Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 mei 2003, 03:03   #1
De Vliegende Hollander
Gouverneur
 
De Vliegende Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juli 2002
Locatie: Holland
Berichten: 1.384
Standaard

Hallo allen,


Wat ik dus gewoon niet snap is dat als zo veel Vlamingen de onafhankelijkheid willen er zo moeilijk over wordt gedaan. Ik kan wielerkoers bekijken of mijn beeld wordt gevuld met duizenden vlaggen die al dan niet het Vlaams zijn dan wel het Waals zijn bevestigen. Wat is dat nu eigenlijk: België? Het is een land met schizofrene neigingen. Waarom mag het land dan niet opgesplits worden? Waar is iedereen dan zo bang voor?

Dat men dan geen invloed meer kan uitoefenen in de EU/wereld? (net of dat nu wel het geval is voor de Benelux landen ).

Dat de Walen geen lucratieve fondsen meer ontvangen? (laat ze dan bij de EU aankloppen, oh wacht, dat vinden de Fransen vast niet leuk)

Dat het Nationale ego wordt aangetast? (net alsof nu zoveel mensen er trots op zijn om zichzelf Belg te noemen)




Kortom, laat Vlaanderen dan gewoon gaan als zij dat wilt (ik weet ook wel dat niet iedere Vlaming dit wel, maar zeker een behoorlijke groep). Waarom zo krampachtig vasthouden aan België? Is dit alleen maar om je nationale trots hoog te houden om zodoende het ego te bevredigen?

Groeten
__________________
“Educatie is een lopend onderzoek naar onze eigen onwetenheid.”
De Vliegende Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2003, 04:15   #2
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Vliegende Hollander
Hallo allen,


Wat ik dus gewoon niet snap is dat als zo veel Vlamingen de onafhankelijkheid willen er zo moeilijk over wordt gedaan. Ik kan wielerkoers bekijken of mijn beeld wordt gevuld met duizenden vlaggen die al dan niet het Vlaams zijn dan wel het Waals zijn bevestigen. Wat is dat nu eigenlijk: België? Het is een land met schizofrene neigingen. Waarom mag het land dan niet opgesplits worden? Waar is iedereen dan zo bang voor?

Dat men dan geen invloed meer kan uitoefenen in de EU/wereld? (net of dat nu wel het geval is voor de Benelux landen ).

Dat de Walen geen lucratieve fondsen meer ontvangen? (laat ze dan bij de EU aankloppen, oh wacht, dat vinden de Fransen vast niet leuk)

Dat het Nationale ego wordt aangetast? (net alsof nu zoveel mensen er trots op zijn om zichzelf Belg te noemen)




Kortom, laat Vlaanderen dan gewoon gaan als zij dat wilt (ik weet ook wel dat niet iedere Vlaming dit wel, maar zeker een behoorlijke groep). Waarom zo krampachtig vasthouden aan België? Is dit alleen maar om je nationale trots hoog te houden om zodoende het ego te bevredigen?

Groeten
Twee vragen dienen gesteld te worden:
1) Wilt Vlaanderen dit echt? Of slechts een deel van Vlaanderen.
2) Waar trek je de lijn van de zelfbeschikking? Maw: Kan morgen bijvoorbeeld Zeeuws Vlaanderen beslissen onafhankelijk te worden? Of misschien een getto in het Brusselse dat beslist dat het door een Imam wil geleid worden. Of anders gesteld: Mogen de Walen niet meebeslissen?

Deze problematiek is zo oud als Belgie denk ik. Maar bon, het is toch al beter als vroeger, toen zaten we met nogal ander dictators
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2003, 04:30   #3
De Vliegende Hollander
Gouverneur
 
De Vliegende Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juli 2002
Locatie: Holland
Berichten: 1.384
Standaard

Als antwoord op de vragen zeg ik:

1. Kijk en daarom is er een referendum nodig.

2. De kwestie over zelfbeschikking ligt bij die wie de zelfbeschikking willen en nergens anders. Hebben de Walen dus iets over een eventueel referendum iets te zeggen --> NEE...
Als de Walen mogen beslissen of de Vlamingen een eigen staat krijgen, dan moet men de Nederlanders en Duitsers ook laten stemmen. (ook zij kunnen cultuurhistorische claims maken!)...Ofwel, laat de Vlamingen het lekker zelf beslissen...



Groeten
__________________
“Educatie is een lopend onderzoek naar onze eigen onwetenheid.”
De Vliegende Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2003, 17:08   #4
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Vliegende Hollander
Als antwoord op de vragen zeg ik:

1. Kijk en daarom is er een referendum nodig.

2. De kwestie over zelfbeschikking ligt bij die wie de zelfbeschikking willen en nergens anders. Hebben de Walen dus iets over een eventueel referendum iets te zeggen --> NEE...
Als de Walen mogen beslissen of de Vlamingen een eigen staat krijgen, dan moet men de Nederlanders en Duitsers ook laten stemmen. (ook zij kunnen cultuurhistorische claims maken!)...Ofwel, laat de Vlamingen het lekker zelf beslissen...



