Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Geschiedenis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Geschiedenis Van de Romeinen tot 9/11...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 augustus 2014, 22:02   #21
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
We moeten wel trachten ons te verplaatsen in de toenmalige ideologie van de nazi's. Zij wilden per se daadwerkelijk de fysieke uitroeiing der joden. Ze maakten daar een erezaak van. En zij hadden daar veel voor over. Zo weten we dat ze er niet voor terugdeinsden treinen en locomotieven op te eisen voor jodentransporten in plaats van voor troepentransport naar het front. En dat wil al wat zeggen.
Ja, in dat geval kan je ze ook neersteken he. Met 100 SS'ers per kamp met bajonet krijg je heel wat ongewapend en uitgehongerd volk omgelegd, zou ik denken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Wat de kosten betreft. Ook dat moet men wat relativeren. Vele kampen brachten ook behoorlijk wat geld op. Het waren ook slavenkampen.
Kosten zijn minder een probleem, omwille van wat je zegt, dan oorlogslogistiek.
__________________
Wortelloze bomen vallen

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 18 augustus 2014 om 22:03.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2014, 22:03   #22
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herakles Bekijk bericht
Het is een interessante discussie. Ik vind het bijzonder jammer, dat inclusief mezelf, slechts vier personen in deze discussie betrokken zijn.
Dat is soms maar beter zo. Maar er zullen er nog wel enkele bijkomen.

Let wel, deze discussie is al ettelijke keren gevoerd. Maar mondde vaak uit in standpunten die flirtten met een zeker negationisme of antisemitisme. Maar ook andersom: mensen die posters verdachten van antisemitisme terwijl posters gewoon het aantal slachtoffers in vraag stelden of het gebruik van gaskamers.

Men moet een serene discussie hierover kunnen én durven voeren. Dat is wat ik beoog en ik vermoed de topicstarter ook. Deze discussie rustig en grondig voeren. Er mag geen taboe zijn hierover. Proberen te weten te komen hoe de dingen echt zijn gegaan. Want een genocide van Joden is er wel degelijk geweest. De Joden kunnen toch niet 'zomaar' massaal verdwenen zijn tijdens de oorlog.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 18 augustus 2014 om 22:06.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2014, 22:14   #23
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herakles Bekijk bericht
Bronnen genoeg zou ik zeggen; maar neutrale bronnen?
Ja, dat is zeer zeker een probleem. Maar toch, er zijn dingen die verifieerbaar zijn. Dank zij de 'gründlichkeit' der Duitsers.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2014, 07:22   #24
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Ja, in dat geval kan je ze ook neersteken he. Met 100 SS'ers per kamp met bajonet krijg je heel wat ongewapend en uitgehongerd volk omgelegd, zou ik denken.

Kosten zijn minder een probleem, omwille van wat je zegt, dan oorlogslogistiek.

Men kon toch niet zo maar in (bijvoorbeeld) Sobibor vele tienduizenden mensen neersteken. Theoretisch zou dat misschien kunnen, maar praktisch is dat onuitvoerbaar om dagdagelijks een hoeveelheid mensen neer te steken. Ook psychisch zijn de gevolgen niet te overzien. Zoals geweten kampten heel wat SS-kampbewakers met geestelijke problemen. En elke dag eigenhandig een paar honderd mensen fysiek liquideren eist zijn tol op vrij korte termijn voor de daders. In de praktijk is dit dus onuitvoerbaar.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 augustus 2014 om 07:26.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2014, 10:04   #25
nr7
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 14 mei 2014
Berichten: 51
Standaard

Fijn om te zien dat er toch enige reactie is. Ik heb in feite te beperkte kennis om een actieve bijdrage te leveren aan de discussie, t.t.z. ik heb alle relevante documentatie niet gelezen. Maar wat ik stuitend vindt ik het dogma dat inderdaad heerst over het onderwerp. Negationisme en anti-semitisme zijn inderdaad strafbaar, en die context moet je geweldig opletten met wat je neerpent...

Ik merk wel dat er bij dit thema vooral veel mogelijke verklaringen worden geopperd, en dat de industriele vernietiging d.m.v. gaskamers dan maar als meest plausibel wordt aangenomen.

'Er bestaat zogezegd inderdaad geen enkel document die het bestaan van gaskamers hard kan maken.'

Dit is de stelling waarnaar ik ben geinteresseerd, en ik vindt de ad hoc methode waarbij men op cijfermatige basis beslist dat er wel sprake moet geweest zijn van het gebruik van gasmakers een beetje zwak. In eender welke andere wetenschappelijke discipline veegt men toch de vloer met een zulke ad hoc methode ?

