Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 december 2015, 23:32   #81
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Kindergeld is een andere draad, hier gaat het over schoolplicht tegenover leerplicht. Schoolplicht is een goede zaak, vanaf de kleuterklas.
boelshit. Luister jij wel naar haar gezever? Ze wil dat de kinderen worden ingeschreven in de school.

En dan, als ze ingeschreven zijn maar ze gaan niet, of meer niet dan wel, gebeurt er weer niets. Allemaal blablabla juist zoals de inburgeringscursussen voor de nieuwkomers. Ze moeten de taal leren, dat wil zeggen, ze moeten zich inschrijven in de lessen NT2, maar nergens is er bepaalt dat ze daar ook resultaten in moeten boeken. Vooral de Franstalige OCMW trekkers hier in Vlaanderen zijn daar schitterend in. Volgen waar nodig de les, boeken gedurende het jaar vorderingen maar aan het eind van het schooljaar kunnen ze zogezegd niets en buizen. Zo kunnen ze zicht wederom in het zelfde leerjaar inschrijven want zolang ze geen Nederlands kennen kunnen ze dit aanvoeren om niet te moeten gaan werken. En geen kat die er wat aan doet want er is geen overleg met de OCMW diensten die de leerling sturen en de leerkracht die zou kunnen aantonen dat de leerling in werkelijkheid wel voldoende Nederlands kan of die kan aantonen dat de leerling tijdens het jaar nooit of amper aanwezig was in de les.

Die (T)Rut lult graag allerhande om in de kijker te komen en de massa trapt daar dan nog in ook.

Laatst gewijzigd door Garry : 8 december 2015 om 23:56.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2015, 23:46   #82
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kindergeld werd niet gegeven omdat er geen gezinsplanning mogelijk was, hoor. Waar haalt u die onzin nu vandaan?

Kindergeld gaat in ons land terug op de zogenaamde compensatiekassen, waarbij de moeder van een werknemer een bepaalde som kreeg omdat de man door zijn werk niet thuis was en dus zijn loon niet daar kon afgeven. Het was een soort uitbetaling van een gedeeltelijk loon, maar deze keer aan de moeder. Daarom ook wordt het kindergeld, tenzij anders aangevraagd, nog steeds bij de moeder terechtkomt.
Jan, dat van dat gedeeltelijk loon dateert ook uit de tijd dat kinderen krijgen je overkwam. Dus evengoed een maatregel die compleet verouderd en voorbijgestreefd is. Ze kunnen zo evengoed een bepaalde som als gedeeltelijk loon aan de moeder geven om de auto mee af te betalen, (waarvoor nu ook zeer dikwijls het kindergeld wordt aangewend), onder het mom omdat de werknemer zijn loon niet kon afgeven omdat hij niet thuis was.

Wie haalt er hier nu eigenlijk onzin ergens vandaan?

Het hebben van kinderen is vandaag de dag een keuze net zoals het kopen van een auto een eigen keuze is. Wil je die auto kopen, ziet dan dat ge hem kunt betalen, idem voor die kinderen.

En wat die bepaalde som die aan de moeder gegeven werd, dat is al helemaal folklore. Vandaag de dag wordt dat loon gestort op hun bankrekening, dus totaal overbodig om daar nog een apart bedrag voor te voorzien.

Laatst gewijzigd door Garry : 8 december 2015 om 23:54.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2015, 00:23   #83
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Bij mijn weten bepalen gezinnen zelf of ze met twee gaan werken dan wel of er slechts een iemand uit werken gaat. Er is niets negatief aan die laatste keuze.
Correct. En of je al dan niet een auto koopt, ook.

Maar dan moet ge wel de gevolgen dragen van die keuze en zien dat ge dat allemaal kunt bekostigen en niet uw hand open houden bij de maatschappij om uw keuze te helpen financieren.

Laatst gewijzigd door Garry : 9 december 2015 om 00:23.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2015, 08:08   #84
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
O jawel, u rekent daar wel op. Als uw huis in brand staat, zal u wel rekenen op de brandweer. Als u halfdood beneden aan de trap ligt, zal u wel hopen dat iemand anders u opmerkt en de MUG bent. Enzovoort.

Menselijke solidariteit en bereidheid de waarde van de ander te onderkennen, zijn nu eenmaal geen vieze zaken. Heel menselijk, heel normaal.
Ik dacht: een beetje maieutiek kan geen kwaad voor coro...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2015, 08:52   #85
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Dat komt dan van een 'liberale' politica. bron
Inderdaad niks liberaals aan. Laat je niet misleiden door die naam "liberaal", dat is even liberaal als de DDR "democratisch" was.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2015, 08:53   #86
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coro Bekijk bericht
Kindergeld gewoon afschaffen! Als je kinderen wilt, weet dan waar je aan begint. Kinderen kosten geld en niemand heeft een plicht om kinderen te maken. Het belastingsvoordeel moet volstaan.
2!
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2015, 08:57   #87
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik denk gewoon dat veel mensen hun politieke voorkeuren enkelen kunnen koppelen aan hun eigen situatie.

"Kindergeld moet weg!!" omdat
- ik geen kinderen heb
- ik zo rijk ben dat ik gemakkelijk zonder kan
- ik het feit dat vreemdelingen dat ook krijgen niet kan verdragen...
-...
- het niet normaal is dat men voor andermans' kinderen moet betalen.

Maw, het *krijgen* van kindergeld, daar is op 't eerste gezicht niks mis mee, maar het impliceert wel dat dat kindergeld *van iemand anders* moet afgepakt worden, en daar is wel iets mis mee.

