Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: moeten de werkgevers flexibeler worden?
ja 22 88,00%
neen 3 12,00%
Aantal stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 september 2005, 12:38   #1
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard moeten werkgevers flexibeler worden?

Gezocht: grijze raaf (er staan nog 33.855 vacatures open)


'Nederlander komt zijn bed niet meer uit', kopte HetAlgemeen Dagblad afgelopen week. Volgens de Nederlandse krant kost het ondernemers steeds meer moeite gemotiveerd personeel te vinden. Maar hoe zit dat bij ons? ,,We hebben hier dezelfde problemen als bij onze noorderburen'', zegt Jan Denys van Randstad. ,,Al kan je het gebrek aan gedrevenheid niet zwart op wit bewijzen natuurlijk.''

Het zijn de technische functies die blijven openstaan'', gaat Jan Denys, pr-manager bij Randstad België, verder. ,,Met vooral de bouwsector als zwakke broertje. Die kampt met een imagoprobleem. Handenarbeid wordt als minderwaardig beschouwd. Velen kiezen eerder voor een job als bediende dan voor het creatieve werk. Ook beroepen, waarbij er 's nachts moet worden gewerkt, hebben openstaande vacatures.''

In juli en augustus waren er in Vlaanderen naast de 265.845 werklozen ook 33.855 openstaande vacatures.

Denys: ,,Hoe zoiets mogelijk is? De mentaliteit van jongeren is enorm veranderd. Ze stellen meer eisen. Vroeger was je al tevreden als je een job had. Nu besteedt men veel meer aandacht aan zijn privéleven en is men minder bereid om naar de pijpen van een werkgever te dansen.
Bovendien zijn ze meer op de hoogte van hun rechten, zoals tijdskrediet. Daarbij is het mogelijk een paar maanden te gaan reizen. Maar de jeugd nu als lui bestempelen, vind ik een beetje te ver gaan. De meesten willen graag werken. Er is slechts een minderheid die gaat stempelen, omdat de uitkering voor schoolverlaters erg laag ligt.''

,,Je kan de vraag ook omkeren'', vindt Karel De Witte, professor Arbeidsorganisatie en Psychologie aan de K.U. Leuven. ,,Worden de eisen van de werkgevers niet onrealistisch? Wanneer je een contract krijgt waarin er staat dat je 38 uur moet werken, maar achteraf blijkt dat het er 60, 65, ja zelfs 70 worden, ben je dan ongemotiveerd omdat je die niet wil presteren? Ik denk het niet. Uit onderzoek naar personeelstevredenheid komt steeds hetzelfde probleem naar boven. De werknemer wordt almaar gevraagd flexibeler te zijn, maar omgekeerd is dat niet het geval. Als je met zo'n onevenwicht zit, wordt het moeilijker om de juiste mensen te vinden.''

Grijze raven

,,Werkgevers zijn ook voortdurend op zoek naar witte raven'', weet Bart Van Schel, van de studiedienst van de VDAB, de Vlaamse Dienst voor Arbeidsbemiddeling en Beroepsopleiding. ,,De werknemer mag niet veel kosten en moet over alle vaardigheden beschikken. Wij moeten ondernemers ervan proberen te overtuigen dat een grijze raaf even goed kan zijn als een witte. Ze hebben misschien niet het niveau dat vereist is, maar wel de competenties. Mits wat bijscholing komen zij er ook wel. Niet alleen vergt dat een omschakeling in het hoofd van de bemiddelaars, maar vooral van de werkgevers.''

-----------------------------------------------


flexibiliteit wordt altijd maar verwacht van de werknemer: langer werken, nachtwerk, weekendwerk, onderbezetting, onveilige werkomstandigheden...
wordt het niet tijd dat de werkgever eens wat flexibeler wordt t.o.v. de werknemer? zo wordt het werken aantrekkelijker, en zullen meer mensen geneigd zijn om te gaan werken.
bv: hogere lonen uitbetalen, werkzekerheid, arbeidsduurvermindering aan zelfde loon, een veilige werkplek, een normaal werkritme, voldoende rookpauzes, koffiepauzes...
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2005, 12:52   #2
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

winstnemers mitgard ! winstnemers !
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2005, 12:53   #3
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Duvelke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Locatie: Earth
Berichten: 10.121
Standaard

ik denk dat maar weinig mensen hier Nee op gaan stemmen. Of het moesten zelf werkgevers(winstnemers kobaf ) zijn!
__________________
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2005, 12:56   #4
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
winstnemers mitgard ! winstnemers !
zolang de correcte termen nog niet ingeburgerd zijn, gebruik ik voor de duidelijkheid nog even de oude.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2005, 12:59   #5
Don Quichote
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 juni 2003
Berichten: 3.350
Standaard

Ik redeneer anders.

