Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

 
 
Discussietools
Oud 18 mei 2005, 19:05   #21
Doffer
Schepen
 
Geregistreerd: 14 januari 2004
Locatie: Leuven
Berichten: 489
Standaard

Had paars niet net voor de verkiezingen de kieskringen niet aangepast, was er nooit een arrest over de splitsing gekomen.

Dus ZIJ hebben "het paard van Troye" binnen gehaald, dat de CVP toen met sukses kon bewingen!

Heb je nu die "sukkels" van het "blok" zien fulmineren? Onredelijk tot het belachelijke toe. Niet één inhoudelijk argument op het voorstel van Yves konden zij aanhalen. Alleen maar schelden en roepen in hun bekende stijl: WALGELIJK voor elk "zinnig" mens.
__________________
Eerlijk en rechtvaardig, zorg voor de zwaksten in de samenleving.
Doffer is offline  
Oud 18 mei 2005, 19:13   #22
Pavell
Partijlid
 
Geregistreerd: 28 april 2005
Berichten: 243
Standaard

Boeman, blijft VLD voor mij.
Pavell is offline  
Oud 18 mei 2005, 19:16   #23
Boerke Naas
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doffer
Had paars niet net voor de verkiezingen de kieskringen niet aangepast, was er nooit een arrest over de splitsing gekomen.

Dus ZIJ hebben "het paard van Troye" binnen gehaald, dat de CVP toen met sukses kon bewingen!

Heb je nu die "sukkels" van het "blok" zien fulmineren? Onredelijk tot het belachelijke toe. Niet één inhoudelijk argument op het voorstel van Yves konden zij aanhalen. Alleen maar schelden en roepen in hun bekende stijl: WALGELIJK voor elk "zinnig" mens.
Natuurlijk. Het VB zit in de oppositie en het is hun schuld. Sorry Doffer, was de toenmalige CVP een beetje Vlaams was, dan was het probleem BHV niet gecreëerd.
Ergerlijk hoe de schuld in de schoenen van de anderen wordt geschoven. De franstaligen halen keer op keer hun goesting omdat de Vlaamse meerderheidspartijen zo laf zijn en telkens toegeven aan de Walen, liever dan aan één zeel te trekken.
En een sukkel als u, (om uw eigen woorden te gebruiken) gaat daar nog triomferend over doen. Arm, arm Vlaanderen. Laffe laffe CD&V en N-VA
Boerke Naas is offline  
Oud 18 mei 2005, 19:53   #24
maarte
Minister-President
 
maarte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2004
Locatie: Hage(n)land
Berichten: 4.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boerke Naas
Natuurlijk. Het VB zit in de oppositie en het is hun schuld. Sorry Doffer, was de toenmalige CVP een beetje Vlaams was, dan was het probleem BHV niet gecreëerd.
Ergerlijk hoe de schuld in de schoenen van de anderen wordt geschoven. De franstaligen halen keer op keer hun goesting omdat de Vlaamse meerderheidspartijen zo laf zijn en telkens toegeven aan de Walen, liever dan aan één zeel te trekken.
En een sukkel als u, (om uw eigen woorden te gebruiken) gaat daar nog triomferend over doen. Arm, arm Vlaanderen. Laffe laffe CD&V en N-VA
primo wanneer is de cvp anti-vlaams geweest? secundo waarom zijn cd&v en nv-a laf? Omdat ze teveel stemmen halen misschien, stemmen die anders naar het vb zouden gaan?
__________________
La causa nostra:Mani pulite

Laatst gewijzigd door maarte : 18 mei 2005 om 19:54.
maarte is offline  
Oud 18 mei 2005, 22:32   #25
anakin
Partijlid
 
anakin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2004
Berichten: 236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte
primo wanneer is de cvp anti-vlaams geweest? secundo waarom zijn cd&v en nv-a laf? Omdat ze teveel stemmen halen misschien, stemmen die anders naar het vb zouden gaan?
Het creëren van faciliteiten vind ik nog zo pro-vlaams niet.
Alsook de weinig effectieve controle op die faciliteiten die zogenaamd "uitdovend" waren.

Van teveel stemmen gesproken; er is maar een partij die niet in kartel-vorm opkomt.

