Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 december 2017, 17:19   #21
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.518
Standaard

Bedoeld wordt die klokkenluider die nu in een VS witness protection program zit?

Zelfs indien er een staatsgesponsord doping programma zou zijn (geweest) in Rusland is een politieke afrekening voor de hand liggend. Ik kan me moeilijk voorstellen bijvoorbeeld dat de VS zich niet aan gelijkaardige 'experimenten' zou wagen om hun supremacy te vrijwaren. Het verschil is hier niet ethiek maar wel invloed op het ioc en vooral denk ik voldoende voorkennis over welke middelen ongemerkt kunnen gebruikt worden, voorkennis en beslissingsmacht over welke methodes in de nabije toekomst illegaal verklaard zullen worden en dergelijke.

Of dienen we te geloven dat Rusland het enige land is dat tegen de lamp liep omdat ze de enigen zijn die zich met doping bezig houden en het niet kunnen verbergen, en dat net op het moment dat er een VS gedreven inspanning bestaat om Rusland ook op andere gebieden te isoleren?

Laatst gewijzigd door Bach : 6 december 2017 om 17:23.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2017, 18:06   #22
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Je beweert dat USADA een gelijkaardig programma heeft lopen om hun atleten systematisch te doperen

Heb je daar enig bewijs van?
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2017, 23:02   #23
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
All pleas for the return of dignity to global sport will fall on deaf ears as long as it is run not by athletes and their colleagues, but by governments in thrall to cartels such as Fifa and the IOC. Great sporting events can give pleasure to millions, but they can do so at a fraction of the present cost, and without the crude corruption of young bodies with drugs. As it is, international sport has been hijacked by a monopolistic elite of individuals and corporations, their activities regulated only by occasional bouts of bad publicity.

• Simon Jenkins is a Guardian columnist
https://www.theguardian.com/commenti...rrupt-olympics
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2017, 23:47   #24
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Putin doesn't even boycott his clean athletes.

They can compete.

No military movements.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 02:00   #25
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Je beweert dat USADA een gelijkaardig programma heeft lopen om hun atleten systematisch te doperen

Heb je daar enig bewijs van?
Ik ga niet iets pogen bewijzen wat ik niet beweerd heb.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 14:09   #26
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik ga niet iets pogen bewijzen wat ik niet beweerd heb.
Je bewering kwam neer op een samenzwering van ioc-leden uit NAVO-landen.
Zonder bewijs of zelfs maar aanwijzing uiteraard.

Terwijl de bewijzen torenhoog zijn dat het russische dopingsysteem alomtegenwoordig is en door het Kremlin/FSB zelf wordt gestuurd en georganiseerd.

Putin is dus verantwoordelijk, het bewijs ligt op tafel.

In feite zou FIFA zelfs de russische voetbalploeg moeten schorsen voor de wereldbeker in rusland volgend jaar.
Dat zou pas een mooi signaal zijn.

Jammer genoeg is FIFA net zo corrupt als de russische regering....
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 14:58   #27
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.518
Standaard

Dat navo landen de meerderheid uitmaken van de ioc is een feit. Uiteraard gaan die niet hardop toegeven indien politieke motieven een rol gespeeld hebben. Wat ik beweer is dat zulke motieven me niet zouden verwonderen gegeven het huidige politieke klimaat in het westen.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 16:33   #28
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik ga niet iets pogen bewijzen wat ik niet beweerd heb.
Werk je met een gedeelde account of zo?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik kan me moeilijk voorstellen bijvoorbeeld dat de VS zich niet aan gelijkaardige 'experimenten' zou wagen om hun supremacy te vrijwaren
?
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 16:34   #29
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Dat navo landen de meerderheid uitmaken van de ioc is een feit. Uiteraard gaan die niet hardop toegeven indien politieke motieven een rol gespeeld hebben. Wat ik beweer is dat zulke motieven me niet zouden verwonderen gegeven het huidige politieke klimaat in het westen.
Bedoel je dan dat, mocht Rusland het IOC volledig in handen hebben, hun staatsgestuurde dopingprogramma door de vingers zou worden gezien?
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 20:50   #30
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
In feite zou FIFA zelfs de russische voetbalploeg moeten schorsen voor de wereldbeker in rusland volgend jaar.
Dan zouden ze hun WK ergens anders mogen organiseren.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2017, 21:45   #31
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
De zoveelste westerse provocatie naar Rusland toe. Het wordt hoog tijd dat de Russische federatie terug slaat en dat kan op deze spelen perfect.
Praat u doping op grote schaal dan goed?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2017, 21:50   #32
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
De zoveelste westerse provocatie naar Rusland toe. ....
Och....

Als je met vuur speelt moet je nadien niet komen klagen dat je je vingerkes verbrand hebt hé.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2017, 21:51   #33
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De meerderheid van de ioc leden komen uit Nato landen.Dat het hier gaat om een politieke afrekening is allesbehalve uit te sluiten en zelfs voor de hand liggend. Jammer dat sport zo misbruikt wordt.
Als het om een politieke afrekening gaat, mogen we veronderstellen dat de vaststelling van doping niet klopt.

Durft u uw hand daarvoor in het vuur steken?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2017, 21:56   #34
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Dit heeft niets, maar dan ook niets met sport te zien, we gaan maar zwijgen over Amerikaanse en Britse dopingsystemen die door het WADA en andere internationale sportfederaties beschermd en ondersteund worden. Of denk je dat deze landen clean aan sport doen ?