Groeten
1. Mag gerust van mij.

2. Dus volgens u mag ook een rijke gemeente zoals Knokke, zich unilateraal onafhankelijk verklaren als daarvoor binnen Knokke een meerderheid gevonden wordt.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2003, 17:17   #5
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Vliegende Hollander
Als antwoord op de vragen zeg ik:

1. Kijk en daarom is er een referendum nodig.

2. De kwestie over zelfbeschikking ligt bij die wie de zelfbeschikking willen en nergens anders. Hebben de Walen dus iets over een eventueel referendum iets te zeggen --> NEE...
Als de Walen mogen beslissen of de Vlamingen een eigen staat krijgen, dan moet men de Nederlanders en Duitsers ook laten stemmen. (ook zij kunnen cultuurhistorische claims maken!)...Ofwel, laat de Vlamingen het lekker zelf beslissen...



Groeten
1. Mag gerust van mij.

2. Dus volgens u mag ook een rijke gemeente zoals Knokke, zich unilateraal onafhankelijk verklaren als daarvoor binnen Knokke een meerderheid gevonden wordt.
Natuurlijk mag dat! Alleen is er geen enkele reden om te geloven dat dit ooit zal gebeuren. Hoe denkt u anders dat er ooit landen kunnen splitsen?
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2003, 17:24   #6
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
2. Dus volgens u mag ook een rijke gemeente zoals Knokke, zich unilateraal onafhankelijk verklaren als daarvoor binnen Knokke een meerderheid gevonden wordt.
Als Knokke

1. een permanente en onderscheidende (door taal of cultuur) bevolking heeft
2. een duidelijk afgebakend grondgebied heeft
3. een eigen internationaal erkende vertegenwoordiging heeft (een volksvertegenwoordiging) die daarin toestemt

kan het zich beroepen op het zelfbeschikkingsrecht der volkeren, dat is erkend door de Verenigde Naties. Zo niet, kan het dat niet. Ik heb echter zo'n vermoeden dat Knokke al vastloopt op punt 1...
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2003, 17:29   #7
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Als Knokke

1. een permanente en onderscheidende (door taal of cultuur) bevolking heeft
2. een duidelijk afgebakend grondgebied heeft
3. een eigen internationaal erkende vertegenwoordiging heeft (een volksvertegenwoordiging) die daarin toestemt

kan het zich beroepen op het zelfbeschikkingsrecht der volkeren, dat is erkend door de Verenigde Naties. Zo niet, kan het dat niet. Ik heb echter zo'n vermoeden dat Knokke al vastloopt op punt 1...
1.frigoboxcultuur en West-Vlaams.
2.bekijk de gele bordjes met rode rand. Die staan op de gemeentegrenzen van Knokke. De naam staat in zwarte letters middenin.
3.even werk maken van een internationale erkenning van de gemeenteraad en schepenen (voor Lippens is dat kinderspel) en we vieren de onafhankelijkheid van Knokke. Ik begin daarna een Aalsterse campagne.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2003, 17:44   #8
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
1.frigoboxcultuur en West-Vlaams.
Aha, West-Vlaams. Knokke maakt dus deel uit van een groter geheel, helaas.

Citaat:
2.bekijk de gele bordjes met rode rand. Die staan op de gemeentegrenzen van Knokke. De naam staat in zwarte letters middenin.
Moeten die bordjes geel zijn?! :o Ik dacht wit? Misschien wordt het tijd hier en daar eens een nieuw bord neer te zetten...?

Citaat:
3.even werk maken van een internationale erkenning van de gemeenteraad en schepenen (voor Lippens is dat kinderspel) en we vieren de onafhankelijkheid van Knokke. Ik begin daarna een Aalsterse campagne.
Had ik al gezegd dat de meerderheid van die volksvertegenwoordiging, dus de meerderheid van het 'volk', die onafhankelijkheid wel moet willen? (dit is een retorische vraag)
Jammer dat we er nooit achter zullen komen, want Knokke voldoet niet aan puntje 1.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2003, 18:04   #9
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
1.frigoboxcultuur en West-Vlaams.
Aha, West-Vlaams. Knokke maakt dus deel uit van een groter geheel, helaas.
Dedju!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
2.bekijk de gele bordjes met rode rand. Die staan op de gemeentegrenzen van Knokke. De naam staat in zwarte letters middenin.
Moeten die bordjes geel zijn?! :o Ik dacht wit? Misschien wordt het tijd hier en daar eens een nieuw bord neer te zetten...?
De gele geven de gemeentegrenzen aan.
De witte de bebouwde kom (andere snelheidsbeperkingen etc.)


