Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 september 2016, 01:36   #161
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.038
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carmagnole Bekijk bericht
Zeg, TV-verslaafde, ga je nu uitleggen waarom een vrouw dankbaar zou moeten zijn tegenover jou?

Voor jouw krijger-gen en de privilege om jouw unieke, diepe en complexe innerlijke wereld te mogen verkennen?

Jaja, jij bent niet oppervlakkig zoals al de rest, jij bent speciaal.
Waarom zou ik dat aan jouw neus hangen?! Jij bent een veel te nieuwsgierig ventje. Trouwens, ben jij dan zo'n gevoelige en breekbare jongen die huilt bij "Sex and the city". Ik dacht het niet; rationele jongen.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2016, 01:37   #162
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.353
Standaard

Ik wil mijzelf gerust omschrijven als een cultuur/volkerenrealist. Ik ga mij niet bemoeien als primitieve volkeren met elkaar lopen te vechten om welke sneue reden dan ook.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2016, 02:02   #163
Carmagnole
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 juni 2014
Locatie: Europa der volkeren. Ideologie: wantrouw iedereen.
Berichten: 1.498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ik wil mijzelf gerust omschrijven als een cultuur/volkerenrealist. Ik ga mij niet bemoeien als primitieve volkeren met elkaar lopen te vechten om welke sneue reden dan ook.
Gezonde houding.
Carmagnole is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2016, 02:04   #164
Carmagnole
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 juni 2014
Locatie: Europa der volkeren. Ideologie: wantrouw iedereen.
Berichten: 1.498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Waarom zou ik dat aan jouw neus hangen?! Jij bent een veel te nieuwsgierig ventje. Trouwens, ben jij dan zo'n gevoelige en breekbare jongen die huilt bij "Sex and the city". Ik dacht het niet; rationele jongen.
Jij bent hier de bleiter die het niet durft om vrouwen te helpen en die het wegcijfert met "ja maar zij willen geen hulp".

Overigens is er niets mis met gevoelens te tonen. Dat vereist meer moed dan stoerdoenerij, juist omdat men zichzelf kwetsbaar opstelt. Niet iedereen durft het, daar zij die willen ridiculiseren talrijk zijn.
Carmagnole is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2016, 08:03   #165
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160915_02469638

Ik niet.
Als dit werkelijk is bebeurd dan roep en tier je toch dat het een lieve lust is of je bent een domme koe.
Sorry hoor.
Ja natuurlijk gebeurt dit en nee, je bent zo in de war, overdondert dat je niet roept en tiert. Wel ongelofelijk, slachtoffers moeten het uitleggen, daders niet.

Wanneer u dit verhaal niet gelooft moet u wat meer met vrouwen praten die openbaar vervoer gebruiken, of gewoon openbare ruimtes.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2016, 10:08   #166
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IanVD Bekijk bericht
Ik geloof het, simpelweg omdat ik reeds een gelijkaardige situatie heb meegemaakt. Een jonge vrouw die in een volle bus geklemd zat tussen het raam en een oudere man. Oudere man begint haar aan te raken, vunzige opmerkingen te maken etc. Zij wijst zijn voorstellen vriendelijk maar kordaat af, hij accepteert geen 'nee'. Volle bus en niemand doet iets.

Na 10-15min zijn mijn vriendin en ik naar haar toe gegaan, heeft zij een toneeltje opgevoerd dat ze de vrouw kende en hebben we haar meegenomen naar de voorkant van de bus. En zelfs dan wou de man haar blijven volgen.

Iedereen reageert nu wel in de trant van 'als ik op de bus zat had ik iets gedaan...', maar er is een verschil tussen woorden en daden.

Wij hebben uiteindelijk gehandeld, maar uiteindelijk wel relatief laat (10 �* 15 min). Gewoonweg omdat zo'n situatie irreëel schijnt en je niet direct (wil) beseffen wat er aan de hand is.
Het hangt er van af, ...

Stel je ziet een man die zijn handen niet kan thuishouden, ... als die vrouw duidelijk reageert dat ze dat niet graag heeft en hij blijft problemen met zijn hormonen hebben dan heeft hij een probleem met Herr Flick.

