Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 maart 2015, 22:40   #1
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard 'zijoverdrijvenwel': helft vrouwen seksueel geïntimideerd (LOL)

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2276357

Vandaag ook 'hoofdpunt' in het VRT-journaal ! Ze hadden blijkbaar niets interessant in deze einde maart komkommertijd.

Van een bijzonder ongenuanceerde en tendentieuze reportage gesproken ! Alle mannen zijn 'smeerlappen' en de helft van de vrouwen is effectief bewust geïntimideerd ? Laat me niet lachen !

Uiteraard ben ik de eerste om de ernst van werkelijke intimidatie te onderkennen: vrouwen die verkracht of aangerand zijn of in geval van zware kwetsende opmerkingen, die moedig ik uiteraard ten stelligste aan om aangifte te doen ! Maar als eens een bouwvakker naar je fluit of er zegt eens iemand 'schatje' tegen je ? Dat kan toch geen levenslange traumatische ervaring zijn !? Niet moeilijk dat 'onderzoekers' (deze cijfers circuleren ook al jaren op internet her en der) erop uitkomen dat meer dan de helft van de vrouwelijke bevolking ouder dan 15 al is 'lastig' gevallen.

Alles wordt hier dus clichématig weer op één hoopje gegooid: de fluitende bouwvakker op gelijke hoogte gesteld met een zieke verkrachter. Sommige vrouwen zullen zelfs geflateerd zijn door de eerste !

Wie hebben die reportage eigenlijk gemaakt: een stel gefrustreerde overjaarste feministen of wisten ze daar op de redactie echt van geen ander hout pijlen te maken ?

Wel weer een teken te meer dat we in hysterische tijden zijn terechtgekomen: niets mag meer en over alles heeft men bijzonder lange tenen ! Moeten we seffens een beschermgroep gaan oprichten voor volwassen, blanke mannen ?
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2015, 22:51   #2
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.025
Standaard

Freespirit; zou jij het leuk vinden indien mensen naar jou fluiten en je "schatje" noemen?
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2015, 23:12   #3
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Freespirit; zou jij het leuk vinden indien mensen naar jou fluiten en je "schatje" noemen?
Dat heb ik nergens beweerd ! Maar je moet dat relativeren en in perspectief plaatsen. Ik had vroeger een tante mémé die me als kind in mijn wangetjes kneep en me een kus op de kaak gaf met haar bebaarde kin. Uiterst onprettig, maar niet bepaald levenslang traumatiserend te noemen. Is zowat vergelijkaar. Gewoon die fluitende bouwvakker (bijvoorbeeld) negeren, blijft hij het constant doen en verergert het, dan is een klacht natuurlijk wel weer op z'n plaats.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2015, 23:14   #4
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Dat heb ik nergens beweerd ! Maar je moet dat relativeren en in perspectief plaatsen. Ik had vroeger een tante mémé die me als kind in mijn wangetjes kneep en me een kus op de kaak gaf met haar bebaarde kin. Uiterst onprettig, maar niet bepaald levenslang traumatiserend te noemen. Is zowat vergelijkaar. Gewoon die fluitende bouwvakker (bijvoorbeeld) negeren, blijft hij het constant doen en verergert het, dan is een klacht natuurlijk wel weer op z'n plaats.
Toch blijft het je bij tot op heden.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2015, 23:19   #5
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.280
Standaard

De vrouwen in de reportage op het Tv nieuws hadden het niet over fluitende bouwvakkers, maar over handen in het kruis of de derrière, biljartkeus in de poep enz...
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2015, 23:19   #6
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Toch blijft het je bij tot op heden.
Ja, maar een (minder prettige) herinnering is niet hetzelfde dan een trauma ! Het heeft mijn leven niet bepaald of heeft me (zelfs toen niet) niet uit mijn slaap gehouden. Anders hebben we allemaal zware trauma's opgelopen en een misbruikverleden. En ik denk ook niet dat mijn méméke bewust was van dat gebeuren en mijn perceptie daarop. Integendeel, ik had méméke graag en bovendien gaf ze me een aardig zakcentje.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2015, 23:20   #7
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Dat heb ik nergens beweerd ! Maar je moet dat relativeren en in perspectief plaatsen. Ik had vroeger een tante mémé die me als kind in mijn wangetjes kneep en me een kus op de kaak gaf met haar bebaarde kin. Uiterst onprettig, maar niet bepaald levenslang traumatiserend te noemen. Is zowat vergelijkaar. Gewoon die fluitende bouwvakker (bijvoorbeeld) negeren, blijft hij het constant doen en verergert het, dan is een klacht natuurlijk wel weer op z'n plaats.
Ik denk dat jij zoiets hebt van: al die stomme, klagende vrouwen.....ze werden toch niet verkracht? Dus maar het gedrag vergoelijken van de kwijlende, fluitende, grofbekkende mannen- al dan niet bouwvakkers. Doe jij maar eens hetzelfde bij hun vrouw/vriendin. Ik hoop voor jou dat je hard kunt lopen!
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2015, 23:23   #8
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
De vrouwen in de reportage op het Tv nieuws hadden het niet over fluitende bouwvakkers, maar over handen in het kruis of de derrière, biljartkeus in de poep enz...
Probleem is dat alles op één hoopje wordt gegooid, er zijn inderdaad ernstige gevallen maar online lees ik dan ook de zogenaamde 'verderlichte' gevallen. Probleem is dat mensen op den duur alles op één hoopje gaan gooien. En op den duur verwordt een groot deel van de mannelijke bevolking tot 'vrouwenschenders';

