Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 september 2003, 10:51   #21
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georg
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Intruder
En weer Mechelen de stad van Bartje, de stad van de "jongeren" die volop profiteren van dit knuffelbeleid. Maar idd Jan het zal niet alleen Mechelen zijn, maar als men daar aan de alarmbel trekt zal het er wel enorm de pan uitswingen.

Nu nog wachten tot één of andere VLD'er komt zeggen dat het allemaal maar een gevoel, dat het niet echt is. En een ander figuur dat komt vertellen 'ik woon daar dat is niet waar'. De twee doodgeverfde excuses om iets naar het rijk der fabelen te kunnen verwijzen.
Steamen is al jaren in opmars (eerste keer dat ik ervan hoorde is nu al tien jaar geleden), zowel in Mechelen als in Antwerpen als in Brussel als in Gent als in...

Enkel in Mechelen wordt het probleem gemeld. Waarom? Omdat men in Mechelen die problemen ook serieus neemt, en echt WIL werken aan een beter samenleven. Trouwens, dat knuffelbeleid, vergeet dat maar. Als het stadsbestuur nog maar een scheet verkeerd ziet vliegen in Rzoezie, wordt de keet gesloten. Ze zijn al dikwijls genoeg komen controleren...

Let er trouwens op dat de definitie verkeerd is : bij steamen wordt helemaal niet gevraagd naar geld of zo. Ze blijven gewoon stampen totdat je het zelf aanbiedt, of totdat je bewusteloos bent en ze kunnen grijpen wat ze willen. De reden is de kick, niet het geld.
Ik kan maar oordelen over één geval in Kortrijk.
Daarbij werd een 10 jarig jongetje gemolesteerd en zijn fietsje kapotgestampt door twee zestien/achtienjarigen.
Het gebeurde op klaarlichte dag met heel wat voorbijgangers. De voorbijgangers die er zich mee bemoeiden werden ook bedreigd en uitgescholden.
De politie kwam uiteraard te laat.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2003, 11:08   #22
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georg
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pallieter
correctie de term migranten is eerder op zijn plaats wanneer we over de daders spreken natuurlijk
Nu, da's bulshit. Ik zeg niet dat migranten zich daar niet aan wagen, maar de steamers die ik persoonlijk in actie heb gezien, waren ALLEMAAL wit. De Skate-posse in Berchem (allemaal wit) heeft zich daar een hele tijd mee bezig gehouden tot ze eens zwaar op hun klep hebben gehad van een bende jongeren uit de banlieu die hun gezever dik beu was. In Mechelen waren de steamers voornamelijk te vinden onder de kaalgeschoren idioten die strak staan van de speed (nu al een tijdje geleden dat ik het in Mechelen nog heb weten gebeuren). Niet onmiddellijjk een allochtoon kenmerk, me dunkt. Ook allochtonen doen dat daar, weet ik wel, maar niet alleen allochtonen. Met meer dan 40% van de bevolking van marokkaanse afkomst zou het zelfs zeer eigenaardig zijn mochten allochtonen dit NIET doen.

Dus weeral : het gaat over misdaad, het zullen wel allochtonen geweest zijn.

En dan maar zeggen dat wij éénzijdig zijn.
In mijn geval waren het toevallig wel gekleurde medeburgers hoor.
Volgens het Tv-nieuws zijn het inderdaad vooral gekleurde medeburgers.
De man in Mechelen die met de zaak belast is leek mij ook een gekleurde medeburger. Ik ga hem dus niet van partijdigheid verdenken.
Interessant om weten is misschien of er ook allochtonen bij de slachtoffer zijn ?
De berichtgeving is inderdaad niet volledig en juiste cijfers worden blijkbaar niet graag gegeven.
Eenzijdigheid is er niet alleen in een kamp.
Dat doet bij mij de vraag rijzen: wie heeft er het meeste belang bij het verdraaien van de feiten?
Degenen die hun brood verdienen met allochtonen? Of degenen die de problemen bestrijden?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2003, 14:08   #23
Georg
Provinciaal Statenlid
 
Georg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2003
Locatie: Absurdistan
Berichten: 707
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
In mijn geval waren het toevallig wel gekleurde medeburgers hoor.
Volgens het Tv-nieuws zijn het inderdaad vooral gekleurde medeburgers.
Zoals gezegd, altijd verschillende zijden aan het verhaal. Inderdaad, dat gebeurt evengoed als dat er autochtonen mensen lastigvallen.
Citaat:
De man in Mechelen die met de zaak belast is leek mij ook een gekleurde medeburger. Ik ga hem dus niet van partijdigheid verdenken.
Interessant om weten is misschien of er ook allochtonen bij de slachtoffer zijn ?
Kan ik je al vertellen : ja.

Wist je trouwens dat in de Seefhoek Marokkanen en Turken gaan lopen omdat ze zelf en hun vrouwen teveel worden lastiggevallen? Iedereen vergeet dat nogal gemakkelijk...
Citaat:
Eenzijdigheid is er niet alleen in een kamp.
Dat doet bij mij de vraag rijzen: wie heeft er het meeste belang bij het verdraaien van de feiten?
Degenen die hun brood verdienen met allochtonen? Of degenen die de problemen bestrijden?
1. Weinigen verdienen hun brood met vrijwilligerswerk mijn beste Ik verdien mijn brood met mosselen dissecteren en analyseren op effecten van vervuiling. Ik vul mijn vrije tijd o.a. met gratis bijlessen aan allochtonen en wat mee rondhangen in Rzoezie (allochtoon jeugdhuis in Mechelen).

