Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 december 2010, 18:51   #1
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard Druk op Obama neemt toe, hij moet zijn geboortebewijs bekendmaken.

De druk op Obama neemt toe, onlangs eiste Chris Matthews dat hij zijn geboorteakte dat bewijst dat hij ter wereld kwam in Hawai publiek maakt.

Chris Matthews - Putting Obama birth questions down for good

http://www.youtube.com/watch?v=Dc0686JyYCY
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2010, 18:55   #2
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Obama in Hawai geboren?
Ai, ai ai - ik snap het al. Men kan alleen president zijn/ worden indien in de VS geboren.

Nu, dat is Obama naar alle waarschijnlijkheid niet. Althans, het zou me niet verbazen als het Kenya was, of Indonesië, maar een geboortebewijs zegt nog niet zoveel ......
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2010, 19:06   #3
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Obama in Hawai geboren?
Ai, ai ai - ik snap het al. Men kan alleen president zijn/ worden indien in de VS geboren.

Nu, dat is Obama naar alle waarschijnlijkheid niet. Althans, het zou me niet verbazen als het Kenya was, of Indonesië, maar een geboortebewijs zegt nog niet zoveel ......
Inderdaad! ik heb het van in het begin gevolgd maar ga de linkjes niet terug opzoeken zenne.

Blijkbaar heeft de tweede (of 3de?) vrouw van zijn opa, die hij dus ook als oma beschouwt, verklaard dat hij in Kenya was geboren en dat zij aanwezig was bij die geboorte.
(zijn opa én papa waren moslim, vandaar de polygamie, zijn echte oma werd verstoten en moest haar kinderen achterlaten op zeer jonge leeftijd, hij heeft haar dus nooit gekend) .

Nu is het zo dat een Amerikaanse President VERPLICHT op Amerikaanse grond moet geboren zijn wil hij in aanmerking komen voor het presidentschap. Daarom kan vb. de Oostenrijkse Kleerkast nooit voor President gaan, want die is dus in Oostenrijk geboren.

Bovendien (erbovenop) is de (witte - wordt altijd vergeten bij deze "zwarte" president) mama van Barack Hussaintje , na een jaar of twee gescheiden van haar Kenyaanse echtgenoot, (die in een ontwikkelingsprogramma gratis mocht komen studeren in de VS), en is ze vanuit Hawai naar Indonesie geëmigreerd en daar met een islamitische Indonesiër gehuwd. Toen Barackske 10 jaar was heeft ze haar zoontje dan alleen terug naar haar ouders in Hawaii gestuurd terwijl zijzelf bij haar Indonesische echtgenoot bleef, ze had ondertussen nog een dochtertje van die Indonesische mijnheer, waar ik verder geen informatie over heb gevonden.
De papa van Barack heeft na zijn scheiding, ook nog toen hij studeerde als ontwikkelingsproject in de VS en op kosten van de VS, nog een tweede zoontje gefabriceerd, ook bij een Amerikaanse staatsburger. Nadien toen hij terug in Kenya woonde weet ik niet meer of hij daar nog halfbroers of halfzussen heeft gemaakt.

Door die jaren in Indonesie verliest Obama echter ook een deel van de mogelijkheden om President te zijn. Iets met een minimum aantal jaren dat je in je jeugd in de VS moet hebben doorgebracht of zo. In ieder geval herinner ik me dat de geboorte in Kenya eventueel nog zou kunnen gecompenseerd worden als hij héél zijn jeugd in de VS (hawaii) had doorgebracht, maar dat is dus niet het geval. (ik kan aannemen dat het kind van een Amerikaans echtpaar dat zwanger op verlof gaat naar Europa en daar een spoedbevalling in Brussel krijgt, maar nadien gewoon terug naar huis gaan, niet beschouwd wordt als "niet geschikt voor Amerikaans president, wegens geboren in Brussel - ik meen dat het jarenlang verblijf in Indonesie daarom belangrijk is - zeker ook omdat zijn vader geen Amerikaans staatsburger was.)