Laatst gewijzigd door anakin : 18 mei 2005 om 22:34.
anakin is offline  
Oud 18 mei 2005, 22:52   #26
Rene Artois
Minister
 
Rene Artois's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2005
Locatie: Nouvion
Berichten: 3.264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte
primo wanneer is de cvp anti-vlaams geweest?
De staat van dienst van de CVP is op zijn minst dubbelzinnig. Vandenbrande mocht indertijd zo veel vlaamse praat verkopen als hij wilde, Dehaene besliste en die dacht belgisch niet vlaams. Maar Dehaene heeft in elk geval nooit het onderwijsgeld ingeruild voor zijn eigen premierschap. Dehaene heeft nooit onderhandeld over een de facto tweetalig statuut voor de randgemeenten en een uitbreiding van de faciliteiten.

Zoals ik zegde, de staat van dienst van de CVP is dubbelzinnig. Die van de VLD is dit helemaal niet. Spijtig dat het VB dit blijkbaar niet inziet maar aan deze bijziendheid zal uiteraard enkel idealistische zuiverheid ten grondslag liggen en geen electorale motieven. Uiteraard niet want zo zijn die belangers niet.
Rene Artois is offline  
Oud 18 mei 2005, 22:53   #27
Rene Artois
Minister
 
Rene Artois's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2005
Locatie: Nouvion
Berichten: 3.264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anakin
er is maar een partij die niet in kartel-vorm opkomt.
Maar wel het product is van een kartel : de VVP en de VNP.
Rene Artois is offline  
Oud 18 mei 2005, 23:29   #28
Smile
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 27 juli 2004
Berichten: 73
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anakin
Het creëren van faciliteiten vind ik nog zo pro-vlaams niet.
Alsook de weinig effectieve controle op die faciliteiten die zogenaamd "uitdovend" waren.

Van teveel stemmen gesproken; er is maar een partij die niet in kartel-vorm opkomt.
Anakin, mag ik uw toelichting over "pro-vlaams zijn"? Bedoeld ge niet echt "anti-waals"? Want ik meen dat wij allemaal in dit forum als geboren Vlamingen van nature uit pro-vlaams zijn maar daarom niet allemaal anti-waals! Ik lees her en der in deze pagina's slogans als Vlaanderen onafhankelijk. Mij goed! Als ik er van verzekerd kon zijn dat Vlaanderen onafhankelijk werd, zou ik die gedachte steunen. Maar, ik weet zeker, dat daar niets van in huis komt. Vlaanderen, los van België wordt binnen de korste keren de 12de provincie van Nederland en geloof nu niet dat een Vlaamse minderheid binnen een zogenaamd Groot-Nederland (ze wanen zich nu al en zonder ons De Kleinste van de Grote Europese Naties) van enige tel zou kunnen zijn. Liever leef ik als een Vlaming in België dan als een paria in Nederland. Tot daar aan toe als ik er kon op vertrouwen dat de Vlamingen met dezelfde verve Den Haag zouden aanvallen als ze dat nu doen met Namen. Elke Vlaming die zichzelf van meerderheid tot geminachte minderheid wil degraderen is ongelooflijk stom en masochistisch. Denk aan Vadertje Cato (een Hollander nb) die zei: denk na eer ge begint!

Wat mijn tegensteekt aan Politics.be is dat ik mèèr slogans te lezen krijg dan onafhankelijke meningen van de deelnemers. Als weldenkende mensen zouden we toch al lang moeten weten dat, als politici geen uitweg meer zien voor reële problemen, ze de communautairs-tour opgaan. Onder heel BHV ligt iets te stinken dat ze met alle macht wensen te verbergen. De absolute en definitieve teleurgang van onze industrie? De flop van hun stoere belofte van 200.000 extra werkgelegenheden? De absolute flop van hun "administratieve vereenvoudiging"? Rode kaken om inbraken in de pc's van het gerecht (terwijl de gerechterlijke macht met hand en tand gevochten heeft tegen de invoering van pc's)? De maffioze inhaligheid van de nieuwe verkeerswet? Wat is er nog link dat best verborgen wordt? Indirecte belastingen die de "belastingsvermindering" al te niet hebben gedaan vooraleer deze van kracht werd?
Maar ja, prutspartijtjes als nva, spirit, groen en verder onderkruipsel krijgt het hier voor het zeggen hoewel ze amper de drempel halen. Mooi land, mooie democratie! En toch, liever de onze, dan die van onze Noorderburen waar tegenstanders gewoon worden afgeschoten. Ondervindt ge persoonlijk nadeel door het feit dat een Franstalig in Bhv voor een Franstalige mag kiezen?

