Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 juli 2023, 16:31   #41
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Dus jij hebt niks gemeen met Vlamingen?
Want Vlaams Blokkers zijn tenslotte Vlamingen....je beschouwt jezelf dus niet als vlaming en niet als autochtoon?
Gij vindt vlamingen dus niet je eigen cultuur/volk.
Wat ben je dan wel?
Een troglodiet?
Tot welke cultuur/volk behoor jij dan?

Een VB-er is een vlaming met een politieke overtuiging die mag opkomen voor zijn rechten en de belangen van vlamingen, net zoals een fransman opkomt voor zijn rechten als fransman, net zoals een turk opkomt voor zijn recht als turk, net zoals elk mens mag opkomen voor de cultuur/volk waarvan ie deel uitmaakt met (soms) elk een individuele, politieke overtuiging.

Het is niet omdat gij een bepaalde politieke overtuiging niet deelt en zelfs haat, dat gij het recht hebt om andere vlamingen te haten voor hun democratische, politieke overtuiging die ze zelf en democratisch mogen kiezen.
Gij kiest toch ook zelf je politieke voorkeur?
Awel, laat elke vlaming dan ook eens het recht om zelf en vrij hun politieke voorkeur te kiezen, net zoals gij zonder daarvoor door jou als mens gehaat en geschoffeerd te worden.
Het schijnt moeilijk te zijn om te begrijpen?
Tot de vlaamse cultuur en het vlaamse volk behoren, staat los van het recht op de persoonlijke keuze voor een politieke overtuiging.
Elke vlaming blijft vlaming, ongeacht welke politieke voorkeur ie heeft.
Alleen zijn er extreem/linkse vlamingen die zichzelf wel als vlaming beschouwen maar het vlaamse volk/de vlaamse cultuur en zichzelf verraden door hun haat voor andere vlamingen omdat hun persoonlijke, politieke voorkeur de linkiewinkies niet aanstaat.
Maw: het verschil tussen (extreem)linkse vlamingen en (extreem)rechtse vlamingen is dat de rechtse vlamingen opkomen voor het vlaamse volk en zichzelf en de onverdraagzame linkiewinkies niet.
Hmm… Vlamingen? Bestaan die juridisch wel? Nederlandstalige Belgen , die bestaan.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 juli 2023 om 16:37.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2023, 16:34   #42
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Hmm… Vlamingen? Bestaan die juridisch wel? Nederlandstalige Belgen , die bestaan.
Dat is gewoon een verduidelijking over waar DE BELG juist woont in BELGIE.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2023, 16:42   #43
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Hmm… Vlamingen? Bestaan die juridisch wel? Nederlandstalige Belgen , die bestaan.
Tiens tiens. En hoe komt het dan dat er wettelijk sprake is van het Vlaams gewest en niet van het Noord-Belgisch gewest?
Je maakt jezelf belachelijk.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2023, 17:21   #44
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Tiens tiens. En hoe komt het dan dat er wettelijk sprake is van het Vlaams gewest en niet van het Noord-Belgisch gewest?
Je maakt jezelf belachelijk.
Ik heb alleen een Belgische pas. Geen Vlaamse. Hier maakt u zich eerder belachelijk.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 juli 2023 om 17:22.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2023, 17:37   #45
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Dus jij hebt niks gemeen met Vlamingen?
Met Blokkers. Inderdaad : niets, nada, noppes, nul komma nul.

Citaat:
Want Vlaams Blokkers zijn tenslotte Vlamingen....je beschouwt jezelf dus niet als vlaming en niet als autochtoon?
Gij vindt vlamingen dus niet je eigen cultuur/volk.
Freddy Horion is ook een Vlaming, heb jij veel gemeen met hem ? Of met Ronald Jansen ? Of Kim De Gelder ?

Wat voor onnozel idee is het dat ik enige menselijke empathie zou moeten voelen louter omdat iemand in mijn gewest woont ?

Citaat:
Wat ben je dan wel?
Een troglodiet?
Tot welke cultuur/volk behoor jij dan?
Belg, Vlaming, democraat, en bijgevolg iemand die spuwt in het gezicht van extreem-rechts gezien die laatsten de vijand van de democratie zijn.