Wie heeft er het meest belang bij? Zij die een duidelijke vijand willen. Iemand die het probleem wil oplossen, gaat eerst zoeken naar een oorzaak, niet naar de kleur van de dader. De oorzaak is ook niet eenduidig vast te stellen : opvoeding speelt een rol, frustraties over het continue verdoken racisme dat ze voelen, frustraties over minderwaardige behandeling in ons schoolsysteem, het feit dat er tussen mensen altijd zotten lopen, het feit dat ze ongestraft hun ding kunnen doen omdat iedereen in zijn broek schijt als hij een bruin manneke ziet passeren, het feit dat onze politie echt abominabel slecht werkt op dit gebied, het feit dat ons jeugdrecht op geen kloten trekt, enorme verveling omdat er amper rond vrije tijd met hen wordt gewerkt, enz...

Wie echt geïnteresseerd is in een oplossing, pakt volgende zaken aan :
- snelle, strenge en rechtvaardige bestraffing en opvolging van jeugddelicten (onbestaande op dit moment)
- het opzetten van een degelijk jeugdbeleid met jeugdhuizen zoals Rzoezie, activiteiten enz. (amper te bespeuren, en in de budgetten wordt weeral gesneden)
- het volgen van de schoolprestaties zoals gebeurt met o.a. Pricma in Mechelen (amper te merken, en ook hier wordt weerom in de budgetten gesneden. )
- stimuleren van hoger onderwijs door informatie te geven, specifieke studiebegeleiding enz. (amper te merken. zou moeten lopen via de organisaties in de twee vorige punten besproken)

Je kan het zo volgen : hoe minder kansen de jeugd krijgt, hoe minder plek er is om de vrije tijd zinnig door te brengen, hoe meer problemen. En de klassieke reactie hier is : blaim them brownies, send them home !!!

Is dit een oplossing? Nee, dit is één van de vele oorzaken van het probleem...
__________________
[size=4]Love all, trust a few. Do wrong to none.[/size]
Shakespeare
Georg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2003, 14:16   #24
Georg
Provinciaal Statenlid
 
Georg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2003
Locatie: Absurdistan
Berichten: 707
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kempen
Georg is de 'persoonlijke' ervaring verteller van dienst denk ik.

Als ik dan ook mijn persoonlijke ervaringen mag vertellen.
En het valt U niet op dat het elke keer over Borgerhout / Deurne gaat? Heeft U ook al eens nagedacht over het percentage bruin mannen dat daar rondloopt (90% van de bevolking). Het zou me verbazen mochten ze NIET allochtoon geweest zijn.

Mijn punt met de persoonlijke ervaring is simpelweg dat die cijfers geen bal zeggen. Mijn broer is ook bij mekaar geslagen door Marokkanen, zijn lief eveneens, een vriendin van haar de kleren van haar lijf gerukt en bewusteloos gestampt door 15 marokkanen, de zuster van mijn ex verkracht door een groepje marokkanen, een vriendin van haar tot driemaal toe verkracht door een groepje marokkanen, enz enz. Ik ben zelf een paar keer beroofd door Marokkanen, en een Marokkaan heeft al een mes op mijn keel gezet.

So? Alle andere Marokkanen die ik ben tegengekomen, waren vriendelijke mensen.

Ik ben mijn ganse lagere school gepest geweest, en er zat niet één Marokkaan bij ons op school. In het middelbaar heb ik dikwijls op de speelplaats mij moeten verdedigen tegen 5-6 man uit een hoger jaar, en dat waren ook allemaal blanken. De scoutsfuiven van vroeger werden regelmatig verstoord door de extreem-rechtse buitenwippers van dancings in het Lierse ("de mannen van den Bananas", Bananas = café in Lier), de kickboxclub van de buurt staat bekend als een bende vechtersbazen die elk weekend wel ergens de keet afbreken. Ook allemaal blanken trouwens. Een medestudente van mij is op haar kamer verkracht door een blanke medestudent. Enkele anderen zijn verkracht door die blanke para die Gent een tijdje geteisterd heeft. Andere vriendinnen van mij zijn aangerand door resp. de papa, de nonkel, de scoutsleider en de buurman.

So? Alle andere blanken die ik ben tegengekomen, waren vriendelijke mensen.

Got zie piktuur?
__________________
[size=4]Love all, trust a few. Do wrong to none.[/size]
Shakespeare
Georg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2003, 14:19   #25
Kempen
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 mei 2003
Berichten: 1.241
Standaard

Mr. Georg, ik doe mijn hoed af voor hetgeen U in uw vrije tijd gratis doet.

U weet evenwel ook dat er een hoop welzijnswerkers, strathoekwerkers, en hoe heet men dat tegenwoordig allemaal een belegde boterham verdienen met het "oplossen" van problemen.

