Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 april 2005, 20:57   #21
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
Ik zou denken dat van een armenvereniging alleen "armen" mogen deel uitmaken of in het bestuur zitten. Armen zijn zij die van OCMW steun /"leefloon" moeten leven
of die er om reden van dakloosheid geen krijgen. Maatschapelijk assisten, psychologen , iaters en andere paters moeten buiten zulke vereniging blijven wegens belangenvermenging..
Uw redenering is in se correct. Het definieren van de armen is echter het exclusieve voorrecht van de armen. En het is dus dringend tijd dat we van dat voorrecht gebruik gaan maken en dit via de reeds bestaande overleginfrastructuur van het netwerk. Iemand die bvb alleenstaande is met een werkloosheidsvergoeding kan feitelijk armer zijn dan samenwonende leefloners. Iemand die van het leefloon leeft maar een eigen huis heeft en dus geen huur betaald kan zelfs helemaal niet arm zijn. Ik ken iemand die een loon heeft van 2500 euro maar door allimentatie en schuldenlast waar hijzelf niet de oorzaak van is 200 euro overhoudt om van te leven. Een heel delicate kwestie dus dat van het definieren die men dus best aan de armen zelf overlaat - het is al moeilijk genoeg zo. Toch oprecht bedankt voor uw in se positieve reactie.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 17 april 2005 om 21:01.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2005, 22:54   #22
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Voila, cijfertjes zijn wispelturig meestal. Wat is het nu weer, als je stempelt en je partner verdiend 14724€ (moet het eens opzoeken terug) ben je rijk en verlies je de stempel. Heeft je partner 14723€ ben je arm en behoud je de stempel.

Die gedachtengang is de armoede van de administratie, daarom dat alles zo sukkelt.

Dus zoals de king zegt, de definitie ligt wel iets meer gecompliceerd dan dat.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2005, 07:43   #23
debbie
Minister
 
debbie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2005
Berichten: 3.178
Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Het eerste "zinnige" zal er wel komen, als men zoals de tekst aangeeft de betaalde krachten een wipje op de stoel durft te geven.
Wat doen ze nu? Dossierke maken, bespreken, nog een dossierke maken, nog eens bespreken en dan opzij leggen want geen mens leest het of doet er iets mee.
Maatschappelijk ass. my ass! 20 j en een boterspek oud die daar een beetje geparkeerd worden net zoals de maatschappelijke ass. in de gevangenis. Niks doen ze, geen luizige klop! Beetje zitten pennen in een dossierke ja, en dan hup in de hoek bij de rest!
Ze weten zelfs niet hoeveel miljoenen ze kwijt zijn in hun rusthuizen. Zo aandachtig lezen ze die dossierkes, zoveel kennis hebben ze daar allen samen.
De nagel op de kop. Als maar dossierkes maken, dat is bijna het enige waar die gasten zich mee bezig houden. Als de dossierkes goed zijn, halen ze opgelucht adem. Hun jobke is weer veilig voor een poos. De dossierkes worden opgeborgen en klaar is kees.

Veel deskundigen kijken neer op de armen, zien ze ook niet als volwaardige gesprekspartner. Dat is ook de reden dat ze in al die verengingen deskundigen willen hebben. Zij zullen die domme arme mensen wel helpen om een zinnig zinnetje te formuleren.

Voor hen is het trouwens ook niet van belang wat een vereniging precies doet. Om erkend te worden als vereniging staat of valt alles met het dossiertje dat de vereniging opmaakt. Ze interpreteren dat zoals het hen uitkomt.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2005, 08:17   #24
an1959
Burgemeester
 
Geregistreerd: 24 maart 2005
Berichten: 514
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Voila, cijfertjes zijn wispelturig meestal. Wat is het nu weer, als je stempelt en je partner verdiend 14724€ (moet het eens opzoeken terug) ben je rijk en verlies je de stempel. Heeft je partner 14723€ ben je arm en behoud je de stempel.

Die gedachtengang is de armoede van de administratie, daarom dat alles zo sukkelt.

