Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 april 2017, 10:32   #21
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
God heeft satan en de mens geschapen, met de unieke eigenschap: vrije wil, maar niet om Hem ongehoorzaam te zijn zonder daarvoor te worden gestraft.
De mens heeft God en de duivel geschapen.
Citaat:
Ik begrijp de vraag niet goed. God is God, satan is satan en de mens is de mens. Je doet alsof de mens inherent goed is of steeds naar het goede wil neigen (zoals de engelen) - waarom zijn wij geschapen zou je je zo ook kunnen afvragen - maar nee, de mens moet moeite doen om goed te zijn.
De mens is niet geschapen, maar is een product van de evolutie.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2017, 11:46   #22
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Jezus was een coole pee
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2017, 12:01   #23
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Volgens Islamitische bronnen zou Mohammed s.a.w.s. trouwens ook drie jaar gewacht hebben alvorens hij met zijn vrouw naar bed ging.

R.E.S.P.E.C.T.
dan heeft m dus wel gewacht tot ze 11 of 12 was. proficiat.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2017, 12:03   #24
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
arme schapen
ook die werden in Zijn onfeilbare voorzienigheid geschapen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2017, 15:34   #25
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dan heeft m dus wel gewacht tot ze 11 of 12 was. proficiat.
ik moet mezelf corrigeren :

Mohammed voltrok zijn huwelijk met Aisha fysiek toen ze negen jaar was (zie Bukhari, Muslim, Ibn Hisham, Al Tabari, Abu Dawud…) dixit E.Vermeersch (incl bronverwijzingen).
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2017, 18:07   #26
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik moet mezelf corrigeren :

Mohammed voltrok zijn huwelijk met Aisha fysiek toen ze negen jaar was (zie Bukhari, Muslim, Ibn Hisham, Al Tabari, Abu Dawud…) dixit E.Vermeersch (incl bronverwijzingen).
Zo gaat het verhaaltje, maar... Ibn Hisham ( Egyptenaar ) zou dit van Ibn Ishaak hebben overgeschreven, maar het origineel bestaat niet meer. Ibn Ishaak zou dit geschreven hebben zowat 100 jaar later. Baaidewee, dit zijn zowat de oudste bronnen voor wat ze waard zijn.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2017, 18:10   #27
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.682
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Zo gaat het verhaaltje, maar... Ibn Hisham ( Egyptenaar ) zou dit van Ibn Ishaak hebben overgeschreven, maar het origineel bestaat niet meer. Ibn Ishaak zou dit geschreven hebben zowat 100 jaar later. Baaidewee, dit zijn zowat de oudste bronnen voor wat ze waard zijn.
De Hadith. Verhaaltjes van Duizend en Een Nacht.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2017, 22:09   #28
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Satan is een afvallige engel (in de bijbel althans). Als god dan toch almachtig is, waarom laat hij deze dan bestaan? Leuke god; "Je moet mij gehoorzamen, maar ondertussen geef ik ook de vrijheid aan een door mij geschapen entiteit die leeft voor jullie te kwetsen."
Anderzijds, god is een onbegrensde entiteit. Alles wat we weten over fauna en flora, de fysica erachter zou zomaar door dit wezen zijn geschapen, en niet enkel hier maar overal in dit universum (en in andere?). Een entiteit zelf niet gebonden aan deze wetten (tijd, ruimte...). Dat wezen zou het dan wel wat kunnen schelen dat een man een andere man zou kussen (wat hij zelf heeft geschapen, cfr bepaalde diersoorten. Dat is niet gehoorzamen, maar grootheidswaanzin, alsof wij als nietige diersoort van enige tel zouden zijn. Gewoon omdat het in door de mens geschreven boeken staat. Dat gaat er bij mij niet in. En stel dat je het gelooft, hoe ben je ten volle zeker dat het om het woord van god gaat, en niet om dat van satan (als je de gevolgen van dat geloven bekijkt)? The biggest trick the devil pulled was not convincing the world he didn't exist, but the convince everyone he was god?
Nee, dan beschouw ik mezelf liever als agnost. Ik weet niet eens of er god is, en als die er is, kan ik die onmogelijk 'kennen'.
Hij was/is geen engel maar een jinn. Hij bestaat nog omdat hij een punt heeft gemaakt bij God... zo van 'al die jaren heb ik U trouwe dienst bewezen en dan heeft de mens mij van m'n positie gebracht.. geef mij de toestemming om zoveel mogelijk van hen mee naar de hel te krijgen en U zal zien dat velen ondankbaar zijn'. Jinn zijn een schepping op zich die niet moet verdwijnen omdat de mens er is. Die logica begrijp ik niet. Er zijn ook goede jinns blijkbaar maar over het algemeen is satan de openlijke vijand van de mens.