Hebben julie bepaalde boeken in gedachten waarin objectief onderzoek is gedaan naar het bestaan van de holocaust ?

dank
nr7 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2014, 10:29   #26
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nr7 Bekijk bericht
Fijn om te zien dat er toch enige reactie is. Ik heb in feite te beperkte kennis om een actieve bijdrage te leveren aan de discussie, t.t.z. ik heb alle relevante documentatie niet gelezen. Maar wat ik stuitend vindt ik het dogma dat inderdaad heerst over het onderwerp. Negationisme en anti-semitisme zijn inderdaad strafbaar, en die context moet je geweldig opletten met wat je neerpent...

Ik merk wel dat er bij dit thema vooral veel mogelijke verklaringen worden geopperd, en dat de industriele vernietiging d.m.v. gaskamers dan maar als meest plausibel wordt aangenomen.

'Er bestaat zogezegd inderdaad geen enkel document die het bestaan van gaskamers hard kan maken.'

Dit is de stelling waarnaar ik ben geinteresseerd, en ik vindt de ad hoc methode waarbij men op cijfermatige basis beslist dat er wel sprake moet geweest zijn van het gebruik van gasmakers een beetje zwak. In eender welke andere wetenschappelijke discipline veegt men toch de vloer met een zulke ad hoc methode ?

Hebben julie bepaalde boeken in gedachten waarin objectief onderzoek is gedaan naar het bestaan van de holocaust ?

dank
Er zijn nochtans verschillende argumenten die pleiten voor het effectieve bestaan van een methode om massaal mensen om te brengen in de kampen Zoveel is duidelijk.

Om maar nu een eenvoudige vraag te stellen: wij weten dat bij de jodenrazzia's iedereen die jood was werd opgepakt. Kinderen en grijsaards inbegrepen. Waar zijn die allemaal gebleven? Allemaal omgekomen door ontbering? Is weinig waarschijnlijk, zeker voor kinderen vanaf 11 jaar die zeer taai kunnen zijn en instinctief alles doen om te overleven. Er zijn kinderen die het overleefd hebben, maar al bij al toch weinig.

Met filmpjes moet men oppassen, maar zijn alle filmpjes die gemaakt werden bij de bevrijding der kampen dan fake?

http://m.youtube.com/watch?v=GRUkiPIpxec

http://m.youtube.com/watch?v=gfNvVSQXtDw

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 augustus 2014 om 10:56.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2014, 11:04   #27
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Fake?

https://www.youtube.com/watch?v=KIaZYr4pc7Q

Ik stel de vraag maar.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 augustus 2014 om 11:30.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2014, 13:25   #28
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peleus Bekijk bericht
Ik had begrepen, dat aanvankelijk de gekozen sonderkommando's (op basis van leeftijd/fysiek/etc) hetzelfde lot ondergingen, meteen nadat ze hun medegevangenen in opdracht van de nazis hebben moeten liquideren. (Anderzijds, heb ik ook gelezen, dat sonderkommando's enkel verantwoordelijk waren voor het bergen van de lijken).

Pas later (maar wanneer precies weet ik niet; en net dat lijkt me een interessant gegeven) werd gekozen om de sonderkommando's te houden tot ze niet langer in staat waren om medegevangen te liquideren (of aldus, de lijken te bergen).

De frequentie om een lichting sonderkommando's te vervangen, was over het algemeen vier maand. De eerste taak die een nieuwe lichting sonderkommando's kreeg, was (inderdaad) het bergen van de lijken van de vorige lichting sonderkommando's. Dat is eveneens interessant natuurlijk.

Wisten zij dat zij lijken van sonderkommando's aan het bergen waren?
Zo heb ik het ook gelezen. De reden van het liquideren van de joodse sondercommando's zou dan voor de hand liggen: doden zwijgen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 augustus 2014 om 13:28.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2014, 13:52   #29
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peleus Bekijk bericht
Los van de effectieve insteek van deze discussie, stel ik mij hier toch enkele vragen bij.
Stel nu, dat die nieuwe lichting sonderkommando's daadwerkelijk wisten/beseften, dat zij de lijken borgen van mannen, die vóór hun de lijken borgen van medegevangenen. Dat zij m.a.w. beseften, dat of zij nu hielpen of niet, zij uiteindelijk hetzelfde lot zouden ondergaan. Wel nu, hoe is het dan mogelijk geweest om die mannen zover te krijgen dat zij sonderkommando werden?

