Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 maart 2017, 19:06   #161
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Jonge tweeverdieners? Verbouwingen? Uitgeven in blokken? Dus renoveren als het kan Rijwoning of landhuis? Of een kasteel

Spaarrekening tussen de 20 en 5k? Nog veel op een spaarrekening maar niets als je geen andere beleggingen hebt. Zoals veel kuddevolk en de middenklasse die nu naar de lagere marginale klasse aan het schuiven is. Maar elke werknemer zakt naar dat stadium. Je hebt pas echte levenskwaliteit als je niet echt moet werken om rond te komen en je niet op enkele duizenden euro's moet zien. Noem mij maar een fantast maar als je elke maand moet kijken hoe je nog 500 - 1000 euro kan sparen dan ben je echt niet goed bezig.

En hoe kan je zien wie een blazer is en wie niet? Moeilijk te zeggen. Die met een gloednieuwe wagen genre mercedes, BMW, audi zijn meestal de grootste blazers. Die wagens zijn ALLEMAAL gefinancierd en ze betalen zich blauw. Of het zijn bedrijfswagens en ze gaan voor een gewoon loon werken. Iemand met een young- of oldtimer van +100.000 euro heeft centen. Daar kan je niet voor lenen. Gewone mensen van 40-50 jaar die opeens een oldtimer van veel geld aankopen en nog genoeg reserve hebben om het wat rustiger te gaan doen. Een van de twee gaat dan halftijds of niet meer werken. Iemand met een dure horloge van +5000 euro aan zijn pols zal ook iets meer centen hebben dan een gemiddelde werknemer. Of de duizenden mensen die een tweede en soms een derde buitenverblijf hebben. En wie regelmatig op restaurant gaat zal na een tijd wel de vaste klanten beginnen te kennen. Diegenen waar de Ferrari of ander exotisch speelgoed op de parking staat en die er meerdere keren per week vlot +100 euro spenderen. Dat zijn geen werknemers die 2000 euro/maand verdienen en amper 500 euro/maand kunnen sparen.
En jij bent een dopper met 950 euro per maand.

Dus, ben jij een soort bottom feeder, volgens je eigen definities ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2017, 22:26   #162
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Of misschien ook niet.
Het in orde brengen van het één en ander kan verslavend werken.
Zo kan het zijn dat mensen na 10 of 15 jaar een nieuwe keuken of badkamer willen.

Ook zie ik regelmatig dat mensen zolderkamers beginnen in te richten om de kleinkinderen te laten spelen / slapen.
Juist !
Toen onze lening afbetaald was, dacht ik : nu gaan we een mooi bedrag kunnen sparen.
Ah nee: moeder wilde eerst een nieuw modern fornuis. Daarna een volledig nieuwe ultra-moderne keuken. Daarna een "moderne" badkamer...
Voor de kleinkinderen: een zwembad(je)...
We kunnen uiteindelijk een héél klein beetje sparen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2017, 01:46   #163
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik zit ook bij het gedeelte dat niet spaart, maar dat is niet van kunnen hoor mijn beste Henri. Het is van niet willen en dat zal nog wel een jaar of 5 zo blijven. Tot mijn huis dik in orde is.
Uw geld in een huis steken is ook sparen.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2017, 01:51   #164
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Juist !
Toen onze lening afbetaald was, dacht ik : nu gaan we een mooi bedrag kunnen sparen.
Ah nee: moeder wilde eerst een nieuw modern fornuis. Daarna een volledig nieuwe ultra-moderne keuken. Daarna een "moderne" badkamer...
Voor de kleinkinderen: een zwembad(je)...
We kunnen uiteindelijk een héél klein beetje sparen.
Goed gezien,hopelijk genoeg kosten gemaakt en geleend.Ik ga voor mijn nieuwe woning ook 53000 lenen,kwestie van de maximale belastingsaftrek te hebben.Meer mag je niet meer inbrengen .Binnen 15 jaar is alles afbetaald en ben ik hopelijk met pensioen.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2017, 07:09   #165
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Goed gezien,hopelijk genoeg kosten gemaakt en geleend.Ik ga voor mijn nieuwe woning ook 53000 lenen,kwestie van de maximale belastingsaftrek te hebben.Meer mag je niet meer inbrengen .Binnen 15 jaar is alles afbetaald en ben ik hopelijk met pensioen.
Eigenlijk erg dat mensen zo'n middelen moeten aanwenden om de belastingdruk dragelijk te houden.