Doordat hij weigert om zijn geboortecertificaat te tonen laadt hij natuurlijk zelf de nodige twijfels op zich (hij toont wel iets, maar dat is niet het geboortecertificaat). Het is best mogelijk dat zijn moeder in Kenya verbleef toen ze moest bevallen...

ben eens benieuwd.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 30 december 2010 om 19:18.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2010, 19:18   #4
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Hoe het ook zij: Obama heeft nog steeds geen deuk in een pakske boter kunnen schoppen, en het is inmiddels ook wel duidelijk geworden dat hij ook geenzins 'de verlosser' is waar links wereldwijd, nog voor hij de verkiezingen gewonnen had, bijkans collectief van klaarkwam - hetgeen hem bij voorbaat een geheel onterechte politieke Nobelprijs voor de Vrede opleverde.
Zelfs die cowboyclown van een Bush Jr was nog een betere president. En dat wil toch wel wat zeggen, dunkt me.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2010, 19:21   #5
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Hoe het ook zij: Obama heeft nog steeds geen deuk in een pakske boter kunnen schoppen, en het is inmiddels ook wel duidelijk geworden dat hij ook geenzins 'de verlosser' is waar links wereldwijd, nog voor hij de verkiezingen gewonnen had, bijkans collectief van klaarkwam - hetgeen hem bij voorbaat een geheel onterechte politieke Nobelprijs voor de Vrede opleverde.
Zelfs die cowboyclown van een Bush Jr was nog een betere president. En dat wil toch wel wat zeggen, dunkt me.
Ik vond de verkiezing van Obama altijd één van de MEEST RACISTISCHE verkiezingen ooit!

spijtig voor de mens, die vast wel echte kwaliteiten heeft buiten zijn huidskleur van zijn Kenyaanse vader!
Maar als je er zelf mee speelt? tja, dan moet je de weerbots verwachten.

Ook al gemerkt dat zijn kleurtje de laatste tijd wat verlicht is? zou hij de moeite niet meer doen om onder de zonnebank te gaan en zo "african american" te worden?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2010, 19:27   #6
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

sorry! nog vergeten te vermelden.

Zowel de familietak langs zijn vaders zijde (tot islam bekeerde Afrikanen, ook als "arabieren" benoemd) als aan zijn moeders kant ( VS zuiderlingen) behoorden tot de slavenHOUDERS (niet de slaven).

- langs vaderskant gingen ze de zwarte afrikanen vangen in de brousse en ze verkochten ze ofwel aan de echte arabieren die ze dan eerst castreerden en met de overlevenden naar Arabië trokken (dit heeft zich gedurende meerdere eeuwen voorgedaan), ofwel verkochten ze die gevangen slaven aan de blanken (wat maar een honderdtal jaar gebeurde)

- langs moederskant komt zijn grootvader dus uit de plantagewereld waar ze dus slaven hielden om de gewassen te oogsten

Ik vond het ZO HYPOCRIET dat net een nazaat (hij kan er natuurlijk niks aan doen) van mensen die in heel die slavernij een grote rol hebben gespeeld, als boegbeeld van "Kunta Kunté" moet dienen om als eerste "african american" president te worden.
Hij IS in ieder geval géén African American, die als nazaat van de verscheepte slaven ... etc.etc.

Dit is geen cynisme meer, dit is zuiver sarcasme van de bovenste plank!

Ik kan dit Obama totaal niet kwalijk nemen natuurlijk. Maar het is weldegelijk een grove vorm van massamisleiding geweest, totaal gebaseerd op zijn huidskleur! ZIJN STEMMERS hebben op de kleur gestemd, ik niet.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 30 december 2010 om 19:30.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2010, 19:29   #7
Inno
Minister-President
 
Inno's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 december 2009
Berichten: 5.746
Standaard

Obama zou uit een hond geboren zijn en geadopteerd door een senator. Ow neen dat was Damian.

Als hij geen geboorteakte heeft, kan hij dan geen vervalsen. Dat moet toch lukken voor zo'n machtige man.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2010, 19:29   #8
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik vond de verkiezing van Obama altijd één van de MEEST RACISTISCHE verkiezingen ooit!

spijtig voor de mens, die vast wel echte kwaliteiten heeft buiten zijn huidskleur van zijn Kenyaanse vader!
Maar als je er zelf mee speelt? tja, dan moet je de weerbots verwachten.

Ook al gemerkt dat zijn kleurtje de laatste tijd wat verlicht is? zou hij de moeite niet meer doen om onder de zonnebank te gaan en zo "african american" te worden?
Dat is natuurlijk omdat hij door die rassiestiese blanken gedwongen wordt zich te witten, althans volgens de theorieën van het helaas verbannen forumlid Egmond Frietkot. (geen goesting om zijn oeuvre door te gaan spitten -zoals anderen hier blijkbaar wel volgaarne doen- maar ik weet bijna 100% zeker dat Egmond zich ooit in die richting heeft uitgelaten)
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2010, 19:31   #9
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Gezien de aard van zijn campagne, die zuiver op huidskleur was gebaseerd (change!), ben ik ervan overtuigd dat de mens zwaar aan de zonnebank zat toen hij moest verkozen worden. Het feit dat hij half wit was moest zoveel mogelijk worden verzwegen;
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 30 december 2010 om 19:38.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2010, 19:45   #10
Xing Ho
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 augustus 2010
Berichten: 757
Standaard