Probleem is echter ook dat indien er geen problemen meer zouden zijn, zij het eigen beleg van hun boterham zouden halen. Met andere woorden die mensen hebben er alle belang bij dat de problemen eigenlijk niet opgelost geraken.

Dan stel ik mij ook de vraag of hetgeen U allemaal doet voor die jongeren niet eerder de taak is van hun ouders ?

Ik ben zo gelukkig ergens te wonen dat de kinderen van de buurt op straat kunnen spelen (doodlopende straat) maar als ik 1 van mijn kinderen iets zie doen wat niet mag (bijvoorbeeld in de voortuin van een van de buren rondhangen) dan wijs ik hem zelf terecht. Daar moet dan geen vrijwilliger of (betaalde) straathoekwerker aan te pas komen.

Worden de problemen met andere woorden niet soms wat gemakkelijk op de 'maatschappij' geschoven zodat men niet in de eigen (ouderlijke) boezem moet kijken ?
__________________
Iets niet weten is geen schande.
Uw eigen beperkingen en grenzen kennen is belangrijk.

Zelfkennis is het begin van de wijsheid.

Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden

Vlaanderen onafhankelijk
Kempen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2003, 14:21   #26
Georg
Provinciaal Statenlid
 
Georg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2003
Locatie: Absurdistan
Berichten: 707
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pallieter
1 Zwanst nei ni eh manneke. Dat jeugdhuis is in het verleden gesloten omdat er rond de klok drugs werd gedeald en werd geheeld. Wanneer een marokkaan nood had aan een labtop of aan een nieuwe gsm ging hij naar mechelen en had er daar een voor 1/5 van de prijs. Altijd dat minimaliseren begint me serieus de strot uit te hangen!
Ha, dus jij wil zeggen dat ik Rzoezie droom? Dat het niet bestaat? Dat ik daar géén bijles geef? De laatste 10 jaar nog in de buurt van Mechelen geweest misschien? Of had je het nu over die theehuisjes? Of over de schoolpoorten van het Lourdescollege in Edegem, waar blanken ook drugs dealen?

Citaat:
2 Nog zone zever. Toevallig heb jij eens blanke jongeren dit zien doen. Wel mijn beste ik zal je een tip geven: ga zelf eens naar een fuif/zwemmen/winkelen in die buurt. Je zal direct merken wat ik bedoel. Of luister eens naar de mechelse autochtone jongeren zonder hen al af te schilderen voor racisten. Jongeren die moeten betalen om een brug over te steken, jongeren die op een fuif door 25 marokkanen tegelijk worden neergeslagen, vrienden die na school andere staan op te wachten... etc
Zie reactie hierboven. Allemaal meegemaakt, zowel met blanken als met Marokkanen. En al die andere Marokkanen waren enorm vriendelijke mensen.

Citaat:
Het is al lang geen uitzondering meer, maar owé als je het kind een naam durft geven want dan ben je een racist en er zal altijd wel iemand afkomen met de zin:"jamar ik heb eens een belg dit ook zien doen"... Tuurlijk zijn er ook belgen die dit doen maar het percentage vreemdelingen die dit doen ligt veel veel hoger, dit ontkennen bewijst enkel je subjectiviteit!
Ha ja? Veel hoger? Gebaseerd op welke cijfers? Als ik dat in Lier en omstreken bekijk, zijn het bijna alleen maar blanken. Zou dat niet kunnen liggen aan het feit dat in Lier voornamelijk blanken wonen, maar in Mechelen stad meer dan de helft van de bevolking ondertussen allochtoon is? hm?

En nog eens iets : als jij mag zeggen "en ik heb ne marokkaan dit zien doen", waarom zou ik dan niet mogen zeggen "en ik heb ne witte kloot dit zien doen"? Is dat niet KRAK hetzelfde?

Consequentie en logica : twee zaken die er maar niet in te krijgen zijn...
__________________
[size=4]Love all, trust a few. Do wrong to none.[/size]
Shakespeare
Georg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2003, 14:27   #27
Kempen
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 mei 2003
Berichten: 1.241
Standaard

Georg,

90 % allochtonen in Deurne/Borgerhout. Nu bakt U ze wel erg bruin.

Maar moest men nu eens eindelijk de onverbeterlijke elementen er uit halen en die voor mijn part terugsturen, desnoods als illegale vluchteling ( ), dan zouden die anderen hier zonder problemen kunnen blijven.

En dat terugsturen is iets wat men zelfs zegt in allochtone kringen (ook in Borgerhout/Deurne).

Bij goedmenende allochtonen heerst ook grote wrevel over de laksheid van ons gerechtelijk apparaat tov van de criminelen.
Het zijn de criminelen die de boel voor ons verpesten, zeggen mij allochtonen zelf.

Het is te vergelijken met hooliganisme. Iedereen kent de hooligans bij naam, men weet ze wonen en toch geraakt het niet opgelost. Waarom ?

Laksheid en gebrek aan durf (Wijziging betreft vraagteken wie ben ik dat ik de oplossing zo maar in mijn zak zou hebben zitten. )
__________________
Iets niet weten is geen schande.
Uw eigen beperkingen en grenzen kennen is belangrijk.

