Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 november 2017, 10:38   #961
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ik bedoel makakken die ongevraagd en ongewenst op blanke vrouwen liggen, blanke vrouwen bepotelen of blanke vrouwen op "Femme de la Rue"-se wijze lastigvallen.

Gaan we daar even hard tegen optreden als tegen BDP? Of is dat cultuur?
Maar skobekev dat is een gepriviligieerde bevolkingsgroep.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2017, 10:52   #962
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ik bedoel makakken die ongevraagd en ongewenst op blanke vrouwen liggen, blanke vrouwen bepotelen of blanke vrouwen op "Femme de la Rue"-se wijze lastigvallen.

Gaan we daar even hard tegen optreden als tegen BDP? Of is dat cultuur?
Heb je toevallig weet van werkgevers die dat door de vingers zien?

Of heb je dat gefantaseerd na Duvel n°5?
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2017, 10:58   #963
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.475
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Heb je toevallig weet van werkgevers die dat door de vingers zien?

Of heb je dat gefantaseerd na Duvel n°5?
Wie stelt dat grensoverschrijdend gedrag enkel werkgever/werknemer gerelateerd kan zijn?

En ik drink geen Duvel.


Maar ik weet inderdaad van een werkgever waar de islamietjes tegen hun werkvoorbereider letterlijk hebben gezegd dat ze van een vrouw geen orders aannamen. Het is intern stilletjes onder de mat geveegd, de vrouw in kwestie is naar een andere dienst vertrokken.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 17 november 2017 om 10:59.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2017, 11:04   #964
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Wie stelt dat grensoverschrijdend gedrag enkel werkgever/werknemer gerelateerd kan zijn?

En ik drink geen Duvel.


Maar ik weet inderdaad van een werkgever waar de islamietjes tegen hun werkvoorbereider letterlijk hebben gezegd dat ze van een vrouw geen orders aannamen. Het is intern stilletjes onder de mat geveegd, de vrouw in kwestie is naar een andere dienst vertrokken.
Yep, dat heb ik zelf meegemaakt bij mijn vorige werkgever. Enfin, ik ben geen vrouw, maar zag het gebeuren bij een vrouwelijke collega van mij.

Al moet ik daarbij wel zeggen dat ze niet zo plat gereageerd werd als het bedrijf dat jij aanhaalt.

Laatst gewijzigd door JBM : 17 november 2017 om 11:05.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2017, 11:05   #965
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
en waarom heeft Lembrechts niet gewoon de wettelijke procedures en het arbeidsreglement gevolgd?
dat is een vastgelegde gang en opvolging van zaken
-verwittiging
-bemiddelend gesprek
-en indien de dader de ernst niet inziet, inschakelen van een psycholoog

ondertussen is al duidelijk dat in de gesprekken met Bart voor de contractbeeindiging niets concreet werd uitgesproken, de woorden belaging of stalking zijn nooit gevallen ...

plus als klap op de vuurpijl de triomfantelijke aankondiging vh ontslag door een bepaalde persoon minuten voor het eigenlijke ontslag, als ware een scalp veroverd ...

los vh feit dat wat BDP deed wsl echt niet door de beugel kon, dit potje stinkt uren in de wind.

en nog, gelooft er nu echt iemand dat na zo'n sfeerschepping en bevraging er de afgelopen 40 jaar echt maar één problematische schoft op de VRT heeft rondgelopen? dat uit die bevraging maar één naam kwam met klachten?

hoe meer details er lekken, hoe meer dit op een gezochte afrekening lijkt, akkoord BDP heeft de stokken zelf geleverd, maar hier speelt veel meer dan waarover het nu in de media gaat.
Ja, de VRT zal echt blij zijn dat ze eindelijk de scalp van haar kijkcijferkanon heeft #makessense
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2017, 11:33   #966
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Wie stelt dat grensoverschrijdend gedrag enkel werkgever/werknemer gerelateerd kan zijn?
Tiens. Maar in dat geval is het weinig zinvol om de vergelijking trachten te maken met de zaak De Pauw, niet?


Citaat:
Maar ik weet inderdaad van een werkgever waar de islamietjes tegen hun werkvoorbereider letterlijk hebben gezegd dat ze van een vrouw geen orders aannamen. Het is intern stilletjes onder de mat geveegd, de vrouw in kwestie is naar een andere dienst vertrokken.
Kijk, dat is nu interessante informatie. Welk bedrijf was dat? Waarom heeft ze geen klacht ingediend?


