Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Komt AIDS voort uit sex met apen ?
Ja. 3 20,00%
Ja. Maar het is niet de schuld van homo's. 2 13,33%
Ja. Maar dat mag niet gezegd worden. 3 20,00%
Misschien. 3 20,00%
Neen. 6 40,00%
Neen. Dat mag ook niet wetenschappelijk onderzocht worden. 2 13,33%
Het komt voor van interactie met apen zonder sex. 2 13,33%
Iemand die dergelijke vraag stelt is homofoob of homo-basher. 2 13,33%
Prins Laurent for President. 8 53,33%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 15. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 januari 2013, 16:27   #41
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Idd, zoals "militaire terreurgroeperingen" en hun labo´s... (ik had nog wat uit Wiki aangehecht)
Dat heb ik ook gelezen. En ik denk dan aan die aanval in de metro van Tokio. Was dat geen anthrax? En plots stopt dan weer.

Die zaken zijn ook gemakkelijker op te sporen dan de bron van een virus.

Wat ik weerhoud is dat de griep van WOI (een virus) bij de actieve bevolking aansloeg. En dat aids net hetzelfde doet in Afrika en in de rest van de wereld.

Laat ons zeggen dat een virus overdraagbaar via seksueel contact wel een beetje voor de hand ligt daar de actieve bevolking ook het meest seksueel actief is.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2013, 16:27   #42
Liederik
Staatssecretaris
 
Liederik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
'uit minder goed afgesloten laboratoria. Ja, ja. Maar dit zijn m.i. de brave labo's. Het kan niet anders of er zijn er andere.
Het erfgoed van WOI, het erfgoed van het Nazisme, het erfgoed van het harde Stalin-communisme, het erfgoed van een VS die zich heel weerbaar diende op te stellen. Die kennis heeft zich niet geïnstalleerd in de erkende labo's. Die kennis zit ergens anders.
Kan het niet anders? En wat zou de niet-brave eigenaar van een labo doen dat een airborn killervirus heeft aangemaakt?

Netjes opbergen en de miljoenen geïnvesteerde dollars afschrijven?
Zich inhouden uit menselijkheid?

Waarom zou iemand dat maken en vervolgens niet gebruiken? Je zit al heel snel met een wereldwijde samenzweringstheorie, biologische Rotschildts en NWO verhoudingen dan.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2013, 16:40   #43
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.727
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Dat heb ik ook gelezen. En ik denk dan aan die aanval in de metro van Tokio. Was dat geen anthrax? En plots stopt dan weer
dat was sarin, een gifgas

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Die zaken zijn ook gemakkelijker op te sporen dan de bron van een virus.

Wat ik weerhoud is dat de griep van WOI (een virus) bij de actieve bevolking aansloeg.
een bevolking die er net 4 jaar oorlog had opzitten. En een hele grote groep jonge mensen die aan het reizen waren

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
En dat aids net hetzelfde doet in Afrika en in de rest van de wereld.

Laat ons zeggen dat een virus overdraagbaar via seksueel contact wel een beetje voor de hand ligt daar de actieve bevolking ook het meest seksueel actief is.
blootstelling aan lucht en licht, een simpel condoom, zijn effectief om een besmetting te verhinderen.

ge kunt erover blijven neuten, maar het HIV-virus voldoet niet aan een aantal essentiële eisen voor een biologisch wapen
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2013, 16:47   #44
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

[quote=Liederik;6518996]Kan het niet anders? En wat zou de niet-brave eigenaar van een labo doen dat een airborn killervirus heeft aangemaakt?

Netjes opbergen en de miljoenen geïnvesteerde dollars afschrijven?
Zich inhouden uit menselijkheid?

Waarom zou iemand dat maken en vervolgens niet gebruiken? Je zit al heel snel met een wereldwijde samenzweringstheorie, biologische Rotschildts en NWO verhoudingen dan. [/QUOTE]

Ik weet het. Het lijkt op niets. Dat geef ik grif toe.

Ik kan me geen voorstelling maken van de mensen die met zoiets bezig zijn; miljoenen geïnvesteerde dollars schrijf ik al meteen af. Maar misschien ben ik op dat vlak heel naïef.