Momenteel zijn er millioenen aan het werk waar de werkgevers tevreden over zijn.
Vlaanderen staat zelfs heel bekend aangaande kwaliteit van werknemers.

Allemaal witte raven dus?

Er stinkt iets.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Don Quichote on 05-09-2005 at 14:00
Reason:
--------------------------------

Ik redeneer anders.

Momenteel zijn er millioenen aan het werk waar de werkgevers tevreden over zijn.
Vlaanderen staat zelfs heel bekend aangaande kwaliteit van werknemers.

Allemaal witte raven dus?

Er stinkt iets.[/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Don Quichote on 05-09-2005 at 14:00
Reason:
--------------------------------

Ik redeneer anders.

Momenteel zijn er millioenen aan het werk waar de werkgemers tevreden over zijn.
Vlaanderen staat zelfs heel bekend aangaande kwaliteit van werknemers.

Allemaal witte raven dus?

Er stinkt iets.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Ik redeneer anders.

Momenteel zijn er millioenen aan het werk waar de werknemers tevreden over zijn.
Vlaanderen staat zelfs heel bekend aangaande kwaliteit van werknemers.

Allemaal witte raven dus?

Er stinkt iets.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Don Quichote : 5 september 2005 om 13:00.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2005, 12:59   #6
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
zolang de correcte termen nog niet ingeburgerd zijn, gebruik ik voor de duidelijkheid nog even de oude.
ja ik snap dat ( doe het soms ook nog ) maar we moeten ze wel inburgeren denk ik door ze net (liefst zoveel mogelijk ) te gebruiken he .[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 05-09-2005 at 14:00
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
zolang de correcte termen nog niet ingeburgerd zijn, gebruik ik voor de duidelijkheid nog even de oude.
ja ik snap dat ( doe het soms ook nog ) maar we moeten ze wel inburgeren denk ik door ze net (liefst zoveel mogelijk ) te gebruiken he .[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
zolang de correcte termen nog niet ingeburgerd zijn, gebruik ik voor de duidelijkheid nog even de oude.
ja ik snap dat maar we moeten ze wel inburgeren denk ik door ze net (liefst zoveel mogelijk ) te gebruiken he .[/size]
[/edit]
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 5 september 2005 om 13:00.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2005, 13:16   #7
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Haha, Kobaf zet enkele citaten van een linkse rukker-professor in het vet. Er moet toch van alles in stelling gebracht worden om het profitariaat te beshermen. Desnoods met allerlei onzin te verkopen.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2005, 13:21   #8
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
Gezocht: grijze raaf (er staan nog 33.855 vacatures open)


'Nederlander komt zijn bed niet meer uit', kopte HetAlgemeen Dagblad afgelopen week. Volgens de Nederlandse krant kost het ondernemers steeds meer moeite gemotiveerd personeel te vinden. Maar hoe zit dat bij ons? ,,We hebben hier dezelfde problemen als bij onze noorderburen'', zegt Jan Denys van Randstad. ,,Al kan je het gebrek aan gedrevenheid niet zwart op wit bewijzen natuurlijk.''

Het zijn de technische functies die blijven openstaan'', gaat Jan Denys, pr-manager bij Randstad België, verder. ,,Met vooral de bouwsector als zwakke broertje. Die kampt met een imagoprobleem. Handenarbeid wordt als minderwaardig beschouwd. Velen kiezen eerder voor een job als bediende dan voor het creatieve werk. Ook beroepen, waarbij er 's nachts moet worden gewerkt, hebben openstaande vacatures.''

In juli en augustus waren er in Vlaanderen naast de 265.845 werklozen ook 33.855 openstaande vacatures.

Denys: ,,Hoe zoiets mogelijk is? De mentaliteit van jongeren is enorm veranderd. Ze stellen meer eisen. Vroeger was je al tevreden als je een job had. Nu besteedt men veel meer aandacht aan zijn privéleven en is men minder bereid om naar de pijpen van een werkgever te dansen.
Bovendien zijn ze meer op de hoogte van hun rechten, zoals tijdskrediet. Daarbij is het mogelijk een paar maanden te gaan reizen. Maar de jeugd nu als lui bestempelen, vind ik een beetje te ver gaan. De meesten willen graag werken. Er is slechts een minderheid die gaat stempelen, omdat de uitkering voor schoolverlaters erg laag ligt.''

