Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 september 2016, 14:38   #41
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Het gaat daar dan ook niet over, maar over anderen die aangerand/gepest/enz worden door een of meerdere gasten, en de wijze waarop de mensen dan reageren.
Ach wat een onzin.

Man komt er naast zitten, slaapt, wordt wakker en begint aan haar kut te friemelen. (hoe onwaarschijnlijk)
Zij zegt niets.(te gek voor woorden)
Ene keer roepen en de bus stopt, alle deuren dicht en de politie is daar binnen de 5 minuten.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2016, 14:39   #42
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

ik zie eigenlijk geen reden om aan haar verhaal te twijfelen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2016, 14:46   #43
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ach wat een onzin.

Man komt er naast zitten, slaapt, wordt wakker en begint aan haar kut te friemelen. (hoe onwaarschijnlijk)
Zij zegt niets.(te gek voor woorden)
Ene keer roepen en de bus stopt, alle deuren dicht en de politie is daar binnen de 5 minuten.
Je bent vrij te denken wat je wilt.
Mijn ervaring zegt mij dat alle détails misschien niet kloppen, maar dat het verhaald rond de niet-reactie zeker niet zomaar als 'fantasie' beschouwd kan worden.

Maw: het is voor mij mogelijk dat het gebeurd is. Jij bent uiteraard vrij om te denken dat het om pure fantasie gaat.
Maar het is ook duidelijk dat jij daar geen ervaring mee hebt.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 15 september 2016 om 14:47.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2016, 15:06   #44
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik zie eigenlijk geen reden om aan haar verhaal te twijfelen.
Inderdaad Anna, laatst nam in aan het station in Leuven de bus naar Diest, stapte daar toch wel niet, net achter mij, een Marokkaan op met 24 geiten en die scheten heel de bus onder. Tegen dat we in Diest waren lag daar al een laag stront van 20 cm. en niemand zei wat.
Tot ik heb er over aansprak in perfect Berbers en Arabisch, maar dat verstond hij niet, hij beantwoorde mijn opmerkingen echter wel is perfect Swahili.
Zij geiten hadden diaree.

Laatst gewijzigd door Pericles : 15 september 2016 om 15:12.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2016, 15:16   #45
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Je bent vrij te denken wat je wilt.
Mijn ervaring zegt mij dat alle détails misschien niet kloppen, maar dat het verhaald rond de niet-reactie zeker niet zomaar als 'fantasie' beschouwd kan worden.

Maw: het is voor mij mogelijk dat het gebeurd is. Jij bent uiteraard vrij om te denken dat het om pure fantasie gaat.
Maar het is ook duidelijk dat jij daar geen ervaring mee hebt.
Alles is mogelijk hé Anna.
Het is zelfs mogelijk dat ik euromillions win , zonder ooit mee te spelen, door een administratieve vergissing die niet meer te herstellen is.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2016, 15:19   #46
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Mensen zijn irl en zeker in groep minder assertief. Keyboard warriors ten spijt, lol.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2016, 15:25   #47
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Mensen zijn irl en zeker in groep minder assertief. Keyboard warriors ten spijt, lol.
Weet je wat.
Het feit dat er uitdrukkelijk in het artikel moest vermeld worden dat het een "blanke" was (want als het een" buine" was, was het plots een "jongere" maakt voor mij dit verhaal haast met zekerheid een totaal verzonnen recuperatieverhaal van links.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2016, 15:26   #48
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Mensen zijn irl en zeker in groep minder assertief. Keyboard warriors ten spijt, lol.
Sommige keyboardwarriors zijn ook IRL echte warriors hoor.
Enter Peche.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2016, 15:36   #49
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Dat meisjes niet meer veilig zijn in volle bussen omdat ze door <<blanken>> worden aangevallen, betast, bepoteld, en niet durven of kunnen reageren, ook geen enkele omstaander die de moed heeft om 'n ander te hulp te komen?
Wordt dat tegenwoordig op school aangeleerd, jezelf niet (meer) verdedigen, niet (meer) voor jezelf opkomen, tegen <<blanke>> aanranders?