Misschien een beetje een vreemde vergelijking, maar het is zoals in de doorsnee gansterfilm, waar iemand op de top van een berg staat, net naast een afgrond en wordt gedwongen om te springen. Indien hij niet springt, wordt hij neergeschoten. Waarom dan springen? Sterven doet hij toch.
Er zijn verschillende mogelijke redenen:
1)Ze wisten niet wat hun te wachten stond. Tenminste toch niet in het begin.
2)De 'job' van sondercommando's was 'aantrekkelijk' in de zin dat waarschijnlijk iets beter behandeld werden wegens hun 'delicate' taak.
3)Joden hadden niet veel te 'willen' in die kampen.
4)Joodse sondercommando's liquideren werkte waarschijnlijk contraproductief in de zin dat de mare de vlug de ronde deed: 'men zegt dat wie daar gaat werken... na een tijdje verdwijnt' (of vul maar in). Er bleef niet veel geheim natuurlijk in zo'n kamp.

In ieder geval, de 'verversing' van de sondercommando's na een bepaalde periode werd dus niet volgehouden. Ook dit kan verschillende redenen hebben. Men zocht mensen die het konden volhouden (want het was niet niks) en zij hadden 'ervaring' terwijl men 'nieuwelingen' alles opnieuw moest 'aanleren' zonder dat men wist of ze het wel zouden volhouden.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 augustus 2014 om 14:11.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2014, 13:55   #30
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peleus Bekijk bericht
Een interessante link is deze.
Dit is in verband met Aktion-Reinhard.
Bedankt.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2014, 14:31   #31
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peleus Bekijk bericht
In bepaalde kampen, hadden sonderkommando's een eigen barak en genoten een min of meer beschermde status. Toch, los daarvan, werden ze door de nazis als even minderwaardig beschouw dan de rest van de gevangenen.
Zonder twijfel. Dat is een beetje te vergelijken met de 'kapo's'. Kapo's waren ook maar 'untermenschen' in de ogen van de SS. Maar een goede kapo (lees: een 'harde kapo') maakte wel dat alles vlot verliep in de barakken. Ofte :'Ordnung muss sein!'.

Meer dan eens waren kapo's dan ook vroegere misdadigers van gemeen recht en/of zware criminelen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 augustus 2014 om 14:46.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2014, 14:45   #32
Avsjo Roger
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 11 maart 2014
Berichten: 689
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Ik zou hier ook graag over discussiëren, maar 6 miljoen is blijkbaar een onaanraakbaar dogma en elke vorm van ketterij leidt tot verbanning van het forum onder het mom 'negationisme'.
Het gaat overigens niet exclusief over Joden : maar ook zigeuners, homosexuelen, autisten, krankzinnigen en.. Esperantisten werden systematisch op industriële schaal omebracht . De eerste experimenten op dit gebied met
uitlaatgassen van auto's zijn overigens degelijk gedocumenteerd, evenals de productie van het gas : Zyklon B.

Nog uit Wikipedia :
Argumenten tegen de claims van Holocaustontkenners[bewerken]
Vrijwel alle academici en geschiedkundigen verwerpen bovengenoemde uitspraken met onder meer de volgende argumenten:

Het bewijs aangaande de gebeurtenissen is te wijdverspreid en te goed gedocumenteerd om vervalst te zijn geweest, zie bijvoorbeeld de publicaties van Robert Jan van Pelt. Zo waren er duizenden overlevenden van de concentratiekampen die zeer duidelijke ooggetuigenverslagen hebben vastgelegd over de toestanden en de gang van zaken daar (zoals Rudolph Vrba en Jaap van Duijn). Bovendien zijn deze verklaringen eensluidend; ze verwijzen (weliswaar gekleurd door de persoonlijke perceptie van de desbetreffende getuige) zeer duidelijk naar overeenkomstige gebeurtenissen. Het is hoogst onwaarschijnlijk dat al deze getuigen in een complot zaten en daarom allemaal gelijkluidende verslagen gaven over hun belevenissen.
Er waren verschillende hoge nazi's zoals Rudolf Höß en bewakers van concentratie- en vernietigingskampen die de verslagen onafhankelijk hebben bevestigd.
Hoewel de nazi's aan het eind van de oorlog veel materiële bewijzen trachtten te vernietigen is er genoeg overgebleven, zoals persoonlijke spullen waaronder de honderdduizenden brillen, tassen en koffers, kledingstukken en schoenen die in opslagkamers bij de kampen werden aangetroffen. Zelfs grote balen mensenhaar werden aangetroffen die alleen van tienduizenden personen afkomstig konden zijn. Een belangrijke omstandigheid was ook dat de nazi's een nauwkeurige administratie bijhielden van de gevangenen in de kampen en de transporten die dagelijks aankwamen. Deze is bij sommige kampen redelijk intact in handen van de snel oprukkende geallieerden gevallen. Deze administraties spraken duidelijke taal over de gebeurtenissen waarvan zij verslag deden.
__________________
Il existe une chose plus puissante que toutes les armées du monde: c'est une idée dont l'heure est venue" 