Dus zoals de king zegt, de definitie ligt wel iets meer gecompliceerd dan dat.
Je hebt inderdaad PECH,als je juist aan de limiet zit.Volgen de letter van de wet,kan je er geen speld tussenkrijgen,maar de GEEST van de wet,schijnt voor weinigen te bestaan.Ja,4Ofr maakt hier het verschil,maar is in feite méér.
Hetzelfdegebeurt voor een sociaal abonnement.Als je vijftig frank opslag krijgt,verlies je het sociaal abonnement wat in die tijd 13OOfr was.
Begrijpe,wie begrijpe kan.
En dan te weten,dat we politiekers hebben die we verdienen,omdat we ze zelf hebben verkozen..
an1959 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2005, 08:20   #25
an1959
Burgemeester
 
Geregistreerd: 24 maart 2005
Berichten: 514
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie
De nagel op de kop. Als maar dossierkes maken, dat is bijna het enige waar die gasten zich mee bezig houden. Als de dossierkes goed zijn, halen ze opgelucht adem. Hun jobke is weer veilig voor een poos. De dossierkes worden opgeborgen en klaar is kees.

Veel deskundigen kijken neer op de armen, zien ze ook niet als volwaardige gesprekspartner. Dat is ook de reden dat ze in al die verengingen deskundigen willen hebben. Zij zullen die domme arme mensen wel helpen om een zinnig zinnetje te formuleren.

Voor hen is het trouwens ook niet van belang wat een vereniging precies doet. Om erkend te worden als vereniging staat of valt alles met het dossiertje dat de vereniging opmaakt. Ze interpreteren dat zoals het hen uitkomt.
Ben je nu niet een beetje stren,en scheer je nu niet met dezelfde kam,voor alle mensen die met dossiers bezig zijn.Er zijn gelukkig uitzonderingen,die de regel bevestigen.
an1959 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2005, 09:04   #26
debbie
Minister
 
debbie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2005
Berichten: 3.178
Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door an1959
Ben je nu niet een beetje stren,en scheer je nu niet met dezelfde kam,voor alle mensen die met dossiers bezig zijn.Er zijn gelukkig uitzonderingen,die de regel bevestigen.
Inderdaad, er zijn wel uitzonderingen.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2005, 10:37   #27
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

maar niet al te veel - ttz wat hebben we er al van gemerkt.
De armoede wordt alleen maar erger.
En elk jaar dan komt dat stelletje kwezels tesamen op 17 oct. op het plein in gent
voor hun fameuze wereldverzetdag tegen extreme armoede - En verzet dat er daar gepleegd wordt - een grote comedie is het met als enige doel het geweten van het legertje hulpverleners te sussen. Geeft ze het idee dat ze weer voor een jaartje goede mensen zijn die zich tegen armoede hebben verzet !
Een goede raad van het vierde wereld syndicaat - ga er volgend jaar niet heen - u zou weleens met een hoop vuiligheid door vierde wereld militanten kunnen worden besmeurd.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 18 april 2005 om 10:38.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2005, 18:26   #28
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door an1959
Ben je nu niet een beetje stren,en scheer je nu niet met dezelfde kam,voor alle mensen die met dossiers bezig zijn.Er zijn gelukkig uitzonderingen,die de regel bevestigen.
Als het is om geld te ontvangen zeker?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2005, 20:21   #29
an1959
Burgemeester
 
Geregistreerd: 24 maart 2005
Berichten: 514
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Als het is om geld te ontvangen zeker?
Neen,absoluut niet,gewoon omdat ze het uit Idealisme doen;Idealisten brstaan er ook nog,ik ontmoet er alle dagen.
an1959 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2005, 13:36   #30
debbie
Minister
 
debbie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2005
Berichten: 3.178
Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door an1959
Neen,absoluut niet,gewoon omdat ze het uit Idealisme doen;Idealisten brstaan er ook nog,ik ontmoet er alle dagen.
Waarschijnlijk alle dagen dezelfde dan.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2005, 14:50   #31
an1959
Burgemeester
 
Geregistreerd: 24 maart 2005
Berichten: 514
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie
Waarschijnlijk alle dagen dezelfde dan.
Neen,absoluut niet.Maar ik blijf dan ook niet veel op mijn stoel zitten.
Als ge in verschillende middens gaat,kom je steeds weer tot de ontdekking,dat er méér zijn dan we denken.En dit in alle milieus en in alle delen van de wereld.Dat geeft ook moed,om niet aan doemdenken te doen.

Een denken,dat men kunstmatig wil scheppen,om een angstpsychse te veroorzaken.Maar daar doen deze mensen juist NIET aan mee.???
U toch ook niet???
an1959 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2005, 15:04   #32
debbie
Minister
 
debbie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2005
Berichten: 3.178
Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door an1959
Neen,absoluut niet.Maar ik blijf dan ook niet veel op mijn stoel zitten.
Als ge in verschillende middens gaat,kom je steeds weer tot de ontdekking,dat er méér zijn dan we denken.En dit in alle milieus en in alle delen van de wereld.Dat geeft ook moed,om niet aan doemdenken te doen.