Wordt 't afgeraden om tussenbeide te komen indien 'n <<blanke>> meisjes bepotelt op volle bussen?
Ik stel me die vraag ook. Als je niet durft ingrijpen, bel dan toch de flikken.
Wij als maatschappij verfoeien het als we filmen bij accidenten, maar ze kunnen ook als bewijslast dienen. Misschien moet Europa eens massaal belichten hoe serieus de situatie is en hoe erg het gesteld is. Allemaal samen onze eigen steden eens filmen, fotograferen, onze tramritten op elkkaar gekoekt met jah... vreemdelingen. Anders moeten politici zelf maar eens door hun stad gaan en hun eigen dochters er 's avonds door sturen in hun eentje.
Dit zijn echt geen uitzonderingen, het is dagelijkse kost maar niet alles wordt aangegeven of vermeld in de pers.
Femme de la reu gaf het aan tegen Homans, maar die had daar geen oren naar.
Ik zeg het, een opkuis is van doen. Gewoon weg met deze mensen.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2016, 12:55   #50
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.837
Standaard

Voor hetzelfde geld is dat een koppel met ruzie. Ge kunt het toch niet rieken he?
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2016, 14:07   #51
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.365
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Voor hetzelfde geld is dat een koppel met ruzie. Ge kunt het toch niet rieken he?
Dan nog moet de man niet aan zijn vrouw foefelen die dat net niet wil.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2016, 14:18   #52
Carmagnole
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 juni 2014
Locatie: Europa der volkeren. Ideologie: wantrouw iedereen.
Berichten: 1.498
Standaard

Ik geloof dit verhaal. Geen reden om het niet te geloven.
Carmagnole is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2016, 15:00   #53
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carmagnole Bekijk bericht
Ik geloof dit verhaal. Geen reden om het niet te geloven.
²

Overigens laten bepaalde ontkenners zich hier weer van hun ranzigste kant zien.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2016, 15:18   #54
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.837
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
²

Overigens laten bepaalde ontkenners zich hier weer van hun ranzigste kant zien.
Als je niet om hulp VRAAGT, dan moet je die ook niet verwachten. Anders had ze die zeker en vast gekregen.

Veel vrouwen zijn zodanig geslepen in het maken van intentieprocessen, dat ze van eenieder verwachten dat ze elke situatie in een oogwenk kunnen lezen ... Dat lees je zelfs duidelijk tussen de lijnen in de bewoordingen die gebruikt worden in dit artikel. "Zij had het voorval ongetwijfeld zien gebeuren"
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2016, 15:24   #55
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.837
Standaard

Bovendien vraag ik me af of mevrouw 'Anse' zélf zou ingrijpen wanneer andere mensen er het slachtoffer van zouden worden.

Want zij is niet assertief en ze komt zelfs niet voor zichzelf op. Wie ben je dan om naar andere mensen te wijzen?



Maar kom nou, ze is een feministe vanaf nu, een echte mannenhaatster. En veralgemenen en stigmatiseren is toch ok he wanneer het over >> blanke << mannen gaat?
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2016, 15:32   #56
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.365
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carmagnole Bekijk bericht
Ik geloof dit verhaal. Geen reden om het niet te geloven.
https://www.youtube.com/watch?v=zlnKUqyTNfU
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2016, 15:38   #57
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Als je niet om hulp VRAAGT, dan moet je die ook niet verwachten.
Waarom niet? In vele Derde Wereldlanden (in de Maghreb b.v.) word je voortdurend ongevraagd geholpen, zelfs tot vervelens toe. Het is wél handig als je echt hulp nodig hebt, want in onze individualistische contreien zullen onbekenden je bijna nooit helpen. Maar ieder nadeel heb zijn voordeel: de mensen laten je wel gerust.

Citaat:
Anders had ze die zeker en vast gekregen.
Dat is een gratuite bewering, hé. Niemand kan weten wat er dan gebeurd zou zijn. Dat heb je nu eenmaal met counterfactuals.

