Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 maart 2003, 02:12   #1
Royalist
Burger
 
Geregistreerd: 9 maart 2003
Berichten: 106
Standaard

België is hopeloos verdeeld. Daarom eis ik:

-een unitair België
-het afschaffen van gewesten en gemeenschappen
-verplichte tweetaligheid vanaf de geboorte
-verplichte kennis van de Brabançonne
-TV programma's die de bevolking weer Belgischgezind maken
-Verbod op communautaire partijen
-Majesteitsschennis streng straffen

De fascisten van de NV-A en het Vlaams Blok moeten gestopt worden. Ik zou zelfs overwegen om hen te verbieden, omdat ze onze welvaart bedreigen en de vrede tussen Nederlandstaligen en Franstaligen.

We zijn een volk, en dat volk wil nog altijd België.

Vive le roi!!!!
__________________

Voor vorst, voor vrijheid en voor recht
Royalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2003, 02:30   #2
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

En d�*t noemt ons dan nog fascisten?
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2003, 02:38   #3
Royalist
Burger
 
Geregistreerd: 9 maart 2003
Berichten: 106
Standaard

Wie heeft er gecollaboreerd in de oorlog? Niet de Belgen, wel de zogezegde Vlamingen! Ah!!! Daar had je nog niet aan gedacht zeker?
__________________

Voor vorst, voor vrijheid en voor recht
Royalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2003, 02:45   #4
Nitroke
Burger
 
Nitroke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Royalist
Wie heeft er gecollaboreerd in de oorlog? Niet de Belgen, wel de zogezegde Vlamingen! Ah!!! Daar had je nog niet aan gedacht zeker?
De walen hebben ook mee gecollaboreerd hoor. Maar dat is iets wat jullie royalistjes nogal is durven vergeten.

En als ik je "eisen" van daarboven lees... Indoctrinatie ooit van gehoord??

groeten,
Johan
__________________
"When I became the sun, I shone life into the man's hearts" - Sytem of a down, Toxicity
Nitroke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2003, 02:45   #5
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Royalist
Wie heeft er gecollaboreerd in de oorlog? Niet de Belgen, wel de zogezegde Vlamingen! Ah!!! Daar had je nog niet aan gedacht zeker?
Tsja, wie is er voor hersenspoeling in het onderwijs, hersenspoeling via de media, afschaffing van de vrijheid van meningsuiting...?
Wij niet hoor, maar een zekere Royalist draagt die ideeën blijkbaar nogal virulent uit momenteel!
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2003, 02:48   #6
Royalist
Burger
 
Geregistreerd: 9 maart 2003
Berichten: 106
Standaard

Hersenspoeling? Onzin, pure FEITEN!!!!! Ja, lees dit nog maar eens opnieuw: FEITEN!!!!!!

Geschiedschrijving is een wetenschap, en de geschiedenis is zoals ze gebeurt is. Dat de winnaars ze zouden schrijven is onzin, want ze is overal ter wereld hetzelfde.

En de Vlamingen hebben bijna exclusief gecollaboreerd en zwart gedaan. De Walen die dat deden, waren de uitzonderingen.
__________________

Voor vorst, voor vrijheid en voor recht
Royalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2003, 10:01   #7
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Royalist, ooit naar school geweest???

Wat voor ONZIN kom jij hier vertellen! Alsof alle Vlamingen in de oorlog gecollaboreerd hebben. Belachelijk!

En trouwens, dat is het verleden, wij kijken naar de toekomst! Blijkbaar moeten jullie steeds weer naar het verleden grijpen om de Vlaamse zaak zwart te maken, omdat jullie dat met hedendaagse argumenten NIET KUNNEN. Je toont hiermee dus enkel je eigen zwakte aan. 8)

En je zou beter het woord 'fascisme' eens opzoeken in de Van Dale (of Le Petit Robert, zo je wil) dan zal je wel zien hoe belachelijk je je hier maakt door ons als "fascisten" te bestempelen.

Kijk, beste vriend, staatshervorming na staatshervorming gaan er bevoegdheden van Belgie naar de deelstaten VL en WL. Daarbovenop gaan er dan weer bevoegdheden van Belgie naar de EU (zoals monetair beleid en binnenkort defensie en buitenlands beleid)... Wat gaat er dan nog overblijven voor Belgie?? Niks! Belgie heeft geen nut meer en zal VERDAMPEN.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2003, 11:18   #8
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Royalist
België is hopeloos verdeeld. Daarom eis ik:

-een unitair België
-het afschaffen van gewesten en gemeenschappen
-verplichte tweetaligheid vanaf de geboorte
-verplichte kennis van de Brabançonne
-TV programma's die de bevolking weer Belgischgezind maken
-Verbod op communautaire partijen
-Majesteitsschennis streng straffen

De fascisten van de NV-A en het Vlaams Blok moeten gestopt worden. Ik zou zelfs overwegen om hen te verbieden, omdat ze onze welvaart bedreigen en de vrede tussen Nederlandstaligen en Franstaligen.