Mijn persoonlijke wens is, dat ik als Belgisch staatsburger voor gelijk welke politicus in gelijk welk arrondisement in het land zou mogen kiezen, als was het voor een veeboer in Aarlen of voor één in Veurne. Dat zou ik pas democratie noemen. Nee, dat gaat niet. Zoals het nu gaat moet ik in mijn arrondissement kiezen op smoelen die mijn maag doen keren. Ge weet toch waarom die lantaarnpalen met dwarsijzers werden verwijderd? Politici zijn ook mensen met instinct tot zelfbehoud.

Laatst gewijzigd door Smile : 18 mei 2005 om 23:34.
Smile is offline  
Oud 18 mei 2005, 23:35   #29
Smile
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 27 juli 2004
Berichten: 73
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Smile
Anakin, mag ik uw toelichting over "pro-vlaams zijn"? Bedoeld ge niet echt "anti-waals"? Want ik meen dat wij allemaal in dit forum als geboren Vlamingen van nature uit pro-vlaams zijn maar daarom niet allemaal anti-waals! Ik lees her en der in deze pagina's slogans als Vlaanderen onafhankelijk. Mij goed! Als ik er van verzekerd kon zijn dat Vlaanderen onafhankelijk werd, zou ik die gedachte steunen. Maar, ik weet zeker, dat daar niets van in huis komt. Vlaanderen, los van België wordt binnen de korste keren de 12de provincie van Nederland en geloof nu niet dat een Vlaamse minderheid binnen een zogenaamd Groot-Nederland (ze wanen zich nu al en zonder ons De Kleinste van de Grote Europese Naties) van enige tel zou kunnen zijn. Liever leef ik als een Vlaming in België dan als een paria in Nederland. Tot daar aan toe als ik er kon op vertrouwen dat de Vlamingen met dezelfde verve Den Haag zouden aanvallen als ze dat nu doen met Namen. Elke Vlaming die zichzelf van meerderheid tot geminachte minderheid wil degraderen is ongelooflijk stom en masochistisch. Denk aan Vadertje Cato (een Hollander nb) die zei: denk na eer ge begint!

Wat mijn tegensteekt aan Politics.be is dat ik mèèr slogans te lezen krijg dan onafhankelijke meningen van de deelnemers. Als weldenkende mensen zouden we toch al lang moeten weten dat, als politici geen uitweg meer zien voor reële problemen, ze de communautairs-tour opgaan. Onder heel BHV ligt iets te stinken dat ze met alle macht wensen te verbergen. De absolute en definitieve teleurgang van onze industrie? De flop van hun stoere belofte van 200.000 extra werkgelegenheden? De absolute flop van hun "administratieve vereenvoudiging"? Rode kaken om inbraken in de pc's van het gerecht (terwijl de gerechterlijke macht met hand en tand gevochten heeft tegen de invoering van pc's)? De maffioze inhaligheid van de nieuwe verkeerswet? Wat is er nog link dat best verborgen wordt? Indirecte belastingen die de "belastingsvermindering" al te niet hebben gedaan vooraleer deze van kracht werd?
Maar ja, prutspartijtjes als nva, spirit, groen en verder onderkruipsel krijgt het hier voor het zeggen hoewel ze amper de drempel halen. Mooi land, mooie democratie! En toch, liever de onze, dan die van onze Noorderburen waar tegenstanders gewoon worden afgeschoten. Ondervindt ge persoonlijk nadeel door het feit dat een Franstalig in Bhv voor een Franstalige mag kiezen?

