Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 november 2017, 11:34   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.991
Standaard Extreme moslims in stadhuis van Genk

Dat zal nog al eens helpen om te integreren: oproepen dat het zonde is om naar muziek te luisteren.
Als ge dat hoort verkondigen in het stadhuis van jouw gemeente !!

Proficiat burgemeester van de cd&v !


Bijeenkomst van zeer strikte moslims in Genkse stadhuis, Demir verontwaardigd

Het Nederlandse programma "Nieuwsuur" heeft een reportage uitgezonden waarin te zien is hoe er een lezing plaatsvindt in het Genkse stadhuis waarin jongeren worden opgeroepen niet meer naar muziek te luisteren, omdat dat een zonde zou zijn tegen de islam.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/11...huis--demir-v/

Citaat:
De Genkse organisatie "Al Qiblah - Het Kompas" organiseerde een lezing met als titel "Van De Wieg Naar Het Graf". De lezingen zijn onder meer met de Nederlandse ex-rapper Salah Edin. Hij was een populaire muzikant tot hij zich bekeerde naar een striktere opvatting van de islam.

Tijdens de lezing moesten mannen en vrouwen apart zitten. Er werd aan jongeren verteld dat ze moesten proberen niet meer naar muziek te luisteren omdat muziek een zonde is. Ze mogen ook niet meer op plaatsen komen waar alcohol geserveerd wordt, ook niet als ze zelf geen druppel alcohol aanraken.

De lezing vond plaats in het stadhuis van Genk op 30 september. Het Nederlandse televisieprogramma "Nieuwsuur" heeft de lezing opgenomen en heeft de beelden gisterenavond uitgezonden.

Staatssecretaris van Gelijke Kansen Zuhal Demir (N-VA) vindt dat dergelijke lezingen niet gehouden mogen worden in het stadhuis. Demir is kandidaat burgemeester in de stad Genk. Op Twitter geeft ze felle kritiek op het stadsbestuur.
Citaat:
Sprekers werden op voorhand gescreend

De burgemeester van Genk Wim Dries (CD&V) zegt benadrukt dat de zaal die avond werd verhuurd aan een Genkse vzw die de stad kent. "Alle sprekers op het evenement werden ook op voorhand gescreend", zegt Dries aan VRT NWS. "We hadden op voorhand geen indicatie dat er problematische dingen zouden worden gezegd. Er was ook iemand van de politie aanwezig, en die heeft bevestigd dat er de avond zelf niet opgeroepen werd tot haat. Ondertussen heb ik de beelden van de reportage ook gezien en ik zal die zeker grondig laten onderzoeken."
Bekijk hier de reportage van Nieuwsuur:
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2017, 11:36   #2
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.840
Standaard

Dubbel

http://forum.politics.be/showthread.php?t=241267
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2017, 11:45   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.991
Standaard

Dju, niet opgemerkt, sorry. Ofwel te lang aan bezig geweest.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2017, 11:48   #4
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.840
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dju, niet opgemerkt, sorry. Ofwel te lang aan bezig geweest.
het overkomt de beste wel eens.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2017, 14:06   #5
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Sorry, ik had in 'binnenland' hierover ook een draadje gestart, mea maxima culpa.

Moslimprediker die lezing gaf in Genk riep op Facebook op geld te storten voor terreurverdachte


Citaat:
Een van de twee Nederlandse predikers die dit weekend in het Genkse stadhuis een lezing heeft gegeven over wat een goede moslim zijn inhoudt, heeft begin deze maand op Facebook een oproep geplaatst om geld te storten voor een terreurverdachte. Volgens Genks burgemeester Wim Dries werden de sprekers op voorhand echter grondig gescreend.
Weg ermee met die clowneske figuur om reden van dat wij er totaal geen boodschap aan hebben dat hij en zijn vriendjes hier wat haatteksten komen staan scanderen.

Maar men blijft maar toestaan dat men moskeeën bouwt?

Hoe of waar plaats je dat?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2017, 14:27   #6
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.865
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat zal nog al eens helpen om te integreren: oproepen dat het zonde is om naar muziek te luisteren.
Als ge dat hoort verkondigen in het stadhuis van jouw gemeente !!

Proficiat burgemeester van de cd&v !
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...phef~a6fb0775/

Citaat:
“Religieuze gekken zaaien haat, zetten de bevolking tegen elkaar op en behandelen vrouwen als vuil. Op het Genkse stadhuis! Laten we dit toe?”, tweette staatssecretaris voor Gelijke Kansen, Zuhal Demir, deze ochtend.
Tja, wanneer je de verspreiding van de koran ideologie tolereert en zelfs subsidieert dan moet je niet verwonderd zijn dat dergelijke ideeën en gedragspatronen ook hun weg vinden buiten de muren van de moskee.

