Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 april 2006, 09:56   #81
Lutifer
Gouverneur
 
Lutifer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2005
Locatie: Poperinge
Berichten: 1.324
Stuur een bericht via MSN naar Lutifer
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Dat is juist van U,maar jij hebt dan ook nog nooit honger en dorst geleden hé! IK WEL!
mijn punt was dat jij zomaar onmiddellijk ervan uitgaat dat je iets van een andere forumganger zijn leven weet, een beetje voorzichtig mee zijn lijkt me menselijker, volwassener, bescheidener en gewoon aangenamer.
__________________
Lutifer maakt werk van Het Mysterie !
Lutifer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2006, 10:07   #82
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
de wereld en de natuurlijke hulpbronnen zijn van iedereen. Wie meent ze in privaat eigendom te kunnen bezitten is dus een dief. Het kapitalisme is een systeem dat dus op diefstal is gebaseerd.
Niemand houdt u tegen om zelf een viske te gaan vangen of om om zelf een waterput te graven, om zelf een olieput te graven, om uw eigen elektriciteit op te wekken... Wat zit ge dan te klagen?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2006, 10:10   #83
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Het Kapitalisme is een omgekeerde Robin Hood,
dat steelt van de armen
en verdeelt aan de rijken.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2006, 10:12   #84
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Het probleem is dat je direct een administratieve boete krijgt, als je eten steelt, om te beginnen.
Er is dus een drempel.
Als je ermee doorgaat, krijg je wel gratis kost en inwoon aangeboden.
Gewoon volhouden, dus, zou ik zeggen.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2006, 10:32   #85
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
is stelen slecht?


Het is, zoals met alle zelfstandige activiteiten, een kwestie van investering.
Je moet, als winkeldief dan toch, investeren in administratieve boetes.
Word je gepakt, dan stop je er daar mee.
Indien niet, dan ga je er daar mee door, tot je gepakt wordt.

Zo kan elke sukkelaar toch nog een zelfstandige activiteit ontwikkelen...

Op het einde van het jaar bepaal je aan de hand van de boekhouding het rendement.

Als je tegen die tijd niet failliet bent of al van gratis kost en inwoon geniet...)

Het morele aspect van de zaak laat ik hier even 'en suspens', tenslotte zijn er genoeg filosofen en ethici om zich daar
tegen ruime onkostenvergoeding over te bekommeren
in de media.

Laatst gewijzigd door eno2 : 8 april 2006 om 10:35.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2016, 02:04   #86
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marijke taffein Bekijk bericht
if nobody cares in wat voor klotenwerledje leef je dan ---- heb je je dat al eens afgevraagd ?????

je al ooit eens afgevraagd hoeveel mensen zich net zo machteloos voelen ???

je al ooit eens afgevraagd of heel die mooie westerse wereld en al die glitter waarin we leven waarin mensen moeten presteren het allemaal wel waard is


want als nobody cares waaron leven we dan nog ----waarom doe je moeite om kinderen op te voeden ---waarom doe je moeite om je leven een klein beetje aangenaam te maken


als nobody cares kan je er beter gelijk een eind aan maken denk ik

i fucking care en dat telt want ik heb het ondervonden ik weet wat voor een pijn het doet en ik weet hoe het voelt als niemand je wil helpen en ik hoop verdomme dat je je nooit zo zult voelen want dat zou ik erg vinden ---- want i fucking care snap je
Don't worry Marijke i care...

Ps. Ik hoop dat het inmiddels beter gaat.....
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2016, 02:14   #87
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als ik honger heb en die rotte egoïstische maatschappij laat mij vallen tussen het sociale vangnet, dan steel ik zeker wees daar maar zeker van, juist of niet dat kan mij geen ballen schelen
2
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2016, 02:29   #88
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marijke taffein Bekijk bericht
om degene die me volgende feiten heeft aangedaan zelf te bestraffen aangezien nu 3 jaar na mijn vlucht uit belgie nog steeds geen enkele politiedienst of gerechterlijke dienst 1 vinger heeft uitgestoken om dat eindelijk te laten gebeuren