De journaliste die het vuur aan de lont stak, vermeldt (ook in het journaal) dat het begon met dat men bij haar op 11-jarige leeftijd haar badpak probeerde uit te trekken. Misschien heeft ze dat volledig fout geïnterpreteerd. Toen ik die leeftijd had, speelden we (jongens en meisjes onder elkaar) ook spelletjes in het zwembad van 'zwemshort of badpak aftrekken'. Probeerden ze soms bij mij ook te doen. Hoort bij het opgroeien ! Ik hoop alvast niet dat mijn vriendinnetjes van toen dat nu als sesksuele intimidatie beschouwen.

Laatst gewijzigd door freespirit : 21 maart 2015 om 23:33.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2015, 23:24   #9
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
De vrouwen in de reportage op het Tv nieuws hadden het niet over fluitende bouwvakkers, maar over handen in het kruis of de derrière, biljartkeus in de poep enz...
Ik geloof echt wel dat de helft van de vrouwen met zulke dingen te maken krijgt. Spijtig maar zo is het. Niet alleen volwassen vrouwen trouwens. Als ik terugblik op mijn tienerjaren ben ik best redelijk "aangeraakt" geweest door volwassen mannen.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2015, 23:29   #10
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Ik geloof echt wel dat de helft van de vrouwen met zulke dingen te maken krijgt. Spijtig maar zo is het. Niet alleen volwassen vrouwen trouwens. Als ik terugblik op mijn tienerjaren ben ik best redelijk "aangeraakt" geweest door volwassen mannen.
Het is ook soms een beetje de bluts met de buil ... er zijn ook meisjes / vrouwen die gratis entrée of drank proberen te versieren door zich te laten aanraken. Ik zeg allerminst dat dit zo bij jou het geval was, maar dat gebeurt ook !

En het is ook bekend dat er sommige vrouwen zijn die in het bedrijfswereldje 'de horizontale carrière' ambiëren om hogerop te geraken. En als hun plannetje mislukt gaan ze nadien soms ook klagen over seksisme, intimidatie en aanranding op de werkvloer.

Waarmee ik zeker niet wil ontkennen dat er in sommige gevallen wel degelijk sprake is van onterend gedrag door mannen t.o.v. vrouwen / meisjes !

Laatst gewijzigd door freespirit : 21 maart 2015 om 23:31.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2015, 23:31   #11
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Ik denk dat jij zoiets hebt van: al die stomme, klagende vrouwen.....ze werden toch niet verkracht? Dus maar het gedrag vergoelijken van de kwijlende, fluitende, grofbekkende mannen- al dan niet bouwvakkers. Doe jij maar eens hetzelfde bij hun vrouw/vriendin. Ik hoop voor jou dat je hard kunt lopen!
Ik heb nog nooit op straat naar een vrouw gefloten, laat staan ze onzedelijk aangeraakt ! Ik heb het wel al zelf meegemaakt dat in de dancing vrouwen bijna in mijn broek kropen om cocktails te scoren of andere 'gunsten' te bekomen. Jammer dat ik dat moet zeggen, maar het is niet anders.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2015, 23:51   #12
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Probleem is dat alles op één hoopje wordt gegooid, er zijn inderdaad ernstige gevallen maar online lees ik dan ook de zogenaamde 'verderlichte' gevallen. Probleem is dat mensen op den duur alles op één hoopje gaan gooien. En op den duur verwordt een groot deel van de mannelijke bevolking tot 'vrouwenschenders';

