Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 oktober 2016, 05:17   #21
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Wat het ook moge zijn, in theorie mogen de agenten nog niet eens binnen zonder een huiszoekingsbevel, tenzij er een dwingend feit geobserveerd is.

Een hond met diaree is geen dwingend feit.

Ergo, die agenten zijn hun boekje ver te buiten gegaan.

Langs de ene kant: "da mag nie".
Langs de andere kant, waar stopt de logica en waar begint Kafka?
Ik denk dat we niet het echte of het volledige verhaal te lezen krijgen. Ik weet dat als een hond overlast bezorgt er na drie klachten mag opgetreden worden, dat is trouwens ook zo als u te luide muziek speelt en er zijn drie klachten binnen gekomen tegen u dan wordt u beschouwd als hardleers en slaagt men alle apparatuur die elektronisch versterkte muziek kan maken aan, zoals Geluidsinstallatie maar ook tv en comp.

Kan natuurlijk dat de slechte buur uit het verhaal al meermalen klacht heeft neergelegd tegen overlast van de hond.
Het kan ook natuurlijk dat die hond overlast bezorgt aan de buren en dat daardoor een goede buur een boeman geworden is, een burenruzie dus, onderschat geen jachthond op een appartementje volledig tegen de natuur in, je moet al niet van de slimste zijn om een jachthond dat te willen aandoen.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2016, 07:05   #22
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Al schijt die hond gans uw huis onder, de flikken hebben daar toch geen zaken mee? Behalve als de buren er ook last van zouden hebben (geurhinder?) en klacht indienen?
En dan nog geen reden om uw huisdier af te pakken. Nu wie laat dat toe zijn huisdier afpakken ..
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2016, 08:18   #23
doremi
Gouverneur
 
Geregistreerd: 14 september 2005
Locatie: Mechelen
Berichten: 1.278
Standaard

Heeft weinig nut om op zo'n verhaal in te gaan, we kennen misschien 20 of 30% van de te kennen feiten om een goed oordeel te vormen.
__________________
Voor worst met spruiten en patatten!
doremi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2016, 09:06   #24
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ik denk dat we niet het echte of het volledige verhaal te lezen krijgen. Ik weet dat als een hond overlast bezorgt er na drie klachten mag opgetreden worden, dat is trouwens ook zo als u te luide muziek speelt en er zijn drie klachten binnen gekomen tegen u dan wordt u beschouwd als hardleers en slaagt men alle apparatuur die elektronisch versterkte muziek kan maken aan, zoals Geluidsinstallatie maar ook tv en comp.
...
Van die "drie" heb ik nog nooit gehoord, en ik heb pertang goede oren.

Gij poneert dat gij dat "weet"; maar kunt gij dat ook aantonen ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2016, 09:09   #25
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Van die "drie" heb ik nog nooit gehoord, en ik heb pertang goede oren.

Gij poneert dat gij dat "weet"; maar kunt gij dat ook aantonen ?

.
Ik heb een beter idee, toon jij aan dat het niet zo is.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2016, 13:31   #26
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Geweldig een jachthond houden op een appartement = dierenmishandeling voor mij.
Dat is het ook.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2016, 15:07   #27
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Meeste mensen met huisdieren doen gewoon pertinent aan dierenmishandeling.
Noemen zichzelf dierenvrienden, maar houden wel beesten in gevangenschap.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2016, 16:36   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ik denk dat we niet het echte of het volledige verhaal te lezen krijgen. Ik weet dat als een hond overlast bezorgt er na drie klachten mag opgetreden worden, dat is trouwens ook zo als u te luide muziek speelt en er zijn drie klachten binnen gekomen tegen u dan wordt u beschouwd als hardleers en slaagt men alle apparatuur die elektronisch versterkte muziek kan maken aan, zoals Geluidsinstallatie maar ook tv en comp.
...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Van die "drie" heb ik nog nooit gehoord, en ik heb pertang goede oren.

Gij poneert dat gij dat "weet"; maar kunt gij dat ook aantonen ?

.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ik heb een beter idee, toon jij aan dat het niet zo is.
Mijn duim is niet zo groot, en ik ben het niet gewoon om er zo aan te zuigen.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2016, 16:37   #29
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Een vriendin van mij is compleet ontredderd en ik wil haar verhaal hier delen, om een prachtig staaltje machtsmisbruik van de politie mee te delen.