Een denken,dat men kunstmatig wil scheppen,om een angstpsychse te veroorzaken.Maar daar doen deze mensen juist NIET aan mee.???
U toch ook niet???
Nee, heeft niets met angst of doemdenken te maken maar alles met ervaringen. Vooral in de sociale sector dan, ik zou er al een boek over kunnen schrijven. Maar ja, het is horen, zien en zwijgen hé, vooral in die sector.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2005, 15:23   #33
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

@ an1959

ik wil toch een beetje begrip vragen voor de standpunten van de armen zelf hier.
men moet zich vooral bedenken dat het vlaams netwerk voor verenigingen waarin de armen het woord in de mond wordt gelegd als inspraakorgaan is bedoeld in het door de overheid gevoerde armeodebeleid. Je kan het in die zin bvb vergelijken met de moslimexecutieve.

Gisteren kregen we van de algemeen coordinator een mail (toeval of niet vlak nadat we hier het onslag hebben geeeist van de huidige voorzitter; ludo horemans.) met de mededeling dat er in juni een nieuw bestuur zal verkozen worden voor het netwerk.

Bij het nalezen van de voorwaarden om als kandidaat in aanmerking te kunnen komen of om te kunnen meestemmen bleek dat alleen de erkende locale armengroepen daarvoor in aanmerking komen. Een heel groot gedeelte van de armen mag dus zonder meer niet mee degene kiezen die hen moeten gaan vertegenwoordigen de volgende drie jaar. Dit is wraakroepend en het vierde wereld syndicaat zal indien de voorwaarden (om stemgerechtigd te zijn en in aanmerking te komen voor de raad van bestuur )niet worden veranderd exact zoals wij het in de eerste post hier aangeven alles doen om te verhinderen dat het netwerk ons woorden in de mond blijft leggen.
de verkiezing van de moslimexecutiev is een zaak van moslims en de verkiezing van de armenvertegenwoordiging is een zaak van de armen. Niet meer of niet minder dan dat.

MVg
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2005, 15:29   #34
debbie
Minister
 
debbie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2005
Berichten: 3.178
Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Inderdaad, ze mogen wel eens leren rekening houden met de mening van de mensen die de jobs creëren voor hen.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2005, 15:37   #35
an1959
Burgemeester
 
Geregistreerd: 24 maart 2005
Berichten: 514
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie
Nee, heeft niets met angst of doemdenken te maken maar alles met ervaringen. Vooral in de sociale sector dan, ik zou er al een boek over kunnen schrijven. Maar ja, het is horen, zien en zwijgen hé, vooral in die sector.
Ik vind juist van niet.Door te zwijgen,zal er nooit iets veranderen,en heb je de sociale dienst die je zelf geschapen hebt,doordat je geen feed-back,of gewoon je opmerkingen,geeft.
Dit houdt wel in,dat je tegenwind kunt verwachten in het begin...maar dat moet je er bij nemen.
Maar in feite hebben we de sociale werkers die we verdienen.Ik weet het,het engagement is er soms niet,akkoord,maar door niets te zeggen,ga je ook niets veranderen.Waarschijnlijk ben jij juist op die personen gevallen.
En we moeten ook op lange termijn proberen er iets aan te doen.
En als ik(maar wie ben ik,om dat te zeggen)op al die negatieve ervaringen in het begin terug kijk,en zie wat er nu is,moet ik zeggen,dat ik er goede Hoop in heb,dat er iets verandert,als je doorgaat...
an1959 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2005, 15:58   #36
an1959
Burgemeester
 
Geregistreerd: 24 maart 2005
Berichten: 514
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
@ an1959

ik wil toch een beetje begrip vragen voor de standpunten van de armen zelf hier.
men moet zich vooral bedenken dat het vlaams netwerk voor verenigingen waarin de armen het woord in de mond wordt gelegd als inspraakorgaan is bedoeld in het door de overheid gevoerde armeodebeleid. Je kan het in die zin bvb vergelijken met de moslimexecutieve.

Gisteren kregen we van de algemeen coordinator een mail (toeval of niet vlak nadat we hier het onslag hebben geeeist van de huidige voorzitter; ludo horemans.) met de mededeling dat er in juni een nieuw bestuur zal verkozen worden voor het netwerk.