(V. Hugo)
Avsjo Roger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2014, 14:47   #33
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Ik zou hier ook graag over discussiëren, maar 6 miljoen is blijkbaar een onaanraakbaar dogma en elke vorm van ketterij leidt tot verbanning van het forum onder het mom 'negationisme'.
Ja maar daar komen we ook toe. Alles op zijn tijd. Eerst eens uitvissen wat we weten over de kampen in het algemeen.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2014, 14:54   #34
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avsjo Roger Bekijk bericht
Het gaat overigens niet exclusief over Joden : maar ook zigeuners, homosexuelen, autisten, krankzinnigen en.. Esperantisten werden systematisch op industriële schaal omebracht . De eerste experimenten op dit gebied met
uitlaatgassen van auto's zijn overigens degelijk gedocumenteerd, evenals de productie van het gas : Zyklon B.

Nog uit Wikipedia :
Argumenten tegen de claims van Holocaustontkenners[bewerken]
Vrijwel alle academici en geschiedkundigen verwerpen bovengenoemde uitspraken met onder meer de volgende argumenten:

Het bewijs aangaande de gebeurtenissen is te wijdverspreid en te goed gedocumenteerd om vervalst te zijn geweest, zie bijvoorbeeld de publicaties van Robert Jan van Pelt. Zo waren er duizenden overlevenden van de concentratiekampen die zeer duidelijke ooggetuigenverslagen hebben vastgelegd over de toestanden en de gang van zaken daar (zoals Rudolph Vrba en Jaap van Duijn). Bovendien zijn deze verklaringen eensluidend; ze verwijzen (weliswaar gekleurd door de persoonlijke perceptie van de desbetreffende getuige) zeer duidelijk naar overeenkomstige gebeurtenissen. Het is hoogst onwaarschijnlijk dat al deze getuigen in een complot zaten en daarom allemaal gelijkluidende verslagen gaven over hun belevenissen.
Er waren verschillende hoge nazi's zoals Rudolf Höß en bewakers van concentratie- en vernietigingskampen die de verslagen onafhankelijk hebben bevestigd.
Hoewel de nazi's aan het eind van de oorlog veel materiële bewijzen trachtten te vernietigen is er genoeg overgebleven, zoals persoonlijke spullen waaronder de honderdduizenden brillen, tassen en koffers, kledingstukken en schoenen die in opslagkamers bij de kampen werden aangetroffen. Zelfs grote balen mensenhaar werden aangetroffen die alleen van tienduizenden personen afkomstig konden zijn. Een belangrijke omstandigheid was ook dat de nazi's een nauwkeurige administratie bijhielden van de gevangenen in de kampen en de transporten die dagelijks aankwamen. Deze is bij sommige kampen redelijk intact in handen van de snel oprukkende geallieerden gevallen. Deze administraties spraken duidelijke taal over de gebeurtenissen waarvan zij verslag deden.
Ja dat is ook zo. En zonder twijfel kwamen zeer vele mensen om in de Duitse kampen. Maar het getal van 6 miljoen slachtoffers is zo'n 'heilig' getal, waar niet mag aan worden getornd.

En dit getal vormt nu juist wel het voorwerp van een discussie. Waren het er wel 6 miljoen? Of misschien wat minder? En als het er minder waren, hoeveel minder dan? Of waren het er misschien meer?

Men mag dat getal zonder schroom in vraag stellen vind ik. Dat is wat men noemt: de werkelijke feiten proberen te achterhalen.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2014, 15:00   #35
Avsjo Roger
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 11 maart 2014
Berichten: 689
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ja dat is ook zo. En zonder twijfel kwamen zeer vele mensen om in de Duitse kampen. Maar het getal van 6 miljoen slachtoffers is zo'n 'heilig' getal, waar niet mag aan worden getornd.

En dit getal vormt nu juist wel het voorwerp van een discussie. Waren het er wel 6 miljoen? Of misschien wat minder? En als het er minder waren, hoeveel minder dan? Of waren het er misschien meer?