Beter zou zijn dat iedereen, huurder, bouwer, ... een bepaalde korting op de belastingen zou krijgen om te wonen.

Een alleenstaande procentueel iets meer dan een tweeverdienersgezin.
We schaffen zo een gigantisch kluwen van belastingvoordelen af, waardoor er weeral X aantal ambtenaren op pensioen kunnen gaan zonder ze te vervangen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2017, 09:35   #166
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.249
Standaard

De Belg doet zijn geld op aan leuke dingen zolang het nog kan en mag. Restaurants zitten maanden op voorhand volgeboekt, alle vakantiebestemmingen zijn volgeboekt, alle festivals en voetbalmatchen zijn uitverkocht. Winkelstraten zijn vol van schoenen en kleren. iedereen loopt met de duurste Smartfone rond . Je staat verbaasd met welke dure koersfietsen er gereden wordt en de terreinwagens worden ook steeds groter dan die van de buur. Waarom sparen? Om een erfenis na te laten? De jongere generatie heeft geld genoeg. Spijtig dat ze zagen als er een iets hogere bijdrage voor onderwijs gevraagd wordt en dat er kindjes zonder boterhammetjes in de school toekomen. WANT DAT KAN ER ECHT NIET MEER AF;
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2017, 09:46   #167
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
De Belg doet zijn geld op aan leuke dingen zolang het nog kan en mag. Restaurants zitten maanden op voorhand volgeboekt, alle vakantiebestemmingen zijn volgeboekt, alle festivals en voetbalmatchen zijn uitverkocht. Winkelstraten zijn vol van schoenen en kleren. iedereen loopt met de duurste Smartfone rond . Je staat verbaasd met welke dure koersfietsen er gereden wordt en de terreinwagens worden ook steeds groter dan die van de buur. Waarom sparen? Om een erfenis na te laten? De jongere generatie heeft geld genoeg. Spijtig dat ze zagen als er een iets hogere bijdrage voor onderwijs gevraagd wordt en dat er kindjes zonder boterhammetjes in de school toekomen. WANT DAT KAN ER ECHT NIET MEER AF;
We zullen het binnen enkele dagen weer meemaken in Zaventem. Je zult er op de koppen kunnen lopen van al die in lompen gehulde slachtoffers van zoveel ellende.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2017, 09:51   #168
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
We zullen het binnen enkele dagen weer meemaken in Zaventem. Je zult er op de koppen kunnen lopen
Hebben de ambtenaren weeral verlof?
U bent statutair, toch?

Laatst gewijzigd door demonen : 30 maart 2017 om 09:51.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2017, 09:55   #169
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Hebben de ambtenaren weeral verlof?
U bent statutair, toch?
Niet alleen ambtenaren, maar ook hangmatters zoals jij zullen in Zaventem massaal aanwezig zijn. Hun in het zwart verdiend geld door bij te klussen sullen ze in vakantie-oorden wel weten op te doen.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2017, 09:57   #170
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
maar ook hangmatters zoals jij zullen in Zaventem massaal aanwezig zijn.
U bedoelt de mensen met een uitzonderlijk lange loopbaan die uit de zware industrie komen en 7/7 werkten met 20 dagen verlof per jaar?
U bent statutair, toch?
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2017, 10:14   #171
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
BWarrior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Locatie: België
Berichten: 17.512
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Natuurlijk kan de belg niet meer sparen.
  • Om op restaurant te gaan moet je drie vier weken op voorhand reserveren
Welke restaurants frekwenteert u ?
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2017, 10:27   #172
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Goed gezien,hopelijk genoeg kosten gemaakt en geleend.Ik ga voor mijn nieuwe woning ook 53000 lenen,kwestie van de maximale belastingsaftrek te hebben.Meer mag je niet meer inbrengen .Binnen 15 jaar is alles afbetaald en ben ik hopelijk met pensioen.
In het Brusselse gewest is die belastingaftrek gedaan sinds 1.1.2017 . Je betaalt er wel geen registratierechten meer.
Veel betere oplossing ...waarom een pak kosten betalen om ze daarna beetje bij beetje terug te krijgen ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2017, 10:47   #173
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Welke restaurants frekwenteert u ?
Een doordeweeks restaurant.
Niet alleen in het weekend, ook in de avonduren van een weekdag.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2017, 15:14   #174
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
BWarrior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Locatie: België
Berichten: 17.512
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Een doordeweeks restaurant.
Niet alleen in het weekend, ook in de avonduren van een weekdag.
Ik kan u verzekeren dat men geen maand op voorhand moet reserveren.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2017, 18:10   #175
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Ik kan u verzekeren dat men geen maand op voorhand moet reserveren.
Hier (soms) wel.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024