We zijn een volk, en dat volk wil nog altijd België.

Vive le roi!!!!
Zonder dwang lukt het blijkbaar niet ervoor te zorgen dat de bevolking "wil" wat jij wilt?
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2003, 13:09   #9
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Royalist
Hersenspoeling? Onzin, pure FEITEN!!!!! Ja, lees dit nog maar eens opnieuw: FEITEN!!!!!!

Geschiedschrijving is een wetenschap, en de geschiedenis is zoals ze gebeurt is. Dat de winnaars ze zouden schrijven is onzin, want ze is overal ter wereld hetzelfde.

En de Vlamingen hebben bijna exclusief gecollaboreerd en zwart gedaan. De Walen die dat deden, waren de uitzonderingen.
Het Waals legioen, Rex, Léon Degrelle, Hendrik de Man...
Uiteraard niet bekend in uw schreeuwerig mierenbreintje neem ik aan, maar het waren allemaal exploten van de belgicistische en Waalse beweging die hevig gecollaboreerd hebben, tot het militaire vlak toe. De verhouding Vlaams legioen/Waals legioen was grosso modo 60/40, er is dus geen sprake van Vlaams overwicht op de collaboratie.

Zeg, als Royalist zijnde, moet je toch ook een zekere Leopold III kennen, niet? D�*t was nog eens een collaborateur: Ging persoonlijk met Hitler onderhandelen om een soort Vichy-regering in een stukje België te mogen beginnen, schreef autoritaire nieuwe grondwetten voor na de oorlog (als de Duitsers dus gewonnen zouden hebben) en maakte geen geheim van zijn dédain voor de parlementaire democratie en zijn interesse voor de Nieuwe Orde.
Daarover hoor ik je echter niet schreeuwen als je het hebt over zwartzakken, neo-nazi's en collaborateurs. Maar ja, grenzeloze hypochrisie is dan ook eigen aan het belgicistische beestje.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2003, 13:14   #10
MicaBoss
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 13 november 2002
Berichten: 65
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Royalist
België is hopeloos verdeeld. Daarom eis ik:

-een unitair België
-het afschaffen van gewesten en gemeenschappen
-verplichte tweetaligheid vanaf de geboorte
-verplichte kennis van de Brabançonne
-TV programma's die de bevolking weer Belgischgezind maken
-Verbod op communautaire partijen
-Majesteitsschennis streng straffen

De fascisten van de NV-A en het Vlaams Blok moeten gestopt worden. Ik zou zelfs overwegen om hen te verbieden, omdat ze onze welvaart bedreigen en de vrede tussen Nederlandstaligen en Franstaligen.

We zijn een volk, en dat volk wil nog altijd België.

Vive le roi!!!!
Bent u nu echt zo dom of is dit voor te lachen ??? Wordt toch eens wakker zeg..........
MicaBoss is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2003, 13:37   #11
Royalist
Burger
 
Geregistreerd: 9 maart 2003
Berichten: 106
Standaard

Jullie nemen natuurlijk alle Vlamingen de Nederlandstaligen in België.

Het is een FEIT dat wie zich Vlaming voelde in de oorlog collaboreerde. Niet alle "Vlamingen" collaboreerden. Ik gebruik haakjes, want in feite voelden die zich Belg.

Nu jullie terug!
__________________

Voor vorst, voor vrijheid en voor recht
Royalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2003, 13:38   #12
Royalist
Burger
 
Geregistreerd: 9 maart 2003
Berichten: 106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MicaBoss
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Royalist
België is hopeloos verdeeld. Daarom eis ik:

-een unitair België
-het afschaffen van gewesten en gemeenschappen
-verplichte tweetaligheid vanaf de geboorte
-verplichte kennis van de Brabançonne
-TV programma's die de bevolking weer Belgischgezind maken
-Verbod op communautaire partijen
-Majesteitsschennis streng straffen

De fascisten van de NV-A en het Vlaams Blok moeten gestopt worden. Ik zou zelfs overwegen om hen te verbieden, omdat ze onze welvaart bedreigen en de vrede tussen Nederlandstaligen en Franstaligen.

We zijn een volk, en dat volk wil nog altijd België.

Vive le roi!!!!
Bent u nu echt zo dom of is dit voor te lachen ??? Wordt toch eens wakker zeg..........
Schijnheiligaard!!! Zo fier onze driekleur laten wapperen, en dan zo meeheulen met de Vlaamse fascisten? U bent het niet waard Belg te zijn
__________________

Voor vorst, voor vrijheid en voor recht
Royalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2003, 13:43   #13
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Royalist
Schijnheiligaard!!! Zo fier onze driekleur laten wapperen, en dan zo meeheulen met de Vlaamse fascisten? U bent het niet waard Belg te zijn
Uw manier van doen is gewoon een smet op de Belgische zaak.
Ik verdenk er u dan ook van een ANTI-belgicistische provocateur te zijn.
Niet elke flamingant is een fascist.
Lees hier eens een paar artikels en je zal merken dat er heel redelijke mensen in hun rangen een plaatsje vonden.