Maar iets tussenin? Iets dat tussen mazen glipt? Iets niet wereldwijd?

Mensen zijn heel verdeeld. En dat is misschien wel heel goed. Dat een consensus over dit of over dat in het ijle blijft hangen.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2013, 17:14   #45
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
dat was sarin, een gifgas


een bevolking die er net 4 jaar oorlog had opzitten. En een hele grote groep jonge mensen die aan het reizen waren


blootstelling aan lucht en licht, een simpel condoom, zijn effectief om een besmetting te verhinderen.

ge kunt erover blijven neuten, maar het HIV-virus voldoet niet aan een aantal essentiële eisen voor een biologisch wapen
Je hebt gelijk, m.i. voldoet het ook niet. Ik zie het als een meet-experiment waar verder op gebouwd dient te worden. Het was nog niet een echte aanval. Als die hypothese juist is. Er kan ook een totaal andere verklaring zijn voor aids.

Maar van de apen via bushmeat naar de mens ... daar pas ik voor.
Dat is Mowgli, Tarzan, 'The heart of darkness', King Kong, Adam en Eva en een snuifje Darwinkritiek in een pot gooien, goed mengen en laten sudderen en daarvan een extract aanbieden aan wie dat er behoefte aan heeft.

Ik bekijk die zaken alleen maar. Dat kan nog jaren zo doorgaan. Uiteindelijk gebeurt er alleen iets significant door een samenloop van omstandigheden. En daar heeft niemand zicht op. Toch niet direct.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2013, 19:14   #46
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stereo Bekijk bericht
Zonder echte bewijzen voor uw hypothese, kunnen het ook smurfen geweest zijn.
simpele beet tijdens de vangst? Er worden wel eens meer ziekten overgegedragen als mensen habitat's binnendringen. (Bv. Bats/Marburg)
http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/6958015.stm
Smurfen ... ik heb tijd om te wachten tot er iets betekenisvol aan de oppervlakte komt.

'Als mensen habitats binnendringen' : dat is zeer belangrijk wat je zegt. Dat wordt meer en meer gedaan terwijl er eeuwenoude verboden bestaan om dat bos of bepaalde dieren of een bepaalde lokatie te mijden. Die worden geschonden. De moderne mens weet alles beter.

Maar dat waren 300 doden. En aids is toch iets totaal anders qua dodentol en verspreiding.

Misschien hebben sommige dieren of sommige locaties een soort afweermechanisme dat in werking treedt wanneer de 'intactheid' wordt betreden. Het is dat of zelf doodgaan en vernietigd worden. En misschien weet de wetenschap daar nog te weinig over.

Maar de virus werd eerst DAAR ontdekt:
Jump to: navigation, search




Virus classification

Group: Group V ((-)ssRNA)
Order: Mononegavirales
Family:Filoviridae
Genus: Marburgvirus
Species: Marburg marburgvirus
ps: 'grivets' zijn veel voorkomende apen

Marburg virus (pronunciation: /ˈmɑrbərɡ ˈvaɪrəs/ MAR-bərg VY-rəs[1]) is a hemorrhagic fever virus first noticed and described during small epidemics in the German cities Marburg and Frankfurt and the Yugoslavian capital Belgrade in the 1960s. Workers were accidentally exposed to tissues of infected grivets (Chlorocebus aethiops) at the city's former main industrial plant, the Behringwerke, then part of Hoechst, and today of CSL Behring. During these outbreaks, 31 people became infected and seven of them died. Marburg virus (MARV) causes severe disease in humans and nonhuman primates in the form of viral hemorrhagic fever. MARV is a Select Agent,[2] WHO Risk Group 4 Pathogen (requiring biosafety level 4-equivalent containment),[3] NIH/National Institute of Allergy and Infectious Diseases Category A Priority Pathogen,[4] Centers for Disease Control and Prevention Category A Bioterrorism Agent,[5] and is listed as a biological agent for export control by the Australia Group.[6]

Laatst gewijzigd door parsprototem : 31 januari 2013 om 19:24.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2013, 20:09   #47
Liederik
Staatssecretaris
 
Liederik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Google maar eens naar "AIDS sex apen".