Zelfkennis is het begin van de wijsheid.

Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden

Vlaanderen onafhankelijk
Kempen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2003, 14:34   #28
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Koen Anciaux wist trouwens te vertellen dat uit het onderzoek dat ze naar de daderprofielen hebben gedaan, bleek dat de daders vooral autochtonen waren.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2003, 14:39   #29
Georg
Provinciaal Statenlid
 
Georg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2003
Locatie: Absurdistan
Berichten: 707
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kempen
Dan stel ik mij ook de vraag of hetgeen U allemaal doet voor die jongeren niet eerder de taak is van hun ouders ?
Wat ik doe voor die jongeren (en ook voor blanke kinderen die ik ken via scouts en andere trouwens), doe ik graag juist omdat de ouders dat vaak niet kunnen. Ik heb het geluk vrij sterk te zijn in exacte wetenschappen, en het ook nog uitgelegd te krijgen. En ik maak er een punt van om elk kind op dezelfde wijze te benaderen : niet als blank of bruin, maar als kind. Doorgaans weten ze dat enorm te appreciëren.

Citaat:
Ik ben zo gelukkig ergens te wonen dat de kinderen van de buurt op straat kunnen spelen (doodlopende straat) maar als ik 1 van mijn kinderen iets zie doen wat niet mag (bijvoorbeeld in de voortuin van een van de buren rondhangen) dan wijs ik hem zelf terecht. Daar moet dan geen vrijwilliger of (betaalde) straathoekwerker aan te pas komen.

Worden de problemen met andere woorden niet soms wat gemakkelijk op de 'maatschappij' geschoven zodat men niet in de eigen (ouderlijke) boezem moet kijken ?
Ja natuurlijk, we mogen inderdaad niet ontkennen dat er een stevig conflict bestaat tussen ons maatschappijmodel en de heersende opvattingen over opvoeding etc. bij een aantal allochtone gezinnen. Maar ook dit mag niet veralgemeend worden.

Iedereen vergeet hier dat er ook bij ons veel tweeverdienergezinnen zijn, die hun kinderen afschuiven op de maatschappij. Het grote verschil is dat die "blanken" véél meer mogelijkheden hebben : naschoolse opvang, jeugdbeweging, sportbeweging, computer en TV, ... Uiteindelijk weet ik vanuit de scouts maar al te goed dat kinderen hier veel te vaak emotioneel ongelofelijk verwaarloosd zijn.

Voor allochtone gezinnen is dit echter helemaal niet zo'n evidentie om hun kinderen op de maatschappij af te schuiven. Jeugdbewegingen zijn lang niet altijd zo geneigd om allochtonen op te nemen (dat verstoort de werking te veel), allochtonen voelen zich dikwijls ook helemaal niet op hun gemak in een jeugdbeweging, computer en TV is voor die kerels al helemaal uit den boze wegens geldgebrek in de familie (computer) resp. te weinig plek in huis (en de moeder stuurt hen op straat). Naschoolse opvang is ook duur, en dikwijls niet te betalen voor vijf kinderen. Bovendien wordt dit ook niet zo vaak georganiseerd in de scholen waar grote concentraties migranten zijn.

Dit is de situatie, en daar kunnen we niet rond. Nu kunnen er twee strategieën gevolgd worden :

- ofwel gaan we voor de "blaim them brownies, send them home" aanpak, maar die levert enkel meer frustraties op, en vormt pas een oplossing als "al wat bruin is, weg is".

- ofwel pakken we het probleem bij de basis aan, pogen we migrantenkinderen een nuttige en aangename vrijetijdsbesteding aan te bieden, en pakken we elke crimineel aan volgens hetzelfde wetboek, ongeacht afkomst. Maar dan moeten we wel dat wetboek nog eens deftig herschrijven, want nu werkt dat niet.

En hier moeten we zelfs niet de fout maken om het allemaal zelf te willen doen. Ik probeer ook in die bijlessen die mannen zoveel mogelijk erbij te betrekken. Honderd keer liever dat ze het mekaar uitleggen dan dat ik het moet doen. Honderd keer liever dat ze zelfs iets organiseren dan dat het op een schoteltje wordt aangeboden. Maar het is nu eenmaal eigen aan jeugd dat ze hierbij best wat begeleiding kunnen gebruiken, en die is er nu amper.

De aanpak waarvoor ik pleit is dus duaal :
- zorg ervoor dat criminaliteit niet onbestraft blijft
- zorg ervoor dat die gasten ook mogelijkheden hebben om zich op een nuttige manier bezig te houden.

Dit probleem zal nooit volledig opgelost geraken, dat besef ik wel degelijk. Maar heil verwachten van een eenzijdige, agressieve en hard repressieve politiek, is nog minder realistisch. Dat geeft die mannen enkel nog harder de overtuiging dat alle Belgen domme racisten zijn.

met vriendelijke groeten
__________________
[size=4]Love all, trust a few. Do wrong to none.[/size]
Shakespeare
Georg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2003, 14:40   #30
Kempen
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 mei 2003
Berichten: 1.241
Standaard

Dan moeten ze die schoelies eens goed onder hun kl*ten stampen. En liefst in groep.