,,Je kan de vraag ook omkeren'', vindt Karel De Witte, professor Arbeidsorganisatie en Psychologie aan de K.U. Leuven. ,,Worden de eisen van de werkgevers niet onrealistisch? Wanneer je een contract krijgt waarin er staat dat je 38 uur moet werken, maar achteraf blijkt dat het er 60, 65, ja zelfs 70 worden, ben je dan ongemotiveerd omdat je die niet wil presteren? Ik denk het niet. Uit onderzoek naar personeelstevredenheid komt steeds hetzelfde probleem naar boven. De werknemer wordt almaar gevraagd flexibeler te zijn, maar omgekeerd is dat niet het geval. Als je met zo'n onevenwicht zit, wordt het moeilijker om de juiste mensen te vinden.''

Grijze raven

,,Werkgevers zijn ook voortdurend op zoek naar witte raven'', weet Bart Van Schel, van de studiedienst van de VDAB, de Vlaamse Dienst voor Arbeidsbemiddeling en Beroepsopleiding. ,,De werknemer mag niet veel kosten en moet over alle vaardigheden beschikken. Wij moeten ondernemers ervan proberen te overtuigen dat een grijze raaf even goed kan zijn als een witte. Ze hebben misschien niet het niveau dat vereist is, maar wel de competenties. Mits wat bijscholing komen zij er ook wel. Niet alleen vergt dat een omschakeling in het hoofd van de bemiddelaars, maar vooral van de werkgevers.''

-----------------------------------------------


flexibiliteit wordt altijd maar verwacht van de werknemer: langer werken, nachtwerk, weekendwerk, onderbezetting, onveilige werkomstandigheden...
wordt het niet tijd dat de werkgever eens wat flexibeler wordt t.o.v. de werknemer? zo wordt het werken aantrekkelijker, en zullen meer mensen geneigd zijn om te gaan werken.
bv: hogere lonen uitbetalen, werkzekerheid, arbeidsduurvermindering aan zelfde loon, een veilige werkplek, een normaal werkritme, voldoende rookpauzes, koffiepauzes...
Werknemers zouden meer rechten moeten hebben, en een aangenamer leven . Werkgevers, vooral in kleine ondernemingen,zouden minder belasting moeten betalen.Wat er mankeert kan betaald worden door de grote, en enorme bedrijven.Trouwens , de heel grote bedrijven zouden genationaliseerd moeten worden, en de 1ste werkgever van het land-en in de andere europese landen - zou de staat zelf moeten zijn.Ik zie het zo:een "kleine " werkgever betaalt belasting voor ieder werknemer.Als een groot bedrijf machines gebruikt die in 1 uur het werk kunnen doen waar een man(vrouw) 100 uur voor nodig heeft, dan moet deze met zijn machine belasting betalen voor 100 werkgevers.Anders is het niet eerlijk vind ik.Als het bedrijf genationaliseerd is heeft het natuurlijk niks te betalen aan de staat, het is reeds zijn eigendom, in het andere geval gaat dat de staat heel wat opbrengen, en daardoor kan hij dan minder belasting- of helemaal geen- heffen op ambachtslui of kleine bedrijven en zelfstandigen.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2005, 13:22   #9
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Haha, Kobaf zet enkele citaten van een linkse rukker-professor in het vet. Er moet toch van alles in stelling gebracht worden om het profitariaat te beshermen. Desnoods met allerlei onzin te verkopen.
aah ik wist niet dat Mitgard professor was ?
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2005, 13:25   #10
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
aah ik wist niet dat Mitgard professor was ?
Sorry, ik bedoelde Mitgard. Idd. de andere professor in onzinuitkramerij.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2005, 14:48   #11
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Oei. Verkeerd gestemd =>verkeerd gelezen.
Ja natuurlijk moeten ze da worden.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2005, 14:56   #12
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Oei. Verkeerd gestemd =>verkeerd gelezen.
Ja natuurlijk moeten ze da worden.
Soepeler ? Met blow-pauzes zeker.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2005, 15:01   #13
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Oei. Verkeerd gestemd
Wij danken u voor de getoonde flexibiliteit.

De werkgevers[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Egidius on 05-09-2005 at 16:02
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Oei. Verkeerd gestemd
Wij danken u voor de getoonde flexibiliteit.

De werkgevers[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Oei. Verkeerd gestemd =>verkeerd gelezen.
Wij danken u voor de getoonde flexibiliteit.

