Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 december 2016, 05:29   #221
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.747
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Het kan niet meer andersom zijn. De natuur ontstaat uit de heilige Geest en de cultuur is vervangbaar. Het is een fictief begrip waarop mensen hun gedrag bijschaven. Het is niet eens tastbaar maar oefent toch zoveel invloed uit.
De cultuur is hoger dan de onbewuste natuur en ook de natuur is eigenlijk een cultuur, namelijk die van de microwezentjes.
En het tastbare is het lagere, en het hogere is dat van het bewustzijn in denken en voelen en waarnemen.
Bovendien heeft het ook wel degelijk een tastbare kant in de uiterlijke vorm van de wereld en de kunst en literatuur, enzovoort.
Citaat:


Maar wordt de geest ziek geboren of worden bepaalde mensen ziek omdat ze zich op iets onnatuurlijk dienen aan te passen?
Er zijn geestesziektes, en inderdaad omdat met name de ontwikkeling vanuit de natuur tot de geest vaak moeilijk is.
Maar toch is de geest het hogere van het denken, het zielenleven en de voorstellingen.
Citaat:


Maar de geest van het individu vormt zich op de omgeving. Een misvorming dient toch ten alle tijden voorkomen te worden? Want goede bedoelingen kunnen dikwijls veel kwaad veroorzaken. Goede intenties lopen niet altijd goed af.
Deze wereld is zich nog helemaal niet goed bewust wat de geest eigenlijk is.
Ze is dan ook teruggevallen tot een lager materialisch niveau.

Vandaar mijn atoomtheorie om dat duidelijk te maken.
Want de mens kan echt niet terug naar een veel lager niveau zoals nu het gevaar van de Islam en ook bij jou zelf door Jehova getuige te willen worden.



Het denken en begrijpen dat is het hogere van het menselijke en goddelijke bestaan, niet het instinct van de dieren.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2016, 01:58   #222
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik deel één plaatje en jij komt meteen af dat ik flutsites deel.
neen dat deed ik niet.. 't stond bewust tussen haakjes

Citaat:
Je kan mij geen dingen uit andere topics in het verleden vandaag ten laste leggen he. Ik laat me al meer dan een jaar niet meer leiden door flutsites. Laatste dat ik deelde was "science against evolution". En die site heeft "flaws" maar ook sterke punten die overkeken werden.
ge wilt maar niet vatten dat ge al doordrongen zijt van dat soort prul.
Het doet er dus niet toe of ge nu effectief ja dan neen nu een directe link er naar zou leggen.
Zowat alles wat ge stelt is doorspekt of beïnvloedt.

Citaat:
En dat betreur ik soms, dat de evolutie stil ligt. Want overheen de jaren heb ik nu een heel andere kijk ontworpen over de theorie. Door mijn research in psychologie ben ik heel anders op de mens leren kijken.
Dit is al een zeer schoon voorbeeld ervan

Citaat:
Maar wij verworven steeds meer hersencapaciteit waardoor steeds meer ons aanraakte. En dan ergens, paar duizenden jaren geleden, ontstaat er een god. En dat is op zich niet vreemd,
azo... en nog geen paar pagina's terug vroeg je naar het 'grote' waarom en insinueerde ge dat het geen toeval kon zijn die 'oude' kennis en het geloof in god(en)

Citaat:
maar bij God komen regels kijken. En bij die regels komt pas een beschaving kijken. Straffer nog, we moeten ons afzetten tegen God om deze beschaving te bereiken.
Er was iets anders gaande tot iets uit de hand liep. Iets is er gebeurd.
Ge vergeet weer wat... ge hebt geen god(en) nodig voor die regels want die zijn zowat voor 99% pragmatisch ervaren als goed werkend.

Citaat:
Dat is toch een kennis die niet zomaar verloren gaat?
Natuurlijk niet... dat kom ik je nu al pagina's lang te zeggen.
Maar gij blijft maar beweren ( zelfs met de nodige fabels en halve waarheden ) dat ze verloren zou zijn


Citaat:
Wat als er echt een relatie met "goden" was? Dat mensen zich geïnspireerd door iets voelde. Maar die inspiratie plots verdween. Door het te vervolgen via een inquisitie en er een stolp over te plaatsen.
Met een 'wat als' zijn we niks, Peche
Je kan je dan net zo goed afvragen wat 'wat als Grote Smurf ervoor iets tussen zat'
....en weer datzelfde elan van je door te stellen dat 1) er iets kwijt zou zijn 2) dat gesmoord zou zijn door inquisities ed