Een goede vriendin woont op een appartement en heeft een jonge hond, waar ze elke dag mee gaat wandelen en waar ze heel goed voor is.

Nu is het nog een jonge hond, die nog niet volledig zindelijk is en er is een buurman die voor overlast zorgt in de blok, waardoor ze de politie belde. Ze liet deze mensen vrijwillig binnen om een verklaring af te leggen.

Blijkbaar had de hond toen net zijn behoefte in huis gedaan en had net een beetje last van diarree, wat mijn vriendin wou behandelen, maar ze kreeg er de kans niet toe.

De agenten vonden niet dat de hond op een appartement hoorde, begonnen vaststellingen te doen en hebben zonder het FOD dierenwelzijn in te schakelen, de hond meegenomen en naar het asiel gebracht.

Mijn vriendin heeft niks papieren in handen. Ik heb gebeld naar het betrokken asiel en weet dat de hond daar zit en dat er al een optie op genomen is. De hond zit er nog geen week. Het is een jonge dure, rashond.

Blijkbaar kan de politie dus zomaar je huisdier meenemen en je onbekwaam achten, terwijl ze eigenlijk niet binnen moesten zijn en ze vrijwillig buiten gelaten zijn.

Ik weet meer details, die ik niet ga vermelden, maar ik ben zeker dat het hier om een vorm van machtsmisbruik gaat.

Bij het FOD nam er niemand op en de politie kan geen commentaar geven. Mijn vriendin is ontredderd en iedereen die haar kent, weet dat ze goed was voor die hond.

Het appartement van mijn vriendin is trouwens vrij ruim. Ze heeft geen tuin, maar zit meer op de hondenweide dan thuis. De hond is wel doorvoed en zeker niet verwaarloosd. Hij is wel aan het puberen.

Dus wat denken jullie? Zouden ze hem ook meegenomen hebben, moest het om een oude stratier gegaan zijn?
Lijkt me een broodje-aap verhaal.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2016, 16:56   #30
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
...


Mijn duim is niet zo groot, en ik ben het niet gewoon om er zo aan te zuigen.

.
zuigen en slikken gast }-)
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2016, 17:45   #31
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Dus er zit een rashond in het asiel. Die hond heeft een stamboom en jouw vriendin heeft de papieren van haar hond. Die hond is normaal gechipt. En ze gaat die niet gewoon terug opeisen want... ?
Dierenwelzijn moet beslissen of ze hem terug krijgt en die hebben de PV nog niet ontvangen, want de betrokken politiepersoon is momenteel met vakantie. Dus die hond kan er nog even zitten.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2016, 17:47   #32
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Geweldig een jachthond houden op een appartement = dierenmishandeling voor mij.
En een hele dag in een kleine ren in een tuin? Zo worden er een hele hoop honden gehouden.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2016, 18:00   #33
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ik denk dat we niet het echte of het volledige verhaal te lezen krijgen. Ik weet dat als een hond overlast bezorgt er na drie klachten mag opgetreden worden, dat is trouwens ook zo als u te luide muziek speelt en er zijn drie klachten binnen gekomen tegen u dan wordt u beschouwd als hardleers en slaagt men alle apparatuur die elektronisch versterkte muziek kan maken aan, zoals Geluidsinstallatie maar ook tv en comp.

Kan natuurlijk dat de slechte buur uit het verhaal al meermalen klacht heeft neergelegd tegen overlast van de hond.
Het kan ook natuurlijk dat die hond overlast bezorgt aan de buren en dat daardoor een goede buur een boeman geworden is, een burenruzie dus, onderschat geen jachthond op een appartementje volledig tegen de natuur in, je moet al niet van de slimste zijn om een jachthond dat te willen aandoen.
Heb net contact gehad met Dierenwelzijn en blijkbaar moet er dus geen klacht zijn en heeft de politie inderdaad het recht om een huisdier onmiddellijk in beslag te nemen en moeten ze dan de PV doorsturen naar hen, die er dan mee over beslissen.

Ze hebben me gezegd dat mijn vriendin eerst ook nog verhoord moet worden, maar hoe lang zo een procedure kan duren, daar kan niemand een antwoord op geven. Gezien de persoon die de PV heeft opgesteld en verantwoordelijk is voor de zaak, nog afwezig is, kan dat dus nog even duren.