Maar we moeten niet al teveel discussiëren over satan of zelfs God (wat we niet eens helemaal kunnen bevatten) maar doen waarvoor we zijn geschapen, nl. God aanbidden met ons leven en hebben... of je word vervangen door ander en beter 'volk'. Stel u eens in de plaats van God als hij een staafmixer in elkaar steekt met handleiding erbij voor jou als slaaf (mens, ook geschapen) en je gebruikt dat ding om mee te verven. Dan bestaat de kans dat je word gestraft als dat in de handleiding stond en, in het ergste geval, word je compleet vervangen.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 25 april 2017 om 22:28.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2017, 22:35   #29
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Hij was/is geen engel maar een jinn. Hij bestaat nog omdat hij een punt heeft gemaakt bij God... zo van 'al die jaren heb ik U trouwe dienst bewezen en dan heeft de mens mij van m'n positie gebracht.. geef mij de toestemming om zoveel mogelijk van hen mee naar de hel te krijgen en U zal zien dat velen ondankbaar zijn'. Jinn zijn een schepping op zich die niet moet verdwijnen omdat de mens er is. Die logica begrijp ik niet. Er zijn ook goede jinns blijkbaar maar over het algemeen is satan de openlijke vijand van de mens.

Maar we moeten niet al teveel discussiëren over satan of zelfs God (wat we niet eens helemaal kunnen bevatten) maar doen waarvoor we zijn geschapen, nl. God aanbidden met ons leven en hebben... of je word vervangen door ander en beter 'volk'. Stel u eens in de plaats van God als hij een staafmixer in elkaar steekt met handleiding erbij voor jou als slaaf (mens, ook geschapen) en je gebruikt dat ding om mee te verven. Dan bestaat de kans dat je word gestraft als dat in de handleiding stond en, in het ergste geval, word je compleet vervangen.
Daar kan ik dus niet bij. Een opperwezen dat aanbeden moet worden. Die opperwezens toch! Zo een laag zelfbeeld dat het constant opgehemeld moet worden! Door ons nietige mensen dan!

Want ... 'we kunnen het niet eens helemaal bevatten' maar ... 'stel u eens in de plaats van God' ...

En altijd dat 'straffen'! Die 'straffende' god toch!

Gelukkig dat ik atheist ben. Daar ben ik dan toch maar goed aan ontsnapt!

Laatst gewijzigd door geertvdb : 25 april 2017 om 22:36.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2017, 23:08   #30
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Daar kan ik dus niet bij. Een opperwezen dat aanbeden moet worden. Die opperwezens toch! Zo een laag zelfbeeld dat het constant opgehemeld moet worden! Door ons nietige mensen dan!

Want ... 'we kunnen het niet eens helemaal bevatten' maar ... 'stel u eens in de plaats van God' ...

En altijd dat 'straffen'! Die 'straffende' god toch!

Gelukkig dat ik atheist ben. Daar ben ik dan toch maar goed aan ontsnapt!
Ik begrijp het gezeik van atheïsten dan weer niet. Natuurlijk moet God aanbeden worden, wij zijn afhankelijk van Hem en de wereld, niet omgekeerd. Kan er geen dankwoordje vanaf? Bij uitbreiding: waarom leeft de atheïst überhaupt? Om de gelovigen te laten zien hoe het niet moet? Als opvulsel voor de hel. Ook heel leuk.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2017, 01:27   #31
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Wie is Satan?
.
Als je de levensloop van Mo bekijkt lijkt hij wel de vlees geworden Satan die dood en verderf zaaide.

Laatst gewijzigd door daiwa : 26 april 2017 om 01:28.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2017, 05:41   #32
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Hij was/is geen engel maar een jinn. Hij bestaat nog omdat hij een punt heeft gemaakt bij God... zo van 'al die jaren heb ik U trouwe dienst bewezen en dan heeft de mens mij van m'n positie gebracht.. geef mij de toestemming om zoveel mogelijk van hen mee naar de hel te krijgen en U zal zien dat velen ondankbaar zijn'. Jinn zijn een schepping op zich die niet moet verdwijnen omdat de mens er is. Die logica begrijp ik niet. Er zijn ook goede jinns blijkbaar maar over het algemeen is satan de openlijke vijand van de mens.

