Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 december 2017, 15:36   #41
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Jij bent duidelijk geen lid van een gemeenschapspartij.
Wat is dat? Een gemeenschapspartij?
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 15:42   #42
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.034
Standaard

Uitgerekend de groenen en rooien, die het meest van hun tam tam maken, zijn verantwoordelijk voor het woningtekort en de hoge huurprijzen die dit tot gevolg heeft. Er kon niet genoeg rood-groen kiesvee worden binnen gehaald. EN gepamperd.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 15:43   #43
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Wat is dat? Een gemeenschapspartij?
De partij van de Schoof. Of wat dacht je?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 15:44   #44
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Focussen op één item ivm de huisvestingsproblematiek, is zeer intellectueel-oneerlijk.

En draait het of keert het: bij elke asielzoeker of schijn-asielzoeker, die Vlaanderen binnenkomt, kunnen wij niet �* la minute een huis bouwen.
Die slagzin dat wij niet het ocmw van de ganse wereld kunnen zijn, dringt maar niet door bij de linkse kerk.
Ik geloof dat het bij de linkse gezagdragers wel degelijk doordringt maar alleen doen alsof ten einde hun slagzin niet kwijt te geraken.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 15:46   #45
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Jij bent duidelijk geen lid van een gemeenschapspartij.
Nee. Maar wat bedoel je met een gemeenschapspartij?
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 15:51   #46
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De partij van de Schoof. Of wat dacht je?
De NVA. Nee, ik ben geen lid.
Zijn ze voor de gemeenschap?
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 16:14   #47
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.977
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Focussen op één item ivm de huisvestingsproblematiek, is zeer intellectueel-oneerlijk.

Je moet het hele plaatje bekijken.

Feit is, bijvoorbeeld, dat in Vlaanderen het aantal gezinnen dat zijn eigen huis bezit, procentueel bijna het grootst is van de ganse wereld.

Verder mag je ook wel eens "zijdelingse" checks doen: is de situatie beter in steden en gemeentes waar de sossen de plak al lang zwaaien ?

En draait het of keert het: bij elke asielzoeker of schijn-asielzoeker, die Vlaanderen binnenkomt, kunnen wij niet �* la minute een huis bouwen.
Die slagzin dat wij niet het ocmw van de ganse wereld kunnen zijn, dringt maar niet door bij de linkse kerk.
Schoof,

In sneltreinvaart zijn ze de woningbezitters die willen renoveren aan het boycotten.
De mensen moeten dit, ze moeten dat en om dat te controleren moeten ze nog een toezichter betalen, wie kan dat nog allemaal opbrengen?

Dan spreek ik nog niet over mensen die willen bouwen, jongens toch ...

En niet vergeten, op alles 21% BTW (nieuwbouw)
Op een huis dat in totaal 300.000 euro kost, is dat meer dan 50.000 euro.
Een echte schande is het!
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 16:33   #48
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.342
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Iemand die van zijn 23 tot zijn 53 werkt, zou zijn huis toch grotendeels afbetaald moeten hebben.
Met wat hulp van de ouders en zo.
Mits het uitblijven van grote tegenslagen.
- lol -

Ik neem aan dat het plezant moet zijn als je zoiets van thuis meekrijgt.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 16:42   #49
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Iemand die van zijn 23 tot zijn 53 werkt, zou zijn huis toch grotendeels afbetaald moeten hebben.
Met wat hulp van de ouders en zo.
Mits het uitblijven van grote tegenslagen.
Vroeger was dat zo, tegenwoordig willen ze van hun 23ste tot hun 40ste hun geld opbrassen om dan te beseffen dat hun ouders nu toch wel erg lang leven.

Mijn eerste huis die ik nog steeds bezit was op mijn 40ste al afbetaald, onze tweede nu in de zomer en dan hopelijk tijd genoeg om alles op te brassen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 17:11   #50
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.161
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Wat is dat? Een gemeenschapspartij?
Dat is hier een politiek forum, en geen kleuterklas hé zeg.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 17:12   #51
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.344
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Schoof,

In sneltreinvaart zijn ze de woningbezitters die willen renoveren aan het boycotten.
De mensen moeten dit, ze moeten dat en om dat te controleren moeten ze nog een toezichter betalen, wie kan dat nog allemaal opbrengen?

Dan spreek ik nog niet over mensen die willen bouwen, jongens toch ...