Citaat:
Veel vrouwen zijn zodanig geslepen in het maken van intentieprocessen, dat ze van eenieder verwachten dat ze elke situatie in een oogwenk kunnen lezen ... Dat lees je zelfs duidelijk tussen de lijnen in de bewoordingen die gebruikt worden in dit artikel. "Zij had het voorval ongetwijfeld zien gebeuren"
In dit geval is een andere vrouw dan het "slachtoffer" van het intentieproces. Met dien verstande dat het hier niet om een intentieproces gaat: ze speculeert absoluut niet over de intentie van die andere vrouw. Ze stelt gewoon vast dat vanuit haar blikwinkel die andere vrouw de agressie ongetwijfeld had gezien.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2016, 15:45   #58
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Bovendien vraag ik me af of mevrouw 'Anse' zélf zou ingrijpen wanneer andere mensen er het slachtoffer van zouden worden.
Deze vraag is volkomen irrelevant.

Citaat:
Want zij is niet assertief en ze komt zelfs niet voor zichzelf op. Wie ben je dan om naar andere mensen te wijzen?
Ze wijst niet naar andere mensen, ze heeft de moed om te getuigen over wat haar is overkomen en de gevoelens van hulpeloosheid die haar hebben overvallen. Het gevoel dat als het fout loop, niemand haar zal komen hulpen. Geen fijn gevoel.

Citaat:
Maar kom nou, ze is een feministe vanaf nu, een echte mannenhaatster.
Ze is getraumatiseerd, natuurlijk. Hoe zou je zelf zijn? Maar waar zie jij mannenhaat?


Citaat:
En veralgemenen en stigmatiseren is toch ok he wanneer het over >> blanke << mannen gaat?
Waar zegt zij dat alle blanke mannen verkrachters zijn? Ik voel mij als blanke man absoluut niet gestigmatiseerd omdat een slachtoffer getuigt over haar aanranding. Ik voel absoluut geen spontane solidariteit of empathie met die aanrander, ik voel eerder solidariteit en empathie met het slachtoffer. Jullie niet ofzo? Vind ik eigenlijk best scary...
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2016, 15:50   #59
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.837
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Waarom niet? In vele Derde Wereldlanden (in de Maghreb b.v.) word je voortdurend ongevraagd geholpen, zelfs tot vervelens toe. Het is wél handig als je echt hulp nodig hebt, want in onze individualistische contreien zullen onbekenden je bijna nooit helpen. Maar ieder nadeel heb zijn voordeel: de mensen laten je wel gerust.
Wij zijn een individualistische maatschappij, dat is waar. Die jongen die stierf in zijn tentje op de Blaarmeersen is daar een goed voorbeeld van ...

Citaat:
Dat is een gratuite bewering, hé. Niemand kan weten wat er dan gebeurd zou zijn. Dat heb je nu eenmaal met counterfactuals.
Mijn ervaring is dat de meeste mensen hulp bieden, wanneer je hulp vraagt. Als ik de weg vraag, dan word ik meestal geholpen. Laatst verloor ik mijn gsm ergens in een veld, en vroeg ik een oudere man of hij mijn telefoonnummer wilde draaien, zodat ik mijn gsm kon terugvinden. En ik help andere mensen doorgaans ook, als ze daarom vragen. Misschien is dat een gratuite bewering, maar ik geloof dat het merendeel van de mensen zo in elkaar zitten.


Citaat:
In dit geval is een andere vrouw dan het "slachtoffer" van het intentieproces. Met dien verstande dat het hier niet om een intentieproces gaat: ze speculeert absoluut niet over de intentie van die andere vrouw. Ze stelt gewoon vast dat vanuit haar blikwinkel die andere vrouw de agressie ongetwijfeld had gezien.
Ze stelt dat de vrouw in kwestie bewust wegkeek. Dat is volgens mij een intentieproces.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2016, 15:58   #60
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.837
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Waar zegt zij dat alle blanke mannen verkrachters zijn? Ik voel mij als blanke man absoluut niet gestigmatiseerd omdat een slachtoffer getuigt over haar aanranding. Ik voel absoluut geen spontane solidariteit of empathie met die aanrander, ik voel eerder solidariteit en empathie met het slachtoffer. Jullie niet ofzo? Vind ik eigenlijk best scary...
Ik ga daar op antwoorden : ik ben al eens valselijk beschuldigd van een verkrachting. Terwijl ik zelfs nog maagd was ... Verduidelijkt dat een en ander? Uiteraard keur ik seksuele intimidatie af! Maar ik weet hoe hard en geloofwaardig de leugen soms kan klinken. Dat zijn zaken die je mee neemt voor de rest van je leven, hoor. Vind jij dat scary?
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be