__________________
Iets niet weten is geen schande.
Uw eigen beperkingen en grenzen kennen is belangrijk.

Zelfkennis is het begin van de wijsheid.

Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden

Vlaanderen onafhankelijk
Kempen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2003, 14:44   #31
Georg
Provinciaal Statenlid
 
Georg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2003
Locatie: Absurdistan
Berichten: 707
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kempen
Georg,

90 % allochtonen in Deurne/Borgerhout. Nu bakt U ze wel erg bruin.
Afhankelijk van de straat, is dat zelfs 100%. Maar niet over het hele grondgebied, daar heeft U gelijk in

Citaat:
Maar moest men nu eens eindelijk de onverbeterlijke elementen er uit halen en die voor mijn part terugsturen, desnoods als illegale vluchteling ( ), dan zouden die anderen hier zonder problemen kunnen blijven.
Waarom niet er simpelweg voor zorgen dat ELKE crimineel (niet alleen de allochtone) nu eindelijk eens krachtdadig wordt aangepakt in België? Ons rechtsstelsel trekt op geen voeten, en er zijn bitter weinig criminelen die voor "terugsturen" in aanmerking komen.

Citaat:
En dat terugsturen is iets wat men zelfs zegt in allochtone kringen (ook in Borgerhout/Deurne).

Bij goedmenende allochtonen heerst ook grote wrevel over de laksheid van ons gerechtelijk apparaat tov van de criminelen.
Het zijn de criminelen die de boel voor ons verpesten, zeggen mij allochtonen zelf.
Weet ik. Een belangrijk deel van de Vlaams Blok kiezers in Mechelen is trouwens allochtoon. Dat verandert niets aan het feit dat terugsturen een absoluut onrealistische maatregel is die het probleem niet oplost. Ons rechtsstelsel blijft daarmee even slecht, en iedereen die we niet kunnen terugsturen loopt de volgende dag gewoon weer op straat rond.

Citaat:
Het is te vergelijken met hooliganisme. Iedereen kent de hooligans bij naam, men weet ze wonen en toch geraakt het niet opgelost. Waarom ?

Laksheid en gebrek aan durf (Wijziging betreft vraagteken wie ben ik dat ik de oplossing zo maar in mijn zak zou hebben zitten. )
Inderdaad. Hooliganisme is het beste voorbeeld dat het probleem niet zozeer bij de allochtonen ligt, maar bij de aanpak van criminaliteit in België. Die is onbestaande.

met vriendelijke groeten
__________________
[size=4]Love all, trust a few. Do wrong to none.[/size]
Shakespeare
Georg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2003, 14:45   #32
Kempen
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 mei 2003
Berichten: 1.241
Standaard

Mijn vorige (humoristische) reactie is GEEN ik herhaal GEEN antwoord op uw reactie Georg.
Het staat er nu wel ongelukkig. Maar dit kon ik niet voorzien.

U zegt daar vele ware dingen, waar ik het mee eens kan zijn.

Jammer genoeg ontbreekt mij nu de tijd (de plicht roept) om dit verder te bespreken. Ik zal morgen verder proberen.
__________________
Iets niet weten is geen schande.
Uw eigen beperkingen en grenzen kennen is belangrijk.

Zelfkennis is het begin van de wijsheid.

Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden

Vlaanderen onafhankelijk
Kempen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2003, 14:59   #33
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georg
Waarom niet er simpelweg voor zorgen dat ELKE crimineel (niet alleen de allochtone) nu eindelijk eens krachtdadig wordt aangepakt in België?
Principieel ben ik het met u eens.

Alleen.... 'simpelweg', 'krachtdadige aanpak'?



Hoe ziet u dat?
Meer gevangenissen? Zal dat werken?
__________________
One World, One Dream, One Everything
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2003, 15:23   #34
Kempen
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 mei 2003
Berichten: 1.241
Standaard

Naar de hel met de plicht. Ik kreeg net uitstel van executie.

Kan ik nog even voortdoen.

Wat het terugsturen betreft Georg weet ik niet of het toch niet effectief in een wet zou gegoten kunnen worden.

Moest men in het strafwetboek bijvoorbeeld opnemen dat mensen die vanaf een bepaalde categorie van misdaden in eerste instantie hun verworven belgische nationaliteit zouden kwijtspelen en in tweede instantie zouden teruggezonden worden naar hun land van oorsprong of van vroegere nationaliteit of dit niet een afschrikeffect zou kunnen hebben.

Als men zulke wet zou maken en men zou met veel misbaar en veel media aandacht enkele criminelen terugzenden dan denk ik dat er misschien enkele eens gaan nadenken.

En diegene die dan toch willen voortgaan met de gewone burger zijn leven zuur te maken die moeten het dan zelf maar weten. Die hebben het dan zelf gezocht en dan heb ik daar ook geen medelijden mee.

Bedoeling van zulke wet moet niet zijn (voor mij toch) om ieder jaar zoveel mogelijk mensen weg te sturen. Neen de bedoeling van zulke wet moet zijn om mensen te laten nadenken over hun daden en ze te laten inzien dat misdaad in dit land niet loont.

