Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 mei 2017, 22:43   #721
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Omdat het in strijd is tegen elke mogelijke natuurwet? Wonderen en mirakels bestaan niet.
Dat is slechts uw bewering. Meer niet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2017, 22:44   #722
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Schrijf dan eens duidelijk wat je wil zeggen, zodat er geen verkeerde interpretaties en veronderstellingen meer mogelijk zijn.

Verduidelijken is een normale gang van zaken tijdens een discussie hoor, zorgt ervoor dat beide partijen op dezelfde golflengte zitten.

Tenzij u wilt dat er verwarring heerst, om aldus voor de zoveelste keer er ergens tussen uit te kunnen glippen. Maar zoiets zou u als rechtschapen, eerlijke mens nooit doen, toch?
Dan is het belangrijk dat u eerst even nagaat wat uw eigen veronderstellingen en vooroordelen zijn in deze materie.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2017, 00:32   #723
Rizzz
Parlementslid
 
Rizzz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2007
Locatie: Wollongong, NSW, Australia
Berichten: 1.727
Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als dat u echt interesseert, kunt u best een bijbelcursus volgen. En de reden heb ik al toegelicht, maar u blijft er - totaal foutief - van uitgaan dat de bijbel een monolithisch boek is. Mocht het u ontgaan: de bijbel is een verzameling boeken. En alleen al om die reden onmogelijk te passen in wat u voortdurend probeert te doen.
Wat is dat nu weer voor een antwoord, ik wil weten hoe JIJ de bijbel leest, gaat een bijbelcursus mij dat leren?
JIJ moet mij dat vertellen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat betekent wat er staat: de bijbel is geen natuurkundige verhandeling. U gaat schijnbaar uit van het tegendeel.
Neen dat doe ik niet, ik beschouw dat boek als een samenvatting van verhaaltjes uitgevonden door volkeren die van niet beter wisten, had je dat nog niet door???
En 1 van de redenen waarom ik dat doe is omdat er grove fouten in staan, zoals de bewering dat er gevleugelde insecten op 4 poten bestaan of dat het mosterdzaad het kleinste zaad is.

JIJ ziet dat boek mss. niet als een ‘wetenschappelijke verhandeling’ maar je ziet er wel veel meer in als ik en ik vraag je waarom je dat doet aangezien er zulke grove fouten in staan.
Kan je daar nu echt geen antwoord op geven?
Nog is,
Waarom hecht je nog waarde aan stellingen in dat boek zoals het bestaan van god, jerzus die uit de dood opstaat of dat een maagd kan kinderen baren???
Je weet dat er wetenschappelijke fouten in dat boek staan, je geeft dat toe, anders zou je niet zeggen dat ik dat boek niet als een ‘wetenschappelijke verhandeling mag zien’, toch ga je bepaalde beweringen uit dat boek die ook volledig tegen onze kennis van de wetenschap in gaan wel aanvaarden?!
Ik vraag je hoe je dat kan verantwoorden???

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dit gaat niet om stellingen, beste. De bijbel vormt de neerslag van Gods handelen in deze wereld en aldus de voortgaande openbaring. Ik heb het al eerder aangestipt: u kunt af met een benadering die totaal vreemd is aan de bijbel.
Dus je gelooft niet dat jezus is opgestaan uit de dood of dat die van een maagd geboren is?
Die beweringen zijn gewoon ‘de neerslag van gods handelen in deze wereld’, maar dat is niet wat er werkelijk is gebeurd, is dat wat je gelooft?
Antwoord nu toch eens klaar en duidelijk op deze vragen!
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2017, 00:34   #724
Rizzz
Parlementslid
 
Rizzz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2007
Locatie: Wollongong, NSW, Australia
Berichten: 1.727
Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat is slechts uw bewering. Meer niet.
Hitchens's razor haalt uw standpunt volledig onderuit:
https://en.wikipedia.org/wiki/Hitchens%27s_razor

Citaat:
What can be asserted without evidence can be dismissed without evidence
Jij bent degene die beweert dat wonderen gebeuren zonder enig bewijs!
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2017, 00:35   #725
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dan is het belangrijk dat u eerst even nagaat wat uw eigen veronderstellingen en vooroordelen zijn in deze materie.
Kijk, aan alle forummers alhier. Zolang JvdB zich in de minderheid voelt, dan gaat hij in guerilla modus, en pareert hij elk argument met constructies zoals:
'....Dan is het belangrijk dat u eerst even nagaat wat uw eigen veronderstellingen en vooroordelen zijn'.

