Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 februari 2013, 10:42   #21
Dionysus
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 8 augustus 2010
Berichten: 2.863
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
De bal ligt in het kamp van uw vriendin.
Enkel wanneer zijn aangeeft geholpen te willen worden en dat effectief ook wil doen zal er iets veranderen.
Dit is vaak waar.

De alcoholieker bij ons in de familie is pas gestopt toen hij alcoholische hepatitis en pancreatitis ontwikkelde. Vrees voor uw leven is een krachtige motivator.

Ik hoop dat het niet zover hoeft te komen bij uw vriendin.
__________________
I have promises to keep, and miles to go before I sleep.
Dionysus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2013, 11:45   #22
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Zo'n mensen kunnen niet geholpen worden door ze geld te geven. Als ze werkelijk verslaafd is dan moet haar verslaving aangepakt worden. Via de AA of therapie, zij moet dan wel inzien dat ze een zwaar probleem heeft waaraan moet worden verholpen.
Het laatste dat gedaan mag worden, is zo iemand geld geven! Daarom zou iemand de moed moeten opbrengen om haar ouders eerlijk in te lichten over het probleem en die mensen duidelijk maken dat er niks opgelost wordt als ze hun dochter zomaar geld geven. Wat de ouders kunnen doen - behalve hun dochter morele steun te geven - is er af en toe op bezoek gaan, kijken of er onbetaalde rekeningen liggen en die betalen en haar wat etenswaren bezorgen.
Maar naar het OCMW trekken, geeft mij de indruk dat ze nog meer geld wil krijgen waarmee ze dan nog meer drank kan betalen.
Ze kan er wel vragen om schuldbemiddeling, zoals hierboven al door anderen werd gesuggereerd.
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2013, 14:12   #23
omaplop
Minister-President
 
omaplop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
Standaard

Alcoholiekers moeten eerst zelf toegeven dat ze niet zonder alcohol kunnen leven. dan pas kan er hulp worden gezocht!!
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2013, 14:28   #24
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Zo'n mensen kunnen niet geholpen worden door ze geld te geven. Als ze werkelijk verslaafd is dan moet haar verslaving aangepakt worden. Via de AA of therapie, zij moet dan wel inzien dat ze een zwaar probleem heeft waaraan moet worden verholpen.
Het laatste dat gedaan mag worden, is zo iemand geld geven! Daarom zou iemand de moed moeten opbrengen om haar ouders eerlijk in te lichten over het probleem en die mensen duidelijk maken dat er niks opgelost wordt als ze hun dochter zomaar geld geven. Wat de ouders kunnen doen - behalve hun dochter morele steun te geven - is er af en toe op bezoek gaan, kijken of er onbetaalde rekeningen liggen en die betalen en haar wat etenswaren bezorgen.
Maar naar het OCMW trekken, geeft mij de indruk dat ze nog meer geld wil krijgen waarmee ze dan nog meer drank kan betalen.
Ze kan er wel vragen om schuldbemiddeling, zoals hierboven al door anderen werd gesuggereerd.
De verslaving moet aangepakt, maar als je ondertussen geen geld geeft, is er niets meer om de verslaving aan te pakken...

Het OCMW en haar ouders moeten haar geld geven, deze laatsten op voorwaarde dat ze in therapie gaat.

Laatst gewijzigd door eno2 : 9 februari 2013 om 14:30.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2013, 14:36   #25
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Bovendien zijn er mensen die zich in de "schuldbemiddeling" settelen - het is een uitstekend middel om levenslang "gerust" te kunnen leven met weliswaar weinig
middelen maar voldoende om van hobby te veranderen...

Verandering : dat is altijd iets wat je zelf moet doen : er kan niemand helpen met niet meer roken, niet meer dringen, geen cocaïne of heroïne meer nemen : dat moet je altijd zelf doen !
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2013, 22:56   #26
dasja
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 14 mei 2013
Berichten: 1
Standaard

Hallo mensen,

Ik weet echt niet waar te beginnen. Mijn man is een alcoholieker of hoe ik het liever noem een probleemdrinker. Hij werkt full-time als kok wat best een zwaar beroep is, hij is lief voor mij en de kinderen. Nu bijna 2 jaar geleden kreeg hij een klein hart infarct en dit op 27 jarige leeftijd. Hij ziet niet in wat hij verkeerd doet. Hij weet mij te vertellen dat hij niet van 's morgens drinkt wat ook klopt maar de hoeveelheden whisky die hij binnengiet op zijn vrije dagen zijn echt niet meer gezond. Dagelijks na twerk heeft hij zijn drankje nodig meestal geen whisky maar wel alcohol. Ik vrees voor zijn gezondheid.
Elke dag vergeet hij belangrijke dinges te vertellen en elke dag vergeet hij meer en meer.
Ik weet echt niet meer wat te doen ik hou zielsveel van mijn man maar ik zie hem aftakelen en hij ontkend in alle talen dat hij een probleem heeft.
Heeft iemand hier ervaring mee??
dasja is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2013, 23:05   #27
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

De wachtlijsten voor schuldbemiddeling, ja die zijn er ook, zijn nogal lang...
En wie naar het OCMW stapt in zijn nood is sowieso alles kwijt.
Komt daarbij ook nog dat OCMW's tegenwoordig, nadat de persoon in kwestie terug op het goede spoor zit, nogal eens een deel van de tussenkomsten terugeisen.

Dat klinkt logisch maar bekijk het eens van de kant van de kant van het slachtoffer (niet iedereen raakt aan lager wal door eigen schuld, jobverlies, een ongeval, scheiding...).
Je kan geholpen worden maar de prijs is dan wel dat je jaren voor het OCMW mag gaan werken...
Waarom zou je dan niet gewoon de pijp aan maarten geven. Men laat je in België toch niet verhongeren.

Indien je iemand kent, burgemeester of schepen of iemand die op dat niveau mikt (of hoger uiteraard), geneer je dan niet om bij die mensen aan te kloppen.
Veelal hebben zij een uitgebreid netwerk en kunnen je zo niet helpen dan toch de weg wijzen...
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be