Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 maart 2012, 20:30   #1
Moor
Gouverneur
 
Geregistreerd: 21 juli 2010
Berichten: 1.411
Standaard Misconcepties over salafisme

Beste mensen


Ik plaats deze tekst omdat ik totaal niet akkoord ben met Winants

Ik vind het zelfs ronduit belachelijk dat iemand die voor de Staatsveiligheid werkt zo weinig kennis heeft over de verschillende groeperingen en sektes binnen de Islamitische gemeenschap


Ik zal er aan beginnen met het uiteenzetten van de verschillende groeperingen:


-Je hebt de overgrote meerderheid: de soennis's

Dan heb je de shieten, de soufis, de kharijieten




De Alevieten zijn een subsecte van de shieten: Bashar Al Assad die veel meer doden op zijn geweten heeft dan Khadaffi is een Aleviet, voor shieten is het een eer om zoveel mogelijk soennieten af te maken



De Kharijieten: Zij zijn een militaristische, jihadistische groep die niets te maken heeft met de Salafis en de Shieten. De Kharijieten werden door de Profeet Muhammed vrede zij met hem genoemd als de "Honden van de hel"


Kharijieten zijn een sekte dat Ali, de schoonzoon en de neef van de profeet vermoord, de Kharijieten: verklaren het vergieten van Moslimbloed geoorloofd omdat zij "Takfir" plegen op de gewone mainstream Moslims, zoals een moslim di egeen baard heeft of een moslima zonder hoofddoek, gelukkig komen de Kharijieten minder voor dan de salafi's, de Kharijieten zijn een zeer gevaarlijk en gruwelijke sekte:

De Kharijieten, komen gedurende eeuwen en eeuwen keer op keer terug onder verschillende namen en verschillende sektes: zoals Al Qaeda, Shariah4Belgium, hun kenmerken zijn: ze zien er zeer vroom uit en ze verklaren iedereen tot ongelovigen, hun harde standpunten, gebruik van geweld, ondanks dat ze er zeer vroom uitzien werden zij door de Profeet Muhammed vzmh genoemd als de Honden van de Hel


De Salafistische geleerden hebben Shariah4 Belgium en Al Qaeda veroordeeld en hebben in duidelijke videoboodschappen verklaard dat Osama Bin Laden een Kharijiet (sekte) is, evenals Abu Imraan,

Bewijs van geleerde Fawzaan: http://www.youtube.com/watch?v=GMr4GVsLNow

http://www.youtube.com/watch?v=phs1ieDz5i8

Deze stuk gaat over een geleerde uit Saoudie-Arabie en die een salafist is en die de "zelfmoordaanslagen" VEROORDEELT


http://www.youtube.com/watch?v=zz56v...eature=related


Deze Salafistische geleerde verklaart Al Qaeda als een "Duivelse groepering"


http://www.youtube.com/watch?v=lakUv...eature=related



Deze SALAFISTISCHE geleerde MAAKT BRANDHOUT van Shariah 4 Holland en distantieert zich volledig van Shariah 4 Belgium en verklaart hen zelfs als "heretics" en mensen die niets maar dan echt NIETS te maken hebben met de mainstream Moslims


http://www.youtube.com/watch?v=xlqOc7YsPt8




De Salafis zijn pacifistisch en zijn volledig geweldloos. Van zodra zij tot geweld overgaan dan zijn zij geen salafi's meer want "geweld" is namelijk het verschil tussen salafi's en kharijieten/takfiri's. Wat ik ronduit schandalig vind is dat iemand die het ambt heeft van de Staatsveiligheid een gebrekkige kennis heeft van de groeperingen binnen de Islam en zelfs de verkeerde analyses maakt en de verkeerde conclusies.

Het is zelfs amateuristisch, wat ik allemaal lees in de krant, dit is zelfs gewoon BELACHELIJK. Ik hou m'n hart vast.


Het is gewoon te erg voor woorden.


Shariah4Belgium met Abu Imraan, Osama Bin Laden en Merah zijn allen leden van sektes die geexcomuniceerd worden binnen de Ummah door dezelfde SALAFISTISCHE GELEERDEN van Saoudie-Arabie



Andere groeperingen zijn Hizb U Tahrir, Ikhwaan Mouslimeen (Moslimbroederschap), Jamahat U Tabligh, de Soufis die op hun beurt bestaan uit ontelbare tariqa's en scholen,


Al deze groeperingen worden allen door de mainstream salafi-soenni moslims beschouwt als ketters deze sektes of de meeste toch prediken geweld, aanslagen, maar vreemd genoeg worden de criminele daden van deze groeperingen zoals Osama Bin Laden en Abu Imraan allen in de schoenen gelegd van de Salafistische Islam die een zuivere leer is en die zachtheid en respect promoot.


De Salafiyyah promoot het terugkeren naar de Profeet Muhammed vzmh en de 3 generaties daarna maar wilt dit dan zeggen dat er dan ineens "Bomaanslagen" moeten gepleegd worden en dat er getierd en geroepen moet worden zoals Abu Imraan doet??? Neeen


De Salafiyyah zegt dat je respect moet hebben voor het land waarin je leeft en dat je plichtsgetrouw moet zijn ten opzichte van je land van ontvangst, het land dat je aanvaard heeft als gast.


Al deze zaken die ik zeg kan ik bewijzen ZWART OP WIT
Moor is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be