Van uw wijze van propagande distancieer ik me, ook als Belgicist en monarchist, volkomen.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2003, 14:08   #14
John Stufflebeam
Parlementslid
 
John Stufflebeam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Locatie: Reetveerdegem
Berichten: 1.643
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Royalist
Wie heeft er gecollaboreerd in de oorlog? Niet de Belgen, wel de zogezegde Vlamingen! Ah!!! Daar had je nog niet aan gedacht zeker?
Je vergeet gemakshalve dat Leopold II ook gecollaboreerd heeft.
John Stufflebeam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2003, 15:46   #15
Royalist
Burger
 
Geregistreerd: 9 maart 2003
Berichten: 106
Standaard

Met wie zou Leopold II gecollaboreerd hebben? België is onder zijn bewind niet in een oorlog geweest, laat staan bezet.

Domme Vlamingen
__________________

Voor vorst, voor vrijheid en voor recht
Royalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2003, 16:08   #16
Royalist
Burger
 
Geregistreerd: 9 maart 2003
Berichten: 106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Royalist
Schijnheiligaard!!! Zo fier onze driekleur laten wapperen, en dan zo meeheulen met de Vlaamse fascisten? U bent het niet waard Belg te zijn
Uw manier van doen is gewoon een smet op de Belgische zaak.
Ik verdenk er u dan ook van een ANTI-belgicistische provocateur te zijn.
Niet elke flamingant is een fascist.
Lees hier eens een paar artikels en je zal merken dat er heel redelijke mensen in hun rangen een plaatsje vonden.

Van uw wijze van propagande distancieer ik me, ook als Belgicist en monarchist, volkomen.
Ik ben gewoon eerlijk in mijn gedachten. De BUB denkt hetzelfde als ik, alleen krimpen ze ineen bij het eerste weerwerk van de Vlamingen en slikken ze hun woorden in. Ik blijf bij wat ik zeg, en ik weet dat ik gelijk heb. Want 90% van de Belgen denkt er zo over.

Elke Vlaamsnationalist heeft ergens wel inspiratie uit het fascisme en nazisme, zelfs de linksen onder hen. Allemaal hebben ze wel ergens een foto van Hitler, Mussolini, Van Severen,... staan, een mp3 van het Horst Wessellied, hebben ze Mein Kampf gelezen (uiteraard uit educationele redenen ) of vonden ze het toch wel tof dat er aparte collaboratielegers waren in de Tweede Wereldoorlog.

De enige valsaard zijn zij die zogezegd Belgisch zijn, maar dan het federalisme of confederalisme toejuichen, dat ons juist verdeeld. Ben jij zo iemand?
__________________

Voor vorst, voor vrijheid en voor recht
Royalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2003, 16:09   #17
John Stufflebeam
Parlementslid
 
John Stufflebeam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Locatie: Reetveerdegem
Berichten: 1.643
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Royalist
Met wie zou Leopold II gecollaboreerd hebben? België is onder zijn bewind niet in een oorlog geweest, laat staan bezet.

Domme Vlamingen
Inderdaad, een Leopold te weinig, het gaat uiteraard om de bekende collaborateur Leopold III
John Stufflebeam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2003, 16:13   #18
Royalist
Burger
 
Geregistreerd: 9 maart 2003
Berichten: 106
Standaard

Allemaal laster. Daar zijn geen bewijzen voor, en die fabel leeft enkel in Vlaamse middens. Dat zegt toch genoeg?
__________________

Voor vorst, voor vrijheid en voor recht
Royalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2003, 16:18   #19
John Stufflebeam
Parlementslid
 
John Stufflebeam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Locatie: Reetveerdegem
Berichten: 1.643
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Royalist
Allemaal laster. Daar zijn geen bewijzen voor, en die fabel leeft enkel in Vlaamse middens. Dat zegt toch genoeg?
Hihi, het protest tegen Leopold III kwam vooral uit Franstalige hoek, dat zegt toch genoeg!

(Even had ik de indruk dat je Belgicist was, maar je legt het er te dik op, ik denk dus dat Superstaaf gelijk heeft)
John Stufflebeam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2003, 17:00   #20
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Royalist
Elke Vlaamsnationalist heeft ergens wel inspiratie uit het fascisme en nazisme, zelfs de linksen onder hen. Allemaal hebben ze wel ergens een foto van Hitler, Mussolini, Van Severen,... staan, een mp3 van het Horst Wessellied, hebben ze Mein Kampf gelezen...
Beseft u wel wat u zegt????? Meent u dat allemaal???

Eigenlijk is het er zó over dat hij het niet waard is om hierop te reageren.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be