Maar we moeten niet al teveel discussiëren over satan of zelfs God (wat we niet eens helemaal kunnen bevatten) maar doen waarvoor we zijn geschapen, nl. God aanbidden met ons leven en hebben... of je word vervangen door ander en beter 'volk'. Stel u eens in de plaats van God als hij een staafmixer in elkaar steekt met handleiding erbij voor jou als slaaf (mens, ook geschapen) en je gebruikt dat ding om mee te verven. Dan bestaat de kans dat je word gestraft als dat in de handleiding stond en, in het ergste geval, word je compleet vervangen.
Heb je de youtube film gezien? Waar duidelijk wordt dat Allah het voorspelde beest van Johannes was? Dat Allah dus Satan is.
Allah is een demonisch figuur Guinevere. Kijkt naar regimes die het fundamenteel uitdragen. Weg mensenrechten, weg gelijkheid, weg individualiteit.
Heeft God ons dan niet allen uniek geschapen? Waarom maken religies ons dan tot één en dezelfde?
Verlos U van het kwade Guinevere.
http://www.deonvsearth.com/who-is-al...m-satan-proof/
Lees dit op je gemakje door. Hiervoor is gewaarschuwd geweest in het oude testament, zowel als in het nieuwe testament.
Mohammed is de valse profeet die het pad geplaveid heeft voor de anti christ. Dat leger ervan is ISIS.
De Armageddon gaat uitbreken en dat komt omdat mensen als U een doctrine volgen die dat in leven roepen.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2017, 06:17   #33
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ik begrijp het gezeik van atheïsten dan weer niet. Natuurlijk moet God aanbeden worden, wij zijn afhankelijk van Hem en de wereld, niet omgekeerd. Kan er geen dankwoordje vanaf? Bij uitbreiding: waarom leeft de atheïst überhaupt? Om de gelovigen te laten zien hoe het niet moet? Als opvulsel voor de hel. Ook heel leuk.
U met uw kleffe, half doorbakken fantasietjes bent degene die hier aan het zeiken is. Uw dreigementen over de hel maken evenzeer indruk als waarschuwen voor de boze wolf in roodkapje. Het stoort mij niet dat er lieden zijn die behoefte hebben aan het bestaan van een ingebeeld vriendje maar als er belerende vingertjes gaan opgestoken worden ... weet dat er een speciale lichaamsholte bestaat waar u dit vingertje terug kan insteken.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2017, 06:57   #34
Rizzz
Parlementslid
 
Rizzz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2007
Locatie: Wollongong, NSW, Australia
Berichten: 1.727
Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
God heeft satan en de mens geschapen, met de unieke eigenschap: vrije wil, maar niet om Hem ongehoorzaam te zijn zonder daarvoor te worden gestraft.
Ik begrijp de vraag niet goed. God is God, satan is satan en de mens is de mens. Je doet alsof de mens inherent goed is of steeds naar het goede wil neigen (zoals de engelen) - waarom zijn wij geschapen zou je je zo ook kunnen afvragen - maar nee, de mens moet moeite doen om goed te zijn.
Hoezo je snapt het niet? Ik zal een poging doen het uit te leggen:

Die god van je is almachtig niet?
Er is dus absoluut niets dat tegen zijn wil gebeurt in deze wereld, correct? Anders was hij niet almachtig he!
Als hij ons dus toelaat om hem niet te gehoorzamen, dan is dat ook omdat hij het zo wil, niet?
Nogmaals anders gebeuren er dingen niet volgens zijn wil, wat dus wil zeggen dat hij niet almachtig is.

Als je de contradictie in het bovenstaande niet inziet is het puur omdat die gecultiveerde achterlijkheid die jij een godsdienst noemt, jou zo ver heeft gekregen dat je zelfs simpele logica niet meer wil aanvaarden.


En als we die contradictie even negeren en verder gaan wordt het nog gekker:

Die god van je zou ook een ‘goede god’ zijn, niet?
Maar als we die god van je niet gehoorzamen, in plaats van ons op onze plaats te zetten alvorens het te laat is, wat dus geen probleem zou moeten zijn voor een almachtig wezen, laat hij ons liever doen zodat hij ons achteraf lekker kan straffen door ons voor eeuwig in een oven te steken.
Hij heeft ons dus gemaakt met de bedoeling de meesten van ons uiteindelijk eeuwig te kunnen folteren in zijn pretpark vol vuur.

En jij noemt dat een ‘goede god’?