Dat is symbolisch voor de defensieve houding van gelovige mensen die hun irrationeel wereldbeeld staande willen houden in een hoogtechnologische maatschappij, waar er geen plaats is voor hokus pokus.

De intellectuele inspanning voor JvdB om zijn geloof op te geven, of zelfs aan te passen, is onmogelijk. Dat is geen verwijt, dat geldt voor elke diepgelovige. De investeringen die hij erin heeft gestoken wil/kan hij niet weggooien.

Natuurlijk zijn er nog nooit wonderen gebeurd. Stel u voor dat dat wel gebeurt. Stel dat het effectief zo is dat god af en toe een Wonder doet in Lourdes.
Dan heeft god iets tegen mensen met het syndroom van down. want hoeveel mensen ook bidden, nog nooit is er zo iemand omgetoverd in een normale mens.
hetzelfde met geamputeerde mensen. Nog nooit is er een arm of been terug aangegroeid.
https://whywontgodhealamputees.com/
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2017, 00:46   #726
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht
Wat is dat nu weer voor een antwoord, ik wil weten hoe JIJ de bijbel leest, gaat een bijbelcursus mij dat leren?
JIJ moet mij dat vertellen.
U vraagt zich af wat voor antwoord dit is. Wel, dat is het antwoord dat u erop wijst dat de bijbel geen boek is dat zich op een vluchtige wijze laat vangen. Uw benadering is er echter een van ongekende oppervlakkigheid. Wil u de bijbel leren kennen, dan zult u toch enige bereidheid moeten tonen om dieper te gaan.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2017, 00:49   #727
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht
Neen dat doe ik niet, ik beschouw dat boek als een samenvatting van verhaaltjes uitgevonden door volkeren die van niet beter wisten, had je dat nog niet door???
En 1 van de redenen waarom ik dat doe is omdat er grove fouten in staan, zoals de bewering dat er gevleugelde insecten op 4 poten bestaan of dat het mosterdzaad het kleinste zaad is.
Waarom maakt u zich dan zo druk over die "grove fouten"? Ik zie dan echt niet waarom al dat overdreven gedoe op gebaseerd is. Waar wilt u met die opmerking nu eigenlijk naar toe?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2017, 00:50   #728
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht
JIJ ziet dat boek mss. niet als een ‘wetenschappelijke verhandeling’ maar je ziet er wel veel meer in als ik en ik vraag je waarom je dat doet aangezien er zulke grove fouten in staan.
Kan je daar nu echt geen antwoord op geven?
Natuurlijk, maar daarvoor is het noodzakelijk af te stappen van uw monolithisch beeld van de bijbel. En daar blijft het fout lopen. Bij herhaling.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2017, 00:52   #729
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht
Nog is,
Waarom hecht je nog waarde aan stellingen in dat boek zoals het bestaan van god, jerzus die uit de dood opstaat of dat een maagd kan kinderen baren???
Je weet dat er wetenschappelijke fouten in dat boek staan, je geeft dat toe, anders zou je niet zeggen dat ik dat boek niet als een ‘wetenschappelijke verhandeling mag zien’, toch ga je bepaalde beweringen uit dat boek die ook volledig tegen onze kennis van de wetenschap in gaan wel aanvaarden?!
Ik vraag je hoe je dat kan verantwoorden???
Uw vraag verraadt weer eens dat u op het verkeerde pad zit. Ik heb immers al geduid wat de bijbel is, maar blijkbaar slaagt u er niet u die specificiteit eigen te maken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2017, 00:53   #730
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht
Dus je gelooft niet dat jezus is opgestaan uit de dood of dat die van een maagd geboren is?
Die beweringen zijn gewoon ‘de neerslag van gods handelen in deze wereld’, maar dat is niet wat er werkelijk is gebeurd, is dat wat je gelooft?
Antwoord nu toch eens klaar en duidelijk op deze vragen!
Ik zie niet in hoe u tot de conclusie komt dat ik niet zou geloven in Jezus' verrijzenis en wonderbaarlijke geboorte. De zin "Gods handelen in deze wereld" lijkt me bijzonder concreet. Mij een raadsel wat hier zo moeilijk aan te begrijpen is.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2017, 00:54   #731
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht
Jij bent degene die beweert dat wonderen gebeuren zonder enig bewijs!
Ik beweer niets, hoor. Probeert u in het vervolg toch even na te denken over wat ik schrijf?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2017, 00:59   #732
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Kijk, aan alle forummers alhier. Zolang JvdB zich in de minderheid voelt, dan gaat hij in guerilla modus, en pareert hij elk argument met constructies zoals:
'....Dan is het belangrijk dat u eerst even nagaat wat uw eigen veronderstellingen en vooroordelen zijn'.