En niet vergeten, op alles 21% BTW (nieuwbouw)
Op een huis dat in totaal 300.000 euro kost, is dat meer dan 50.000 euro.
Een echte schande is het!
klopt,
kleine investeerders worden initiatiefdood gemaakt, bouwvergunningen worden zo lang en zo dikwijls mogelijk afgekeurd tot je een woning koopt van een grote projectontwikkelaar

nadeel: je wordt gejost als je projectgrond hebt, veel duurder, meer winst voor het bouwbedrijf
iedereen kan bouwen wat hij wou = kakarchitectuur,

voordeel: er worden meer huizenwijken van 100-150 woningen gebouwd met een verzorgde architectuur, prettig om in rond te wandelen, met een variatie aan woningen waaronder appartementen, 4-5 hoog, kleinere volumes voor alleenstaanden, grotere voor gezinnen
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 17:21   #52
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.161
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
- lol -

Ik neem aan dat het plezant moet zijn als je zoiets van thuis meekrijgt.
Ik ken ouders die geen geluk hadden met een of meer van hun kinderen.
Die hun huis moesten verkopen om de brokken te lijmen die de kleine gemaakt had.

Het is vooral plezant om de chance te hebben dat je kinderen op zo'n wijze uitbloeien dat je graag van je eigen beetje confort inlevert om hen te helpen.
En geloof me: op kinderen staat nooit garantie.

Ikzelf was of ben niet zo bemiddeld dat ik mijn gasten "hun grond" kon cadeau doen bij hun beslissing om samen te gaan wonen of te huwen.
Maar kleinere beetjes helpen ook.
Ik heb vb. beslist dat toen ze hun huis kochten, ikzelf een equivalent van 1.000.000 bef destijds hielp mee afbetalen op 20 jaar.
Leep natuurlijk, want mocht er wat mislopen, zodanig dat zij hun lening niet meer moesten afbetalen, dan moest ik ook niet verder afbetalen aan hen.
Gelukkig is alles goed uitgedraaid.

Voor mensen met minder geluk, moet er inderdaad zoiets zijn als hulp bij het wonen. Deels in huursubsidies, deels in sociale woningen, deels in hulp bij het verwerven van een eerste bescheiden woning en nog wellicht andere zaken.

Maar toveren gaat niet.
De oude machtspartijen hebben ons opgezadeld met een bijna Griekse staatsschuld. Hoe anders had dat kunnen verlopen ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 17:30   #53
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.342
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ken ouders die geen geluk hadden met een of meer van hun kinderen.
Die hun huis moesten verkopen om de brokken te lijmen die de kleine gemaakt had.

Het is vooral plezant om de chance te hebben dat je kinderen op zo'n wijze uitbloeien dat je graag van je eigen beetje confort inlevert om hen te helpen.
En geloof me: op kinderen staat nooit garantie.

Ikzelf was of ben niet zo bemiddeld dat ik mijn gasten "hun grond" kon cadeau doen bij hun beslissing om samen te gaan wonen of te huwen.
Maar kleinere beetjes helpen ook.
Ik heb vb. beslist dat toen ze hun huis kochten, ikzelf een equivalent van 1.000.000 bef destijds hielp mee afbetalen op 20 jaar.

Leep natuurlijk, want mocht er wat mislopen, zodanig dat zij hun lening niet meer moesten afbetalen, dan moest ik ook niet verder afbetalen aan hen.
Gelukkig is alles goed uitgedraaid.

Voor mensen met minder geluk, moet er inderdaad zoiets zijn als hulp bij het wonen. Deels in huursubsidies, deels in sociale woningen, deels in hulp bij het verwerven van een eerste bescheiden woning en nog wellicht andere zaken.

Maar toveren gaat niet.
De oude machtspartijen hebben ons opgezadeld met een bijna Griekse staatsschuld. Hoe anders had dat kunnen verlopen ...
Ja, ik kan me voorstellen dat dit helpt.

Beetje een loterij, bij wie je geboren wordt.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 17:35   #54
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is hier een politiek forum, en geen kleuterklas hé zeg.
Het VB heeft gevoel voor humor (islamsafari) en de NVA niet.
Dat is een van de redenen waarom ik er niet voor stem.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2017, 18:28   #55
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.344
Standaard

Vlaams minister van Wonen Liesbeth Homans investeerde in 2017 maar liefst 817 miljoen euro in een uitbreiding van het sociaal woonaanbod. Sinds 2014 maakte Vlaanderen al meer dan 2,9 miljard vrij voor de nieuwbouw en renovatie van sociale woningen. “Zo helpen we iedereen die op zoek is naar een betaalbare en duurzame woonst”, zegt minister Homans.

Recordinvesteringen

In 2017 werden tot nu toe 7.423 sociale woningen gebouwd of gerenoveerd. Een recordbedrag van 258 miljoen euro ging naar renovatie, terwijl ook extra geld besteed werd aan energiezuinigheid. De positieve trend van de afgelopen jaren zet zich dus voort. Sinds 2014 kwamen er in totaal ongeveer 13.500 extra nieuwbouwwoningen bij en werden 19.200 panden in Vlaanderen gerenoveerd.

