Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 februari 2015, 09:24   #41
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour Bekijk bericht
Na de talloze Prins -en Leeuwenvlaggen eens wat anders geprobeerd. Meer gericht op Europa, met een silhouet van het land zodat iedereen, dus ook de rest van Europa, meteen ziet waar het om gaat. Eenvoudig qua opzet en uitvoering. Niet dat ik het nodig vind dat de Nederlanden uiteindelijk onder deze vlag gaan, dat zou gruwelijk zijn. Veel liever de Prinsenvlag. Maar ik zie dit als een duidelijkere (tijdelijke) vlag om campagne onder te voeren, én dan zeker internationaal.
Dat lijkt me een prima camagnevlag of logo, maar als werkelijke vlag geeft het me een Kosovo-gevoel en ik denk niet dat we dat willen bereiken...
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2015, 09:40   #42
Tóraí
Lokaal Raadslid
 
Tóraí's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Locatie: Radenrepubliek Libertaristan
Berichten: 355
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht

Het ontwerp komt niet van mij maar het is momenteel de avatar van Ernst Niessen en ik ben er wel aangenaam door verrast.
Bij de Prinsenvlag mis ik immers de heraldiek, maw de leeuw, die toch in de vlag van bijna alle vorstendommen der Nederlanden voorkwam. Bovendien zijn drie horizontale banden een beetje fantasieloos. Maar dit ontwerp getuigt van een fris, hedendaags, flashi design.

Het getuigt ook van een geslaagd kompromis: Noordnederlanders vinden er de kleuren van de Prinsenvlag in terug en de Vlamingen hun zwarte leeuw.

In de handen van de leeuw zou ik 17 pijlen plaatsen
zoals bij de generaliteitsleeuw, daarbij de eenheid der Nederlanden benadrukkend waarbij men lekker irredentistisch teruggrijpt naar een verleden met mooie grenzen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Generaliteitsleeuw

De grote witte vlakken onder- en bovenaan zouden eventueel geel kunnen worden en ter kompensatie daarvan kunnen de witte vlakken links en rechts wat groter worden. (Want het geel gaat spijtig genoeg een beetje verloren en daarmee ook de kleuren van de glorie en de tragiek van het heroïsche graafschap Vlaanderen dat de bakermat van de Nederlanden vormde en steeds de eerste stoten opving in de eeuwenlange strijd tegen de aarts- en erfvijand.)
Ofwel verdwijnt het wit volledig maar de zwarte leeuw krijgt een witte schaduw, een witte aura, wat een mooi kontrast vormt.
Waarom niet gewoon een rode vlag met de generaliteitsleeuw? Ik zou het niet te moeilijk maken. Een gelijkaardige leeuw werd ook gebruikt door de Verenigde Nederlandse Staten, die toenadering zochten bij de Republiek.
__________________
Ik verwerp mijn vroegere denkbeelden.
Tóraí is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2015, 09:44   #43
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tóra�* Bekijk bericht
Waarom niet gewoon een rode vlag met de generaliteitsleeuw? Ik zou het niet te moeilijk maken. Een gelijkaardige leeuw werd ook gebruikt door de Verenigde Nederlandse Staten, die toenadering zochten bij de Republiek.
Heb je daar een bron van? Ik dacht dat de Brabantse vlag toen gevlogen werd?
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2015, 09:47   #44
Tóraí
Lokaal Raadslid
 
Tóraí's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Locatie: Radenrepubliek Libertaristan
Berichten: 355
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Heb je daar een bron van? Ik dacht dat de Brabantse vlag toen gevlogen werd?
Als vlag werd de Brabantse vlag, met één aanpassing, inderdaad gevloegen. Op de munten echter werd de Leo Belgicus vaak gebruikt.


__________________
Ik verwerp mijn vroegere denkbeelden.
Tóraí is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2015, 09:52   #45
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Heb je aanraders voor boeken over die periode of haal je dit van het net?
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2015, 09:59   #46
Tóraí
Lokaal Raadslid
 
Tóraí's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Locatie: Radenrepubliek Libertaristan
Berichten: 355
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Heb je aanraders voor boeken over die periode of haal je dit van het net?
Naar goede boeken over de Verenigde Nederlandse Staten ben ik ook nog op zoek. Ik heb enkel de teksten (e.g. manifesten) uit die periode bestudeerd, alsook enkele algemene naslagwerken over die periode (in kader van mijn universitaire opleiding). De munten ontdekte ik voor het eerst in enkele numismatische naslagwerken.