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
3.even werk maken van een internationale erkenning van de gemeenteraad en schepenen (voor Lippens is dat kinderspel) en we vieren de onafhankelijkheid van Knokke. Ik begin daarna een Aalsterse campagne.
Had ik al gezegd dat de meerderheid van die volksvertegenwoordiging, dus de meerderheid van het 'volk', die onafhankelijkheid wel moet willen? (dit is een retorische vraag)
Oelalaaaaaa.
Nu duw je het hartje van de flaminganten toe hoor.
Slechts anderhalve Vlaming op tien is voor onafhankelijkheid gewonnen.
Ze roepen wel zo hard alsof ze een meerderheid vormen, maar het echte leven is (helaas voor hen) geen internetforum..............

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Jammer dat we er nooit achter zullen komen, want Knokke voldoet niet aan puntje 1.
Even de Verenigde naties interpelleren.
Hebben die geen internetforum?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2003, 18:24   #10
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Dedju!
Niet getreurd, misschien wint de 'frigoboxcultuur' wel de originaliteitsprijs!

Citaat:
De gele geven de gemeentegrenzen aan.
De witte de bebouwde kom (andere snelheidsbeperkingen etc.)
Oh, okee.

Citaat:
Oelalaaaaaa.
Nu duw je het hartje van de flaminganten toe hoor.
Slechts anderhalve Vlaming op tien is voor onafhankelijkheid gewonnen.
Ze roepen wel zo hard alsof ze een meerderheid vormen, maar het echte leven is (helaas voor hen) geen internetforum..............
Als dat zo is, wederom niet getreurd, het zelfbeschikkingsrecht heeft geen houdbaarheidsdatum en kan dus op elk gewenst moment worden gebruikt. Het hoeft niet vandaag.

Citaat:
Even de Verenigde naties interpelleren.
Hebben die geen internetforum?
Je kunt anders ook Kofi mailen.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2003, 18:37   #11
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oelalaaaaaa.
Nu duw je het hartje van de flaminganten toe hoor.
Slechts anderhalve Vlaming op tien is voor onafhankelijkheid gewonnen.
Ze roepen wel zo hard alsof ze een meerderheid vormen, maar het echte leven is (helaas voor hen) geen internetforum..............
Van waar komt dat cijfer eigenlijk Superstaaf? Bij de doedestemtest kwam men aan 3.5 Vlaming op 10.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2003, 18:53   #12
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Van waar komt dat cijfer eigenlijk Superstaaf? Bij de doedestemtest kwam men aan 3.5 Vlaming op 10.
Als referentie kan het spelletje doe-de-stemtest mij niet echt bekoren, maar dan nog is 3,5 vlamingen op tien niet echt wat je noemt een absolute meerderheid, nietwaar............
Ik kan mop dezelfde ietwat demagogische wijze dus uit jouw argument concluderen dat bijna zeven Vlamingen op tien, 70% dus, als één blok achter België staat. Samen met 99% enthousiaste Walen, zo je toch dit arbitraire onderscheid tussen alle Belgen wenst te maken, komen we aan een overweldigende meerderheid die het behoud van België verkiest (Een exact getal, 169%, durf ik niet uitspreken, of Tantist beschuldigt me van Hollandse rekenkunde )
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2003, 19:00   #13
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Van waar komt dat cijfer eigenlijk Superstaaf? Bij de doedestemtest kwam men aan 3.5 Vlaming op 10.
Als referentie kan het spelletje doe-de-stemtest mij niet echt bekoren, maar dan nog is 3,5 vlamingen op tien niet echt wat je noemt een absolute meerderheid, nietwaar............
Ik kan mop dezelfde ietwat demagogische wijze dus uit jouw argument concluderen dat bijna zeven Vlamingen op tien, 70% dus, als één blok achter België staat. Samen met 99% enthousiaste Walen, zo je toch dit arbitraire onderscheid tussen alle Belgen wenst te maken, komen we aan een overweldigende meerderheid die het behoud van België verkiest (Een exact getal, 169%, durf ik niet uitspreken, of Tantist beschuldigt me van Hollandse rekenkunde )
Ik wil hier wel even vermelden dat de vraagstelling de volgende was:
Moet Vlaanderen onafhankelijk worden?

Ik ben benieuwd wat voor resultaat we zouden krijgen moest de vraag zijn: Moet Belgie blijven bestaan?