Dat is symbolisch voor de defensieve houding van gelovige mensen die hun irrationeel wereldbeeld staande willen houden in een hoogtechnologische maatschappij, waar er geen plaats is voor hokus pokus.

De intellectuele inspanning voor JvdB om zijn geloof op te geven, of zelfs aan te passen, is onmogelijk. Dat is geen verwijt, dat geldt voor elke diepgelovige. De investeringen die hij erin heeft gestoken wil/kan hij niet weggooien.

Natuurlijk zijn er nog nooit wonderen gebeurd. Stel u voor dat dat wel gebeurt. Stel dat het effectief zo is dat god af en toe een Wonder doet in Lourdes.
Dan heeft god iets tegen mensen met het syndroom van down. want hoeveel mensen ook bidden, nog nooit is er zo iemand omgetoverd in een normale mens.
hetzelfde met geamputeerde mensen. Nog nooit is er een arm of been terug aangegroeid.
Uw heel bericht gaat van de veronderstelling uit dat fides en ratio met elkaar in tegenspraak zouden zijn.

U sprak over Lourdes. Dan stel ik voor dat u zich daar eens in verdiept. Daar gaat men nu eenmaal niet over een nacht ijs. Wat meer is, de Kerk zelf erkent niet de eerste de beste die zich aandient.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2017, 06:21   #733
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.081
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat is slechts uw bewering. Meer niet.
Water kan men niet zomaar in wijn veranderen.
Doden kunnen niet in 3 dagen weer tot leven worden gewekt, laat staan wandelen met gaten in de handen en voeten en in de zij.
van 1 brood en 1 vis kan men niet een heel dorp voederen
Een zieke is niet genezen doro eens te zeggen dat hij zich moet wassen.
etc...

Dat is geen bewering, dat zijn feiten.
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2017, 06:22   #734
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Uw heel bericht gaat van de veronderstelling uit dat fides en ratio met elkaar in tegenspraak zouden zijn.

U sprak over Lourdes. Dan stel ik voor dat u zich daar eens in verdiept. Daar gaat men nu eenmaal niet over een nacht ijs. Wat meer is, de Kerk zelf erkent niet de eerste de beste die zich aandient.
Dus er hebben wel degelijk mirakels plaatsgevonden? En meer bepaald in Lourdes? Maar zeg dat dan toch gewoon in plaats van zo te neuzelen.

En concreet, welke mirakels hebben dan plaatsgevonden? Wie waren de betrokkenen en getuigen?

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 24 mei 2017 om 06:25.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2017, 06:31   #735
Rizzz
Parlementslid
 