Het meeste wat er over de Staten geschreven is, lijkt jammer genoeg deel uit te maken van een eerder Belgisch teleologisch standpunt.
__________________
Ik verwerp mijn vroegere denkbeelden.

Laatst gewijzigd door Tóraí : 24 februari 2015 om 10:00.
Tóraí is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2015, 12:52   #47
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tóra�* Bekijk bericht
Als vlag werd de Brabantse vlag, met één aanpassing, inderdaad gevloegen. Op de munten echter werd de Leo Belgicus vaak gebruikt.
Vanwaar komen begod die elf (!) pijlen.....
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2015, 12:55   #48
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tóra�* Bekijk bericht
Waarom niet gewoon een rode vlag met de generaliteitsleeuw? Ik zou het niet te moeilijk maken. Een gelijkaardige leeuw werd ook gebruikt door de Verenigde Nederlandse Staten, die toenadering zochten bij de Republiek.
Een rode vlag......??? Zoals u voorstelt op bladzijde 1.
Dan liever het voorstel van Jan VDB op blz. 1 met de aanpassingen die ik voorstelde.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 24 februari 2015 om 12:58.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2015, 13:37   #49
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Vanwaar komen begod die elf (!) pijlen.....
Ik vermoed naar de elf provincies (waarvan Luxemburg nooit meedeed vermits het nog door Oostenrijk was bezet): Brabant, Mechelen, Vlaanderen, West-Vlaanderen, Namen, Henegouwen, Doornikse, Gelre, Overmaas, Limburg en Luxemburg.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2015, 13:40   #50
Tóraí
Lokaal Raadslid
 
Tóraí's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Locatie: Radenrepubliek Libertaristan
Berichten: 355
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Een rode vlag......???
Schrik voor rood?
__________________
Ik verwerp mijn vroegere denkbeelden.
Tóraí is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2015, 14:46   #51
Troubadour
Parlementslid
 
Geregistreerd: 5 december 2013
Berichten: 1.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Dat lijkt me een prima camagnevlag of logo, maar als werkelijke vlag geeft het me een Kosovo-gevoel en ik denk niet dat we dat willen bereiken...
Nee, dat is inderdaad niet de bedoeling ... Ik probeer al een tijdje een vlag te vinden/maken waarop de landsgrenzen duidelijk te zien zijn. Dat is naar wat ik vermoed de enige manier waarop men op het zicht kan zeggen wat het achterliggende idee is, wat nadrukkelijk de bedoeling is. Ik merk dat Prinsenvlaggen en Generaliteitsleeuwen daarin niet duidelijk genoeg zijn, vermits de meeste mensen geen flauw benul hebben van hun context.
Troubadour is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2015, 15:18   #52
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Ik dacht dat een dergelijke draad reeds bestond. Maar volgens de zoekfunktie dacht ik blijkbaar verkeerd.
Het onderwerp kwam echter wel als subdraad in andere draden aan bod.
Ik geef hierbij daarvan een bloemlezing.








Citaat uit het stuk met die bovenstaande link:

Dat Koninklijk Besluit is inmiddels echter 76 jaar oud....!
Het lijkt mij dus tijd om dat eventjes te wijzigen in overeenstemming met de inmiddels gewijzigde kontekst ten opzichte van die waarin destijds dat KB tot stand kwam.

Persoonlijk vind ik namelijk niet dat men moet toegeven aan klischedenken vh. klootjesvolk. Het is nu net blauw/wit/rood dat verwerpelijk is omdat het werd opgelegd door de Franse bezetter, d�*t is nu net de kollaborateursvlag.
De Duitsers hebben de prinsenvlag niet opgelegd maar de Franse bezetter wel rood/blauw/wit.

Trouwens de Franse kleuren, hetzij omgekeerd, dat is een belediging voor de ganse Nederlandse natie inklusief mezelf als Volksnederlander....
Onbegrijpelijk dat Willem I destijds die kollaboratievlag overnam !
Een dikke flater van Willem om niet komaf te maken met die Franse tijd. Iets wat Nederland zo vlug mogelijk moeten herstellen.
Dat klopt helemaal niet, hoor. De Statenvlag is veel ouder dan de Franse bezetting.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2015, 15:18   #53
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Ik dacht dat een dergelijke draad reeds bestond. Maar volgens de zoekfunktie dacht ik blijkbaar verkeerd.
Het onderwerp kwam echter wel als subdraad in andere draden aan bod.
Ik geef hierbij daarvan een bloemlezing.