Citaat:
Een VB-er is een vlaming met een politieke overtuiging die mag opkomen voor zijn rechten en de belangen van vlamingen, net zoals een fransman opkomt voor zijn rechten als fransman, net zoals een turk opkomt voor zijn recht als turk, net zoals elk mens mag opkomen voor de cultuur/volk waarvan ie deel uitmaakt met (soms) elk een individuele, politieke overtuiging.
Ja, trap nog een open deur in, dat is altijd handig.


Citaat:
Het is niet omdat gij een bepaalde politieke overtuiging niet deelt en zelfs haat, dat gij het recht hebt om andere vlamingen te haten voor hun democratische, politieke overtuiging die ze zelf en democratisch mogen kiezen.
Uiteraard heb ik 'het recht' om extreem-rechts te haten...

Waar haal je zulke rare ideeën alsof dat niet zou mogen ?

Citaat:
Gij kiest toch ook zelf je politieke voorkeur?
Awel, laat elke vlaming dan ook eens het recht om zelf en vrij hun politieke voorkeur te kiezen, net zoals gij zonder daarvoor door jou als mens gehaat en geschoffeerd te worden.
Neen, elke burger mag zijn politieke voorkeur kiezen, en mag uiteraard ook zelf bepalen wie hij als politieke tegenstander ziet. En in het geval van Blokkers : wie hij als de vijand ziet. En vijanden, wat doe je daarmee ? Die probeer je te vernietigen hee.


Citaat:
Het schijnt moeilijk te zijn om te begrijpen?
In tegendeel : het is glashelder.

Citaat:
Tot de vlaamse cultuur en het vlaamse volk behoren, staat los van het recht op de persoonlijke keuze voor een politieke overtuiging.
Elke vlaming blijft vlaming, ongeacht welke politieke voorkeur ie heeft.
Wat jij probeert binnen te smokkelen is gewoon wat de Blok-leiding al jarenlang tevergeefs ook probeert : dommekloten laten geloven dat extreem-rechts 'gewoon' een politieke mening is en dat we dat soortje zouden equivalent behandelen net als andere politieke strekkingen.

Dat zal nooit gebeuren, oma... Never.


Citaat:
Alleen zijn er extreem/linkse vlamingen die zichzelf wel als vlaming beschouwen maar het vlaamse volk/de vlaamse cultuur en zichzelf verraden door hun haat voor andere vlamingen omdat hun persoonlijke, politieke voorkeur de linkiewinkies niet aanstaat.
Er is maar één ding dat -letterlijk- alle Vlaamse partijen samen onderschrijven en waar ze schouder aan schouder staan los van uiterst links tot en met centrum rechts en dat is de overtuiging om de Bruine Zooi in een cordon sanitaire te stoppen en te houden. Politieke hygiëne en moraliteit is dat.
Citaat:
Maw: het verschil tussen (extreem)linkse vlamingen en (extreem)rechtse vlamingen is dat de rechtse vlamingen opkomen voor het vlaamse volk en zichzelf en de onverdraagzame linkiewinkies niet.
Je leeft blijkbaar in een imaginaire wereld en doet alsof je niet rond je ziet dat letterlijk HEEL het politiek milieu de Blokkers al meer dan 30 jaar als onaanraakbaren behandelt.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2023, 17:42   #46
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dat is gewoon een verduidelijking over waar DE BELG juist woont in BELGIE.
Klopt als een bus.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2023, 17:45   #47
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Over dat laatste hebben ze blijkbaar nog nooit goed nagedacht. Voor mensen genre Panda is er bij het geimporteerde soort geen racisme te bespeuren. Als je tegen moslim immigratie bent ben je racist. Punt. Ik ben tegen die moslim-immigratie niet omwille van hun huidskleur maar wel omwille van hun gedachtengoed. En dat maakt van mij hoegenaamd geen racist. En wanneer Vlaams Belangers tegen islam-import zijn is dat evenmin omwille van de huidskleur. Bij de zogezegde “progressieven” heeft racisme blijkbaar een andere invulling gekregen. Ik ben ook tegen het communistisch gedachtengoed, zou dat dan van mij evenzeer een “racist” maken??? Wat bij gauchistische OVLDers vooral opvalt is dat ze uitermate ijverig zijn in het uithollen van begrippen.
Waarom zit Ninoviet Blokker Guy dan te fulmineren tegen afrikanen die in zijn stad komen wonen, terwijl dat voor +90% allemaal brave katholieken zijn ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2023, 17:55   #48
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Waarom zit Ninoviet Blokker Guy dan te fulmineren tegen afrikanen die in zijn stad komen wonen, terwijl dat voor +90% allemaal brave katholieken zijn ?
Waar kun je de religie van de allochtonen van Ninove zien, link? Lijkt me sterk dat die 90% katholiek zijn.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2023, 19:55   #49
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Waarom zit Ninoviet Blokker Guy dan te fulmineren tegen afrikanen die in zijn stad komen wonen, terwijl dat voor +90% allemaal brave katholieken zijn ?
Ik heb weinig tegen zwarten of Noord-Afrikanen zolang ze een job hebben. Ik zie er dagelijks van UPS of GLS etc zeer behulpzaam een beleefd, mijn coiffeur of mensen die op de markt staan zoals in Anderlecht, personeel van mijn forwarder in Antwerpen etc.
Daarentegen het crapuul die straten onveilig maakt of handel drijven in drugs en teert en neert op oa mijn belastingen mogen ze voor mijn part in een helicopter boven de zee uitgooien.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2023, 20:27   #50
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Hmm… Vlamingen? Bestaan die juridisch wel? Nederlandstalige Belgen , die bestaan.
Oei, .. non-juridische begrippen in de naam van politieke partijen als de tsjeven en de rood-blauwsels.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2023, 20:31   #51
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Waarom zit Ninoviet Blokker Guy dan te fulmineren tegen afrikanen die in zijn stad komen wonen, terwijl dat voor +90% allemaal brave katholieken zijn ?
Waarom die politicus fulmineert?
Dat moet je vragen aan de mensen die op die populaire politicus stemmen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2023, 09:58   #52
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Extreem-rechts is gewoon de kanker van de maatschappij. En ziektes moet je bestrijden en indien dat haalbaar is uitroeien.