Of erger nog:

Hij kijkt onbekommerd toe hoe bijvoorbeeld een pedofiel met die ‘vrije wil’ een kind verkracht. En dit gebeurt natuurlijk volledig volgens zijn wil, anders was hij niet almachtig.
Maar ook al ‘straft’ hij die pedofiel mss. achteraf (wat lang niet zeker is in jouw godsdienst), hij heeft alle mogelijkheid om die pedo te stoppen zelfs voor hij eraan denkt die afschuwelijke misdaad te plegen maar neen, hij laat het kind liever op gruwelijke wijze afzien en hoogst waarschijnlijk de rest van z’n leven compleet getraumatiseerd door te gaan.

Als ik als mens de mogelijkheid heb om zo’n afgrijselijk gebeuren tegen te houden en ik doe niks, ik zeg gewoon, “ach.. hij belandt achteraf wel in den bak”, dan ben ik al even slecht als die pedofiel zelf want ik ben in principe medeplichtig puur door nalatigheid.
Maar die god van je is een ‘goede god’ hoor!


Ik ben blij dat er absoluut geen enkel bewijs is voor het bestaan van zulk een afschuwelijk monster dat jij ‘god’ noemt.

Laatst gewijzigd door Rizzz : 26 april 2017 om 07:04.
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2017, 06:59   #35
Rizzz
Parlementslid
 
Rizzz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2007
Locatie: Wollongong, NSW, Australia
Berichten: 1.727
Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Natuurlijk moet God aanbeden worden, wij zijn afhankelijk van Hem en de wereld, niet omgekeerd.
Spreek voor jezelf.
Ik ben niet afhankelijk van een ingebeelde sadistische universele dictator.

Laatst gewijzigd door Rizzz : 26 april 2017 om 06:59.
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2017, 07:06   #36
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Hij was/is geen engel maar een jinn. Hij bestaat nog omdat hij een punt heeft gemaakt bij God... zo van 'al die jaren heb ik U trouwe dienst bewezen en dan heeft de mens mij van m'n positie gebracht.. geef mij de toestemming om zoveel mogelijk van hen mee naar de hel te krijgen en U zal zien dat velen ondankbaar zijn'. Jinn zijn een schepping op zich die niet moet verdwijnen omdat de mens er is. Die logica begrijp ik niet. Er zijn ook goede jinns blijkbaar maar over het algemeen is satan de openlijke vijand van de mens.

Maar we moeten niet al teveel discussiëren over satan of zelfs God (wat we niet eens helemaal kunnen bevatten) maar doen waarvoor we zijn geschapen, nl. God aanbidden met ons leven en hebben... of je word vervangen door ander en beter 'volk'. Stel u eens in de plaats van God als hij een staafmixer in elkaar steekt met handleiding erbij voor jou als slaaf (mens, ook geschapen) en je gebruikt dat ding om mee te verven. Dan bestaat de kans dat je word gestraft als dat in de handleiding stond en, in het ergste geval, word je compleet vervangen.
Vervangen? God als een soort Hein Vanhaezebroeck van heel de wereld?
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2017, 08:20   #37
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ik begrijp het gezeik van atheïsten dan weer niet. Natuurlijk moet God aanbeden worden, wij zijn afhankelijk van Hem en de wereld, niet omgekeerd. Kan er geen dankwoordje vanaf? Bij uitbreiding: waarom leeft de atheïst überhaupt? Om de gelovigen te laten zien hoe het niet moet? Als opvulsel voor de hel. Ook heel leuk.
Denk eens na. Waarom bestaat er zoiets als de duivel? Omdat men anders in de godsdiensten van het Boek het Kwaad en het Onrecht niet kon verklaren. En waarom niet? Omdat deze godsdiensten God ook hebben voorgesteld als voor als 'oneindig goed'. En als God oneindig goed is en oneindig machtig is, hoe kan men dan het kwade verklaren? En dus heeft men het kwade uiteindelijk verpersoonlijkt en verzelfstandigt in het beeld een autonome kracht of Macht en dit in de persoon van de zogenaamde 'gevallen Engel'.

De problematiek van het bestaan van het kwade is al zeer oud. Het is de bijvoorbeeld de essentie van het boek 'Job'. De man Job was een welvarend en zeer godsvruchtig man die Jaweh eerde en zijn godsdienstige plichten vervulde , maar die tóch getroffen werd door allerlei tegenslagen om uiteindelijk (maar voorlopig) te eindigen als een bedelaar 'op een mesthoop'. En dan vraagt Job zich af: waarom gebeurt dit bij mij, ik die Jaweh altijd heb gediend? Dus de mensen zaten in die tijd al met het probleem van het kwade waarvan ze de oorsprong niet konden verklaren. Of met de vraag waarom God kwade dingen toeliet (oorlog, ellende, aardbevingen,ziekten).

