Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

 
 
Discussietools
Oud 24 juni 2017, 14:30   #41
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
In Aleppo kunnen priesters terug op straat lopen en fleuren de kinderen de straat op.
Wij hebben het moslimtuig opgenomen en de beschaafde mensen bleven trouw aan de kant van Assad.
Syriërs kunnen Europa verlaten en terug naar Syrië vertrekken, daaaag!!!
Die vreselijke Russen hebben de baardapen verjaagd en van Syrië terug een min of meer beschaafd land gemaakt. Stel je voor, en de Amerikanen hebben nog zo hun best gedaan heel de boel radicaal te verkloten!
tomm is offline  
Oud 24 juni 2017, 14:51   #42
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Die vreselijke Russen hebben de baardapen verjaagd en van Syrië terug een min of meer beschaafd land gemaakt. Stel je voor, en de Amerikanen hebben nog zo hun best gedaan heel de boel radicaal te verkloten!
Maar nu kunnen die Syrische vluchtelingen toch bijna Europa verlaten?
Peche is offline  
Oud 25 juni 2017, 23:56   #43
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Maar nu kunnen die Syrische vluchtelingen toch bijna Europa verlaten?
Het zijn vooral ani-Assad moslims die hier zitten, door Assad als de duivel voor te stellen kunnen we die nu ook weer niet meer terug sturen. De EU is enorm achterlijk.
Hoofdstraat is offline  
Oud 27 juni 2017, 06:35   #44
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
In Aleppo kunnen priesters terug op straat lopen en fleuren de kinderen de straat op.
Wij hebben het moslimtuig opgenomen en de beschaafde mensen bleven trouw aan de kant van Assad.
Syriërs kunnen Europa verlaten en terug naar Syrië vertrekken, daaaag!!!
Ik denk dat ze hier de geneugten van de sociale zekerheid ontdekt hebben. Moslims gedijen hier goed. Hin bedje is gespreid. Waarom zouden ZE vertrekken.
Mindset is offline  
Oud 27 juli 2017, 12:05   #45
^_^
Gouverneur
 
Geregistreerd: 4 juni 2014
Berichten: 1.487
Standaard

Raqqa zou ondertussen voor 50% zijn heroverd.

Verder naar het zuiden, is door het Syrische leger de aanval ingezet op het stadje Al Suknah. Dit ligt zowat pal in het midden van Syrië, en het verlies ervan zou voor IS een zware strategische klap zijn. Vanuit Al Suknah kan Deir-Ez-Zor worden ontzet, waardoor het door IS bezette gebied in Syrië doormidden wordt gebroken.
^_^ is offline  
Oud 27 juli 2017, 12:12   #46
^_^
Gouverneur
 
Geregistreerd: 4 juni 2014
Berichten: 1.487
Standaard

Wat minder geweten is, is dat ook in Libanon, IS een stuk grondgebied in handen heeft. Het Libanese leger is een offensief gestart. Dat leger staat wel niet bekend om z'n slagkracht.
^_^ is offline  
Oud 29 juli 2017, 01:40   #47
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ^_^ Bekijk bericht
In het centrum van Mosul heeft IS de Al Nuri moskee opgeblazen, en de beroemde scheve minaret daarnaast ook. De premier van Irak noemt het de symbolische overgave van IS in die stad.

Die scheve minaret was zoiets als de toren van Pisa, een wereldberoemd gebouw eigenlijk. Toen 3 jaar geleden Mosul werd veroverd door IS, was hun plan al op die toren op te blazen. Ze vonden het maar niks. De IS aanhangers van de streek zelf hebben dat toen voorkomen.
We zagen in Palmyra al, dat het cultuurbarbaren zijn, zonder oog voor de geschiedenis.

Wat betreft Libanon, nu hebben ze wel het momentum mee, en zijn ze een van de velen, die militair terugslaan.

Hebben Syrië en Irak trouwens een soort Neurenberg processen gepland? Dat zou alleen al qua symboliek niet slecht zijn, om over bepaalde kerfstokken nog maar te zwijgen.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline  
Oud 3 augustus 2017, 13:34   #48
^_^
Gouverneur
 
Geregistreerd: 4 juni 2014
Berichten: 1.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
We zagen in Palmyra al, dat het cultuurbarbaren zijn, zonder oog voor de geschiedenis.

Wat betreft Libanon, nu hebben ze wel het momentum mee, en zijn ze een van de velen, die militair terugslaan.

Hebben Syrië en Irak trouwens een soort Neurenberg processen gepland? Dat zou alleen al qua symboliek niet slecht zijn, om over bepaalde kerfstokken nog maar te zwijgen.
de Koerden willen dat soort proces wel. http://www.rudaw.net/english/kurdistan/03082017

In Mosul zijn niet zo veel krijgsgevangen genomen - wat eigenlijk ook zo op voorhand gecommuniceerd was door het Iraakse leger.