Citaat uit het stuk met die bovenstaande link:

Dat Koninklijk Besluit is inmiddels echter 76 jaar oud....!
Het lijkt mij dus tijd om dat eventjes te wijzigen in overeenstemming met de inmiddels gewijzigde kontekst ten opzichte van die waarin destijds dat KB tot stand kwam.

Persoonlijk vind ik namelijk niet dat men moet toegeven aan klischedenken vh. klootjesvolk. Het is nu net blauw/wit/rood dat verwerpelijk is omdat het werd opgelegd door de Franse bezetter, d�*t is nu net de kollaborateursvlag.
De Duitsers hebben de prinsenvlag niet opgelegd maar de Franse bezetter wel rood/blauw/wit.

Trouwens de Franse kleuren, hetzij omgekeerd, dat is een belediging voor de ganse Nederlandse natie inklusief mezelf als Volksnederlander....
Onbegrijpelijk dat Willem I destijds die kollaboratievlag overnam !
Een dikke flater van Willem om niet komaf te maken met die Franse tijd. Iets wat Nederland zo vlug mogelijk moeten herstellen.
Dat klopt helemaal niet, hoor. De Statenvlag is veel ouder dan de Franse bezetting.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2015, 16:25   #54
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tóra�* Bekijk bericht
Schrik voor rood?
Neen, al ben ik stier van horoskoop.
Maar waarom ? Het kadert niet in een traditie, ik zie het noch in de prinsenvlag, noch in de Vlaamse leeuw.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2015, 18:32   #55
Ernst Niessen
Europees Commissaris
 
Ernst Niessen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Locatie: APELDOORN (Apeldoorn)-NL-GE
Berichten: 7.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
De dictatoriale regimes, die ooit gepoogd hebben de Prinsenvlag te misbruiken, hebben nooit die vlag zelf uitgevonden. Het is de vlag die in de 16e eeuw ontstaan is tijdens de strijd van DE Nederlanden tegen de verenigde oppressie vanwege het Spaans Habsburgse regime en de Roomse Kerk. Dat was een strijd die zich zowel het hedendaagse Vlaanderen als in het huidige Nederland heeft afgespeeld. De Prinsenvlag is voor mij in de eerste plaats een vlag die symbool staat voor het streven naar vrijheid en zelfbeschikking. Ik weiger dan ook pertinent om mijn voorkeur voor deze vlag los te laten omdat toevallig een of ander ondemocratisch regime uit de 20e eeuw zich dat symbool onterecht toeëigende.

Geweldig!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is dat toch voor onzin ... Veel Nederlanders, niet allemaal, hebben de eigenschap zich met alles en iedereen te moeien en de vinger te wijzen. Daarmee is alles toch gezegd?
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2015, 18:35   #56
Ernst Niessen
Europees Commissaris
 
Ernst Niessen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Locatie: APELDOORN (Apeldoorn)-NL-GE
Berichten: 7.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
De prinsenvlag wordt soms als symbool gebruikt door Groot-Nederlands- en Heel-Nederlandsgezinden.
Hitler verbood persoonlijk alle propaganda die neigde naar eenheidsidealen in de Nederlanden.

In Vlaanderen ging de beweging Nederland-Eén zelfs in het verzet.

Kortom, de prinsenvlag kan dus eerder beschouwd worden een symbool van anti-nazisme.
Na tachtig jaar is het tijd om de prinsenvlag terug te kapen door haar complexloos te gebruiken.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is dat toch voor onzin ... Veel Nederlanders, niet allemaal, hebben de eigenschap zich met alles en iedereen te moeien en de vinger te wijzen. Daarmee is alles toch gezegd?
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2015, 18:41   #57
Ernst Niessen
Europees Commissaris
 
Ernst Niessen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Locatie: APELDOORN (Apeldoorn)-NL-GE
Berichten: 7.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Maar zwart op oranje,... vindt gij nu zelf dat dat werkt. Zwart op een gele achtergrond is toch veel krachtiger. En zodoende kom ik dan op een Grootnederlandse variatie van de Vlaamse Leeuw.
Volgens de regels van de heraldiek mag een kleur (zwart) niet op kleur (oranje). De metalen zilver (wit) en goud (geel) mogen gecombineerd worden met kleuren, zoals zwart op goud (wapen van Vlaanderen) of goud op zwart (wapen van Brabant).
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is dat toch voor onzin ... Veel Nederlanders, niet allemaal, hebben de eigenschap zich met alles en iedereen te moeien en de vinger te wijzen. Daarmee is alles toch gezegd?