Citaat:
Neen we hebben eens een film gezien waar men met zand stenen sneed. Maar dat verklaart lang niet alles. Dat weet jij goed genoeg. Er is quasi niets bekend van de technieken en welke gereedschappen er gebruikt werden.
da's niet waar
Als dat zo is gelieve me dan de wetenschappelijke consensus te geven

Citaat:
Toch blijft het frappant bouwwerken te vinden bij volkeren die met primitief gereedschap jagen. Het westen was al bezig met buskruit toen ze de nieuwe wereld vonden. En niemand die kon zeggen wie het gebouwd had. Dat stond er al, die beschavingen zijn gewoon verdwenen. En niet alleen op de nieuwe wereld, maar wereldwijd. Niemand op de wereld kon maar iets over die bouwwerken zeggen. Die stonden er al.
ja, en dan ?
Het bevestigt enkel wat ik zei


Citaat:
Ik zeg je wat ik geloof, ik kan dat niet bewijzen. Je zou verschieten van mijn grijs hedendaags over de evolutietheorie. Maar moet ik mijn eigen research daarbij negeren? Wanneer ik alles zou unificeren en zou samengieten in één topic zou het je alleen maar prikkelen. It is alien to say the least.
Maar een duw veroorzaken zou niet misstaan in godsdienst en levensovertuigingen. We voerden misschien de verkeerde discussie, maar ik laat niet graag in mijn kaarten kijken. Dus blijft het oorverdovend stil daar rondom.
zoals ik al zei : je gelooft wat je wilt en moest je je tijd (en die van mij) nu niet verspilt hebben aan die halve waarheden, misvattingen,ed dan hadden we misschien een common ground gevonden.

Alleen vraag ik me af of je dat kan.
Dus je geloof/overtuiging uit de doeken doen en kracht bij te zetten zonder je te bedienen van de bedrieglijke praktijken ( en helaas moet ik het dus weer zeggen ) die zulke flutsites en charlatans hanteren.

Laatst gewijzigd door praha : 15 december 2016 om 01:59.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2016, 05:16   #223
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
De cultuur is hoger dan de onbewuste natuur en ook de natuur is eigenlijk een cultuur, namelijk die van de microwezentjes.
En het tastbare is het lagere, en het hogere is dat van het bewustzijn in denken en voelen en waarnemen.
Bovendien heeft het ook wel degelijk een tastbare kant in de uiterlijke vorm van de wereld en de kunst en literatuur, enzovoort.
Volgens mij is de natuur toch veel realistischer dan onze verzonnen cultuur. Het is tastbaar, maar eigenlijk gaat die tastbaarheid tegen alle logica in. Want in de microwereld blijken dat allemaal kleine atomen te zijn die zichzelf elektrisch laden en de natuur weergeven. Niets raakt elkaar aan, het is statisch, wat is dan tastbaar? Toch kan je het voelen, ruiken, proeven.

Citaat:
Er zijn geestesziektes, en inderdaad omdat met name de ontwikkeling vanuit de natuur tot de geest vaak moeilijk is.
Maar toch is de geest het hogere van het denken, het zielenleven en de voorstellingen.
Deze wereld is zich nog helemaal niet goed bewust wat de geest eigenlijk is.
Ze is dan ook teruggevallen tot een lager materialisch niveau.
Ik heb een nieuwe denkwijze geadopteerd. De geest wordt ziek door de omgeving. We zijn slaven van een cultuur die verwachtingen opdringt en tegen onze natuur in gaat. We worden "gevormd", maar in feite deukt dat onze menselijkheid. Bad things happen.

Citaat:
Vandaar mijn atoomtheorie om dat duidelijk te maken.
Want de mens kan echt niet terug naar een veel lager niveau zoals nu het gevaar van de Islam en ook bij jou zelf door Jehova getuige te willen worden.

Het denken en begrijpen dat is het hogere van het menselijke en goddelijke bestaan, niet het instinct van de dieren.
Ik heb veel mogen leren van Jehova Getuigen. Maar het is nu belangrijk dat ik mijn eigen pad ga. Ik geloof wel in God. Ik zet me niet af tegen God. Al zou een JG zeggen dat ik dat wel doe. Ikzelf ervaar het zo niet. Ik begin te aarden met mijn menselijkheid, maar moet de tijd even laten passeren.