Bekendste voorbeeld voor ons is het wielrennen, het grootste dopingschandaal kwam uit de VS van de ploeg van het nationale postbedrijf US Postal. Ook team Sky is momenteel ferm de boel aan het belazeren met medeweten en goedkeuring van de Britse regering, het WADA en de internationale sportbonden.
Kan je dat ergens staven ?
Nogal een gedurfde uitspraak vind ik persoonlijk.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2017, 22:06   #35
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als het om een politieke afrekening gaat, mogen we veronderstellen dat de vaststelling van doping niet klopt.

Durft u uw hand daarvoor in het vuur steken?
Durft u uw hand ervoor in het vuur steken dat in de landen die het ioc controleren er geen staatgesponsorde doping bestaat? Het is niet of een politieke afrekening of een dopingprigramna. Het kan ook beiden zijn. Ik vermoed eerder dat er partijdigheid bestaat in hoe hardnekkig men achter landen aangaat afhankelijk ervan of die landen als een vijand van de VS beschouwd worden. En dan is er nog iets zoals voorkennis van welke middelen al dan niet verboden gaan worden. Landen als de VS spelen op dat randje van net al dan niet illegaal en met voorkennis. Noem het privileges van de macht.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2017, 22:18   #36
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Durft u uw hand ervoor in het vuur steken dat in de landen die het ioc controleren er geen staatgesponsorde doping bestaat? Het is niet of een politieke afrekening of een dopingprigramna. Het kan ook beiden zijn. Ik vermoed eerder dat er partijdigheid bestaat in hoe hardnekkig men achter landen aangaat afhankelijk ervan of die landen als een vijand van de VS beschouwd worden. En dan is er nog iets zoals voorkennis van welke middelen al dan niet verboden gaan worden. Landen als de VS spelen op dat randje van net al dan niet illegaal en met voorkennis. Noem het privileges van de macht.
U draait rond de pot. Graag bewijzen voor uw eerste stelling.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2017, 23:51   #37
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U draait rond de pot. Graag bewijzen voor uw eerste stelling.
Het is niet mijn bedoeling rond de pot te draaien, noch om dopingplegers te verdedigen. Maar ik heb het vermoeden dat dit net als het opgeklopte russiagate verhaal past in een ruimer politiek kader waarbij de VS denkt gebaat te zijn Rusland te isoleren. Geopolitiek geen sport.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2017, 23:57   #38
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Het is niet mijn bedoeling rond de pot te draaien, noch om dopingplegers te verdedigen. Maar ik heb het vermoeden dat dit net als het opgeklopte russiagate verhaal past in een ruimer politiek kader waarbij de VS denkt gebaat te zijn Rusland te isoleren. Geopolitiek geen sport.
"... het vermoeden..."

En waarop is dat vermoeden gestoeld?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2017, 01:14   #39
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
"... het vermoeden..."

En waarop is dat vermoeden gestoeld?
Dat heb ik reeds gedeeltelijk uitgelegd. Noem het deductiie desnoods. Vermeldenswaardig te vermelden is ook dat Rusland ontkent en dar de klokkenluider nu in de VS zit. Maar nogmaals het gaat er me niet om te pogen bewijzen sar Rusland onschuldig zou zijn. Integendeel denk ik dat er wel degelijk iets niet in orde was. Dat wil echter niet zeggen dat men geen stok zicht om een hond te slaan. En harder dan men een westerse hond zou slaan.

Ik volg dit doping schandaal niet ten gronde. In tegendeel tot russiagate waar mijns inziens duidelijk een leugenachtig mccarthyism gaande is sinds Obama. Ik denk dat men Rusland heeft willen vernederen en dat nog zal proberen doen. Men schuwt daarvoor geen vuil spel. De vraag is echter of men niet het tegenovergestelde zal bereiken van wat bedoeld wordt.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2017, 08:43   #40
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Dat heb ik reeds gedeeltelijk uitgelegd. Noem het deductiie desnoods. Vermeldenswaardig te vermelden is ook dat Rusland ontkent en dar de klokkenluider nu in de VS zit. Maar nogmaals het gaat er me niet om te pogen bewijzen sar Rusland onschuldig zou zijn. Integendeel denk ik dat er wel degelijk iets niet in orde was. Dat wil echter niet zeggen dat men geen stok zicht om een hond te slaan. En harder dan men een westerse hond zou slaan.

Ik volg dit doping schandaal niet ten gronde. In tegendeel tot russiagate waar mijns inziens duidelijk een leugenachtig mccarthyism gaande is sinds Obama. Ik denk dat men Rusland heeft willen vernederen en dat nog zal proberen doen. Men schuwt daarvoor geen vuil spel. De vraag is echter of men niet het tegenovergestelde zal bereiken van wat bedoeld wordt.
Ongetwijfeld willen sommigen in het Westen de Russische beer eens flink afranselen, maar in deze zaak lijkt het er sterk op dat Rusland zelf de stok heeft aangereikt. Als ik mij niet vergis, staan er ondertussen al bijna dertig Russische atleten op de dopinglijst. Dan spreken we toch niet meer over losstaande gevallen. Dit wijst op een bepaalde politiek van hogerhand.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be