Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

 
 
Discussietools
Oud 15 september 2015, 14:20   #1
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard kritiek op islam

Met permissie van de moderator.

Een forummer merkte terecht op dat we sedert WOII geen kritiek meer mogen geven op groepen mensen, volkeren. En de reden waarom niet. Om nationalistische uitbarstingen en volkerenhaat, racisme, genocide etc ten alle prijze te voorkomen. En dat is maar goed ook.
Maaaarrrr...
Waarom mogen we de inherente slechtheid van groepen mensen niet aan de kaak stellen, op objectieve basis, niet ingegeven door racisme of xenofobie. Waarom eigenlijk niet? Dit is mijn eerste vraag.
Mijn tweede vraag is, hoe tonen jullie aan en motiveren jullie dat het haast onmogelijk leven is met moslims, met concrete gevallen uit het dagelijkse leven?
Ik maak alvast de opmerking dat ik eigenlijk nauwelijks samenleven waarneem tussen moslims en niet moslims, in België, voorbeelden:
1. ik zie nooit een arabo-muzelmaan op plaatsen waar ze uit vrije wil kunnen vertoeven, en waar veel niet-moslims aanwezig zijn: festivals, restaurants, musea, optreden, bals, cafés, concerten, ea socio-culturele evenementen. Een uitzondering daarop zijn evt socio-sportieve evenementen zoals voetbalsclubs en voetbalwedstrijden of zo.
2. �*ls arabo-muzelmanen als samenkomen op evenementen waar niet-moslims komen, dan wordt er niet echt gemingeld. Afzonderlijke groepjes blijven bestaan. Er veelal zijn er spanningen.
3. als groep eisen ze steeds meer politieke en andere rechten op, die gelijkberechtiging tussen mensen eigenlijk teniet doen, en verwijzen ze veelal bestaande (grondwet)geving naar de prullenmand.

Ik zal graag jullie aanvullingen lezen.
Alvast nog een paar niet-samenlevings voorbeelden:
1. intimiderende blikken werpen naar niet-moslims
2. vrouwen achterna roepen en behandelen als vuil
3. hun afval overal laten rondslingeren
4. spuwen op straat
5. te pas en te onpas Allahu Akhbar roepen
6. vrouwen sluieren hoewel dat nergens in koran of hadith staat
etc..
Mindset is offline  
Oud 15 september 2015, 14:51   #2
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Ik heb destijds dit stuk van Ali Sina zitten vertalen. Er staan wel een paar vertaalfouten in. Het verschil in opvattingen tussen onze samenleving en de islamitische. Hoe wij denken en zij denken. (cultuur van schuld versus cultuur van schaamte/eer) Het fundamentele verschil. Hoe moslims te ontmoslimmen. Wat je wel en niet mag doen (progressieven doen nu al decennia lang net dat wat men niet mag doen) Hoe de islam te verslaan. Moslims misbruiken onze zwakke plek (schuldgevoel, iets wat islam niet heeft). Zij buiten dat uit. Moslims zijn net zoals hun profeet narcisten. Wat men niet mag doen is een narcist altijd zoveel mogelijk trachten tevreden te stellen, zijn eisen inwilligen.

Islam vredelievend? Enkel in onze dromen.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=38289

Hier nog eentje in het Engels

How to Beat Jihad
https://m.facebook.com/notes/agamaji...9424030749129/
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68

Laatst gewijzigd door smiley : 15 september 2015 om 14:58.
smiley is offline  
Oud 15 september 2015, 15:08   #3
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Ik heb destijds dit stuk van Ali Sina zitten vertalen. Er staan wel een paar vertaalfouten in. Het verschil in opvattingen tussen onze samenleving en de islamitische. Hoe wij denken en zij denken. (cultuur van schuld versus cultuur van schaamte/eer) Het fundamentele verschil. Hoe moslims te ontmoslimmen. Wat je wel en niet mag doen (progressieven doen nu al decennia lang net dat wat men niet mag doen) Hoe de islam te verslaan. Moslims misbruiken onze zwakke plek (schuldgevoel, iets wat islam niet heeft). Zij buiten dat uit. Moslims zijn net zoals hun profeet narcisten. Wat men niet mag doen is een narcist altijd zoveel mogelijk trachten tevreden te stellen, zijn eisen inwilligen.