k laat de lezers zelf oordelen

na vijf jaar lang van iedere frank bestolen te zijn die ik kon bijeen verdienen door een persoon die wel bij mij woonde maar niet bij mij ingeschreven stond en na vergeefse smeekbeden aan de politie van mijn dorp ---werd ik uiteindelijk in april 1998 zodanig in elkaar geklopt omdat ik probeerde een einde te maken aan deze voor mij onhoudbare toestand ---als gevolg hiervan werd ik door de politie verplicht mijn woning te verlaten en de dader in mijn woonst achter te laten --- bij terugkomst na uitzetting van de dader door het vredegerecht kwam ik in een totaal vernielde en leeggeplunderde woning terug ---ik vond zoveel niet betaalde rekeningen dat ik gewoon niet meer wist hoe ik dat nog ooit moest rechtzetten en pakte een valies met een paar kleren en vluchtte naar het buitenland waar ik nu nog steeds verblijf --- ik heb intussen al op alle mogelijke manieren geprobeerd gehoor te vinden --- klacht met burgerlijke partijstelling --- een verzoek om de financiele verrichtingen van deze persoon na te gaan in de periode dat ik werd bestolen bedreigd afgeranseld verplicht om dubbele shiften te kloppen en daarbovenop ook nog overuren --- de dader nam zelfs een hypotheek op mijn woning op haar naam zonder daarvan eigenaar te zijn ---leende geld op mijn naam met vervalste handtekeningen van mij eronder ik gaf voor mezelf niets uit --- verdiende genoeg om een gezin van 12 te onderhouden --- niets helpt en ik sta nog steeds evenver --- persoon in kwestie heeft mijn kinderen onder de arm genomen en twee van de drie hebben uiteindelijk samen met deze persoon de hele woning nu leeggehaald en me verleden jaar ambtshalve laten schrappen en dit terwijl ik weduwe ben en ook het vruchtgebruik op de woning had --- mijn kinderen die al het hele vermogen van mijn schoonouders hebben verdonkeremaand na het overlijden van mijn man --een enige zoon --willen nu de woning verkopen om hun erfdeel te krijgen mijn derde zoon de oudste waarvan ik in 1971 ongehuwd moeder was stond buiten deze hele zaak en heeft zich in november van het leven beroofd nu krijg ik ook nog een keer de schulden van mijn oudste zoon voorgeschoteld ---hoe ik een erfenis kan weigeren als ik in het buitenland zit ben ik al achtergekomen ------- het enige dat ik met zekerheid weet is dat door het niet optreden van de politie op het moment dat ik daarom smeekte ik mijn huis mijn land mijn taal en zoveel meer ben kwijtgespeeld en er geen mogelijkheid meer bestaat om nog ooit naar mijn land terug te komen --- ik ben woedend op belgie als rechtstaat maar ja wie ben ik .... om hier iets aan te veranderen ---de kranten staan nu al vol van het feit dat voor kleine misdaden geen gerchtsvervolging meer komt ----