(ge kunt inderdaad zeggen, ja, ja ge zegt dat, maar ik spreek uit ervaring ik heb al eens een paar "jongeren" tegen gehouden ) 1 keer bij een diefstal en 1 keer bij wat geintimideer in een cafe. )


Als die vrouw daarintegen geen signalen uitzend of inderdaad niet roept dat ze van haar lijf moeten blijven, dan kan ik niet weten dat dat ongewenst is en moet die vent maar zorgen dat het zedig blijft.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2016, 10:26   #167
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ikzelf heb nooit last. Ik ben 1,85 groot en weeg 110 kg.
Maar je weet nooit natuurlijk.
Een vriend van mij "de Jef", die is al 60 , maar wel nog 10 cm groter dan ik en zwarte gordel judo, die heeft eens zoiets meegemaakt.
Twee "bruine medemensen" van een jaar of 20 wilden heb beroven toen hij geld ging afhalen bij de KBC.
Hij heeft daar toe "filet americain" van gemaakt. Ene was bewusteloos en de andere had hij bij zijne slikker tot de politie kwam.
Ik geloof dat ze 18 maand gehad hebben.
Hun gekwetste ego jong, ineen gepoeft door 1 man die dan nog eens ouder was ook,...

Dat is veel erger dan die 18 maand (en ook het enige dat werkt )
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2016, 10:38   #168
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Te ver gezocht naar mijn mening, het is vooral dat er meer individualisme is wat zich uit in het openbare leven: ieder voor zich. Plus het feit dat men dan sowieso weinig geneigd is uit z'n schulp te komen - laat staan het voor een ander op te nemen.
Daar heb je een punt.

Zoals ik zeg, ik moet duidelijk zien dat er een probleem is, als er een probleem is, kijk ik eens vies naar diegene die het probleem veroorzaakt.

Hij zal dan zijn poten wel thuis houden, wees gerust.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2016, 10:39   #169
Conscience
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Locatie: Istanbul & Flanders
Berichten: 2.966
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ja natuurlijk gebeurt dit en nee, je bent zo in de war, overdondert dat je niet roept en tiert. Wel ongelofelijk, slachtoffers moeten het uitleggen, daders niet.

Wanneer u dit verhaal niet gelooft moet u wat meer met vrouwen praten die openbaar vervoer gebruiken, of gewoon openbare ruimtes.
Zoals deze vrouw?

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...okt-werd.dhtml

Citaat:
Rond 5 uur 's ochtends hoorden twee Canadese joggers het meisje om hulp roepen. Ze troffen haar halfnaakt en in tranen aan. Het trio zou haar ook gezegd hebben dat ze haar zouden doden als ze "niet de hoer wilde spelen voor hen".

Op de plaats van de misdaad werden heel wat DNA-sporen gevonden. Dankzij onder meer beelden van bewakingscamera's konden speurders de daders terugvinden. De Algerijnen van 17 jaar bleken zich schuil te houden in een hotel en stonden op het punt terug te keren naar Duitsland. De drie zijn in voorlopige hechtenis geplaatst.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2016, 10:58   #170
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Het heeft geen zin om te redeneren in een situatie waar je vrijwel (of zelfs helemaal) direct moet reageren.

Begrijp je dat wel?
Je moet handelen.


Je checkt je omgeving, je zorgt voor je eigen veiligheid, en je doet.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2016, 23:20   #171
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.038
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carmagnole Bekijk bericht
Jij bent hier de bleiter die het niet durft om vrouwen te helpen en die het wegcijfert met "ja maar zij willen geen hulp".

Overigens is er niets mis met gevoelens te tonen. Dat vereist meer moed dan stoerdoenerij, juist omdat men zichzelf kwetsbaar opstelt. Niet iedereen durft het, daar zij die willen ridiculiseren talrijk zijn.
Zij willen geen hulp. Wat versta jij daar niet aan? Dan speel ik ook niet de ridder op het witte paard en zet (soms) mijn leven op het spel voor een rochel in je gezicht. Neen, dank u. Ik pas wel.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2016, 01:05   #172
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.038
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ja natuurlijk gebeurt dit en nee, je bent zo in de war, overdondert dat je niet roept en tiert. Wel ongelofelijk, slachtoffers moeten het uitleggen, daders niet.