Islam vredelievend? Enkel in onze dromen.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=38289

Hier nog eentje in het Engels

How to Beat Jihad
https://m.facebook.com/notes/agamaji...9424030749129/
interessant stuk!
Een tip: je gebruikt de passé composé verkeerd: meestal met D ipv met T
maar, dit naast de kwestie.
Mindset is offline  
Oud 15 september 2015, 16:31   #4
Odol
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2015
Berichten: 1.274
Standaard

Autochtone bevolking wil schuilen voor de regen, een 10tal 'respectvolle' autochtonen opeengepropt op kleine ruimte, terwijl de Muzelman zit te bidden en daarbij de meeste ruimte gebruikt en ontoegankelijk maakt. In plaats van het gebed even te pauzeren en hoofelijk plaats te maken, gaat het bidden rustig door.
En dan zijn wij niet tolerant en discrimineren !! Nee we discrimineren onzelf en doen onszelf tekort.

Bij de geboorte van mijn kind, vrouw samen in de kamer met moslima. De gordijnen netjes dicht zodat men de vrouw niet gaan zien. Vriendelijke mensen dat wel, maar wel totaal géén respect voor ONZE privacy. De vrouwelijke familieleden van de moslima kwamen gewoon ons storen omdat de opening van het gordijn langs onze kant was. Geen sorry, geen bedankt ...

Als er een moslimvriendje komt spelen, moet je altijd oppassen dat hij geen varkensvlees eet, als ze al mogen komen van hun pappa ...

Voor de rest, inderdaad. We leven vooral naast elkaar. Maar daarvoor mogen de moslims best eerst naar hun eigen onverdraagzaamheid en gebruiken kijken, ipv altijd racisme in te roepen.

Laatst gewijzigd door Odol : 15 september 2015 om 16:33.
Odol is offline  
Oud 15 september 2015, 17:15   #5
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Odol Bekijk bericht
Autochtone bevolking wil schuilen voor de regen, een 10tal 'respectvolle' autochtonen opeengepropt op kleine ruimte, terwijl de Muzelman zit te bidden en daarbij de meeste ruimte gebruikt en ontoegankelijk maakt. In plaats van het gebed even te pauzeren en hoofelijk plaats te maken, gaat het bidden rustig door.
En dan zijn wij niet tolerant en discrimineren !! Nee we discrimineren onzelf en doen onszelf tekort.

Bij de geboorte van mijn kind, vrouw samen in de kamer met moslima. De gordijnen netjes dicht zodat men de vrouw niet gaan zien. Vriendelijke mensen dat wel, maar wel totaal géén respect voor ONZE privacy. De vrouwelijke familieleden van de moslima kwamen gewoon ons storen omdat de opening van het gordijn langs onze kant was. Geen sorry, geen bedankt ...

Als er een moslimvriendje komt spelen, moet je altijd oppassen dat hij geen varkensvlees eet, als ze al mogen komen van hun pappa ...

Voor de rest, inderdaad. We leven vooral naast elkaar. Maar daarvoor mogen de moslims best eerst naar hun eigen onverdraagzaamheid en gebruiken kijken, ipv altijd racisme in te roepen.


-dieren (schapen) onnodig doen lijden.
-aan westerse vrouwen zitten en ze met goedkeuring van de meiden zelf als hoeren gebruiken, en dan trouwen met een moslima
-vragen dat je je bekeert als je met een moslim(a) wil trouwen
-niet-moslims lastig vallen op straat, met meerderen tegelijk, nooit 1 tegen1
-eisen begraven te worden in heilige grond
-niet-moslims mogen moslims die gestorven zijn niet aanraken

kennen jullie er nog een paar?
Mindset is offline  
Oud 15 september 2015, 17:19   #6
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

- gay bashing
- eremoorden
- ronselen van syriestrijders
-prediken van haat
-kinderen kweken dat het een lieve lust is
-steun trekken
-anderen beschuldigen van foltering
Mindset is offline  
Oud 15 september 2015, 23:53   #7
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Veel dingen die hier neergepend worden heb je toch zelf in de hand hoor, doe je jezelf toch aan, of je l�*�*t 't gewoon gebeuren.

Neem nu dat schuilen voor de regen, komaan, als er zo 1tje aan z'n tapijtje ligt te snuffelen, daar stoor je je toch niet aan, je stapt er gewoon overheen of op z'n matteke, hij z�*l plaats maken.

Ik heb er ooit zo 1tje zien snuffelen aan z'n tapijtje buiten achter 'n muurtje waar ik net voorbij kwam, bij mij begon alles in m'n buik te kriebelen, want ik wil 't dan luidop uitschateren.
Maar kom, ik hield me in, liep erheen en vroeg wat ie aan 't zoeken was, of ie iets kwijt was en of ik kon helpen zoeken.