Mijn persoonlijke wens is, dat ik als Belgisch staatsburger voor gelijk welke politicus in gelijk welk arrondisement in het land zou mogen kiezen, als was het voor een veeboer in Aarlen of voor één in Veurne. Dat zou ik pas democratie noemen. Nee, dat gaat niet. Zoals het nu gaat moet ik in mijn arrondissement kiezen op smoelen die mijn maag doen keren. Ge weet toch waarom die lantaarnpalen met dwarsijzers werden verwijderd? Politici zijn ook mensen met instinct tot zelfbehoud.
Smile is offline  
Oud 19 mei 2005, 07:21   #30
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Smile
Ondervindt ge persoonlijk nadeel door het feit dat een Franstalig in Bhv voor een Franstalige mag kiezen?
U vraagt naar onafhankelijke meningen en u begint alvast zelf met een knoert van een propagandaleugen. Knoop het in uw oren: franstaligen mogen op franstalige partijen stemmen, of op chineestalige of oezbeekstalige, in het verleden, nu en in de toekomst. Met of zonder een gesplitst BHV, de splitsing heeft niets te zien met de taal van de partijen op de kieslijsten. Het kiesarrondissement is voor de Vlaamse verkiezingen al gesplitst en er zit een franstalige in het Vlaams parlement.
Rest ons alleen de vraag of de leugen die u hierboven impliceert, bewuste misleiding of het gevolg van uw onwetendheid is.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 19 mei 2005, 09:06   #31
Boerke Naas
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Smile
Mijn persoonlijke wens is, dat ik als Belgisch staatsburger voor gelijk welke politicus in gelijk welk arrondisement in het land zou mogen kiezen, als was het voor een veeboer in Aarlen of voor één in Veurne. Dat zou ik pas democratie noemen.
En de Franstaligen zullen er mee akkoord gaan dat in zo'n geval er 94 Vlamingen en slechts 56 Franstaligen zetelen.
Boerke Naas is offline  
Oud 19 mei 2005, 09:39   #32
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boerke Naas
En de Franstaligen zullen er mee akkoord gaan dat in zo'n geval er 94 Vlamingen en slechts 56 Franstaligen zetelen.
Zonder grendels en speciale meerderheden uiteraard. Démocratie oblige.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 19 mei 2005, 09:56   #33
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

elke politieke partij die de grendels heeft ingebouwd in de grondwet is schuldig aan het toestaan van de macht van de minderheid en het muilkorven van de meerderheid in dit land..
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 19 mei 2005, 10:17   #34
Pavell
Partijlid
 
Geregistreerd: 28 april 2005
Berichten: 243
Standaard

Zo simpel moet je het ook niet bekijken hoor.
Wat politieke partijen nodig hebben zijn sterke boegbeelden ,dus mensen die het a priori goed kunnen uitleggen, toch mediageniek zijn en standvastig in uitspraken.
Die standvastigheid in uitspraken hangt volledig af van het politiek inzicht, immers...als je iets wil bereiken in dit landje hang je ook af van andere partijen.


Tegendraadigaard: geen oude koeien uit de sloot halen.
Het klopt wel maar daar kunnen toch enken de de mensen voor op het matje geroepen worden die voor de grendels gezorgt hebben. het is in elk geval fout om de politieke opvolgers daar continu op te wijzen.
Pavell is offline  
Oud 19 mei 2005, 10:37   #35
Boerke Naas
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Zonder grendels en speciale meerderheden uiteraard. Démocratie oblige.

Egidius
Als er grendels en speciale meerderheden zijn is geen directe democratie.
Boerke Naas is offline  
Oud 19 mei 2005, 10:46   #36
Pavell
Partijlid
 
Geregistreerd: 28 april 2005
Berichten: 243
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boerke Naas
Als er grendels en speciale meerderheden zijn is geen directe democratie.
Zo veel verschil is er nochtans niet.
Stel, geen grendels en ze discussiëren tot ze er niet meer uitkomen.
Band, regering valt.

Met grendel : bang regering valt.

Je haalt daar wel een heikel punt aan.
Laten we inderdaad de rollen omkeren en het grondsgebied België houden.
Vrije verkiezingen gebarseerd op bewonersaantallen.
En in het parlement democratisch beslissen.
Dat gaat de PS zeker zien zitten.
Pavell is offline  
Oud 19 mei 2005, 10:56   #37
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavell
Laten we inderdaad de rollen omkeren en het grondsgebied België houden.
Vrije verkiezingen gebarseerd op bewonersaantallen.
En in het parlement democratisch beslissen.
Akkoord. Ik heb dat al eerder voorgesteld, ondermeer in de draad "Wat moeten we met een Vlaamse staat". http://forum.politics.be/showpost.ph...66&postcount=1

De Vlaamse strijd is een strijd voor het herstel van de democratie, meer niet.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 19 mei 2005, 11:04   #38
Kaal
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 november 2003
Berichten: 4.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doffer
Had paars niet net voor de verkiezingen de kieskringen niet aangepast, was er nooit een arrest over de splitsing gekomen.