het grootste deel van mijn papieren is verbrand in de tuin tijdens mijn verblijf in het opvangcentrum ---de stukken die ik heb gevonden liggen hier bij mij --- mijn bankrekening uittreksels zijn verbrand voor een groot deel maar ze liet de hare voor een groot deel achter ---- dus heb ik nogal wat stukken moeten uitzoeken ---de data van de politie dat zal de politie beter weten dan ik denk ik ---aangezien ik slechts een gedeelte van de telefoonrekeningen heb kan ik dat echt niet meer nagaan op welke data maar ik heb nog wel een email of zes van hen waarin ze me vroegen niet meer te emailen --- ja als ik niet kon telefoneren was de computer soms de enige contactmogelijkheid met de buitenwereld ---tot ze dat ontdekte en als ze weg ging op cafe dat op een paar meter van mijn woning lag ook de computer in haar auto laadde en de telefoon meenam ----een bankonderzoek is alles wat ik nodig heb en dan volgt daaruit dat ze haar vragen gaan stellen naar al de uitgaven bovenop haar dop en geloof me daar is niet veel voor nodig om te zien waar dat allemaal vandaan kwam ----en mijn bankrekening ...ook eenvoudig als ge aan het werk zijt kunt ge moeilijk 15 km verder uw geld afhalen he van uw rekening tenzij ge kunt vliegen ---- gelukkig heb ik al mijn papaieren van mijn werkgevers nog en kan ik aantonen op welke uren ik werkte ---en als dopper op 3 jaar tijd 2 nieuwe autos kopen op afbetaling ?????? 1 kangoo en een fiat marena stationwagen geen klein autokes he --- 2 keer met de hele familie naar disneyland 6 personen och ja ik werd verplicht om mee te gaan --- 1 feest voor vrijzinnige jeugd voor haar zoon voor 40 man --- 1 week naar turkije waarbij ik achtergelaten werd zonder pas zonder bankkaart en met de opdracht alles te kuisen tegen da ze terugkwam en met hoera 1000 frank voor eten en mijn vervoer naar mijn werk ---
ik had net een kontrakt getekend bij een werkgever ---en was op dat moment nog steeds aan het proberen op zijn minst in mijn huis te kunnen blijven ---- de erkenning voor haar zoontje post mortem---een nieuw terras in de woning ---nieuwe meubels die ze allemaal meenam videorecorder computer gokart voor haar zoon zon strandgokart want hij woog al 50 kg aan 8 jaar ---een zwembad ---een dure fiets voor haar zoon --- ik kan zo nog wel even doorgaan ---- de hypotheek op zowel haar huis als het mijne die ze op een gegeven ogenblik afsloot kostte 17000 frank in de maand--- ze had een dop als gezinshoofd en wezengeld voor de zoon en dat was alles ---ik had mijn pensioen en verdiende het toegelaten bedrag zon 10000 euro per jaar bij --- justitie moet al heel blind zijn als ze geloven dat je dat allemaal van een dopke kunt doen ---- daarbij komt nog dat ze op een gegeven ogenblik zelf werk aanvaardde in een cafe om te gaan kuisen s morgens voor 7 uur en s avonds na 10 uur en ja hoor haar zoon mocht de wc s kuisen en ik de cafe en madam zat intussen koffietjes te drinken op een barkrukje ---en ontving het geld op het einde van de week --- ik werkte toen als vuilnisman .. ..en verdiende toen 26000 frank in de week met mijn overuren en geloof me ik was echt doodop ---een hele dag op en af een camion springen van de ene kant van de straat naar de andere in het pitje van de winter is niet echt een jobke waar ge nog goesting voor hebt om extra uren te kuisen
het laatste wat ik gedaan heb voor ik vertrok is de jeugdbescherming op de hoogte brengen van haar gedrag tegenover haar zoon --- ik bracht hem s morgens vroeg naar school voor mijn werk en ging hem meestal ook afhalen ---terwijl zij lekker in bed bleef liggen --- m t is tijd voor de kleine --- gilde ze dan --- maar als het erop aankwam had ik wat haar zoon betrof zelfs niet het recht te zeggen dat ze hem verkeerd voedde dat hij meer oefening moest hebben --- dat hij vriendjes moest kunnen uitnodigen ---hij mocht alleen braaf opzitten en pootjes geven net als ik --- uiteindelijk is hij na mijn vertrek in haar opdracht bij haar eigen zus geld gaan proberen stelen --- ik denk voer genoeg voor justitie om eens goed te kijken naar de handel en wandel en financiele tovenarij van deze dopper ---

de tv nam ze mee maar ik heb hier nog ergens een verklaring voor de teevee taks waarin ze zelf ondertekend en verklaart geen televisie te hebben --- de teevee was wel zogezegd van haar .....

en volgens haar was ik aan de drank als verklaring waar mijn geld naartoe is ---heb al gezegd ook tegen haar dat in een bloedonderzoek duidelijk kan uitgemaakt worden dat ik zelfs niet eens een regelmatig drinker van alcohol ben een pint of vier in de maand denk ik alles bij elkaar geteld --- daar wil ik nog wel bloed voor laten trekken om dat te bewijzen ---

ik ben meer dan 65 procent invalide verklaard heb uiteindelijk voor een overlevingspensioen gekozen omdat het bedrag iets hoger lag -- heb chronische osteomyelitis maar ik heb vijf jaar lang appels geplukt in boomkwekerijen gewerkt op mijn knieen in de winter in de modder op het veld geploeterd --- vuil gesorteerd en opgehaald bij volvo gewerkt hemden bedrukt vis gekuist tomaten gekweekt met forkliften gereden kiwis gesorteerd --- echt niet altijd de gemakkelijkste jobs --soms had ze al een kontrakt voor me getekend voor de volgende week tegen dat ik de vrijdag afgehaald werd ---
ze tekende mijn loon af en zette er gewoon i.o m t boven en tekende met haar naam --- als ik afgehaald werd .... 1 manier geef een paar rake klappen grijp naar de envelop die ik soms echt wel heel goed probeerde te verstoppen en stop dan en geef een stamp dat dat oud mens je auto uitvliegt --- de politie in E is me zo een paar keer naar huis moeten voeren ---omdat ik soms op een onmenselijk uur nog 20 km van huis stond ---