Citaat:
Yep, dat heb ik zelf meegemaakt bij mijn vorige werkgever.
Idem dito. Welk bedrijf was dat? Als die dame in kwestie klacht in dient gaat ze dat winnen.


Zelf heb ik weet van zo'n zaak in het recyclagepark van Kapellen waar ze een werknemer hebben buitengesmeten omdat die niet met vrouwen wou samenwerken.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2017, 11:43   #967
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.475
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Tiens. Maar in dat geval is het weinig zinvol om de vergelijking trachten te maken met de zaak De Pauw, niet?




Kijk, dat is nu interessante informatie. Welk bedrijf was dat? Waarom heeft ze geen klacht ingediend?




Idem dito. Welk bedrijf was dat? Als die dame in kwestie klacht in dient gaat ze dat winnen.


Zelf heb ik weet van zo'n zaak in het recyclagepark van Kapellen waar ze een werknemer hebben buitengesmeten omdat die niet met vrouwen wou samenwerken.
Een bedrijf in Brussel, +/- 350 werknemers.
Denk je dat een bedrijf graag zo in de media komt? Dat ze het op de spits willen drijven waar redelijk wat allochtonen werken? Als ze de daders de deur hadden gewezen konden ze de helft van de dienst opdoeken. Weggepromoveerd naar een betere plaats, iedereen (min of meer) tevreden, al is het bij enkelen met een wrang gevoel van weggemoffelde onrechtvaardigheid.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2017, 12:02   #968
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Een bedrijf in Brussel, +/- 350 werknemers.
Denk je dat een bedrijf graag zo in de media komt? Dat ze het op de spits willen drijven waar redelijk wat allochtonen werken? Als ze de daders de deur hadden gewezen konden ze de helft van de dienst opdoeken. Weggepromoveerd naar een betere plaats, iedereen (min of meer) tevreden, al is het bij enkelen met een wrang gevoel van weggemoffelde onrechtvaardigheid.
Da's dus een keuze van het bedrijf én met akkoord van de betrokkene zelf natuurlijk. Als je weet waar dat is kan je er misschien beginnen en dan zodra je slachtoffer wordt van seksisme een dubbele pree + beeëmwee eisen in ruil om geen klacht in te dienen

Ik zie ook nog niet echt iets dat erop zou wijzen dat ze bij de VRT een 'bruine BDP' niét zouden durven buitensmijten, want dat werd toch een beetje gesuggereerd.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2017, 13:25   #969
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Idem dito. Welk bedrijf was dat? Als die dame in kwestie klacht in dient gaat ze dat winnen.
Een middelgroot bouwbedrijf in Limburg. De vrouw in kwestie was op zich geen leidinggevende, maar als rechterhand van één van de projectleiders gaf ze o.a. wel telefonisch de planning door aan de arbeiders. De moslim in kwestie nam geen orders aan van vrouwen en bleef onwettig afwezig als zij hem gebeld had. Geen probleem, paar aangetekende schrijvens wegens onwettige afwezigheid en buiten.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2017, 16:18   #970
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
maar de vrouwen zullen amper een schadevergoeding zien, dat had anders gekund.
Ik heb nog nergens iets gehoord of gelezen waaruit blijkt dat ze hierop zouden azen.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2017, 18:00   #971
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 28 juli 2005
Berichten: 918
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De slachtoffers bedoel je.
Vanuit extern standpunt zijn het nog steeds (anonieme) klaagsters wegens nog geen bevoegde formele vaststelling van (een) feit(en) die de klaagsters tot slachtoffers kunnen bombarderen.

Oh en voor je weer begint, de vrt is geen bevoegde instantie om die vaststellingen te doen wegens zelf betrokken partij zijnde.

Dus Lembrechts zal al serieus aan 't bidden zijn dat de bevoegde instantie hem een beetje zou volgen, anders verliest hij minstens zijn gezicht en bij uitbreiding, zijn kop !

Noorman

Laatst gewijzigd door Noorman : 17 november 2017 om 18:22.
Noorman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2017, 18:17   #972
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.438
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noorman Bekijk bericht
Vanuit extern standpunt zijn het nog steeds (anonieme) klaagsters wegens nog geen bevoegde formele vaststelling van (een) feit(en) die de klaagsters tot slachtoffers kunnen bombarderen.