Men mag dat getal zonder schroom in vraag stellen vind ik. Dat is wat men noemt: de werkelijke feiten proberen te achterhalen.
Men spreekt over 30 miljoen doden in WO II en een 20 miljoen doden in WO I...
& dan zijn er nog de doden van de Bolsewistische terreur, de Mao- communistische terreur... om de talrijke doden van tereurbeweingen in West Eruropa, de Balkan, Indonesië, Pakistan/India conflicten enz... niet te vergeten...

Nationalisme en religieuze onverdragzaamheid bestrijden & afschaffen het zou een goede zaak zijn die het mensdom veel vermaak schenkt...

Laten we het erbij houden dat de vernietigingskampen in Duitsland & bezet Polen 6 miljoen slachtoffers kende, maar niet exclusief joodse....
of de verhouding tussen joden en niet-joden 80/20 of 99/1 was zal mij Wurst wezen....
__________________
Il existe une chose plus puissante que toutes les armées du monde: c'est une idée dont l'heure est venue" 

(V. Hugo)
Avsjo Roger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2014, 15:08   #36
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avsjo Roger Bekijk bericht
Men spreekt over 30 miljoen doden in WO II en een 20 miljoen doden in WO I...
& dan zijn er nog de doden van de Bolsewistische terreur, de Mao- communistische terreur... om de talrijke doden van tereurbeweingen in West Eruropa, de Balkan, Indonesië, Pakistan/India conflicten enz... niet te vergeten...

Nationalisme en religieuze onverdragzaamheid bestrijden & afschaffen het zou een goede zaak zijn die het mensdom veel vermaak schenkt...

Laten we het erbij houden dat de vernietigingskampen in Duitsland & bezet Polen 6 miljoen slachtoffers kende, maar niet exclusief joodse....
of de verhouding tussen joden en niet-
joden 80/20 of 99/1 was zal mij Wurst wezen....
We zouden misschien eerst eens moeten weten hoeveel mensen in het algemeen gedurende WOII in Duitse kampen zijn omgekomen. Dat zou al een eerste stap zijn en ons vooruit helpen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 augustus 2014 om 15:09.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2014, 15:33   #37
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elite Bekijk bericht
Israël.
Het zijn vaak de overlevenden van de kampen die na de oorlog Europa verlieten en naar Israël trokken. En dat waren er, in vergelijking met het aantal joden en Europa vóór WOII, niet zoveel. Enkelen emigreerden ook naar de VS. Waar zijn die anderen dan gebleven?

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 augustus 2014 om 15:46.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2014, 16:16   #38
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
We mogen -volgens mij- gerust uitsluiten dat ze niet omkwamen door executie met de kogel. Besmettelijke ziekten waren er echter regelmatig. Zijn die voldoende om zoveel mensen te doden in 4 jaar tijd? Zulke ziektes kunnen ravages aanrichten natuurlijk, zeker bij mensen die zeer zwak zijn. Het zou kunnen. Maar zovéél mensen? Ik heb er mijn twijfels over.
Als men in juni 1942 beslist tot de endlosung en de oorlog stopt in het voorjaar van 45, is het dan niet minder dan drie jaar?

Auschwitz is gesloten in 1944 als ik het me goed herinner.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2014, 16:49   #39
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Als men in juni 1942 beslist tot de endlosung en de oorlog stopt in het voorjaar van 45, is het dan niet minder dan drie jaar?

Auschwitz is gesloten in 1944 als ik het me goed herinner.
Een terechte opmerking. De Wannsee-Conferentie was pas in janurai 1942. Daar zou besloten zijn tot de definitieve fysieke uitroeiing der Joden in Europa (Endlösung der Judenfrage). Wat natuurlijk niet wil zeggen dat er eerder geen Joden werden vermoord. Zo weten we dat in Buchenwald reeds in 1940 Joden (en zigeuners) aangevoerd werden die vaak door ontbering vrij snel stierven.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2014, 16:52   #40
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Een terechte opmerking. De Wannsee-Conferentie was pas in janurai 1942. Daar zou besloten zijn tot de definitieve fysieke uitroeiing der Joden in Europa (Endlösung der Judenfrage). Wat natuurlijk niet wil zeggen dat er eerder geen Joden werden vermoord. Zo weten we dat in Buchenwald reeds in 1940 Joden (en zigeuners) aangevoerd werden die vaak door ontbering vrij snel stierven.
Oh, dan herinnerde ik het me verkeerd, ik dacht juni.
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 19 augustus 2014 om 16:52.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be