1 keer is er een vriend komen overnachten en omdat zij de extra bedden in mijn huis bevolkte samen met haar zoon bleef ie dus wel degelijk in mijn bed slapen ---netjes ieder aan een kant en met de nodige nachtkledij --- het was zo n zotte situatie dat we twee vijftigers gieberden als kinderen om de onnozele toestand --- ze dacht dat we iets anders deden ---en geef nu toe wat dan nog ...ik was weduwe hij was single --toen hebben we echt bijna de vlam in bed gehad --het heeft geen haar gescheeld of mijn bedsprei nylon was in de fik gegaan met ons twee in het bed --- ---hij lag te beven als een riet en vroeg steeds weer wat moet ik doen ---gewoon kalm blijven en laten uitrazen bleek uiteindelijk de juiste oplossing..... moet er natuurlijk niet bijvertellen dat die vriend nooit meer is terug geweest


naar een vluchthuis gaan is echt het laatste geweest ---ik had echt niet de intentie uit het huis te vertrekken laat staan ooit te verhuizen maar door de uitschrijving van ambtswege ben ik dan toch van adres veranderd --- ik zou er me nu zelfs nog niet veilig voelen de dader woont op slechts een paar km van mijn huis

oh ja en de 2 honden ...die waren ook weg toen ik terugkwam ---
_________________
Wie niet in 't kind het wonder ziet,die snapt het hele liedje niet.maar bij mij klinkt dat liedje al jarenlang enorm vals...ik wou dat ik een stemmer kon vinden om het een meer harmonieus toontje te geven ...maar als ik de reaktie van mijn dochter zie is dat een hopeloze droom .....




reaktie van mijn dochter dat alles gebeurd is omdat ze anders voor mijn schulden zou moeten opdraaien .... misschien is dat ook de reden geweest waarom ze haar broer sven geen helpende hand heeft toegestoken toen die in de problemen zat en zich uiteindelijk van het leven beroofde drie maand geleden ---- maar dat verklaart nog altijd niet waarom ze geen afscheid vban hem is willen gaan nemen -----


mijn huis wordt openbaar verkocht op 26 april de tijd dringt en nog steeds nada nihil van respons
Wat een nare situatie.. En haast surrealistisch...
Zelf verkeer ik sinds zo'n zes jaar ook in zoiets, ben destijds door toedoen van familie tot collectieve schuldenregeling gedwongen, en daar betaal ik tot vandaag de dag nog steeds het gelag van.

Al die tijd heb ik m'n leven on hold mogen zetten en bovendien in bittere armoede moeten overleven want denk maar niet dat een menswaardig bestaan je gegund wordt - ook al staat het geschreven in de wet.

200€ leefgeld in de maand zei m'n schuldbemiddelaarster me bij het intake-gesprek. Dat is 50€ per week, en ik stemde als een domme geit in met dat voorstel, op het moment niet beseffende dat een maand 30 �* 31 dagen telt en 4 weken 28 dagen zijn. Dus 2 �* 3 dagen inkomen die ik al die tijd ben misgelopen - had ik toendertijd wat op m'n strepen gestaan. Maar ja, ik had toen nog vertrouwen in advocaten en instanties. Geldwolven zijn het ja

Plus, vertel me niet dat een bedrag onder het huidige leefloon van het Ocmw voldoende is om mee rond te komen. Mij werd en wordt enkel 770€ per maand toegekend en dat terwijl iemand met een leefloon al minstens rond de 850€ per maand heeft. Ronduit schandalig in feite en eens zal ik dergelijke wantoestanden aanklagen. "Eens" i.e. wanneer ik er terug wat bovenop zal zijn want men heeft me intussen wel bijna murw* gekregen. *Fysiek dus want mentaal ben ik hoegenaamd wel sterk genoeg. Thank god.

Laatst gewijzigd door bembem : 3 oktober 2016 om 02:42.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2016, 23:52   #89
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Ha Marijke is terug.
Was Australië te warm misschien?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be