Ik zweer 't je, die uitdrukking op dat gezicht...
SDX is offline  
Oud 17 september 2015, 09:39   #8
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
als er zo 1tje aan z'n tapijtje ligt te snuffelen, daar stoor je je toch niet aan, je stapt er gewoon overheen of op z'n matteke, hij z�*l plaats maken.
Ik gruw van hondepoep, maar als ik over zo'n gebedsmatje kan lopen, zou ik eerst in een drol gaan trappen.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline  
Oud 17 september 2015, 09:39   #9
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Veel dingen die hier neergepend worden heb je toch zelf in de hand hoor, doe je jezelf toch aan, of je l�*�*t 't gewoon gebeuren.

Neem nu dat schuilen voor de regen, komaan, als er zo 1tje aan z'n tapijtje ligt te snuffelen, daar stoor je je toch niet aan, je stapt er gewoon overheen of op z'n matteke, hij z�*l plaats maken.

Ik heb er ooit zo 1tje zien snuffelen aan z'n tapijtje buiten achter 'n muurtje waar ik net voorbij kwam, bij mij begon alles in m'n buik te kriebelen, want ik wil 't dan luidop uitschateren.
Maar kom, ik hield me in, liep erheen en vroeg wat ie aan 't zoeken was, of ie iets kwijt was en of ik kon helpen zoeken.

Ik zweer 't je, die uitdrukking op dat gezicht...
Ge weet toch dat ge zijn gebed door je aanwezigheid hebt nietig gemaakt hé. En ja, je kan vragen wat zo ééntje verloren is, maar durf jij dat te doen in een straat die geplaveid is met tapijtsnuffelaars? (ik vraag me trouwens af of Allah van hen eist dat ze ook in de gietende regen, hagel of sneeuw gaan snuffelen, want daarvan heb ik nog steeds geen foto's gezien).
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 17 september 2015, 12:06   #10
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Ik gruw van hondepoep, maar als ik over zo'n gebedsmatje kan lopen, zou ik eerst in een drol gaan trappen.
Die was op dat moment jammer genoeg niet voorhanden.
SDX is offline  
Oud 17 september 2015, 12:29   #11
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ge weet toch dat ge zijn gebed door je aanwezigheid hebt nietig gemaakt hé. En ja, je kan vragen wat zo ééntje verloren is, maar durf jij dat te doen in een straat die geplaveid is met tapijtsnuffelaars? (ik vraag me trouwens af of Allah van hen eist dat ze ook in de gietende regen, hagel of sneeuw gaan snuffelen, want daarvan heb ik nog steeds geen foto's gezien).
Tuurlijk weet ik dat, maar dat betekent niet dat ik niet kan doen alsof ik niet beter weet, ik word toch niet geacht om alle rare mohamedaanse gewoonten te kennen, zelfs niet dat wat hij deed 'n mohamedaanse gewoonte was/is.

't Was er maar 1 en in feite was ik erg aardig om aan te bieden hem helpen zoeken naar iets dat hij kwijt was of had laten vallen.

Ik weet niet of ik hetzelfde zou doen als heelder straten vol liggen met 'snuffelende zoekers', ter verdediging; 't was in de gemeente waar ik woon(de) in Spanje, er waren er nog niet al te veel.

Ik denk niet dat allah indertijd al sneeuw of hagel gezien had, en regen waarschijnlijk ook nog niet.

Soit, ik grijp graag elke gelegenheid aan om te shockeren, ik laat me niet overdonderen, al is 't 't laatste wat ik doe of kan doen.
Ik wijk niet, enkel om niet aangeraakt te worden wijk ik uit.

Kan er niks aan doen, 't is gewoon 'n tweede natuur geworden;
Met m'n handen m'n haren in de lucht gooien, luchtkusjes en knipoogjes gooien, kruistekens maken, met m'n ogen rollen, luidop allahu akbar roepen, net doen alsof ik schrik met 'n gilletje, 'n wijde boog er omheen maken, noem maar op.

Gelukkig kom ik er weinig tot haast geen enkele tegen, enkel tegen de avond komen ze uit hun holen gekropen en lopen er al eens 'n paar in 't centro comercial of de supermarkt.

Ik denk dat ze bang zijn voor de zon, de maangod-aanbidders.
SDX is offline  
Oud 17 september 2015, 13:07   #12
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Tuurlijk weet ik dat, maar dat betekent niet dat ik niet kan doen alsof ik niet beter weet, ik word toch niet geacht om alle rare mohamedaanse gewoonten te kennen, zelfs niet dat wat hij deed 'n mohamedaanse gewoonte was/is.