Oh en voor je weer begint, de vrt is geen bevoegde instantie om die vaststellingen te doen wegens zelf betrokken partij zijnde.

Dus Lembrechts zal al serieus aan 't bidden zijn dat de bevoegde instantie hem een beetje zouden volgen, anders verliest hij minstens zijn gezicht en bij uitbreiding, zijn kop !

Noorman
Inderdaad, slachtoffers.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2017, 18:21   #973
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 28 juli 2005
Berichten: 918
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Inderdaad, slachtoffers.
Zoals je terecht opmerkt : Klaagsters.

Noorman
Noorman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2017, 18:35   #974
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.438
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noorman Bekijk bericht
Zoals je terecht opmerkt : Klaagsters.

Noorman
Bartje gaat deze keer niet langs start als hij naar de gevangenis gaat.

Of misschien interneren ze hem beter, als je al tientallen jaren vrouwen belaagd en stalkt is dat misschien een betere oplossing.

Zo komen er al geen nieuwe slachtoffers meer bij.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2017, 19:08   #975
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
ik herinner me vaag de beslissing vd VRT
oa om haar vrouwelijke medewerkersters in de toekomst te beschermen tegen grensoverschrijdend gedrag door Bart
Wat nog steeds niet betekent dat de versie van de vrouwen wel overeenkomt met de werkelijkheid.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2017, 19:11   #976
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Niet openbaar = geen slachtoffers ?

Ok...
Lees nogmaals wat er staat. "Wij kunnen nu niets met zekerheid zeggen over deze zaak". Bijgevolg kunt u niet met zekerheid spreken over "slachtoffers". Hoogstens over "mogelijke slachtoffers", "vermeende slachtoffers" of iets dergelijks.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2017, 19:15   #977
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Lees nogmaals wat er staat. "Wij kunnen nu niets met zekerheid zeggen over deze zaak". Bijgevolg kunt u niet met zekerheid spreken over "slachtoffers". Hoogstens over "mogelijke slachtoffers", "vermeende slachtoffers" of iets dergelijks.
Jij hoeft helemaal niets "met zekerheid" te kunnen zeggen, je mening is niet gevraagd en irrelevant.

Die van mij ook, maar ik besef dat ten minste. Jij weigert pertinent om het over vrouwelijke slachtoffers te hebben tot zolang je niet het volledige dossier doorspit hebt.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2017, 19:40   #978
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Jij hoeft helemaal niets "met zekerheid" te kunnen zeggen, je mening is niet gevraagd en irrelevant.

Tim Pauwels, ombudsman van de VRT :

Citaat:
Het is erg belangrijk dat VRT NWS vermijdt om al te snel standpunt in te nemen. Zo heeft de deontologische adviesraad in deze zaak gevraagd aan de redacties om over “mogelijke slachtoffers” te spreken in plaats van over “slachtoffers”. Een detail, maar belangrijk.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/11...-de-berichtge/
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2017, 20:01   #979
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

En het blijft maar komen:
"Tijdens de opnames van Loft zou Bart De Pauw een medewerkster veelvuldig hebben lastiggevallen en haar ongepaste boodschappen hebben gestuurd.

‘Wouter Vandenhaute heeft Bart toen samen met zijn vrouw bij hem ontboden’, zeggen twee topfiguren uit de Vlaamse tv-wereld aan De Morgen. Maar die vergadering zou niet het gewenste resultaat opgeleverd hebben. De Pauw zou samen met zijn vrouw boos zijn opgestapt met de melding nooit meer voor Woestijnvis of Vandenhaute te willen werken

Het incident zou volgens verschillende bronnen dan ook een rol gespeeld bij het vertrek van Bart De Pauw bij Woestijnvis."
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2017, 20:05   #980
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Jij hoeft helemaal niets "met zekerheid" te kunnen zeggen, je mening is niet gevraagd en irrelevant.

Die van mij ook, maar ik besef dat ten minste. Jij weigert pertinent om het over vrouwelijke slachtoffers te hebben tot zolang je niet het volledige dossier doorspit hebt.
Ik weiger inderdaad over "slachtoffers" te spreken. Ik weiger evenwel niet om over "veronderstelde slachtoffers", "vermeende slachtoffers" of enig andere omschrijving met een dergelijke draagwijdte te spreken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be