Hard ? Ja, het is hard voor mensen die uitgewezen worden. Maar het is even hard om slachtoffer te worden van criminelen. Die categorie wordt nogal eens vergeten.

Over welke categorie misdaden zwaar genoeg zouden zijn om terug te zenden kan ook nog een boompje worden opgezet. Maar misdaden waar geweld bij te pas komt moeten er zeker bij horen.
En wat mij betreft ook drugdealers bijvoorbeeld.
__________________
Iets niet weten is geen schande.
Uw eigen beperkingen en grenzen kennen is belangrijk.

Zelfkennis is het begin van de wijsheid.

Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden

Vlaanderen onafhankelijk
Kempen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2003, 15:29   #35
Kempen
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 mei 2003
Berichten: 1.241
Standaard

Wat geweldmisdrijven betreft kan men natuurlijk een onderscheid maken tussen het doel van de misdaad.

Als U mij overvalt met de bedoeling van mijn bezittingen af te nemen en U steekt mij ten dien einde een mes tussen mijn ribben dan zou dat onder ""mijn"" voorstel kunnen vallen.

Als U mij echter aanvalt met hetzelfde mes en dezelfde ribben omdat U mij zopas in "compromitterende omstandigheden in bed hebt aangetroffen met uw vrouw/lief" en U gaat door het lint dan moet dit niet onder ""mijn"" voorstel vallen.

Ook moet niet iedereen van de eerste keer zo gestraft worden. De recidivisten mogen voor mijn part na 2 kansen het vergeten. Wel goed maar niet gek.


En ik denk moest je dit aan allochtonen voorstellen, dat ze dit nog zo gek niet zouden vinden. Ik moet zelfs zeggen dat ik het merendeel eigenlijk 'gestolen' heb (zonder geweld eventueel) van mijn gesprekken met allochtonen.
__________________
Iets niet weten is geen schande.
Uw eigen beperkingen en grenzen kennen is belangrijk.

Zelfkennis is het begin van de wijsheid.

Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden

Vlaanderen onafhankelijk
Kempen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2003, 15:41   #36
Pallieter
Partijlid
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georg
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pallieter
1 Zwanst nei ni eh manneke. Dat jeugdhuis is in het verleden gesloten omdat er rond de klok drugs werd gedeald en werd geheeld. Wanneer een marokkaan nood had aan een labtop of aan een nieuwe gsm ging hij naar mechelen en had er daar een voor 1/5 van de prijs. Altijd dat minimaliseren begint me serieus de strot uit te hangen!
Ha, dus jij wil zeggen dat ik Rzoezie droom? Dat het niet bestaat? Dat ik daar géén bijles geef? De laatste 10 jaar nog in de buurt van Mechelen geweest misschien? Of had je het nu over die theehuisjes? Of over de schoolpoorten van het Lourdescollege in Edegem, waar blanken ook drugs dealen?

Heb ik ergens gezegd dat dit na een sluiting een wederopening niet mogelijk is. Soit als jij er werkt en geen weet hebt van van het verkopen van gestolen goederen ben je ofwel zeer naïef of uiterst links die niks durft zeggen over die arme schaapjes...

Citaat:
2 Nog zone zever. Toevallig heb jij eens blanke jongeren dit zien doen. Wel mijn beste ik zal je een tip geven: ga zelf eens naar een fuif/zwemmen/winkelen in die buurt. Je zal direct merken wat ik bedoel. Of luister eens naar de mechelse autochtone jongeren zonder hen al af te schilderen voor racisten. Jongeren die moeten betalen om een brug over te steken, jongeren die op een fuif door 25 marokkanen tegelijk worden neergeslagen, vrienden die na school andere staan op te wachten... etc
Zie reactie hierboven. Allemaal meegemaakt, zowel met blanken als met Marokkanen. En al die andere Marokkanen waren enorm vriendelijke mensen.

Citaat:
Het is al lang geen uitzondering meer, maar owé als je het kind een naam durft geven want dan ben je een racist en er zal altijd wel iemand afkomen met de zin:"jamar ik heb eens een belg dit ook zien doen"... Tuurlijk zijn er ook belgen die dit doen maar het percentage vreemdelingen die dit doen ligt veel veel hoger, dit ontkennen bewijst enkel je subjectiviteit!
Ha ja? Veel hoger? Gebaseerd op welke cijfers? Als ik dat in Lier en omstreken bekijk, zijn het bijna alleen maar blanken. Zou dat niet kunnen liggen aan het feit dat in Lier voornamelijk blanken wonen, maar in Mechelen stad meer dan de helft van de bevolking ondertussen allochtoon is? hm?