De hond zit ondertussen nog in het asiel met al een optie tot adoptie, maar ze mogen hem niet meegeven, zolang niemand weet wat er moet gebeuren.

Haar buren zijn zelf mee actie aan het voeren om de hond terug bij haar te krijgen. Dat zegt dus genoeg. Ik ben by the way een voormalige buurvrouw van haar en ken haar al heel lang. Ik heb haar altijd met dieren geweten, heb nooit uitwerpselen gevonden, in geen enkele woning waar ze in de loop der tijd gewoond heeft en haar huisdieren kwamen nooit iets te kort.

Mijn gevoel is dat de dame van de politie gewoon al veel ellende gezien heeft en hier een beetje voorbarig, maar goedbedoeld gehandeld heeft.

En verder mag iedereen vinden wat hij of zij vindt van de zaak, maar een jachthond op een appartement houden is nog steeds niet verboden. Dierenmishandeling is volgens mij dat je wel een grote tuin hebt en een hond, die daar een hele dag in zijn eigen drek met amper eten in een hok moet zitten, omdat je andere prioriteiten stelt, dan op een ruim appartement en dat er meermaals per dag mee gewandeld wordt.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2016, 18:12   #34
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
...


Mijn duim is niet zo groot, en ik ben het niet gewoon om er zo aan te zuigen.

.
Dus gij denkt dat iemand gewoon ongestoord de hele dag door keiharde muziek mag spelen, gij denkt dat een hond de hele dag door mag blaffen of geurhinder geven.
Jongens toch.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2016, 18:36   #35
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Heb net contact gehad met Dierenwelzijn en blijkbaar moet er dus geen klacht zijn en heeft de politie inderdaad het recht om een huisdier onmiddellijk in beslag te nemen en moeten ze dan de PV doorsturen naar hen, die er dan mee over beslissen.

Ze hebben me gezegd dat mijn vriendin eerst ook nog verhoord moet worden, maar hoe lang zo een procedure kan duren, daar kan niemand een antwoord op geven. Gezien de persoon die de PV heeft opgesteld en verantwoordelijk is voor de zaak, nog afwezig is, kan dat dus nog even duren.

De hond zit ondertussen nog in het asiel met al een optie tot adoptie, maar ze mogen hem niet meegeven, zolang niemand weet wat er moet gebeuren.

Haar buren zijn zelf mee actie aan het voeren om de hond terug bij haar te krijgen. Dat zegt dus genoeg. Ik ben by the way een voormalige buurvrouw van haar en ken haar al heel lang. Ik heb haar altijd met dieren geweten, heb nooit uitwerpselen gevonden, in geen enkele woning waar ze in de loop der tijd gewoond heeft en haar huisdieren kwamen nooit iets te kort.

Mijn gevoel is dat de dame van de politie gewoon al veel ellende gezien heeft en hier een beetje voorbarig, maar goedbedoeld gehandeld heeft.

En verder mag iedereen vinden wat hij of zij vindt van de zaak, maar een jachthond op een appartement houden is nog steeds niet verboden. Dierenmishandeling is volgens mij dat je wel een grote tuin hebt en een hond, die daar een hele dag in zijn eigen drek met amper eten in een hok moet zitten, omdat je andere prioriteiten stelt, dan op een ruim appartement en dat er meermaals per dag mee gewandeld wordt.
Maak u geen zorgen, voorlopig zit de hond safe.

Hij wordt trouwens goed verzorgd daar, mag ook wel, voor 48€ per dag onkosten.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2016, 19:36   #36
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Maak u geen zorgen, voorlopig zit de hond safe.

Hij wordt trouwens goed verzorgd daar, mag ook wel, voor 48€ per dag onkosten.
Ik ben er heilig van overtuigd dat er commerciële belangen spelen, zeker gezien het asiel waar hij zit op dat punt nogal goed is in marchanderen met dieren. Voor een rashond mogen ze nog meer vragen. Ik heb daar ooit een kat gehaald en beklaag het me nog. Vrienden van mij hebben er een hond gehaald die pure ellende was.