Die 5 smeerlappen in Malta moeten voor vele jaren in jail gestopt worden.

Het is geen "of" verhaal maar een "en - en"
en islam is dan zekers ebola
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2023, 10:19   #53
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik heb weinig tegen zwarten of Noord-Afrikanen zolang ze een job hebben. Ik zie er dagelijks van UPS of GLS etc zeer behulpzaam een beleefd, mijn coiffeur of mensen die op de markt staan zoals in Anderlecht, personeel van mijn forwarder in Antwerpen etc.
Daarentegen het crapuul die straten onveilig maakt of handel drijven in drugs en teert en neert op oa mijn belastingen mogen ze voor mijn part in een helicopter boven de zee uitgooien.
Boven de zee is OK, desnoods mag het ook ergens boven een bos zijn, maakt niet uit.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2023, 10:39   #54
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Met Blokkers. Inderdaad : niets, nada, noppes, nul komma nul.



Freddy Horion is ook een Vlaming, heb jij veel gemeen met hem ? Of met Ronald Jansen ? Of Kim De Gelder ?

Wat voor onnozel idee is het dat ik enige menselijke empathie zou moeten voelen louter omdat iemand in mijn gewest woont ?

Belg, Vlaming, democraat, en bijgevolg iemand die spuwt in het gezicht van extreem-rechts gezien die laatsten de vijand van de democratie zijn.


Ja, trap nog een open deur in, dat is altijd handig.

Uiteraard heb ik 'het recht' om extreem-rechts te haten...

Waar haal je zulke rare ideeën alsof dat niet zou mogen ?

