017, 00:02   #33
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

update: deze bijna hele taart vandaag mogen fotograferen tijdens m'n boodschappen doen:



amper de helft v opgegeten, een goestingske zeker
it's a shame......
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2017, 02:07   #34
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.384
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Gipsy, da's tenminste een stukske vlees dat kan tellen. Daar gaat niet veel van weggegooid worden.

Geen verlepte sponskes met mystery meat.
Da's na 1 hap al te veel voor mensen die goed willen eten.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2017, 06:28   #35
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.644
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je eet alles op of je smijt eten weg, wat is het nu?
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2017, 06:40   #36
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.384
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Het resultaat van McD "Magic Mushroom Chicken Sashami".
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be