Dus ZIJ hebben "het paard van Troye" binnen gehaald, dat de CVP toen met sukses kon bewingen!

Heb je nu die "sukkels" van het "blok" zien fulmineren? Onredelijk tot het belachelijke toe. Niet één inhoudelijk argument op het voorstel van Yves konden zij aanhalen. Alleen maar schelden en roepen in hun bekende stijl: WALGELIJK voor elk "zinnig" mens.
Dit valt allemaal in het niets vergeleken met de houding van alle traditionele partijen in het dossier BHV : knoop dat maar goed in je oren. In de volgende maanden wil ik van paarse en oranje partijen niets meer horen over het Belang. Jullie hebben jullie eindeloos belachlijk en ongeloofwaardig gemaakt zonder dat één Vlaams Belanger daar de schuld aan heeft.
Kaal is offline  
Oud 19 mei 2005, 11:06   #39
Boerke Naas
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavell
Zo veel verschil is er nochtans niet.
Stel, geen grendels en ze discussiëren tot ze er niet meer uitkomen.
Band, regering valt.

Met grendel : bang regering valt.

Je haalt daar wel een heikel punt aan.
Laten we inderdaad de rollen omkeren en het grondsgebied België houden.
Vrije verkiezingen gebarseerd op bewonersaantallen.
En in het parlement democratisch beslissen.
Dat gaat de PS zeker zien zitten.
Zonder grendels moet je niet meer discussieren; de meerderheid beslist, en de Vlamingen gebruiken gewoon hun meerderheid.
Boerke Naas is offline  
Oud 19 mei 2005, 18:39   #40
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal
Dit valt allemaal in het niets vergeleken met de houding van alle traditionele partijen in het dossier BHV : knoop dat maar goed in je oren. In de volgende maanden wil ik van paarse en oranje partijen niets meer horen over het Belang. Jullie hebben jullie eindeloos belachlijk en ongeloofwaardig gemaakt zonder dat één Vlaams Belanger daar de schuld aan heeft.
Het VB maakt verkiezing na verkiezing opgang door het aanhoudende zelfzuchtig beleid van het Belgisch regime. Dat heeft dus enkele Vlaamse federale oppositiepartijen als opvangbak geïnstalleerd door hen enkele VB eisen in hun verkiezingspropaganda te laten steken.

Maar één en ander liep niet zoals gepland (het VB won toch nog 8% - de zwartmakerij-o.a. proces sloeg niet aan) waardoor drastische maatregelen (partijdotaties afnemen) wel héél risicovol werden. Dus kon het Belgisch regime die valse verkiezingsbelofte splitsing BHV niet zomaar naast zich neerleggen.

Het heeft dus een ellenlange verwijling toegepast om te pogen te eindigen in de uitgangspositie: CD&V is woordelijk tegen zonder daadwerkelijk iets te doen) en een electoraal klein zondebok-onderdeurpartijtje (Spirit) om de globale ('Belgisch regime') verliezen te beperken.

Eigenlijk zijn het wel degelijk de VB kiezers die de schuld hebben inzake BHV. Dat ambetante volk probeert haar wil op te leggen aan het Belgisch regime en daardoor is dat regime gedwongen tot belachelijke carroussels zoals BHV.

Maar kom, er zijn al minder verkiezingen (een 'goed beleid is niet mogelijk in zo korte legislaturen' en 'verkiezingen kosten toch onmenselijk veel geld'), en wie weet worden die verkiezingen ooit eens afgeschaft, een eeuwige legislatuur kan alleen maar voordelen bieden, want dan kan het Belgisch regime haar goed bestuur van het land, zonder inmenging van het erin wonende en afdokkende dommeklootjesvolk, verder zetten.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be