Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 juli 2023, 14:51   #1
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.395
Standaard Internet-autoritair onderbreken- ‘het gaat beginnen.

Graag dit onderwerp als een ‘binnenland onderwerp’ geplaatst.

Om het onderwerp bij ons te behandelen binnen de plannen van sommigen
binnen de regering De Croo die zich ergeren aan de ‘de sociale media’.

O.a. een wit konijn.

Onderbreken tijdens een manifestatie, iedereen gestraft?

<<Als wij dit recht niet verdedigen dan is het gedaan met ons bestaanrechten.>>

L’idée de Macron pour faire face aux émeutes suscite l’indignation
Le président français envisage de couper l’accès aux réseaux sociaux lors de crises, comme a pu connaître la France ces derniers jours après la mort de Nahel. Le gouvernement a précisé son idée ce mercredi.



La Rédaction

Publié le 05-07-2023 ?* 15h01 - Mis ?* jour le 05-07-2023 ?* 15h16


https://www.lalibre.be/international...C3A2DZSG7LMVY/



Nuttige bijlage:


Emmanuel Macron suggère de bloquer les réseaux sociaux pendant les émeutes

Le président de la République a évoqué l’idée de limiter, voire de couper l’accès aux réseaux sociaux lors d’épisodes de violences urbaines. Une pratique réservée jusqu’?* présent aux régimes autoritaires.
Par Damien Leloup et Florian Reynaud
Publié aujourd’hui ?* 11h45, modifié ?* 14h29

Des blocages techniquement possibles mais contournables


https://www.lemonde.fr/pixels/articl...2_4408996.html


Modération a posteriori

«Couper» les réseaux sociaux : l’Elysée obligé de tempérer Macron

Article réservé aux abonnés

L’annonce du chef de l’Etat sur la possibilité de bloquer l’accès ?* certaines plateformes en cas de crise pousse la présidence ?* modérer ses propos et ?* contester toute intention de censurer les internets.


https://www.liberation.fr/politique/...PKHV27ST46BSE/

Émeutes : Macron fait l'unanimité contre lui après avoir suggéré de «couper les réseaux sociaux» en cas de tensions

Par Eloïse Cimbidhi

Publié il y a 45 minutes, Mis ?* jour il y a 13 minutes


https://www.lefigaro.fr/politique/em...sions-20230705

Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 5 juli 2023 om 15:01.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2023, 15:03   #2
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

ik spin ne vm op in een andere locatie in Azure en ik ben overal ter wereld op t zelfde moment.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2023, 15:43   #3
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Macron zoekt substituten voor het totaal falen van de staat in Frankrijk. Het probleem zijn niet de sociale netwerken. Normale mensen gaan niet plunderen als er een "oproep" van racaille komt om gaan te plunderen. Het probleem zit hem bij de mensen die vinden dat ze moeten plunderen, niet bij de communicatie.

Men heeft 30 jaar de etter laten woekeren van de beestachtige etnisch geengageerde boef, ons wijsgemaakt dat we slechten zijn als we dat racaille iets in de weg leggen ; men heeft die idioten wijsgemaakt dat zij "slachtoffer" zijn van een "systemisch racisme" en dat zij dus niet alleen alles mogen, alles moeten krijgen, maar bovendien nog eens misprijzend mogen zijn. Nu krijgen we de factuur he.

Als jij of ik een bericht krijgen van "gaan we samen de lagere school in brand steken" dan gaan wij daar niet op in. Het probleem zit hem bij de mensen die vinden dat ze daar wel moeten op ingaan. Het zijn die mensen die geelimineerd moeten worden, niet de mogelijkheid om die berichten te versturen.

Dat is trouwens eenvoudig: laat normale burgers toe om het volk dat een lagere school komt in brand steken, neer te lappen zonder dat ze riskeren van opgesloten te worden.

In dat geval zijn die berichten eerder positief: het laat toe om nogal snel de maatschappij schoon te maken.

Laatst gewijzigd door patrickve : 5 juli 2023 om 15:49.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2023, 16:22   #4
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Macron zoekt substituten voor het totaal falen van de staat in Frankrijk. Het probleem zijn niet de sociale netwerken. Normale mensen gaan niet plunderen als er een "oproep" van racaille komt om gaan te plunderen. Het probleem zit hem bij de mensen die vinden dat ze moeten plunderen, niet bij de communicatie.

Men heeft 30 jaar de etter laten woekeren van de beestachtige etnisch geengageerde boef, ons wijsgemaakt dat we slechten zijn als we dat racaille iets in de weg leggen ; men heeft die idioten wijsgemaakt dat zij "slachtoffer" zijn van een "systemisch racisme" en dat zij dus niet alleen alles mogen, alles moeten krijgen, maar bovendien nog eens misprijzend mogen zijn. Nu krijgen we de factuur he.

Als jij of ik een bericht krijgen van "gaan we samen de lagere school in brand steken" dan gaan wij daar niet op in. Het probleem zit hem bij de mensen die vinden dat ze daar wel moeten op ingaan. Het zijn die mensen die geelimineerd moeten worden, niet de mogelijkheid om die berichten te versturen.

Dat is trouwens eenvoudig: laat normale burgers toe om het volk dat een lagere school komt in brand steken, neer te lappen zonder dat ze riskeren van opgesloten te worden.

In dat geval zijn die berichten eerder positief: het laat toe om nogal snel de maatschappij schoon te maken.
Alhoewel ik een moreel voorbehoud formuleer tegenover dat "neerlappen" kan ik voor uw reactie begrip, wat zeg ik, sympathie opbrengen.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2023, 13:59   #5
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Alhoewel ik een moreel voorbehoud formuleer tegenover dat "neerlappen" kan ik voor uw reactie begrip, wat zeg ik, sympathie opbrengen.
Ik heb nooit begrepen waarom "anderen doden" zulk een enorm taboe heeft. Dat wij afspraken maken om elkaar niet te doden onder mensen van goeie wil is normaal. Maar waar het probleem hem zit om lastigaards af te maken, dat ontgaat mij.
Ik zie het morele probleem niet in "doden". (wel in "martelen" bijvoorbeeld).
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be