De werkgevers[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Egidius : 5 september 2005 om 15:02.
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2005, 17:58   #14
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

ja veel flexibele werkgevers moeten er komen.
Op welk gebied? Keuze van land voor investeringen?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2005, 18:01   #15
Bokkerijder
Provinciaal Gedeputeerde
 
Bokkerijder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2005
Berichten: 805
Standaard eigenlijk wel ja

de directeurs mogen ook wel wat flexibel zijn ze eisen dat ook altijd van de mensen die er werken
__________________
http://www.denar.be
http://www.iwa-ait.org/
GEEN RFID IN MIJN LIJF !!!
Bokkerijder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2005, 18:11   #16
Jonas Elossov
Europees Commissaris
 
Jonas Elossov's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Veurne
Berichten: 6.609
Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Eigenlijk kunnen ze best verdwijnen, die werkgevers. Maar voorlopig is flexibelere werkgevers ook al een stap vooruit.
__________________
Jonas Elossov is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2005, 18:26   #17
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Eigenlijk kunnen ze best verdwijnen, die werkgevers. Maar voorlopig is flexibelere werkgevers ook al een stap vooruit.
Die rooie rakkers hebben al altijd iets tegen werkgevers gehad, alleen wisten ze feitelijk nooit zelf waarom.
Tenzij en dit is authentiek, wentelen de rooie leiders zich in paleizen bezet met goud in Rusland. Sommigen hebben er daar zo 'n tiental van.
ALEXANDER RULES; "alles voor mij en niks voor een ander" Je hebt er alleen wat lijfwachten en wat revolvers voor nodig en een arme bevolking (kijk rusland) die je kan uitkopen zoveel je wilt om de andere kant op te kijken. (kijk de russische flikkenrotzooi en ex geheime dienst met hun killers a la carte voor de concurrentie eens te doorzeven tegen een prijsje)

Het zijn die rooie onnozelaars die zo danig veel herverdeeld hebben dat er nu niks meer overschiet. Zelfs niet meer de moed om er nog aan te beginnen. (sommigen zijn zo naief te denken dat de rooien hier niks te maken heeft met de rest van de rooie bevolking en doen daar naief dat ze zijn nog eens hun duit mee in het zakje om de boel naar de kloten te maken)

Ik bevredig mij in het gedacht dat velen van uw rooie broeders al gesneuveld zijn door de oude belgen op de buitenlandse slachtvelden.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Mambo on 05-09-2005 at 19:31
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Eigenlijk kunnen ze best verdwijnen, die werkgevers. Maar voorlopig is flexibelere werkgevers ook al een stap vooruit.
Die rooie rakkers hebben al altijd iets tegen werkgevers gehad, alleen wisten ze feitelijk nooit zelf waarom.
Tenzij en dit is authentiek, wentelen de rooie leiders zich in paleizen bezet met goud in Rusland. Sommigen hebben er daar zo 'n tiental van.
ALEXANDER RULES; "alles voor mij en niks voor een ander" Je hebt er alleen wat lijfwachten en wat revolvers voor nodig en een arme bevolking (kijk rusland) die je kan uitkopen zoveel je wilt om de andere kant op te kijken. (kijk de russische flikkenrotzooi en ex geheime dienst met hun killers a la carte voor de concurrentie eens te doorzeven tegen een prijsje)

Het zijn die rooie onnozelaars die zo danig veel herverdeeld hebben dat er nu niks meer overschiet. Zelfs niet meer de moed om er nog aan te beginnen. (sommigen zijn zo naief te denken dat de rooien hier niks te maken heeft met de rest van de rooie bevolking en doen daar naief dat ze zijn nog eens hun duit mee in het zakje om de boel naar de kloten te maken)

Ik bevredig mij in het gedacht dat velen van uw rooie broeders al gesneuveld zijn door de oude belgen op de buitenlandse slachtvelden.[/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Mambo on 05-09-2005 at 19:28
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Eigenlijk kunnen ze best verdwijnen, die werkgevers. Maar voorlopig is flexibelere werkgevers ook al een stap vooruit.
Die rooie rakkers hebben al altijd iets tegen werkgevers gehad, alleen wisten ze feitelijk nooit zelf waarom.
Tenzij en dit is authentiek, wentelen de rooie leiders zich in paleizen bezet met goud in Rusland. Sommigen hebben er daar zo 'n tiental van.
ALEXANDER RULES; "alles voor mij en niks voor een ander" Je hebt er alleen wat lijfwachten en wat revolvers voor nodig en een arme bevolking (kijk rusland) die je kan uitkopen zoveel je wilt om de andere kant op te kijken. (kijk de russische flikkenrotzooi en ex geheime dienst met hun killers a la carte voor de concurrentie eens te doorzeven tegen een prijsje)