Laatst gewijzigd door Peche : 15 december 2016 om 05:17.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2016, 05:54   #224
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
ge wilt maar niet vatten dat ge al doordrongen zijt van dat soort prul.
Het doet er dus niet toe of ge nu effectief ja dan neen nu een directe link er naar zou leggen.
Zowat alles wat ge stelt is doorspekt of beïnvloedt.
Uiteraard heb ik mij laten beïnvloeden door mensen. Als iemand mij positief prikkelt en mijn haren recht kan stellen, than I'm all ears.
"The monkey flesh is penetrated by something, ... dare I say it? DIVINE! Or at least alien trans-planetary and beyond the power of human comprehension."

Citaat:
Met een 'wat als' zijn we niks, Peche
Je kan je dan net zo goed afvragen wat 'wat als Grote Smurf ervoor iets tussen zat'
....en weer datzelfde elan van je door te stellen dat 1) er iets kwijt zou zijn 2) dat gesmoord zou zijn door inquisities ed
Dit is geen kwestie van als he. Bijna iedere beschaving spreekt van goden. Bekijkt stammen die onaangeraakt zijn door de beschaving. Die spreken met hun voorouders. Er was ooit een heel andere relatie met het leven dan hoe wij ze vandaag beleven.

Citaat:
zoals ik al zei : je gelooft wat je wilt en moest je je tijd (en die van mij) nu niet verspilt hebben aan die halve waarheden, misvattingen,ed dan hadden we misschien een common ground gevonden.
Ik heb geen waarheid, niet eens een halve. Ik heb enkel mijn ervaringen.

Citaat:
Alleen vraag ik me af of je dat kan.
Dus je geloof/overtuiging uit de doeken doen en kracht bij te zetten zonder je te bedienen van de bedrieglijke praktijken ( en helaas moet ik het dus weer zeggen ) die zulke flutsites en charlatans hanteren.
In een wereld van vervolging ga ik mijn geloof/overtuiging uiteraard niet in volle transparantie uit de doeken doen. Ik leef in een wereld die haar ogen sluit voor het kwaad en de weerlozen vervolgd om het ware kwaad onzichtbaar te maken. Ik heb U laatst nog iets gedeeld, maar je noemt het al flut zonder gekeken te hebben. Jij weigert je gewoon open te stellen en in te leven. Maar niet getreurd, ik stel mij daar hoe langer hoe minder voor open. Ik ben me te bewust geworden van andere waarheden. Het is nu een kwestie van prioriteiten stellen. Filosofie, religie, wetenschap, ... allemaal boeiend. Maar in feite afleiding van de essentie. Het is als Pokemons gaan jagen na een aanslag en doen alsof er niets aan de hand is.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2016, 06:19   #225
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.747
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Volgens mij is de natuur toch veel realistischer dan onze verzonnen cultuur. Het is tastbaar, maar eigenlijk gaat die tastbaarheid tegen alle logica in. Want in de microwereld blijken dat allemaal kleine atomen te zijn die zichzelf elektrisch laden en de natuur weergeven. Niets raakt elkaar aan, het is statisch, wat is dan tastbaar? Toch kan je het voelen, ruiken, proeven.
Alles raakt elkaar ook aan, en de tastbaarheid gaat uit van ons mensen, die een bewustzijn bezitten.
En de natuur bovendien een hoger cultuur product is van de microwezentjes en wij daar alleen de primitieve buitenkant van waarnemen.
Citaat:


Ik heb een nieuwe denkwijze geadopteerd. De geest wordt ziek door de omgeving. We zijn slaven van een cultuur die verwachtingen opdringt en tegen onze natuur in gaat. We worden "gevormd", maar in feite deukt dat onze menselijkheid. Bad things happen.
De moderne geest is ziek, juist omdat het wetenschappelijk veel te veel natuurlijk denkt en helemaal niet meer weet wat de geest is.
Overigens zo dat diezelfde natuur wordt misbruikt.
Dus tegenstrijdig is het wel.
Citaat:


Ik heb veel mogen leren van Jehova Getuigen. Maar het is nu belangrijk dat ik mijn eigen pad ga. Ik geloof wel in God. Ik zet me niet af tegen God. Al zou een JG zeggen dat ik dat wel doe. Ikzelf ervaar het zo niet. Ik begin te aarden met mijn menselijkheid, maar moet de tijd even laten passeren.
Het is de zieke geest, die in de rust van de natuur geneest.

Maar uiteindelijk moet de mens toch weer omhoog van natuur naar wereld naar Gods hemelrijk.