't Was er maar 1 en in feite was ik erg aardig om aan te bieden hem helpen zoeken naar iets dat hij kwijt was of had laten vallen.

Ik weet niet of ik hetzelfde zou doen als heelder straten vol liggen met 'snuffelende zoekers', ter verdediging; 't was in de gemeente waar ik woon(de) in Spanje, er waren er nog niet al te veel.

Ik denk niet dat allah indertijd al sneeuw of hagel gezien had, en regen waarschijnlijk ook nog niet.

Soit, ik grijp graag elke gelegenheid aan om te shockeren, ik laat me niet overdonderen, al is 't 't laatste wat ik doe of kan doen.
Ik wijk niet, enkel om niet aangeraakt te worden wijk ik uit.

Kan er niks aan doen, 't is gewoon 'n tweede natuur geworden;
Met m'n handen m'n haren in de lucht gooien, luchtkusjes en knipoogjes gooien, kruistekens maken, met m'n ogen rollen, luidop allahu akbar roepen, net doen alsof ik schrik met 'n gilletje, 'n wijde boog er omheen maken, noem maar op.

Gelukkig kom ik er weinig tot haast geen enkele tegen, enkel tegen de avond komen ze uit hun holen gekropen en lopen er al eens 'n paar in 't centro comercial of de supermarkt.

Ik denk dat ze bang zijn voor de zon, de maangod-aanbidders.
Ik kan ze niet uitstaan , mijn zoon nog minder .
Vorige week aan het station in Leuven kwam er eentje aangereden, net op het moment dat hij voorbijkwam maakte mijn zoon een korte beweging naar hem toe en roep boe.
Hij reed bijna met zijn fiets tegen de muur.
Dan is het daarna natuurlijk :"uw moeder is een hoer enz..." als ze ver genoeg uit de buurt zijn.
Hij kan er daarna zo van genieten.
Pericles is offline  
Oud 17 september 2015, 13:18   #13
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik kan ze niet uitstaan , mijn zoon nog minder .
Vorige week aan het station in Leuven kwam er eentje aangereden, net op het moment dat hij voorbijkwam maakte mijn zoon een korte beweging naar hem toe en roep boe.
Hij reed bijna met zijn fiets tegen de muur.
Dan is het daarna natuurlijk :"uw moeder is een hoer enz..." als ze ver genoeg uit de buurt zijn.
Hij kan er daarna zo van genieten.
Dat bedoel ik dus. 😊👍

De broekschijterds als ze alleen zijn.
SDX is offline  
Oud 17 september 2015, 13:23   #14
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Dat bedoel ik dus. 😊👍

De broekschijterds als ze alleen zijn.
de sterkte van een termiet is zijn heuvel
Mindset is offline  
Oud 17 september 2015, 13:26   #15
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Time out oid.

2X

Laatst gewijzigd door SDX : 17 september 2015 om 13:27.
SDX is offline  
Oud 17 september 2015, 22:46   #16
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik wijk niet, enkel om niet aangeraakt te worden wijk ik uit.
Arabische lente , dus een tikkie OFF-topic door mij
Als iemand op het voetpad fietst in een 1-richtingsstraat ,
tegen de rijrichting in , ik wandel daar , wijk ik voor NIEMAND !!
Al meegemaakt !! Vallen ze , hun probleem !!
Raken ze mij door hierdoor , bel ik de politie !!
Dit laatste is nog niet voorgevallen !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline  
Oud 18 september 2015, 16:48   #17
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Aan de stations met vier en vijf staan en de mensen lastig vallen. De dag erna kom je er één van tegen en dan durft die u nog niet te bekijken.
Gelijke een kudde, sterk met véél maar zwak alléén.
Patrick M. is offline  
Oud 27 september 2015, 06:41   #18
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Iraanse islamcriticus niet welkom op Britse universiteit wegens "kwetsende" mening