De journaliste die het vuur aan de lont stak, vermeldt (ook in het journaal) dat het begon met dat men bij haar op 11-jarige leeftijd haar badpak probeerde uit te trekken. Misschien heeft ze dat volledig fout geïnterpreteerd. Toen ik die leeftijd had, speelden we (jongens en meisjes onder elkaar) ook spelletjes in het zwembad van 'zwemshort of badpak aftrekken'. Probeerden ze soms bij mij ook te doen. Hoort bij het opgroeien ! Ik hoop alvast niet dat mijn vriendinnetjes van toen dat nu als sesksuele intimidatie beschouwen.
Jij vindt het dus ok dat "men" een kind van 11 jaar haar badpak probeert uit te trekken? Wie is die "men"? Mss was het een volwassene!
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2015, 23:53   #13
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
De vrouwen in de reportage op het Tv nieuws hadden het niet over fluitende bouwvakkers, maar over handen in het kruis of de derrière, biljartkeus in de poep enz...
Voor trickshots?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2015, 23:57   #14
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Jij vindt het dus ok dat "men" een kind van 11 jaar haar badpak probeert uit te trekken? Wie is die "men"? Mss was het een volwassene!
Kan goed zijn, daar heeft ze geen details over prijs gegeven. Maar ze kan dus even goed een 'flauwe trees' geweest zijn die niet goed overweg kon met een spelletje tussen kameraadjes of leeftijdsgenootjes onderling. We weten het dus niet.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2015, 00:06   #15
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Kan goed zijn, daar heeft ze geen details over prijs gegeven. Maar ze kan dus even goed een 'flauwe trees' geweest zijn die niet goed overweg kon met een spelletje tussen kameraadjes of leeftijdsgenootjes onderling. We weten het dus niet.
Als je het niet weet: onderschat het dan niet! Stel je voor dat dat 11-jarig meisje haar badpak uitgetrokken werd door een volwassen man....en dat moet allemaal maar kunnen?
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2015, 00:07   #16
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Kan goed zijn, daar heeft ze geen details over prijs gegeven. Maar ze kan dus even goed een 'flauwe trees' geweest zijn die niet goed overweg kon met een spelletje tussen kameraadjes of leeftijdsgenootjes onderling. We weten het dus niet.
Right! 11-jarig meisje is een flauwe trees......
OMG
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2015, 00:17   #17
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Als je het niet weet: onderschat het dan niet! Stel je voor dat dat 11-jarig meisje haar badpak uitgetrokken werd door een volwassen man....en dat moet allemaal maar kunnen?
Als ze A zegt, moet ze ook B durven zeggen. Nu weten we dat niet, ze kan daarmee tal van dubbelzinnigheden de wereld insturen door zoveel mist te spuien.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2015, 00:20   #18
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Right! 11-jarig meisje is een flauwe trees......
OMG
Het gaat hier wel degelijk in het geval als het een spelletje tussen kinderen onderling betrof met wederzijdse toestemming ! Als dat effectief het geval is, dan is dat inderdaad een flauwe trees.

Vroeger speelden wij op de speelplaats ook zo nu en dan eens 'katteke', een flauwe trees zou zich nu ook interessant kunnen maken en zeggen dat zulks een uiting van seksuele intimidatie was. Zie je daar niet het absurde van in ?
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2015, 04:29   #19
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Freespirit ik kan je deels gelijk geven. Men gooit alles inderdaad rap op een hoopje tegenwoordig en de media doet er gretig aan mee. Meer nog ze zijn zelf de schuld en de agressor in het verhaal; ze maken ook seksistische programma's, ze zenden ze met plezier uit enzovoort terwijl ze verder wel proclameert en reclameert over het fenomeen.
Gevolg: bij de bevolking is dit ook en wordt het nog steeds van generatie op generatie overgegeven.
Tolerantie en samenhorigheid zijn holle begrippen en soms ver te zoeken, zeker in de vele toogpraat of daarbuiten zoals in het dagelijks leven.
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2015, 05:02   #20
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Als iets niet van u is , en u heeft geen toestemming , blijf er fysiek van af !!!!
Kijken naar volwassen vrouwen , mag , maar zomaar aankomen ??
Kijken naar volwassen mannen , mag , maar zomaar aankomen ??
Ook psychisch iemand vernederen , wat is respekt hebben ??
Een compliment op zich moet kunnen , maar iedereen zal het anders opnemen !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be