Trouwens , de "menselijkheid" iets bezorgen? Beetje teveel verfranst? Humanité / mensheid.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2013, 20:28   #48
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stereo Bekijk bericht
Je poneert dit als een feit maar meer lees nogal veel misschiens.

Heb je iets meer dan "eeuwenoude verboden"?
Ondertussen hebben we vliegtuigen en leven we +7 jaar. Kwestie van de sjamaan even in perspectief te stellen.
Magburg kwam toch van jou, niet. Ik heb niet veel vleermuizen gezien.

CSL Behring, voordien ZLB Behring in 1907. Het altruïsme spruit eruit. Life-saving for rare and serious diseases. Ik smelt. History krijg je niet bij de Nederlandse georienteerde Wiki, maar blijf zoeken.

En over de ziekte zelf:

Marburg virus disease (MVD) outbreaks due to Marburg virus (MARV) infection (er is trouwens een beschreven mix up want MARV (hoofdletters) duidt ook op drie geheime S.U. organsiaties die bezig waren met 'biological warfare'.

Year

Geographic location

Human Deaths/Cases (case-fatality rate)

1967 :Marburg and Frankfurt, West Germany, and Belgrade, Yugoslavia

7/31 (23%) (zeven op de 23 besmette werknemers van dat bedrijf zijn overleden.) Zij zouden geïnfecteerd zijn door contact met resten van givet-apen. Een soort labo-aap (andere bron die ik heb gelezen).


1975 : Rhodesia and Johannesburg, South Africa

1/3 (33%)


1980 : Kenya

1/2 (50%



1987 : Kenya

1/1 (100%


1988 : Koltsovo, Soviet Union

1/1 (100%) [laboratory accident


1990 : Koltsovo, Soviet Union

0/1 (0%) [laboratory accident]



1998–2000

Durba and Watsa, Democratic Republic of the Congo

? (A total of 154 cases and 128 deaths of marburgvirus infection were recorded during this outbreak. The case fatality was 83%. Two different marburgviruses, MARV and Ravn virus (RAVV), cocirculated and caused disease. It has never been published how many cases and deaths were due to MARV or RAVV infection


2004–2005

Angola

227/252 (90%]



2007

Uganda

1/3 (33%


2008

Uganda, Netherlands

1/1 (100%)[37]



2012

Uganda

9/18 (50%)[38]

Ik blijf erbij dat experimenten niet beperkt worden tot het labo. Als je echt iets wilt weten, dien je het in het echt toe te passen. En als je een plaatsje zou kiezen, zou jij dan ook geen plaatsje kiezen waar je wat geld onder tafel schuift aan de machthebbers voor een 'carte blanche', waar je een bevolking treft waarvan zelfs deze keukenmoeder hier weet dat ze zichzelf heel snel 'vernieuwt'. En geen sporen nalaat gezien het geweld, gezien al die andere 'much less rare diseases' zoals chronische ondervoeding bijvoorbeeld.

Een feit is dat ze geen besmette apen vanuit Afrika naar Magburg en de S.U. hebben gebracht. Ga maar eens een aap vangen die besmet is met.

En de vleermuizen? Die hadden in Gambon sex gehad met de apen zeker?

Laatst gewijzigd door parsprototem : 31 januari 2013 om 20:39.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2013, 23:37   #49
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.754
Standaard

Apen kan je tot een obediëntie trainen. Net als honden aan baasjes. Ook homosexuele apen. Je kan ze ook een regenboog-T-shirt laten dragen.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2013, 16:29   #50
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.754
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Trouwens , de "menselijkheid" iets bezorgen? Beetje teveel verfranst? Humanité / mensheid.
Aids is dermate deel van onze cultuur geworden dat het deel uitmaakt van de menselijkheid.

http://www.youtube.com/watch?v=tWbLkXhGEmo
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2013, 23:40   #51
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.468
Standaard

Van sex met geiten of een kameel worden uw kinderen crimineel?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2013, 07:03   #52
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Zo maar tussendoor een grapje. Een cultuur/taal misverstand.