Er is vandaag weer veel gespeelde verontwaardiging te horen bij de N-VA.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2017, 14:30   #7
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

‘Alle sprekers werden op voorhand gescreend’

Serieus

Citaat:
De burgemeester van Genk, Wim Dries (CD&V), hoorde maandagochtend van een medewerker dat er op 30 september een omstreden lezing plaatsvond in het Genkse stadhuis.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2017, 14:31   #8
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.067
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
En ze vonden het dus blijkbaar niet erg dat 1 van de sprekers geld aan het ronselen is voor terroristische netwerken. Nu goed, als daar zelfs SP.A mandatarissen rondlopen, zegt het al meer dan genoeg.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 20 november 2017 om 14:32.
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2017, 14:32   #9
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.840
Standaard

Diegene die deze screening uitvoerde, wil ik wel eens spreken
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2017, 18:34   #10
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...phef~a6fb0775/



Tja, wanneer je de verspreiding van de koran ideologie tolereert en zelfs subsidieert dan moet je niet verwonderd zijn dat dergelijke ideeën en gedragspatronen ook hun weg vinden buiten de muren van de moskee.

Er is vandaag weer veel gespeelde verontwaardiging te horen bij de N-VA.
2 !!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2017, 19:22   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...phef~a6fb0775/



Tja, wanneer je de verspreiding van de koran ideologie tolereert en zelfs subsidieert dan moet je niet verwonderd zijn dat dergelijke ideeën en gedragspatronen ook hun weg vinden buiten de muren van de moskee.

Er is vandaag weer veel gespeelde verontwaardiging te horen bij de N-VA.
Als je dat niet snapt, dan zal je mening wel zijn dat jouw partij nooit met ons in een coalitie zou willen treden.
Wel, dat komt mij goed uit.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2017, 22:01   #12
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.624
Standaard

Ik wil de partijpolitieke pret niet drukken, maar één van de twee sprekers was in april dit jaar al te gast in de cultureel centrum van Deurne.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20171120_03197327

Graag uitleg van Demir dat ze dat toen niet heeft opgemerkt.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.

Laatst gewijzigd door dalibor : 20 november 2017 om 22:03.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2017, 07:11   #13
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.213
Standaard

http://www.gva.be/cnt/dmf20171120_03...-islamprediker

Op't Kiel gaat men ze verbieden. Contraproductief mijn inziens. Beter enkele seculiere intelligente mensen op af sturen om daar wat te gaan discussiëren. (Hoewel er met gelovigen meestal niet te discussiëren valt kan men toch de twijfelaars en beginnelingen tot andere of minder extreme inzichten brengen.) We hebben nood aan een gezond seculier activisme ipv het 'linkse' activisme dat we nu kennen.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2017, 09:34   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ik wil de partijpolitieke pret niet drukken, maar één van de twee sprekers was in april dit jaar al te gast in de cultureel centrum van Deurne.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20171120_03197327

Graag uitleg van Demir dat ze dat toen niet heeft opgemerkt.
Wat is dat nu voor zever ?
Dat burgemeesterke in Genk wist eerst niet eens over wat er gezegd werd in zijn eigen stadhuis,
en nu gaat hij (en gij) beweren te weten wat ze gezegd zouden hebben in een cultureel centrum in Deurne !!
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2017, 09:39   #15
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
http://www.gva.be/cnt/dmf20171120_03...-islamprediker

Op't Kiel gaat men ze verbieden. Contraproductief mijn inziens. Beter enkele seculiere intelligente mensen op af sturen om daar wat te gaan discussiëren. (Hoewel er met gelovigen meestal niet te discussiëren valt kan men toch de twijfelaars en beginnelingen tot andere of minder extreme inzichten brengen.) We hebben nood aan een gezond seculier activisme ipv het 'linkse' activisme dat we nu kennen.
Ik volg je gedeeltelijk.
Regel 1: geen godsdienstige zever in overheidsgebouwen
Regel 2: buitenlandse haatpredikers moeten geen toestemming krijgen om Vlaanderen binnen te komen: dus geen visum.
Regel 3. Inderdaad soms "de dialoog aangaan". Bijvoorbeeld een vrouwelijke topfiguur (verkozen politica, prof., arts, ... niet omwille van haar verdiensten maar omwille van de mogelijke publiciteit) laten deelnemen, en vooral weigeren om "apart" te gaan zitten. En daar de Westerse cultuur wat te gaan verdedigen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2017, 10:34   #16
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.865
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als je dat niet snapt, dan zal je mening wel zijn dat jouw partij nooit met ons in een coalitie zou willen treden.
Fout.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wel, dat komt mij goed uit.
Waarom?
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2017, 10:42   #17
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat is dat nu voor zever ?
Dat burgemeesterke in Genk wist eerst niet eens over wat er gezegd werd in zijn eigen stadhuis,
en nu gaat hij (en gij) beweren te weten wat ze gezegd zouden hebben in een cultureel centrum in Deurne !!
ow in Deurne ook al? ik dacht dat t over den Tir ging, bij de Abdijstraat, op t Kiel in Antwerpen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2017, 10:48   #18
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ow in Deurne ook al? ik dacht dat t over den Tir ging, bij de Abdijstraat, op t Kiel in Antwerpen.
Ik dacht al. De Peche zou dat nooit gepikt hebben als dat in Deurne zou plaatsvinden.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2017, 11:06   #19
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik dacht al. De Peche zou dat nooit gepikt hebben als dat in Deurne zou plaatsvinden.
toch die kritiek op alcoholgebruik niet.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2017, 13:00   #20
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.067
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ik wil de partijpolitieke pret niet drukken, maar één van de twee sprekers was in april dit jaar al te gast in de cultureel centrum van Deurne.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20171120_03197327

Graag uitleg van Demir dat ze dat toen niet heeft opgemerkt.
Demir woont in Genk, niet in Deurne.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be