Rizzz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2007
Locatie: Wollongong, NSW, Australia
Berichten: 1.727
Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U vraagt zich af wat voor antwoord dit is. Wel, dat is het antwoord dat u erop wijst dat de bijbel geen boek is dat zich op een vluchtige wijze laat vangen. Uw benadering is er echter een van ongekende oppervlakkigheid. Wil u de bijbel leren kennen, dan zult u toch enige bereidheid moeten tonen om dieper te gaan.
Dus je wil mij gewoon niet zeggen hoe jij de bijbel leest, is dat je antwoord hier?
Is dit uit schrik om telkens weer met de neus op de feiten te worden geduwd?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarom maakt u zich dan zo druk over die "grove fouten"? Ik zie dan echt niet waarom al dat overdreven gedoe op gebaseerd is. Waar wilt u met die opmerking nu eigenlijk naar toe?
Omdat het allemaal begon met jouw reactie op deze stelling van mij:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz
hoe meer we kunnen aantonen dat veel van de beweringen in religieuze geschriften absolute nonsens zijn, hoe fanatieker de religioten worden en hoe harder ze blijven vastklampen aan hun dogma’s
Die ‘grove fouten’ zijn waar ik naar verwees in deze stelling. Al vergeten?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Natuurlijk, maar daarvoor is het noodzakelijk af te stappen van uw monolithisch beeld van de bijbel. En daar blijft het fout lopen. Bij herhaling.
Je kan mij toch gewoon antwoorden ook en zeggen wat je wel gelooft uit dat boek? Is dat echt zo moeilijk om uit te leggen en zo ja, waarom geloof je het dan?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Uw vraag verraadt weer eens dat u op het verkeerde pad zit. Ik heb immers al geduid wat de bijbel is, maar blijkbaar slaagt u er niet u die specificiteit eigen te maken.
Neen je hebt enkel gezegd wat de bijbel niet is, wat hoe ik de bijbel niet mag lezen enz. enz. Je hebt nooit duidelijk gezegd hoe de bijbel wel te lezen, hoe vind je waarheid in dat boek als dat er zou in staan en hoe onderscheid je die waarheid van de onzin?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik zie niet in hoe u tot de conclusie komt dat ik niet zou geloven in Jezus' verrijzenis en wonderbaarlijke geboorte. De zin "Gods handelen in deze wereld" lijkt me bijzonder concreet. Mij een raadsel wat hier zo moeilijk aan te begrijpen is.
Omdat dit letterlijk stellingen uit de bijbel zijn en je zei meerdere keren dat ik de bijbel niet letterlijk mag nemen en in je laatste post zei je dat het helemaal niet ging om stellingen uit dat boek.
Maar goed, je gelooft het dus wel, dan moet ik vragen, waarom geloof je deze stelling wel en niet de stelling dat het mosterdzaad het kleinste zaad is?

En dit is dus het voorbeeld uit het "2de luik" (jouw woorden) van mijn stelling, je klampt weldegelijk vast aan deze dogma's ongeacht het feit dat er 'grove fouten' in jouw boek aangetoond werden.
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2017, 06:35   #736
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.081
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dan is het belangrijk dat u eerst even nagaat wat uw eigen veronderstellingen en vooroordelen zijn in deze materie.
U weet zeer goed wat mijn vooroordelen en veronderstellingen zijn over de bijbel en het geloof:

- Er is geen voldoende bewijs dat mij op dit moment kan overtuigen dat er zoiets bestaat als een god.
- Het OT is opgesteld tussen 4000 en 3000 jaar geleden door mensen die niet beter wisten hoe de wereld in elkaar zat.
- Het NT is opgesteld om aan de noden van Rome te voldoen, enkel zo kon het de goedkeuring krijgen van de keizer.
- De bijbel is een verzameling verhalen, op hetzelfde niveau als andere wereldmythen., en mag zeker niet worden aanzien als de waarheid.
- Wonderen en mirakels bestaan niet, daar zij tegen de realiteit ingaan.
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2017, 06:38   #737
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.081
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Natuurlijk, maar daarvoor is het noodzakelijk af te stappen van uw monolithisch beeld van de bijbel. En daar blijft het fout lopen. Bij herhaling.
Geef gewoon wat voorbeelden, en draai zo niet rond de pot door te zeveren over "afstappen van uw monolithisch beeld van de bijbel".
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2017, 07:05   #738
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Water kan men niet zomaar in wijn veranderen.
Doden kunnen niet in 3 dagen weer tot leven worden gewekt, laat staan wandelen met gaten in de handen en voeten en in de zij.
van 1 brood en 1 vis kan men niet een heel dorp voederen
Een zieke is niet genezen doro eens te zeggen dat hij zich moet wassen.
etc...

Dat is geen bewering, dat zijn feiten.
Daarom spreken we over wonderen. In het geval u het nog niet doorhad.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2017, 07:08   #739
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.081
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Daarom spreken we over wonderen. In het geval u het nog niet doorhad.
Dus u gelooft dat die daadwerkelijk zijn gebeurd?
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2017, 07:08   #740
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht
Dus je wil mij gewoon niet zeggen hoe jij de bijbel leest, is dat je antwoord hier?
Is dit uit schrik om telkens weer met de neus op de feiten te worden geduwd?
Mijn antwoord was heel duidelijk: de bijbel laat zich niet vangen in uw duaal denkpatroon om redenen die ik ondertussen al een paar keer heb aangebracht. Indien bijbellezen u echt interesseert, kunt u die gelaagdheid en diversiteit ontdekken door u de tijd te nemen. Met een kort berichtje komt dit alles niet tot zo'n recht. Maar goed, dat heb ik al een paar keer duidelijk geschreven. Is het onwil bij u? Of een intellectueel gemis? Daar kunt u alleen een antwoord op geven.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be