Vanwaar de commotie om slechts een circusrol die die man uitvoert?
Xing Ho is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2010, 20:05   #11
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.531
Standaard

2

Obama is in zijn functie onschendbaar dacht ik.
En als er geen geboortebewijs is, dan heeft hij niet zelf verzuimd om aangifte te doen.
De VS is nalatig geweest om dit tijdig te controleren en zou alleen zichzelf straffen als ze de president wegsturen.
Beter kunnen ze concluderen dat ze ongemerkt de wet hebben veranderd.
Fait accompli.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2010, 20:07   #12
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xing Ho Bekijk bericht
Vanwaar de commotie om slechts een circusrol die die man uitvoert?
Omdat, als blijkt dat hij niet in de VS geboren is, zowel Obama als Biden "hun koffers mogen pakken" en alles wat Obama gedaan heeft als president geanulleerd zou worden (oa Obamacare). Alsook 2 personen die hij in de U.S. Supreme Court geplaatst heeft zouden moeten aftreden.

In elk geval, ik zie dit niet gebeuren.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2010, 21:16   #13
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Misschien dat het feit - als het al een feit is - dat hij elders geboren is toch een zekere aantrekkingskracht heeft op zijn tegenstanders daar gebruik van te maken.
Wellicht onwaarschijnlijk dat ze hem naar huis sturen, maar als de publieke opinie ineens overstag gaat, kon de verleiding wel eens groot worden hem te wippen.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2010, 21:28   #14
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Misschien dat het feit - als het al een feit is - dat hij elders geboren is toch een zekere aantrekkingskracht heeft op zijn tegenstanders daar gebruik van te maken.
Wellicht onwaarschijnlijk dat ze hem naar huis sturen, maar als de publieke opinie ineens overstag gaat, kon de verleiding wel eens groot worden hem te wippen.
Dit lijkt mij wettelijk onmogelijk. Hij is gekozen en beëdigd. De fout ligt niet bij hem maar bij de staat. De internationele en economische geschiedenis terugdraaien kan niet. Dus dit is allemaal nonsens.

In Nederland hadden we een dergelijk probleem met parlementariër mw Hirsi Ali die op illegale gronden was genaturaliseerd. Mw Verdonk meende ook dat de geschiedenis teruggedraaid kon worden. Hirsi is toen zelf maar opgestapt want ze kon gemist worden als kiespijn. Met Obama is dat anders. Maar wie weet, bepaalde partijen lopen in de VS met hun wapens te zwaaien. Zo kan het altijd ook nog.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2010, 21:31   #15
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik vond de verkiezing van Obama altijd één van de MEEST RACISTISCHE verkiezingen ooit!
Belachelijk.

Citaat:
Ook al gemerkt dat zijn kleurtje de laatste tijd wat verlicht is? zou hij de moeite niet meer doen om onder de zonnebank te gaan en zo "african american" te worden?
Nog belachelijker.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2010, 21:38   #16
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Dit lijkt mij wettelijk onmogelijk. Hij is gekozen en beëdigd. De fout ligt niet bij hem maar bij de staat. De internationele en economische geschiedenis terugdraaien kan niet. Dus dit is allemaal nonsens.

In Nederland hadden we een dergelijk probleem met parlementariër mw Hirsi Ali die op illegale gronden was genaturaliseerd. Mw Verdonk meende ook dat de geschiedenis teruggedraaid kon worden. Hirsi is toen zelf maar opgestapt want ze kon gemist worden als kiespijn. Met Obama is dat anders. Maar wie weet, bepaalde partijen lopen in de VS met hun wapens te zwaaien. Zo kan het altijd ook nog.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Belachelijk.


Nog belachelijker.
²
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2010, 21:38   #17
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Belachelijk.


Nog belachelijker.
ik apprecieer uw hoogstaande bijdrage.

Kan U misschien beter verduidelijken waarom U mijn standpunt niet volgt?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2010, 21:39   #18
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
De druk op Obama neemt toe, onlangs eiste Chris Matthews dat hij zijn geboorteakte dat bewijst dat hij ter wereld kwam in Hawai publiek maakt.
Hij mag eisen wat hij wil, ver zal hij er niet mee komen. Alles wijst er op dat Obama in Hawaï geboren is, einde verhaal.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2010, 21:40   #19
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ik apprecieer uw hoogstaande bijdrage.
Dank u, eindelijk respect. Zal gaan tijd worden.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2010, 21:50   #20
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Hij mag eisen wat hij wil, ver zal hij er niet mee komen. Alles wijst er op dat Obama in Hawaï geboren is, einde verhaal.
welke bewijzen (= alles WIJST erop) heeft U?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 30 december 2010 om 22:06.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be