Bij het nalezen van de voorwaarden om als kandidaat in aanmerking te kunnen komen of om te kunnen meestemmen bleek dat alleen de erkende locale armengroepen daarvoor in aanmerking komen. Een heel groot gedeelte van de armen mag dus zonder meer niet mee degene kiezen die hen moeten gaan vertegenwoordigen de volgende drie jaar. Dit is wraakroepend en het vierde wereld syndicaat zal indien de voorwaarden (om stemgerechtigd te zijn en in aanmerking te komen voor de raad van bestuur )niet worden veranderd exact zoals wij het in de eerste post hier aangeven alles doen om te verhinderen dat het netwerk ons woorden in de mond blijft leggen.
de verkiezing van de moslimexecutiev is een zaak van moslims en de verkiezing van de armenvertegenwoordiging is een zaak van de armen. Niet meer of niet minder dan dat.

MVg
Dan zit er maar één oplossing op:"Ga naar de pers,neem hen mee naar die
vergadering,en klaag dit onrecht aan.Daar kan men toch niet langs kijken.
Maar ga in groep,en niet als enkeling.JE KRIJG MAAR ALLEEN DE VRIJHEID DIE JE ZELF NEEMT.
Ik zeg dit niet om revolutie te maken,maar het zou wel goed zijn dit te doen,al was het maar om je frustraties een uitlaatklep te bezorgen.
WHE WILL OVERCOME SOME DAY zouden ze in Zuid-Afrika zeggen.
Zei Cardijn,de stichter van de K.A.J niet in zijn tijd:"We maken geen revolutie,we ZIJN de revolutie." ???en dit is,alhoewel 5Ojaar geleden,nog steeds actueel.
Weezs Jezelf,en doe wat je gezond verstand je ingeeft.dit is mijn bescheiden mening.GEEN WOORDEN...MAAR DADEN
an1959 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2005, 16:02   #37
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door an1959
Dan zit er maar één oplossing op:"Ga naar de pers,neem hen mee naar die
vergadering,en klaag dit onrecht aan.Daar kan men toch niet langs kijken.
Maar ga in groep,en niet als enkeling.JE KRIJG MAAR ALLEEN DE VRIJHEID DIE JE ZELF NEEMT.
Ik zeg dit niet om revolutie te maken,maar het zou wel goed zijn dit te doen,al was het maar om je frustraties een uitlaatklep te bezorgen.
WHE WILL OVERCOME SOME DAY zouden ze in Zuid-Afrika zeggen.
Zei Cardijn,de stichter van de K.A.J niet in zijn tijd:"We maken geen revolutie,we ZIJN de revolutie." ???en dit is,alhoewel 5Ojaar geleden,nog steeds actueel.
Weezs Jezelf,en doe wat je gezond verstand je ingeeft.dit is mijn bescheiden mening.GEEN WOORDEN...MAAR DADEN
We zijn daar dus volop mee bezig. Op dit moment zitten we in de fase van de mobilisatie. We zullen op tijd klaar zijn ! Alles begint met woorden maar het moet idd resulteren in daden.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2005, 10:25   #38
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

lutifer:
[font=Arial]het zoveelste misbruik van armen [/font]
[font=Arial][/font]
[font=Arial]_________[/font]
[font=Arial][/font]
[font=Arial][/font]
[font=Arial]Armen moeten maar eens op straat komen- zelfgeorganiseerd.[/font]
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2005, 10:29   #39
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
Ik zou denken dat van een armenvereniging alleen "armen" mogen deel uitmaken of in het bestuur zitten. Armen zijn zij die van OCMW steun /"leefloon" moeten leven
of die er om reden van dakloosheid geen krijgen. Maatschapelijk assisten, psychologen , iaters en andere paters moeten buiten zulke vereniging blijven wegens belangenvermenging..
___________

Iedereen kan en mag arm zijn (onder de 50% van het mediane inkomen), tijdelijk of blijvend, gedwongen of vrijwillig.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2005, 11:18   #40
Jezus Christus
Burger
 
Jezus Christus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2005
Berichten: 122
Stuur een bericht via MSN naar Jezus Christus
Standaard

De Oorlog Aan Het Vlaams Netwerk Waarin De Armen het Woord In De Mond Wordt Gelegd !!!!
__________________
[SIZE=4]Koninkrijk zal komen en koninkrijk zal gaan maar mijn woorden zullen in een eeuwigheid niet vergaan. [/SIZE][SIZE=2]VWS[/SIZE]

Laatst gewijzigd door Jezus Christus : 22 april 2005 om 11:24.
Jezus Christus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be