Neen, elke burger mag zijn politieke voorkeur kiezen, en mag uiteraard ook zelf bepalen wie hij als politieke tegenstander ziet. En in het geval van Blokkers : wie hij als de vijand ziet. En vijanden, wat doe je daarmee ? Die probeer je te vernietigen hee.
In tegendeel : het is glashelder.
Wat jij probeert binnen te smokkelen is gewoon wat de Blok-leiding al jarenlang tevergeefs ook probeert : dommekloten laten geloven dat extreem-rechts 'gewoon' een politieke mening is en dat we dat soortje zouden equivalent behandelen net als andere politieke strekkingen.
Dat zal nooit gebeuren, oma... Never.
Er is maar één ding dat -letterlijk- alle Vlaamse partijen samen onderschrijven en waar ze schouder aan schouder staan los van uiterst links tot en met centrum rechts en dat is de overtuiging om de Bruine Zooi in een cordon sanitaire te stoppen en te houden. Politieke hygiëne en moraliteit is dat.
Je leeft blijkbaar in een imaginaire wereld en doet alsof je niet rond je ziet dat letterlijk HEEL het politiek milieu de Blokkers al meer dan 30 jaar als onaanraakbaren behandelt.
Oma heeft jou niet gevraagd of jij lid bent van het Vlaams Belang. Ze heeft gewoon gevraagd of jij Vlaming bent.
Maar als reactie ben je stante pede in de vertrouwde stijl beginnen razen en schimpen.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2023, 10:40   #55
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.831
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Boven de zee is OK, desnoods mag het ook ergens boven een bos zijn, maakt niet uit.
Sorry, maar boven een bos vind ik niet kunnen.. pak dan woestijngebied ofzo, kans is kleiner dat ik daar eens wandel..
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2023, 10:45   #56
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
en islam is dan zekers ebola
Dat is een aspect waar Panda zedig over zwijgt. Bang dat hij mogelijk, misschien, je weet maar nooit, wie weet… voor een VB-er zou kunnen genomen worden.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2023, 10:59   #57
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Extreem-rechts is gewoon de kanker van de maatschappij. En ziektes moet je bestrijden en indien dat haalbaar is uitroeien.

Die 5 smeerlappen in Malta moeten voor vele jaren in jail gestopt worden.