Wanneer u dit verhaal niet gelooft moet u wat meer met vrouwen praten die openbaar vervoer gebruiken, of gewoon openbare ruimtes.
Mannen in WOI en WOII riskeerden hun leven ter bescherming van dit kloteland, waar zit jij eigenlijk over te zagen. Details?! Vanaf dat vrouwen hun leven riskeren voor iets zal ik zwijgen. Alles of niets is de weg voor mannen. Vrouwen moeten minder tonen op hun zang hebben of wij laten jullie gewoon verkrachten zoals ik insinueerde als grap zijnde. Ridderlijkheid is bestemd voor mannen, laat vrouwen daar aub buiten.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2016, 09:34   #173
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Mannen in WOI en WOII riskeerden hun leven ter bescherming van dit kloteland, waar zit jij eigenlijk over te zagen. Details?! Vanaf dat vrouwen hun leven riskeren voor iets zal ik zwijgen. Alles of niets is de weg voor mannen. Vrouwen moeten minder tonen op hun zang hebben of wij laten jullie gewoon verkrachten zoals ik insinueerde als grap zijnde. Ridderlijkheid is bestemd voor mannen, laat vrouwen daar aub buiten.
Dit vind ik een zieke reactie waarbij je enkel laat zien hoe gefixeerd en gefrustreerd je bent wanneer het over vrouwen gaat.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2016, 09:37   #174
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dit vind ik een zieke reactie waarbij je enkel laat zien hoe gefixeerd en gefrustreerd je bent wanneer het over vrouwen gaat.
²
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2016, 10:29   #175
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
²
Dank je wel!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2016, 14:04   #176
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carmagnole Bekijk bericht
Overigens uitgerekend Franse vrouwen die zo zijn. Nederlandse vrouwen zijn sceptisch tegenover feminisme.
Maar Russische meiden vallen in zwijm als je er een woord Frans tegen spreekt.

Om Frankrijk te bekritiseren, moet je de Franse taal, cultuur en geschiedenis kennen. Anders is je kritiek een slag in het water.

Wat zweverigheid betreft: wie Evola en Crowley serieus neemt, moet niet over het Frankrijk van René Descartes en zovele andere briljante wiskundigen beginnen, hé. Ik ben erg kritisch t.a.v. de Fransen, maar als er één ding is dat je niet over hen kan zeggen, dan is het dat ze zweverigheid serieus nemen.