An arab at airport:
- Name? - Abdul Al Razhib.
- Sex? - Three to five times a week.
- No, no, I mean: male or female? - Yes... male, female, sometimes camel.
- Holly cow! - Yes... cow, dog, even sheep.
- But isn't that hostile? - Horse style, doggy style, any style!
- Oh, dear! - No, no... deer run to fast!


Salah will not be amused
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2013, 07:05   #53
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
pff, als een aidspatient iemand bijt, dan houden ze maanden hun hart vast om te zien of het slachtoffer niet besmet is geweest.

Maar als we een bron zoeken, dan is het uiteraard "sex met apen", dat gebeurt natuurlijk veel vaker dan iemand die door een aap gebeten wordt. Logisch toch.
Ik dacht dat bijten geen aids kon overdragen?
Het schijnt zelfs dat speeksel aidsvirussen doodt.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2013, 09:06   #54
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Klojo eerste klas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2012
Berichten: 10.091
Standaard

Gazettepraat, of liever gezegd DagAllemaalpraat
http://www.kennislink.nl/publicaties...prong-van-aids
__________________
Proud to be a koljo, sorry, klojo.
Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2013, 08:33   #55
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Google maar eens naar "AIDS sex apen".

Hongerige Afrikanen schieten ook wel eens een aap omver om hem op te eten. Dat zou ook de oorzaak van besmetting kunnen zijn. Ze hoeven daarvoor niet met apen te neuken. Waarmee ik natuurlijk niet wil zeggen dat zoiets nog nooit gebeurd is. Ik weet daar echter niets over.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2016, 08:39   #56
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.754
Standaard

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/wetenschap/1.2804378

Dankzij nieuwe, gesofistikeerde genetische technieken blijkt uit de studie dat het virus, dat in Congo in de jaren 20 overgegaan was van apen op mensen en dat vooral in de hoofdstad Kinshasa lelijk huis hield, zich tegen 1967 naar de Caraïben verspreidde en in het begin van de jaren 70 New York bereikte. Van daaruit verspreidde hiv zich naar de westkust doorheen de VS, en later ook naar West-Europa, Australië, Japan, Zuid-Amerika en tal van andere plaatsen.

De apenneukende Congolose patient zéro is nog niet geïdentificeerd.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2022, 22:44   #57
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.754
Standaard

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/05...stel-je-vraag/



"Daar zijn we nu mee bezig. We zijn begonnen met de sequentiebepaling van het virus en hebben die nu bijna. Een aantal dingen weten we al. We weten dat het de West-Afrikaanse vorm is, wat goed nieuws is, de sterftekans is tien keer lager dan bij varianten in Centraal-Afrika. We gaan dan ook weten of dit zwaar gemuteerd is. We denken nu dat het erg lijkt op het virus uit 2020 uit Israël."

"De sterftekansen in westerse omstandigheden met topgeneeskunde kennen we niet heel goed omdat we er nog geen grote series van gezien hebben."


Mens neukt aap en bezorgt mensheid apenpokken.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2022, 09:52   #58
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Als je denkt dat ADIS of apenpokken bij mensen is gekomen door apen te neuken dan moet je eens proberen een aap te neuken.

Nee, doe maar, ik wacht hier wel.

Gezichtsverslindende ballenafbijtende wilde beesten worden door de meeste mensen als minder geschikt voor seks gezien.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2022, 10:00   #59
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.831
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Als je denkt dat ADIS of apenpokken bij mensen is gekomen door apen te neuken dan moet je eens proberen een aap te neuken.

Nee, doe maar, ik wacht hier wel.

Gezichtsverslindende ballenafbijtende wilde beesten worden door de meeste mensen als minder geschikt voor seks gezien.
Ziedaar het probleem...
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2022, 10:10   #60
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.646
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Zo maar tussendoor een grapje. Een cultuur/taal misverstand.

An arab at airport:
- Name? - Abdul Al Razhib.
- Sex? - Three to five times a week.
- No, no, I mean: male or female? - Yes... male, female, sometimes camel.
- Holly cow! - Yes... cow, dog, even sheep.
- But isn't that hostile? - Horse style, doggy style, any style!
- Oh, dear! - No, no... deer run to fast!
grappig...you made my day, lachen is gezond, thx
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be