In Syrië zal president Bashir dat wel regelen, zonder internationaal tribunaal.
^_^ is offline  
Oud 5 augustus 2017, 17:10   #49
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ^_^ Bekijk bericht
Wat minder geweten is, is dat ook in Libanon, IS een stuk grondgebied in handen heeft. Het Libanese leger is een offensief gestart. Dat leger staat wel niet bekend om z'n slagkracht.
Ik moest in Beyrouth geweest zijn voor enkele afspraken eind juli maar men heeft geoordeeld dat de toestand te gevoelig lag. Gelukkig genoeg krijg ik het grootste deel van de vliegtuigtickets terugbetaald. Tegenwoordig zijn het de terroristen die de agenda bepalen.
Gipsy is offline  
Oud 5 augustus 2017, 18:53   #50
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik moest in Beyrouth geweest zijn voor enkele afspraken eind juli maar men heeft geoordeeld dat de toestand te gevoelig lag. Gelukkig genoeg krijg ik het grootste deel van de vliegtuigtickets terugbetaald. Tegenwoordig zijn het de terroristen die de agenda bepalen.
Libanon is nochtans relatief veilig werd mij verteld.
tomm is offline  
Oud 5 augustus 2017, 19:48   #51
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Libanon is nochtans relatief veilig werd mij verteld.
Dacht ik ook maar de Franse overheid heeft het afreizen of verblijven in Libanon ten stelligste ontraden vanaf midden juli. Aangezien ik klant ben bij een Franse bank die me daar operationeel helpt heeft de bank besloten alle geplande reizen naar Libanon af te lassen om hun personeel en klanten niet aan gevaar bloot te stellen. Geen keuze dus.
Gipsy is offline  
Oud 5 augustus 2017, 20:06   #52
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dacht ik ook maar de Franse overheid heeft het afreizen of verblijven in Libanon ten stelligste ontraden vanaf midden juli. Aangezien ik klant ben bij een Franse bank die me daar operationeel helpt heeft de bank besloten alle geplande reizen naar Libanon af te lassen om hun personeel en klanten niet aan gevaar bloot te stellen. Geen keuze dus.
Soms overdrijven zulke instellingen. Ze willen geen enkel risico nemen dat snap ik. Maar moest Libanon ontploft zijn was het al jaren geleden ontploft.
Er zijn vechtpartijen in bepaalde regio's, die gevaarlijk zijn, maar Beirout is veilig.
Het grootste gevaar is een opflakkerende oorlog tussen Hezbollah en Israel, maar beide partijen hebben te veel te verliezen.
tomm is offline  
Oud 5 augustus 2017, 20:18   #53
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Soms overdrijven zulke instellingen. Ze willen geen enkel risico nemen dat snap ik. Maar moest Libanon ontploft zijn was het al jaren geleden ontploft.
Er zijn vechtpartijen in bepaalde regio's, die gevaarlijk zijn, maar Beirout is veilig.
Het grootste gevaar is een opflakkerende oorlog tussen Hezbollah en Israel, maar beide partijen hebben te veel te verliezen.
Mij kan het weinig schelen, ik heb al andere zaken meegemaakt. Maar de bank dekt natuurlijk haar kont af. Ze willen natuurlijk het risico niet lopen op miljoenenclaims moest één van hun klanten waarvoor ze vergaderingen etc hebben georganiseerd daar omkomen of zwaar gewond geraken. En ook sommige delen van Beiroet staan in het rood op de Franse diplomatie site.

Men rekent op een relatief korte onrust periode. In oktober zou het terug veilig zijn
Gipsy is offline  
Oud 7 augustus 2017, 11:32   #54
^_^
Gouverneur
 
Geregistreerd: 4 juni 2014
Berichten: 1.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ^_^ Bekijk bericht
Raqqa zou ondertussen voor 50% zijn heroverd.

Verder naar het zuiden, is door het Syrische leger de aanval ingezet op het stadje Al Suknah. Dit ligt zowat pal in het midden van Syrië, en het verlies ervan zou voor IS een zware strategische klap zijn. Vanuit Al Suknah kan Deir-Ez-Zor worden ontzet, waardoor het door IS bezette gebied in Syrië doormidden wordt gebroken.
De bevrijding van Al-Sukhah is aangekondigd: https://www.theway.co.uk/news/syrian...ate-stronghold

Misschien dat we in de komende dagen/weken overgaves zien van groepjes IS-strijders? Op strategisch vlak zijn ze nu verslagen.
^_^ is offline  
Oud 22 augustus 2017, 20:52   #55
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.299
Standaard

Day 4 of Fajr al-Joroud operation in Lebanon. IS behoudt nog slechts 20 vierkante kilometer in Libanon.
DucDEnghien is offline  
Oud 22 augustus 2017, 21:04   #56
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.299
Standaard

The International Freedom Battalion (Turkish: Enternasyonalist Özgürlük Taburu, Kurdish: Tabûra Azadî ya Înternasyonal‎, Arabic: تابور الحرية العالمي‎‎), commonly abbreviated as IFB or EÖT, is an armed group consisting of leftist foreign fighters fighting for the People's Protection Units in the Syrian Civil War in support of the Rojava Revolution and against the Islamic State of Iraq and the Levant, IS or DAESH.
The formation of the International Freedom Battalion was announced on 10 June 2015 in Serê Kaniyê (Ras al-Ayn). Inspiration for the group came from the International Brigades of the Spanish Civil War. The political ideologies of the fighters include Marxism–Leninism, Hoxhaism, Maoism, and anarchism.
They are fighting with the Kurds and the international coalition in the second Raqqa offensive started in autumn 2016 against Daesh.

Bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Intern...Center20172-17

Laatst gewijzigd door DucDEnghien : 22 augustus 2017 om 21:05.
DucDEnghien is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be