In lier ligt de criminaliteit dan ook zeer laag mijn beste. Dit komt doordat er in lier veel turken wonen en geloof me die hebben nog altijd meer manieren dan onze noord-afrikaantjes. Van de marokkanen van mechelen moeten die van lier zelfs niet veel hebben omdat men weet dat dit allemaal crapuul is. Maar jij komt hier eventjes vertellen dat dit het hoge persentage komt doordat daar gewoon meer marokkanen wonen. Soms vraag ik me echt af waar men die grote ooglappen toch kan kopen

En nog eens iets : als jij mag zeggen "en ik heb ne marokkaan dit zien doen", waarom zou ik dan niet mogen zeggen "en ik heb ne witte kloot dit zien doen"? Is dat niet KRAK hetzelfde?

tuurlijk is dat niet hetzelfde: als ik dat zeg ben ik een racist en als jij dat zegt ben je een goede burger, simpel toch
Consequentie en logica : twee zaken die er maar niet in te krijgen zijn...
ps in quoten ben ik ni goed, maar je zal er wel uithalen wat van mij is zeker...
Pallieter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2003, 23:21   #37
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georg
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
In mijn geval waren het toevallig wel gekleurde medeburgers hoor.
Volgens het Tv-nieuws zijn het inderdaad vooral gekleurde medeburgers.
Zoals gezegd, altijd verschillende zijden aan het verhaal. Inderdaad, dat gebeurt evengoed als dat er autochtonen mensen lastigvallen.
Citaat:
De man in Mechelen die met de zaak belast is leek mij ook een gekleurde medeburger. Ik ga hem dus niet van partijdigheid verdenken.
Interessant om weten is misschien of er ook allochtonen bij de slachtoffer zijn ?
Kan ik je al vertellen : ja.

Wist je trouwens dat in de Seefhoek Marokkanen en Turken gaan lopen omdat ze zelf en hun vrouwen teveel worden lastiggevallen? Iedereen vergeet dat nogal gemakkelijk...
Citaat:
Eenzijdigheid is er niet alleen in een kamp.
Dat doet bij mij de vraag rijzen: wie heeft er het meeste belang bij het verdraaien van de feiten?
Degenen die hun brood verdienen met allochtonen? Of degenen die de problemen bestrijden?
1. Weinigen verdienen hun brood met vrijwilligerswerk mijn beste Ik verdien mijn brood met mosselen dissecteren en analyseren op effecten van vervuiling. Ik vul mijn vrije tijd o.a. met gratis bijlessen aan allochtonen en wat mee rondhangen in Rzoezie (allochtoon jeugdhuis in Mechelen).

Wie heeft er het meest belang bij? Zij die een duidelijke vijand willen. Iemand die het probleem wil oplossen, gaat eerst zoeken naar een oorzaak, niet naar de kleur van de dader. De oorzaak is ook niet eenduidig vast te stellen : opvoeding speelt een rol, frustraties over het continue verdoken racisme dat ze voelen, frustraties over minderwaardige behandeling in ons schoolsysteem, het feit dat er tussen mensen altijd zotten lopen, het feit dat ze ongestraft hun ding kunnen doen omdat iedereen in zijn broek schijt als hij een bruin manneke ziet passeren, het feit dat onze politie echt abominabel slecht werkt op dit gebied, het feit dat ons jeugdrecht op geen kloten trekt, enorme verveling omdat er amper rond vrije tijd met hen wordt gewerkt, enz...

Wie echt geïnteresseerd is in een oplossing, pakt volgende zaken aan :
- snelle, strenge en rechtvaardige bestraffing en opvolging van jeugddelicten (onbestaande op dit moment)
- het opzetten van een degelijk jeugdbeleid met jeugdhuizen zoals Rzoezie, activiteiten enz. (amper te bespeuren, en in de budgetten wordt weeral gesneden)
- het volgen van de schoolprestaties zoals gebeurt met o.a. Pricma in Mechelen (amper te merken, en ook hier wordt weerom in de budgetten gesneden. )
- stimuleren van hoger onderwijs door informatie te geven, specifieke studiebegeleiding enz. (amper te merken. zou moeten lopen via de organisaties in de twee vorige punten besproken)

Je kan het zo volgen : hoe minder kansen de jeugd krijgt, hoe minder plek er is om de vrije tijd zinnig door te brengen, hoe meer problemen. En de klassieke reactie hier is : blaim them brownies, send them home !!!

Is dit een oplossing? Nee, dit is één van de vele oorzaken van het probleem...
Alle respect voor uw inzet.
Toch merk ik dat u vaak klaagt over snijden in budgetten.
Als een samenleving het blijkbaar moeilijk krijgt om pensioenen en gezondheidszorg te betalen dan zal er inderdaad ook in andere posten gesnoeid worden.

Snelle, strenge en rechtvaardige bestraffing en opvolging van jeugddelicten is inderdaad nodig.
Ik denk niet dat een weldenkend mens daar een probleem mee heeft als het autochtonen betreft.
Wanneer het over migranten gaat ligt het blijkbaar moeilijker, dan zijn het slachtoffers van de samenleving.
Kansarmoede bestaat zowel bij de autochtone als de allochtone bevolking.
Misschien meer bij die laatste groep maar dat mag geen reden zijn om misdaad goed te praten.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2003, 23:36   #38
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sato
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georg
Waarom niet er simpelweg voor zorgen dat ELKE crimineel (niet alleen de allochtone) nu eindelijk eens krachtdadig wordt aangepakt in België?
Principieel ben ik het met u eens.

Alleen.... 'simpelweg', 'krachtdadige aanpak'?