Emmanuel Todd zei overigens dat het goede is aan de Fransen dat ze hun theorieën - i.t.t. de Duitsers - nooit volledig au sérieux nemen. En met een boutade zegt hij dat ook een FN-er tussen een mooie vrouw van buitenlandse origine en "un thon national" (thon betekent tonijn, maar ook lelijke vrouw) de juiste keuze zou maken...
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2016, 21:49   #177
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Mannen in WOI en WOII riskeerden hun leven ter bescherming van dit kloteland, waar zit jij eigenlijk over te zagen. Details?! Vanaf dat vrouwen hun leven riskeren voor iets zal ik zwijgen. Alles of niets is de weg voor mannen. Vrouwen moeten minder tonen op hun zang hebben of wij laten jullie gewoon verkrachten zoals ik insinueerde als grap zijnde. Ridderlijkheid is bestemd voor mannen, laat vrouwen daar aub buiten.
Dat is nu eens gesproken
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2016, 00:17   #178
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.038
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dit vind ik een zieke reactie waarbij je enkel laat zien hoe gefixeerd en gefrustreerd je bent wanneer het over vrouwen gaat.
En jij bent geen moederlijk type, zo'n vrouwen zijn eerder de zieke en gefrustreerde types.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2016, 00:10   #179
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
En jij bent geen moederlijk type, zo'n vrouwen zijn eerder de zieke en gefrustreerde types.
Ow, moet je als vrouw van het" moederlijke type" zijn dan?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2016, 22:29   #180
Carmagnole
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 juni 2014
Locatie: Europa der volkeren. Ideologie: wantrouw iedereen.
Berichten: 1.498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Maar Russische meiden vallen in zwijm als je er een woord Frans tegen spreekt.
Het grote plein van het Russisch spookstadje Pyramiden, dat zich op Svalbard bevindt, noemden zij toen de stad nog actief was de Elyzeese Velden
Films met Louis de Funes waren enorm populair in de USSR. De culturele uitwisseling was steeds relatief groot, zeker vergeleken met de VS.
Citaat:
Om Frankrijk te bekritiseren, moet je de Franse taal, cultuur en geschiedenis kennen. Anders is je kritiek een slag in het water.
Kan men ook zeggen over Rusland. Maakt het daarom nog niet waar.
Dat Rusland een beerput is, is zichtbaar. Kritiek hebben op de beerput is dan ook volkomen toegelaten, zo lang men zegt dat het een beerput is, en niet begint aan het waarom.
Atlantisten zoals Guy Verhofstadt en diens forumgroupie parcifal denken dat de Russen lijden door dictatuur, maar over het algemeen te genezen zijn met wat democracy en regime change. Dit terwijl Rusland alle hervormingen naar vrijheid toe steeds op organische wijze heeft afgestoten.
Nu, parcifal is uiteraard openlijk Russofoob, omdat hij Russen heeft gehoord die openlijk pleiten tegen de eigen vrijheid. En vanaf hier worden waarom-verklaringen gevaarlijk.

De black box theory voor Rusland is de onverklaarbare Russische ziel. Dat Russen een volk zijn wiens bestaan hoofdzakelijk bestond uit lijfstraffen, ontgaat velen. De Mongoolse invasie is ook een element dat men niet kent.

Dat Frankrijk een genocidair kankergezwel is dat volkeren en culturen vernietigt, dat neem ik waar, net zoals jij waarneemt dat Rusland een slavenrijk is dat volkeren zoals de Tsjetsjenen, die weigeren als slaaf te leven en op alle mogelijke manieren hun autonomie trachten af te dwingen, mee wilt sleuren in de slavernij.
Waarom Frankrijk zo is, dat kan ik niet verklaren, nee. Maar telkens ik een Bretoens drinklied opzet, zoals Tri Martolod of 'ev Chistr, 'ta Lau!, voel ik een afkeer tegenover de culturele genocide van Parijs.


Citaat:
Wat zweverigheid betreft: wie Evola en Crowley serieus neemt, moet niet over het Frankrijk van René Descartes en zovele andere briljante wiskundigen beginnen, hé. Ik ben erg kritisch t.a.v. de Fransen, maar als er één ding is dat je niet over hen kan zeggen, dan is het dat ze zweverigheid serieus nemen.
Geef toe, je krijgt nostalgie naar het sympathieke, intellectuele salonrechts van N-SA en andere Evola-adepten, wanneer je het echte, niet-salongebonden fascisme ziet: MRA, alt-right, Donald Trump, gepraat over cucks en niglets, en het delen van platvloerse internetgrapjes met een racistische ondertoon.
Forummer netslet zei ooit dat Nestor Burma een ochlocraat was. Ik begrijp nu volledig wat hij bedoelde.
Tomm is een Soviet-equivalent van de Trump-kiezer. Maar dat zijn al bij al oude sympathieke knus-reactionaire bedoelingen, zoals Limonov dat ook is.
Het echte fascisme, het is hier. En nu.

Citaat:
Emmanuel Todd zei overigens dat het goede is aan de Fransen dat ze hun theorieën - i.t.t. de Duitsers - nooit volledig au sérieux nemen. En met een boutade zegt hij dat ook een FN-er tussen een mooie vrouw van buitenlandse origine en "un thon national" (thon betekent tonijn, maar ook lelijke vrouw) de juiste keuze zou maken...
Duidelijk. Zij deconstrueren het metanarratief van het patriarchaal postkapitalisme, en dan gaan ze miljoenen Algerijnen doden, omdat dit laatste pragmatisch is.
Carmagnole is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be