De bijbel loste dit probleem niet echt op in het boek Job, maar verschuift het. In het boek Job wordt aan Satan de toelating gegeven om Job op te proef te stellen in zijn trouw aan God. En daarom wordt Job het slachtoffer van allerlei tegenslag. Uiteindelijk is het God die het kwade toelaat aangaande Job via Satan. Merk dus op dat het Jaweh is die de toestemming geeft aan Satan om dit te doen.

Ook hier werken deze godsdiensten van het Boek zichzelf in het nauw door hun Godsbegrip. Immers zij oreren dat God de alfa en de omega is van alles. Goed, maar dan is God ook de oorsprong van al het kwade, het onrecht, de natuurrampen, de ziekten, kortom God is de oorzaak van al het boze (én het goede) in de wereld. Met andere woorden God is de oorzaak van Alles. Meer nog, God IS alles. Hij zegt het trouwens zelf in de bijbel: "Ik Ben die Ben."

Maar ja, als men dat dan zegt tegen gelovigen, dan kijken ze de andere kant op. Begrijpelijk (maar daarom nog niet goed te keuren) misschien omdat dan heel hun geloofssysteem in mekaar zakt als een pudding.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 april 2017 om 08:49.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2017, 08:43   #38
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
De mens heeft God en de duivel geschapen.


De mens is niet geschapen, maar is een product van de evolutie.



In ieder geval, godsdiensten die levende wezens offeren aan hun god zijn primitief. Baäl eiste mensenlevens, de Joden slachtten massaal runderen en andere dieren in hun tempel in Jeruzalem. De islam is blijven steken in die dierenoffers, een vrij barbaars gedoe. Mensen die zulke godsdienst aanhangen hebben nog in velerlei opzichten een primitieve manier van denken. Een denken dat niet past in onze maatschappij.



Allah is weer eens content voor een jaar.



Maar mensen toch!!

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 april 2017 om 08:57.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2017, 08:59   #39
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ik begrijp het gezeik van atheïsten dan weer niet. Natuurlijk moet God aanbeden worden, wij zijn afhankelijk van Hem en de wereld, niet omgekeerd.
Wij? Gij misschien! Ik niet hoor. Alles gaat perfect voor mij zonder te moeten bidden naar een ingebeeld almachtig wezen. Dat onzichtbaar is.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Kan er geen dankwoordje vanaf?
Als ik hem eens tegenkom zal ik hem bedanken. Als ik het monster van Loch ness zie zal ik hem hondenbrokken geven. En als ik de verschrikkelijke yeti zie zal ik zijn vacht kammen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Bij uitbreiding: waarom leeft de atheïst überhaupt? Om de gelovigen te laten zien hoe het niet moet?
Hallo? Gij zijt degene hier threads start om anderen te bekeren. Ik reageer enkel op uw nonsens en opdringerig gekakel. Ik ben nog nooit een thread hier begonnen over mijn atheïsme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Als opvulsel voor de hel. Ook heel leuk.
Wat een ongelooflijk liefhebbende god hebt gij toch, dat hij een hel heeft gecreëerd. Dat is een sadist.

De hel is hier al op aarde. Al die godsdienstfanatici die bommen laten ontploffen overal. Hoe komt dat uw god dat toelaat?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2017, 09:02   #40
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ik begrijp het gezeik van atheïsten dan weer niet. Natuurlijk moet God aanbeden worden, wij zijn afhankelijk van Hem en de wereld, niet omgekeerd. Kan er geen dankwoordje vanaf? Bij uitbreiding: waarom leeft de atheïst überhaupt? Om de gelovigen te laten zien hoe het niet moet? Als opvulsel voor de hel. Ook heel leuk.
ik ben atheïst, ik leef én ik heb geen God of Geschrift nodig om te weten wat goed en wat kwaad is.
meer zelfs, ik zie veel meer kwaad geschieden in naam van God of Geschrift of als gevolgen van de inherente suprematie die eigen is aan elke Godsdienst. Als je er één vindt die niet start met het basisbeginsel "wij zijn de uitverkorenen en wij zijn beter dan al de rest", dan mag je me dat melden, die godsdienst wil ik dan wel nog leren kennen.

dus als dit betekent dat ik daardoor 'opvulsel van de hel' ben/wordt ... het zij zo, dat is dan voor rekening van het slecht karakter van uw opperwezen, en is niet voor mijn rekening.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be