Hoe ziet u dat?
Meer gevangenissen? Zal dat werken?
Goede vraag.
Meer gevangenissen zijn blijkbaar wel nodig.
Maar in vele gevallen zullen alternatieve straffen ,gemeenschapsdienst ed. misschien effectiever zijn.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2003, 00:06   #39
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georg
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kempen
Georg is de 'persoonlijke' ervaring verteller van dienst denk ik.

Als ik dan ook mijn persoonlijke ervaringen mag vertellen.
En het valt U niet op dat het elke keer over Borgerhout / Deurne gaat? Heeft U ook al eens nagedacht over het percentage bruin mannen dat daar rondloopt (90% van de bevolking). Het zou me verbazen mochten ze NIET allochtoon geweest zijn.

Mijn punt met de persoonlijke ervaring is simpelweg dat die cijfers geen bal zeggen. Mijn broer is ook bij mekaar geslagen door Marokkanen, zijn lief eveneens, een vriendin van haar de kleren van haar lijf gerukt en bewusteloos gestampt door 15 marokkanen, de zuster van mijn ex verkracht door een groepje marokkanen, een vriendin van haar tot driemaal toe verkracht door een groepje marokkanen, enz enz. Ik ben zelf een paar keer beroofd door Marokkanen, en een Marokkaan heeft al een mes op mijn keel gezet.

So? Alle andere Marokkanen die ik ben tegengekomen, waren vriendelijke mensen.

Ik ben mijn ganse lagere school gepest geweest, en er zat niet één Marokkaan bij ons op school. In het middelbaar heb ik dikwijls op de speelplaats mij moeten verdedigen tegen 5-6 man uit een hoger jaar, en dat waren ook allemaal blanken. De scoutsfuiven van vroeger werden regelmatig verstoord door de extreem-rechtse buitenwippers van dancings in het Lierse ("de mannen van den Bananas", Bananas = café in Lier), de kickboxclub van de buurt staat bekend als een bende vechtersbazen die elk weekend wel ergens de keet afbreken. Ook allemaal blanken trouwens. Een medestudente van mij is op haar kamer verkracht door een blanke medestudent. Enkele anderen zijn verkracht door die blanke para die Gent een tijdje geteisterd heeft. Andere vriendinnen van mij zijn aangerand door resp. de papa, de nonkel, de scoutsleider en de buurman.

So? Alle andere blanken die ik ben tegengekomen, waren vriendelijke mensen.

Got zie piktuur?
Mij valt op dat de aangehaalde feiten bij autochtonen iets lichter wegen dan de feiten gepleegd daar allochtonen, zeker als we rekening houden met de verhoudingen.
Ook valt het op dat het bij de autochtonen vaak een enkeling is die ontspoort.
Bij de Marokkanen zijn het dus hele groepen die de pedalen zijn kwijtgeraakt.
Heeft u een idee wat de verhouding is van allochtonen ten aanzien van autochtonen in de gevangenissen?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2003, 08:43   #40
Georg
Provinciaal Statenlid
 
Georg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2003
Locatie: Absurdistan
Berichten: 707
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Mij valt op dat de aangehaalde feiten bij autochtonen iets lichter wegen dan de feiten gepleegd daar allochtonen, zeker als we rekening houden met de verhoudingen. (qua schade hebben autochtonen mij al een PAK meer gekost, maar soit)
Ook valt het op dat het bij de autochtonen vaak een enkeling is die ontspoort. (ja, de kick-boxclub, de mannen van Aartselaar, de mannen van den Bananas, allemaal met 30 of meer, en ELKE WEEK ambras met die gasten )
Bij de Marokkanen zijn het dus hele groepen die de pedalen zijn kwijtgeraakt (20 op 1000 lijkt mij een kleine minderheid, maar soit).
Heeft u een idee wat de verhouding is van allochtonen ten aanzien van autochtonen in de gevangenissen?
Ja, en? WHO CARES ???????????

Wat is het nut van te weten dat straatcriminaliteit (verkrachtingen eigenaardig genoeg niet) wat vaker voorkomt bij allochtonen van een bepaalde nationaliteit? Ik heb het rapport van San thuis liggen, dus de cijfers zijn mij welbekend. en dan?

Wat maakt het uit? Kan je een crimineel herkennen aan zijn kleur misschien? Naai ze misschien allemaal een ster op, dan kan je ze nog gemakkelijker herkennen

Wat doet het dan wel? Enerzijds de blanke man inpompen dat de marokkaan zijn vijand is (nog niet veel van gemerkt overigens), anderszijds de marokkaan vertellen dat hij minderwaardig is (al wél veel van gemerkt overigens).

Bruikbaar? Not !!!
Aanpak van het probleem? Not !!!
"allochtone criminaliteit" is een dom excuus van die klojo's die te lui zijn om effekes eraan te denken dat een deftig rechtssysteem in België ONBESTAANDE is, dat een aantal van die zaken overroepen worden, en dat een aantal van die problemen kunnen voorkomen worden door de jeugd wat meer gelegenheid tot vrijetijdsbesteding te geven. Maar dat willen we dan weer niet horen, want wij blanken zijn toch het slachtoffer van die slechte bruine mannen zekers
__________________
[size=4]Love all, trust a few. Do wrong to none.[/size]
Shakespeare
Georg is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be