In Frankrijk is mijn kindergeld gedaald, sinds Hollande: ik krijg voor mijn 2 kinderen samen nu nog iets van 32 Euro in de maand, omdat mijn inkomen te hoog ligt. Daarmee ga ik ze natuurlijk kleren kopen, eten kopen en dergelijke

Ik betaal dus belastingen voor de kinderen van de buren. Ik zou die belastingen liever steken in mijn eigen kinderen, dan in hun toekomstige concurrenten.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2015, 09:40   #88
coro
Parlementslid
 
Geregistreerd: 31 juli 2014
Berichten: 1.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kinderen zorgen wel voor de toekomst van een maatschappij. Alleen al daarom is het normaal dat de overheid hierin investeert.
Investeert de overheid (en dat zijn wij allen) dan al niet genoeg? Om te beginnen al fiscaal.

De discussie gaat over het kindergeld. En nogmaals ik REKEN in geen geval op kindergeld om mijn kroost te laten opgroeien.

Kinderen kosten geld, veel geld, maar dat weet je toch (hopelijk) vooraleer je er aan begint?
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2015, 09:42   #89
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coro Bekijk bericht
Investeert de overheid (en dat zijn wij allen) dan al niet genoeg? Om te beginnen al fiscaal.

De discussie gaat over het kindergeld. En nogmaals ik REKEN in geen geval op kindergeld om mijn kroost te laten opgroeien.

Kinderen kosten geld, veel geld, maar dat weet je toch (hopelijk) vooraleer je er aan begint?
Ga je werken?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2015, 10:07   #90
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Onthou de twee laatste woorden.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2015, 10:16   #91
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door weer berichten Bekijk bericht
WERKEN, heb jij dat ooit al gedaan?
Zolang ik maar mijn vette pree voor 20 uurkes krijg...
Mijn premies van Defensie ontvang...
Mijn weekje vakantie volgende week...
Tijd heb voor mijn bijberoepjes...

... kan het mij allemaal niet schelen.

Kleine loser.
Als ze mij, als ambtenaar, plaagden, dan durfde ik zelf ook wel eens zulke leugentjes om bestwil vertellen.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2015, 10:17   #92
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Bij mijn weten bepalen gezinnen zelf of ze met twee gaan werken dan wel of er slechts een iemand uit werken gaat. Er is niets negatief aan die laatste keuze.
Tuurlijk is er niks negatief aan die laatste keuze, maar waarom zou de kost van die keuze bij een ander moeten liggen? Je pleit gewoon voor keuzevrijheid op de kosten van een ander.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2015, 10:25   #93
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Tuurlijk is er niks negatief aan die laatste keuze, maar waarom zou de kost van die keuze bij een ander moeten liggen? Je pleit gewoon voor keuzevrijheid op de kosten van een ander.
Dat is waar, maar zo kan je meer dan de helft van de overheidsvoorzieningen in vraag stellen.

- Ik heb ervoor gekozen om niet werkloos te zijn maar betaal belastingen om werkloosheidsvergoedingen mee te financieren.
- Ik heb geen schoolgaande kinderen meer maar betaal belastingen om het onderwijssysteem te financieren.
- Ik heb ervoor gekozen gezond te leven maar betaal belastingen om onze sociale zekerheid die vol zit met mensen met een ongezonde levensstijl, te financieren...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2015, 10:54   #94
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat is waar, maar zo kan je meer dan de helft van de overheidsvoorzieningen in vraag stellen.
Dat klopt en dat zou Belgie beter eens doen.

Citaat:
- Ik heb ervoor gekozen om niet werkloos te zijn maar betaal belastingen om werkloosheidsvergoedingen mee te financieren.
- Ik heb geen schoolgaande kinderen meer maar betaal belastingen om het onderwijssysteem te financieren.
- Ik heb ervoor gekozen gezond te leven maar betaal belastingen om onze sociale zekerheid die vol zit met mensen met een ongezonde levensstijl, te financieren...
Klopt allemaal
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2015, 13:50   #95
coro
Parlementslid
 
Geregistreerd: 31 juli 2014
Berichten: 1.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ga je werken?
De vraag alleen al werkt op mn lachspieren!
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2015, 13:54   #96
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coro Bekijk bericht
De vraag alleen al werkt op mn lachspieren!
Ja, die vraag heeft dikwijls dat effect hier op dit forum.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 9 december 2015 om 13:55.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2015, 14:09   #97
coro
Parlementslid
 
Geregistreerd: 31 juli 2014
Berichten: 1.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ja, die vraag heeft dikwijls dat effect hier op dit forum.
Bij jou ook? We hebben het wel over 'werken' hé!
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2015, 14:32   #98
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.889
Standaard

Het echtpaar Beliën - Colen zal dat voorstel niet graag horen. Geven ook huisonderwijs aan hun kinderen.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2015, 17:02   #99
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coro Bekijk bericht
Bij jou ook? We hebben het wel over 'werken' hé!
Ja, dat is waar.
Iedereen die werkt vindt zijn job de zwaarste.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2015, 17:12   #100
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
In Belgie wil de VLD de kinderbijslag beperken
In Nederland verhoogt de regering de kinderbijslag én de toelagen voor de kinderopvang.
Ik denk dat de Nederlanders een VISIE hebben.
De Belgen hebben géén visie ----> "La Belgique est un petit pays avec un petit esprit"
Akkoord maar de waarheid heeft ook zijn rechten.
Een niet onbelangrijk deel van de moslims gebruiken het systeem van het kindergeld om zich een inkomen te neuken en om daarna op de kosten te besparen steken ze hun broedsels met 5 op een kamer en sturen ze ze naar school met geen of weinig eten.
Ik zit hier in Leuven en dat is geen fabel.

Laatst gewijzigd door Pericles : 9 december 2015 om 17:20.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be