Het zijn die rooie onnozelaars die zo danig veel herverdeeld hebben dat er nu niks meer overschiet. Zelfs niet meer de moed om er nog aan te beginnen. (sommigen zijn zo naief te denken dat de rooien hier niks te maken heeft met de rest van de rooie bevolking en doen daar naief dat ze zijn nog eens hun duit mee in het zakje om de boel naar de kloten te maken)[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Eigenlijk kunnen ze best verdwijnen, die werkgevers. Maar voorlopig is flexibelere werkgevers ook al een stap vooruit.
Die rooie rakkers hebben al altijd iets tegen werkgevers gehad, alleen wisten ze feitelijk nooit zelf waarom.
Tenzij en dit is authentiek, wentelen de rooie leiders zich in paleizen bezet met goud in Rusland. Sommigen hebben er daar zo 'n tiental van.
ALEXANDER RULES; "alles voor mij en niks voor een ander" Je hebt er alleen wat lijfwachten en wat revolvers voor nodig en een arme bevolking (kijk rusland) die je kan uitkopen zoveel je wilt om de andere kant op te kijken. (kijk de russische flikkenrotzooi en ex geheime dienst met hun killers a la carte voor de concurrentie eens te doorzeven tegen een prijsje)

Het zijn die rooie onnozelaars die zo danig veel herverdeeld hebben dat er nu niks meer overschiet. Zelfs niet meer de moed om er nog aan te beginnen.[/size]
[/edit]
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 5 september 2005 om 18:31.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2005, 18:30   #18
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Eigenlijk kunnen ze best verdwijnen, die werkgevers. Maar voorlopig is flexibelere werkgevers ook al een stap vooruit.
Laat ons de werkgevers vervangen door rode flippo's dan zijn we zeker dat we in rode paradijzen komen (wss in het beste geval rode radijzen...).

In het slechtste geval op een dodenlijst zoals in de Pilippijnen...
Citaat:
Al jaren bedreigt en vermoordt de maoïstische Filippijnse Communistische Partij linkse activisten. Recentelijk publiceerde zij een nieuwe dodenlijst, met daarop onder andere de bekende andersglobalist Walden Bello. De SAP roept iedereen op deze praktijken te veroordelen.
BRON
Ik wil me alleszins niet laten kisten door de communisten... [edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by CHIPIE on 05-09-2005 at 19:37
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Eigenlijk kunnen ze best verdwijnen, die werkgevers. Maar voorlopig is flexibelere werkgevers ook al een stap vooruit.
Laat ons de werkgevers vervangen door rode flippo's dan zijn we zeker dat we in rode paradijzen komen (wss in het beste geval rode radijzen...).

In het slechtste geval op een dodenlijst zoals in de Pilippijnen...
Citaat:
Al jaren bedreigt en vermoordt de maoïstische Filippijnse Communistische Partij linkse activisten. Recentelijk publiceerde zij een nieuwe dodenlijst, met daarop onder andere de bekende andersglobalist Walden Bello. De SAP roept iedereen op deze praktijken te veroordelen.
BRON
Ik wil me alleszins niet laten kisten door de communisten... [/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Eigenlijk kunnen ze best verdwijnen, die werkgevers. Maar voorlopig is flexibelere werkgevers ook al een stap vooruit.
Laat ons de werkgevers vervangen door rode flippo's dan zijn we zeker dat we in rode paradijzen komen (wss in het beste geval rode radijzen...). [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Chipie : 5 september 2005 om 18:37.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2005, 19:08   #19
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

In ieder geval, in mijn branche is het de gewoonte 8 uur betaald te krijgen en 11 uur per dag effectief te werken. DAT moesten ze afschaffen.....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2005, 19:18   #20
Jonas Elossov
Europees Commissaris
 
Jonas Elossov's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Veurne
Berichten: 6.609
Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Ik bevredig mij in het gedacht dat velen van uw rooie broeders al gesneuveld zijn door de oude belgen op de buitenlandse slachtvelden.
Excuseer, u mag extreem-rechts, de flaminganten in het bijzonder, niet beledigen. Het waren Vlamingen, flaminganten zelfs, die aan het oostfront gingen vechten in de SS-legioenen, terwijl het verzet in België georganiseerd werd door de communisten.
__________________
Jonas Elossov is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be