Laatst gewijzigd door reservespeler : 30 maart 2017 om 18:10.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2017, 08:05   #176
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Jonge tweeverdieners? Verbouwingen? Uitgeven in blokken? Dus renoveren als het kan Rijwoning of landhuis? Of een kasteel

Spaarrekening tussen de 20 en 5k? Nog veel op een spaarrekening maar niets als je geen andere beleggingen hebt. Zoals veel kuddevolk en de middenklasse die nu naar de lagere marginale klasse aan het schuiven is. Maar elke werknemer zakt naar dat stadium. Je hebt pas echte levenskwaliteit als je niet echt moet werken om rond te komen en je niet op enkele duizenden euro's moet zien. Noem mij maar een fantast maar als je elke maand moet kijken hoe je nog 500 - 1000 euro kan sparen dan ben je echt niet goed bezig.

En hoe kan je zien wie een blazer is en wie niet? Moeilijk te zeggen. Die met een gloednieuwe wagen genre mercedes, BMW, audi zijn meestal de grootste blazers. Die wagens zijn ALLEMAAL gefinancierd en ze betalen zich blauw. Of het zijn bedrijfswagens en ze gaan voor een gewoon loon werken. Iemand met een young- of oldtimer van +100.000 euro heeft centen. Daar kan je niet voor lenen. Gewone mensen van 40-50 jaar die opeens een oldtimer van veel geld aankopen en nog genoeg reserve hebben om het wat rustiger te gaan doen. Een van de twee gaat dan halftijds of niet meer werken. Iemand met een dure horloge van +5000 euro aan zijn pols zal ook iets meer centen hebben dan een gemiddelde werknemer. Of de duizenden mensen die een tweede en soms een derde buitenverblijf hebben. En wie regelmatig op restaurant gaat zal na een tijd wel de vaste klanten beginnen te kennen. Diegenen waar de Ferrari of ander exotisch speelgoed op de parking staat en die er meerdere keren per week vlot +100 euro spenderen. Dat zijn geen werknemers die 2000 euro/maand verdienen en amper 500 euro/maand kunnen sparen.
Haaa, daar hebben we Porsche weer, de vlees geworden verpersoonlijking van de new Kids/snellen Eddy, inclusief nektapijt en bovenlip-verwarmer, big spender in Benidorm en stamgast in de hipste club die de wereld ooit gezien heeft: de Carré! Altijd klaar met investeringsadvies, kledijadvies en levensadvies voor iedereen die doodgraag als hijzelf wil zijn!
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2017, 13:49   #177
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
U bedoelt de mensen met een uitzonderlijk lange loopbaan die uit de zware industrie komen en 7/7 werkten met 20 dagen verlof per jaar?
U bent statutair, toch?
Ik denk dat hij het over de bruggepensioneerden heeft.....Je weet wel van die dikbuikige mannen waarvan eigenlijk niemand wist wat ze in die multinational eigenlijk deden maar eerder wat ze zeker niet deden. Die 30 dagen verlof hadden en nooit 1 minuut langer zijn gebleven dan dat ze moesten en alle weekends vrij hadden of in drievoud konden recupereren.
Op hun 52 kregen ze hun vet brugpensioen tot aan hun 65 waarna ze een vette premie van 100.000 euro mochten opstrijken.
U bent bruggepensioneerd , toch ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2017, 13:52   #178
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Ik kan u verzekeren dat men geen maand op voorhand moet reserveren.
Kan zijn maar je kan moeilijk beweren dat in onze restaurants weinig volk zit. Donderdag nog Thais gaan eten en het zat stampvol.....Op een donderdag. Ik had wel gereserveerd de dag ervoor.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be