Ik ben er nog al zeker van dat hier geen 70% ja op antwoord.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2003, 19:02   #14
De Vliegende Hollander
Gouverneur
 
De Vliegende Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juli 2002
Locatie: Holland
Berichten: 1.384
Standaard

Nogmaals: Wat hebben de Walen te zeggen over de onafhankelijkheid van Vlaanderen???
Als Vlaanderen onafhankelijk verder wil en de Walen willen dat blokkeren dan zijn de Walen niks anders dan bezetters...


Dus, of nou 99% of 1% van de Walen, Vlaanderen wil laten gaan is irrelevant. Het gaat om wat een meerderheid van de Vlamingen wil...


Groeten
__________________
“Educatie is een lopend onderzoek naar onze eigen onwetenheid.”
De Vliegende Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2003, 19:21   #15
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Ik wil hier wel even vermelden dat de vraagstelling de volgende was:
Moet Vlaanderen onafhankelijk worden?

Ik ben benieuwd wat voor resultaat we zouden krijgen moest de vraag zijn: Moet Belgie blijven bestaan?

Ik ben er nog al zeker van dat hier geen 70% ja op antwoord.
Dat spreek ik niet eens tegen.
Het is een klassieke truuk.
Wens je in een groep of vergadering een meerderheid achter je voorstel te krijgen, stel dan de vraag zo dat er moet gereageerd worden om tegen jouw voorstel te stemmen. M.a.w. draai het zodanig dat geen reactie in jouw voordeel uitvalt. De inertie van de individuen en de schrik om de nek uit te steken, zorgen er dan voor dat je je gelijk binnenhaalt.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2003, 20:42   #16
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.927
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Ik wil hier wel even vermelden dat de vraagstelling de volgende was:
Moet Vlaanderen onafhankelijk worden?

Ik ben benieuwd wat voor resultaat we zouden krijgen moest de vraag zijn: Moet Belgie blijven bestaan?

Ik ben er nog al zeker van dat hier geen 70% ja op antwoord.
Dat spreek ik niet eens tegen.
Het is een klassieke truuk.
Wens je in een groep of vergadering een meerderheid achter je voorstel te krijgen, stel dan de vraag zo dat er moet gereageerd worden om tegen jouw voorstel te stemmen. M.a.w. draai het zodanig dat geen reactie in jouw voordeel uitvalt. De inertie van de individuen en de schrik om de nek uit te steken, zorgen er dan voor dat je je gelijk binnenhaalt.
Je beseft toch hoezeer je hiermee in je kaarten laat kijken, Superstaaf?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2003, 20:48   #17
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Je beseft toch hoezeer je hiermee in je kaarten laat kijken, Superstaaf?
Hoe bedoel je dat?
Het gebeurt niet dagelijks, maar ik volg deze keer echt niet. Of niet echt.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2003, 22:04   #18
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.927
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Je beseft toch hoezeer je hiermee in je kaarten laat kijken, Superstaaf?
Hoe bedoel je dat?
Het gebeurt niet dagelijks, maar ik volg deze keer echt niet. Of niet echt.


1/ Je spreekt niet (meer) tegen wat je voortdurend tegensprak.

2/ Je legt haarfijn een systeem uit om je (on) gelijk te halen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2003, 06:17   #19
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Je beseft toch hoezeer je hiermee in je kaarten laat kijken, Superstaaf?
Hoe bedoel je dat?
Het gebeurt niet dagelijks, maar ik volg deze keer echt niet. Of niet echt.


1/ Je spreekt niet (meer) tegen wat je voortdurend tegensprak.
Waarom zou ik resultaten van gemanipuleerde spelletjes tegenspreken?
Ik geloof best dat 10/10 van de ondervraagden voor separatisme is, wanneer je je vraagspelletje speelt op het Vlaamsblokbal.

Citaat:
2/ Je legt haarfijn een systeem uit om je (on) gelijk te halen.
Eén systeem, waarde Knuppel, slechts eentje........
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2003, 11:57   #20
Strop
Lokaal Raadslid
 
Strop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 april 2003
Locatie: Gent, Vlaanderen
Berichten: 334
Standaard

Superstaaf,

Mijn mening komt vaak niet overeen met de uwe, maar deze keer sla de nagel op zijn kop.
Opinipeilingen, spelletjes, statistieken,... nooit zal je een compleet beeld krijgen. Alleen een referendum met een gedegen informatiecampagne vooraf kan zoiets bewerkstelligen.

Om de woorden van een vroegere leraar te gebruiken: "statistieken/opiniepeilingen zijn zoals bikini's, je ziet veel maar het essentieële blijft verborgen".

__________________
Vliegt den Blauwvoet, Storm op zee

Verzet begint met jezelf een vraag te stellen, en die dan aan iemand anders stellen.

Geen Vlaams geld meer voor Wallonië
Strop is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be