“We kunnen uiteraard niet van vandaag op morgen rechtzetten wat in het verleden niet of te weinig is gebeurd, maar ik neem mijn verantwoordelijkheid op”, zegt minister Homans. “Ook in 2018 zullen we fors investeren in sociale woningbouw, voor een ongezien hoog bedrag van 825 miljoen euro.” Voor de sociale huisvestingsmaatschappijen betekenen de bijkomende woningen heel wat werk. Daarom geeft de minister hen nog dit jaar 10 miljoen euro extra steun.

Betaalbare en duurzame sociale woningen

Vlaanderen zette de afgelopen jaren ook sterk in op woningen van sociale verhuurkantoren. In 2017 werd de tienduizendste SVK-woning in gebruik genomen. Het budget voor huurpremies verdubbelde op vier jaar tijd tot 18,7 miljoen euro. Voor huursubsidies wordt in 2018 zo’n 35,5 miljoen euro uitgetrokken, 25 procent meer dan in 2014.

De bouw en renovatie van sociale woningen blijft een noodzaak. Alleen zo kunnen we de wachtlijsten terugdringen en ervoor zorgen dat woningen voldoen aan alle woonvereisten, ook op vlak van energie. “Ik ben daarom van plan de komende jaren even intensief te investeren in betaalbare en duurzame sociale woningen”, besluit Liesbeth Homans.
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2017, 12:57   #56
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.344
Standaard

http://www.knack.be/nieuws/belgie/ge...=4990236007464
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2017, 13:55   #57
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Vroeger was dat zo, tegenwoordig willen ze van hun 23ste tot hun 40ste hun geld opbrassen om dan te beseffen dat hun ouders nu toch wel erg lang leven.

Mijn eerste huis die ik nog steeds bezit was op mijn 40ste al afbetaald, onze tweede nu in de zomer en dan hopelijk tijd genoeg om alles op te brassen.
En waar staat u eerste huis? In dit land, of niet? Ik vraag het maar even want veel sociale woning bewoners hebben wel een eerste huis maar niet hier natuurlijk. En ja dat kunnen ze betalen met een uitkering.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2017, 14:09   #58
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.977
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Wat is dat? Een gemeenschapspartij?
Een partij waar de gemeenschap welig tiert.
Of er geslacht wordt weet ik niet.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2017, 14:13   #59
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.977
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
Vlaams minister van Wonen Liesbeth Homans investeerde in 2017 maar liefst 817 miljoen euro in een uitbreiding van het sociaal woonaanbod. Sinds 2014 maakte Vlaanderen al meer dan 2,9 miljard vrij voor de nieuwbouw en renovatie van sociale woningen. “Zo helpen we iedereen die op zoek is naar een betaalbare en duurzame woonst”, zegt minister Homans.

Recordinvesteringen

In 2017 werden tot nu toe 7.423 sociale woningen gebouwd of gerenoveerd. Een recordbedrag van 258 miljoen euro ging naar renovatie, terwijl ook extra geld besteed werd aan energiezuinigheid. De positieve trend van de afgelopen jaren zet zich dus voort. Sinds 2014 kwamen er in totaal ongeveer 13.500 extra nieuwbouwwoningen bij en werden 19.200 panden in Vlaanderen gerenoveerd.

“We kunnen uiteraard niet van vandaag op morgen rechtzetten wat in het verleden niet of te weinig is gebeurd, maar ik neem mijn verantwoordelijkheid op”, zegt minister Homans. “Ook in 2018 zullen we fors investeren in sociale woningbouw, voor een ongezien hoog bedrag van 825 miljoen euro.” Voor de sociale huisvestingsmaatschappijen betekenen de bijkomende woningen heel wat werk. Daarom geeft de minister hen nog dit jaar 10 miljoen euro extra steun.

Betaalbare en duurzame sociale woningen

Vlaanderen zette de afgelopen jaren ook sterk in op woningen van sociale verhuurkantoren. In 2017 werd de tienduizendste SVK-woning in gebruik genomen. Het budget voor huurpremies verdubbelde op vier jaar tijd tot 18,7 miljoen euro. Voor huursubsidies wordt in 2018 zo’n 35,5 miljoen euro uitgetrokken, 25 procent meer dan in 2014.

De bouw en renovatie van sociale woningen blijft een noodzaak. Alleen zo kunnen we de wachtlijsten terugdringen en ervoor zorgen dat woningen voldoen aan alle woonvereisten, ook op vlak van energie. “Ik ben daarom van plan de komende jaren even intensief te investeren in betaalbare en duurzame sociale woningen”, besluit Liesbeth Homans.
We moeten juist stoppen met sociale woningbouw.
Veel te duur.
Veel teveel administratie.
Geeft een aanzuigeffect .
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2017, 20:23   #60
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

De sociale lening kan toch ook een alternatief voor een sociale woning zijn. Je kan zelfs de volledige koopprijs lenen, maar moet natuurlijk wel wat spaarcenten hebben voor een paar kosten (dossierkost, ...), die zeker beduidend lager zijn dan bij een gewone hypotheek.

Binnenkort hoop ik zo ook iets aan te schaffen.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be