Voorzitter Isaac Leigh beweerde dat de unie een zorgplicht heeft jegens moslimstudenten

http://www.demorgen.be/buitenland/ir...ning-a2469066/


De waarheid mag dus al lang niet meer worden gezegd, ook niet aan de universiteiten (uit schrik ?) want moslims, de beschermde soort, zouden wel eens kunnen gekwetst worden.
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68
smiley is offline  
Oud 27 september 2015, 07:08   #19
hurricane
Europees Commissaris
 
hurricane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.625
Standaard

Het heeft inderdaad alles met het voorgaande te maken. Een Europeaan is au fond niet racistisch. Op wat uitzonderingen na. Anders hadden we hier nooit al die jaren vredig met Chinezen, Italianen, Joden en andere immigranten samen kunnen leven.
Maar het staat zo netjes om, tegen wil en dank, oordelen tegen moslims te veroordelen.
Ik weet niet hoe oud de gemiddelde forumleden hier zijn. Maar de problemen kon je al van vér zien aankomen in de jaren '80. Door struisvogelpolitiek van links, is het allemaal geëscaleerd. Intelligente mensen met vat op de werkelijkheid hebben lang genoeg geopperd dat het fout ging lopen. Niemand kan zeggen dat de immigratie van moslims een succes geworden is. Buiten een paar enkelingen, blijft het zelfs voor de derde generatie blijkbaar onmogelijk om aan te passen aan onze westerse waarden en normen.
Dat is geen fantasie. Dat is gewoon de realiteit. Beetje bij beetje geven we onze eigenheid en identiteit prijs. Maar ook ons sociaal systeem lost stilaan op. Of hoe een goedbedoeld systeem kan exploderen door immigranten.
Ach....het zal mijn tijd wel duren. Maar blijkbaar denkt niemand aan ONZE volgende generaties. Dat is de westerse zwakte. Gebrek aan lange termijn visie. Te druk bezig met politiek correct te wezen....
hurricane is offline  
Oud 27 september 2015, 09:24   #20
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Het heeft inderdaad alles met het voorgaande te maken. Een Europeaan is au fond niet racistisch. Op wat uitzonderingen na. Anders hadden we hier nooit al die jaren vredig met Chinezen, Italianen, Joden en andere immigranten samen kunnen leven.
Maar het staat zo netjes om, tegen wil en dank, oordelen tegen moslims te veroordelen.
Ik weet niet hoe oud de gemiddelde forumleden hier zijn. Maar de problemen kon je al van vér zien aankomen in de jaren '80. Door struisvogelpolitiek van links, is het allemaal geëscaleerd. Intelligente mensen met vat op de werkelijkheid hebben lang genoeg geopperd dat het fout ging lopen. Niemand kan zeggen dat de immigratie van moslims een succes geworden is. Buiten een paar enkelingen, blijft het zelfs voor de derde generatie blijkbaar onmogelijk om aan te passen aan onze westerse waarden en normen.
Dat is geen fantasie. Dat is gewoon de realiteit. Beetje bij beetje geven we onze eigenheid en identiteit prijs. Maar ook ons sociaal systeem lost stilaan op. Of hoe een goedbedoeld systeem kan exploderen door immigranten.
Ach....het zal mijn tijd wel duren. Maar blijkbaar denkt niemand aan ONZE volgende generaties. Dat is de westerse zwakte. Gebrek aan lange termijn visie. Te druk bezig met politiek correct te wezen....
het heeft ook met onze emancipatie te maken. Individuele emancipatie van de burger, emancipatie van de vrouw, emancipatie van de holebi, emancipatie van de andersvalide, emancipatie van de zwakkere, emancipatie van de allochtoon, emancipatie van die wij verkeerdelijk als zwakkere in de maatschappij aanschouwen. Ik heb niks tegen emancipatie op zich, iedereen mag zich goed en nuttig kunnen voelen in onze maatschappij, maar tussen emancipatie en pamperen en positief discrimineren is nog een groot verschil.
Onze maatschappij heeft die emancipatie geïnstitutionaliseerd en de communicatie daarrond heet politiek correctisme: niemand voor het hoofd stoten, en al zeker niet een immens groot kiespotentieel.
Het zal politici een zorg wezen hoe onze democratie, sociale zekerheidsstelsel, onze waarden en normen evolueren onder druk van de wel zeer invasieve en opdringerige en fascistische ideologie, islam. Zij denken aan hun carrière, postjes, hun herverkiezing, hun belangen etc.. maar nooit of te nimmer aan het algemeen maatschappelijk belang. Ze houden het volk kalm met consumerisme, behoeftencreatie die er eigenlijk niks toe doen in het leven, intellectuele verloedering door tal van amusementsprogramma's het niveau van debielen en senielen waardig, en belangrijkste van al: brood en spelen, in de vorm van voetbal en wielrennen en sensatie en spektakel in de vorm van sensatiegerichte media en veramerikanisering en decadentie in films en programma's.
Mindset is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be