Eigenlijk zit iedereen maar over de broodfok te klagen, maar die houden de asiels ook in leven. De meeste honden uit asiels komen uit de broodfok. Ik wist vroeger een winkel, die pups die niet op tijd verkocht werden, gewoon naar het asiel deed.

Tegenwoordig moet je een vergunning hebben om honden te mogen verhandelen, maar zowat alle broodfokkers hebben die.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc

Laatst gewijzigd door Boadicea : 28 oktober 2016 om 19:38.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2016, 19:46   #37
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Het is altijd hetzelfde met zo'n verhaaltjes op het net: niet te verifiëren en dus ook niet te beoordelen omdat je niet alle feiten kent.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2016, 20:02   #38
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Die vraag is irrelevant.
Enkel een vrederechter kan zich daarover uitspreken, die politieagenten gingen duidelijk hun boekje te buiten.

Dat doen ze dikwijls wanneer ze vermoeden dat ze er ongestraft mee weg gaan kunnen.
Het is inderdaad zo dat politie niet mag tussenkomen bij huurcontracten. In praktijk zijn politieverslagen een enorme hulp voor de eigenaar op het vredegerecht. Als er inbreuken zijn op het dierenwelzijn is een politieverslag een beter bewijs dan verklaringen van de eigenaar of van getuigen.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2016, 21:12   #39
Heimwee
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 juni 2014
Berichten: 73
Standaard

Een grote hond in een appartement houden is dierenmishandeling. De meeste huisdiereneigenaars mishandelen hun dieren doordat zij verwachten dat een dier een leuk meubelstuk is. Als het dier volledig krankzinnig wordt door gebrek aan ruimte en het negeren van de elementaire tekenen die het dier tracht uit te zenden, wordt het als "stout" gezien. Uiteraard is het dier enkel "braaf als er eten is". Handelsmerk van uitschot-hondenbaasjes.

Het valt mij op hoe weinig mensen echt iets kunnen aanvangen met hun hond.
Heimwee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2016, 23:24   #40
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Het gaat niet goed met mijn vriendin en ik hoop echt dat ze geen domme dingen doet, als ze haar hond niet terug krijgt. Ik hoop dat die agente, die de hond op een appartement ook dierenmishandeling vond, misschien ooit inziet, dat ze door haar beslissing misschien een mens het leven kost.

Ik denk dat al wie vindt dat een hond op een appartement dierenmishandeling is, zijn mond maar eens met zeep moet wassen.

Ik hoor hier niemand zeggen: een hond buiten in weer en wind in een hok een hele dag, is dierenmishandeling. Wat is het verschil?

Deze hond kreeg alle liefde en aandacht, er werd mee gewandeld en hij mocht elke dag spelen op de hondenweide. Dit is trouwens een ras dat vooral aandacht en een consequente opvoeding levenslang nodig heeft en waarvoor dat belangrijker is dan enkel ruimte.

Wat is het beste: iemand op een ruim appartement, die elke dag uren gaat wandelen met de hond, of iemand met een grote tuin, die de hond er een hele dag in een hok laat zitten en buiten het hok schoonmaken en eten en drinken geven, er weinig mee bezig is?

Dat tweede komt ook veel voor. Dat zijn dikwijls grote, dolgedraaide honden, die enkele dienen als wapen om potentiële inbrekers te verscheuren.

Die hond waar het hier over gaat, was compleet niet agressief en luisterde wel. Ik denk dat iedereen die hem ziet, weet dat hij goed doorvoed was, een glanzende vacht had en alle kenmerken van een gezonde, goed socialiseerde hond.

Ieder mag zijn mening hebben over een hond op een appartement, maar ik zeg eerlijk: het appartement van mijn vriendin is vrij groot en geeft redelijk wat loopruimte.

Er zijn mensen die bv binnenkatten dierenmishandeling vinden en dan zijn er weer die een kat buiten laten dierenmishandeling vinden.

Op dat gebied kan je nooit voor iedereen goed doen.

Mijn persoonlijke visie: ik vind dat een huisdier op de eerste plaats de nodige verzorging en aandacht moet krijgen en ik zie liever een hond op een appartement, die regelmatig uitgelaten wordt, dan één in een hok, die er niet uit mag.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc

Laatst gewijzigd door Boadicea : 28 oktober 2016 om 23:27.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be