Het is geen "of" verhaal maar een "en - en"
Ik ben het met je eens, maar het is dan wel vreemd dat u partijen steunt die dat extreem rechts gedachtengoed hier importeren en faciliteren.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2023, 13:06   #58
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.650
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Met Blokkers. Inderdaad : niets, nada, noppes, nul komma nul.
Je ontkent dus jezelf want je hebt wel gemeen met Blokkers dat jullie beiden belg en vlaming zijn.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Freddy Horion is ook een Vlaming, heb jij veel gemeen met hem ? Of met Ronald Jansen ? Of Kim De Gelder ?
Hun misdrijven staan los van het feit dat ze ook vlamingen zijn.
Misdrijf versus vlaming/identiteit? Te moeilijk?
Dát hebben zowel gij als ik als alle vlamingen ook met deze criminelen gemeen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wat voor onnozel idee is het dat ik enige menselijke empathie zou moeten voelen louter omdat iemand in mijn gewest woont ?
Wie zegt dat jij empathie zou moeten voelen voor waar iemand woont?
Empathie is niet plaatsgebonden.
Het is duidelijk dat je aan empathie al een gebrek hebt voor gelijk welk MENS.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Belg, Vlaming, democraat, en bijgevolg iemand die spuwt in het gezicht van extreem-rechts gezien die laatsten de vijand van de democratie zijn.
Jij bent helemaal geen belg, vlaming en zeker geen democraat want je spuwt in het gezicht van andere belgen, vlamingen die ook het democratische recht hebben op een politieke overtuiging, net zoals gij.
Een echte democraat laat iedereen vrij in zijn politieke keuze, een democraat respecteert elkeens keuze, ook als dat het uiterste tegengestelde van het politieke spectrum is van zijn eigen politieke voorkeur.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ja, trap nog een open deur in, dat is altijd handig.
Ah, je begrijpt het dus wel...."vlaamse democraat"
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Uiteraard heb ik 'het recht' om extreem-rechts te haten...
Waar haal je zulke rare ideeën alsof dat niet zou mogen ?
Natuurlijk mag je het extreem-rechtse gedachtengoed haten maar dat je mensen om dat gedachtengoed haat, zegt enkel wat over jezelf als mens...en dat is niet zo een fraai zicht en beschamend.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Neen, elke burger mag zijn politieke voorkeur kiezen, en mag uiteraard ook zelf bepalen wie hij als politieke tegenstander ziet. En in het geval van Blokkers : wie hij als de vijand ziet. En vijanden, wat doe je daarmee ? Die probeer je te vernietigen hee.
Dus volgens jou mag iedereen zijn politieke voorkeur kiezen zolang die maar dezelfde is als de jouwe?
Want anders wordt die burger, die ook vlaming is zoals gij, maar kiest voor de rechtse, politieke voorkeur, je vijand?
Dat is dus geen keuze meer en dan sta je te liegen dat elke burger zijn politieke voorkeur mag kiezen, "vlaamse democraat"
En wat doe je daarmee? Volgens jou, belg, vlaming en democraat, probeer je die vlamingen dan te vernietigen?
Het vlaamse, extreem linkse gedachtengoed: zichzelf, eigen volk/andere vlamingen vernietigen als vijand omdat ze niet hun linkse politieke voorkeur kiezen...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
In tegendeel : het is glashelder.
Blijkbaar is het voor jou nog steeds niet glashelder, je wil of kunt nog steeds niet begrijpen dat tot de vlaamse cultuur en het vlaamse volk behoren, volledig losstaat van het recht op de persoonlijke keuze voor een politieke overtuiging.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wat jij probeert binnen te smokkelen is gewoon wat de Blok-leiding al jarenlang tevergeefs ook probeert : dommekloten laten geloven dat extreem-rechts 'gewoon' een politieke mening is en dat we dat soortje zouden equivalent behandelen net als andere politieke strekkingen.
Vertel dan eens met jouw extreem linkse wijsheid in wat extreem-rechtse politieke overtuigingen verschillen met andere politieke strekkingen?
Extreem rechts is dus geen politieke mening volgens jou.
Wat is het dan wel?
Nochthans mag ook extreem rechts wettelijk meedoen aan verkiezingen en wordt zelfs democratisch verkozen dus de wet geeft je al ongelijk: ook extreem rechts is een politieke strekking en wordt als dusdanig zelfs wettelijk erkent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat zal nooit gebeuren, oma... Never.
Nee?
Dat gebeurt nu al of wist je niet dat er extreem-rechtse politici in parlementen zitten en zelfs tot in het europese parlement zetelen?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Er is maar één ding dat -letterlijk- alle Vlaamse partijen samen onderschrijven en waar ze schouder aan schouder staan los van uiterst links tot en met centrum rechts en dat is de overtuiging om de Bruine Zooi in een cordon sanitaire te stoppen en te houden. Politieke hygiëne en moraliteit is dat.
Al die pseudo-vlaamse partijen hebben maar één bekommernis en dat is machtswellust door de extreem-rechtse politieke tegenstanders - die als enige opkomen voor de vlaamse belangen - uit te kunnen schakelen door met een ondemocratisch cordon te weren van de macht zodat deze collaborateurs en vlamingenhaters kunnen heulen met de franstalige minderheid voor hun graaipostjes.
Politieke hypocrisie, vlaams volks- en zelfverraad van de - extreem links tot centrum Bruine Zooi - die extreem rechts verwijt wat ze zelf doen: collaboreren met de vijand van de vlamingen tegen....de vlamingen en....zichzelf, hun vlaamse ziel verkopen aan de duivel voor de poen, macht en graaipostjes.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Je leeft blijkbaar in een imaginaire wereld en doet alsof je niet rond je ziet dat letterlijk HEEL het politiek milieu de Blokkers al meer dan 30 jaar als onaanraakbaren behandelt.
Natuurlijk moeten Blokkers gesaboteerd en geweerd blijven van machtsdeelname maar na 30 jaar komen er al serieuze barsten in dat illegale en ondemocratische cordon...
En jij doet alsof je niet ziet dat overal in europa (extreem) rechts al aan de macht komt omdat enkel die politieke strekking opkomt voor eigen volk en de autochtone bevolkingen de verarming, het verraad en de eigenhaat van dat zootje links en bedrieglijk nationalistische, pseudo-vlaamse maar collaborerende machtswellustigen spuugzat is en dat zal hier niet anders zijn.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2023, 13:15   #59
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Boven de zee is OK, desnoods mag het ook ergens boven een bos zijn, maakt niet uit.
Het is niet te geloven hoe vlug sommigen in een soort babarisme (her)vallen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 9 juli 2023 om 13:15.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2023, 14:18   #60
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Oma heeft jou niet gevraagd of jij lid bent van het Vlaams Belang. Ze heeft gewoon gevraagd of jij Vlaming bent.
Maar als reactie ben je stante pede in de vertrouwde stijl beginnen razen en schimpen.
Wat was er dan niet duidelijk in mijn antwoord ?

Citaat:

Belg, Vlaming, democraat, en bijgevolg iemand die spuwt in het gezicht van extreem-rechts gezien die laatsten de vijand van de democratie zijn.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 9 juli 2023 om 14:35.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be