Alle drie behoren bij elkaar, en hun eenheid is het ware.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2016, 07:11   #226
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Alles raakt elkaar ook aan, en de tastbaarheid gaat uit van ons mensen, die een bewustzijn bezitten.
En de natuur bovendien een hoger cultuur product is van de microwezentjes en wij daar alleen de primitieve buitenkant van waarnemen.
De moderne geest is ziek, juist omdat het wetenschappelijk veel te veel natuurlijk denkt en helemaal niet meer weet wat de geest is.
Overigens zo dat diezelfde natuur wordt misbruikt.
Dus tegenstrijdig is het wel.
Het is de zieke geest, die in de rust van de natuur geneest.
Neen Harrie, het raakt elkaar niet aan. Geen vinger raakt mijn klavier aan, toch druk ik letters in. Tussen mijn vingertoppen en het klavier is een kinetisch veld van energie dat reageert op elkaar. Er wordt energie overgedragen, maar ik raak het niet aan. Alles bestaat uit atomen die elkaar niet aanraken maar samenklitten door een kracht.

Are we born sick? Is de geest werkelijk ziek? En als de geest ziek is, is de ziekte misschien nodig om een tegengif te maken.
Citaat:
Maar uiteindelijk moet de mens toch weer omhoog van natuur naar wereld naar Gods hemelrijk.

Alle drie behoren bij elkaar, en hun eenheid is het ware.
Ach Gods hemelrijk. Dat is allemaal mooi en wel, maar waarom bouwen we hier en nu niets op waarmee latere generaties ook gediend zijn?
Ik denk dat wij Europeanen zoals onze voorouders voor een belangrijk tipping point in de geschiedenis staan. Zoals zij voor ons vakbonden tewerk stelden, zo moeten wij nu een migratiestop tewerkstellen en ervoor zorgen dat we terugkeren naar het Europa dat onze voorouders voor ogen hadden.
Zoals wij dat gekregen hebben van hen. Welk Europa geven wij straks aan onze kinderen?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2016, 07:47   #227
Indomitable
Minister-President
 
Indomitable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2014
Berichten: 4.364
Standaard

__________________
Life is a game of Chess, changing with each move.
Indomitable is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2016, 13:35   #228
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.747
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Neen Harrie, het raakt elkaar niet aan. Geen vinger raakt mijn klavier aan, toch druk ik letters in. Tussen mijn vingertoppen en het klavier is een kinetisch veld van energie dat reageert op elkaar. Er wordt energie overgedragen, maar ik raak het niet aan. Alles bestaat uit atomen die elkaar niet aanraken maar samenklitten door een kracht.
dus door middel van die kracht raakt het elkaar aan.
Bovendien kan ik gewoon voelen dat ik met mijn vingers de toetsen aan raak.
Je moet niet alleen inzoomen om het in het klein te bekijken, maar ook het onmiddellijk gewone beschouwen.
Citaat:
Are we born sick? Is de geest werkelijk ziek? En als de geest ziek is, is de ziekte misschien nodig om een tegengif te maken.
Niet iedereen is ziek.
Er is ook geestelijke gezondheid.
Citaat:

Ach Gods hemelrijk. Dat is allemaal mooi en wel, maar waarom bouwen we hier en nu niets op waarmee latere generaties ook gediend zijn?
Dat doen we toch, want dat is onze totale cultuur, zoals wij weer voortbouwen op de cultuur van vroeger.
Citaat:
Ik denk dat wij Europeanen zoals onze voorouders voor een belangrijk tipping point in de geschiedenis staan.
dat is zeker waar, vandaar mijn atoomtheorie als laatste oordeel tot een totaal nieuw begin.
Citaat:
Zoals zij voor ons vakbonden tewerk stelden, zo moeten wij nu een migratiestop tewerkstellen en ervoor zorgen dat we terugkeren naar het Europa dat onze voorouders voor ogen hadden.
dat kan niet, we kunnen niet terug naar het verleden.
Volkeren moeten met elkaar integreren om tot een eenheid te komen.
Wij bemoeien ons toch ook met hen, denk maar aan de kolonisatie.
Citaat:
Zoals wij dat gekregen hebben van hen. Welk Europa geven wij straks aan onze kinderen?
Een Europa dat verder is gegroeid dan het Europa van vroeger.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2016, 13:36   #229
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.747
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable Bekijk bericht
it is all from the micro-beings.



vertaling: Ons lichaam werkt niet vanzelf, maar door de super intelligentie van 10^42 microwezentjes, die de werkelijke goden zijn.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 15 december 2016 om 13:39.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be