Laatst gewijzigd door Ernst Niessen : 24 februari 2015 om 18:41.
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2015, 18:43   #58
Ernst Niessen
Europees Commissaris
 
Ernst Niessen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Locatie: APELDOORN (Apeldoorn)-NL-GE
Berichten: 7.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht

Het ontwerp komt niet van mij maar het is momenteel de avatar van Ernst Niessen en ik ben er wel aangenaam door verrast.
Bij de Prinsenvlag mis ik immers de heraldiek, maw de leeuw, die toch in de vlag van bijna alle vorstendommen der Nederlanden voorkwam. Bovendien zijn drie horizontale banden een beetje fantasieloos. Maar dit ontwerp getuigt van een fris, hedendaags, flashi design.

Het getuigt ook van een geslaagd kompromis: Noordnederlanders vinden er de kleuren van de Prinsenvlag in terug en de Vlamingen hun zwarte leeuw.

In de handen van de leeuw zou ik 17 pijlen plaatsen
zoals bij de generaliteitsleeuw, daarbij de eenheid der Nederlanden benadrukkend waarbij men lekker irredentistisch teruggrijpt naar een verleden met mooie grenzen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Generaliteitsleeuw

De grote witte vlakken onder- en bovenaan zouden eventueel geel kunnen worden en ter kompensatie daarvan kunnen de witte vlakken links en rechts wat groter worden. (Want het geel gaat spijtig genoeg een beetje verloren en daarmee ook de kleuren van de glorie en de tragiek van het heroïsche graafschap Vlaanderen dat de bakermat van de Nederlanden vormde en steeds de eerste stoten opving in de eeuwenlange strijd tegen de aarts- en erfvijand.)
Ofwel verdwijnt het wit volledig maar de zwarte leeuw krijgt een witte schaduw, een witte aura, wat een mooi kontrast vormt.
Vind ik ook!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is dat toch voor onzin ... Veel Nederlanders, niet allemaal, hebben de eigenschap zich met alles en iedereen te moeien en de vinger te wijzen. Daarmee is alles toch gezegd?
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2015, 21:24   #59
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Als ik bericht 58 onderaan mijn scherm plaats zodanig dat ik nog net de twee avatarvlaggen van Ernst horizontaal naast mekaar kan zien onderaan, dan staat de avatarvlag van Ernst zijn bericht 57 in het midden van het scherm en net bovenaan staat er dan nog een avatarvlag van bericht 56.

De plaats van die drie avatars op mijn plasmascherm geeft een totaal andere kleurenwerking ! (Mijn ogen zijn daarbij wel op het midden van het scherm gericht.)
Bovenaan zeer donkerblauw en het oranje begint te neigen naar rood. Dit werkt het minst goed van de drie. Het donkerblauw neigt te zeer naar het zwart van de leeuw ook het zeer diepe oranje past niet in de kombinatie.
In het midden van het scherm is zijn het oranje en blauw reeds veel lichter en onderaan zien we de overgang naar lichtblauw en donkergeel. Ik vind dat dat laatste het beste werkt maar, tja, verkoop dat maar eens en een Noordnederlander die zo verknocht is aan oranje......

Vanwaar komt die vlag eigenlijk, Ernst...?
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 24 februari 2015 om 21:36.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2015, 23:43   #60
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard


Volgens Wikpedia was deze vlag die van de Habsburgse Nederlanden. Voor het noorden van 1482–1585, en voor het zuiden van 1482 -1795. Een vlag die toch eigenlijk kan bogen op enige traditie en geschiedenis. Ik denk echter niet dat hier ook maar één Grootnederlander voor warm loopt. En ikzelf ook niet.
Door Degrelle werd ze wel vanonder het stof gehaald.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 24 februari 2015 om 23:53.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be