Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 5 juni 2017, 08:20   #101
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

504

Laatst gewijzigd door geertvdb : 5 juni 2017 om 08:22.
geertvdb is offline  
Oud 5 juni 2017, 08:20   #102
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Altijd een feest om iemand met een open geest te ontmoeten.
Waarom gaat ge niet met Peche en harriechristus discussieren als ge het wilt hebben over 'het spirituele'. Die hebben een ongelooflijke 'open geest'.
geertvdb is offline  
Oud 5 juni 2017, 11:19   #103
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.687
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Geen idee wat voor reactie je eigenlijk verwacht. Als moslims zeggen dat die aanslagen niets met de islam te maken hebben - waarmee ze eigenlijk bedoelen: niets met hoe zij de islam zien - worden hun woorden toch weer anders uitgelegd of niet ernstig genomen. Voor sommigen zal het ook pas genoeg zijn als ze de islam in z'n geheel afzweren.

Ik heb trouwens geen behoefte aan al die emo-reacties van wie dan ook. De aanslagen met veel misbaar veroordelen is haast een nationale sport geworden waarmee mensen een brevet van deugdzaamheid trachten te halen. Zelf voel ik eerder gelatenheid dan verontwaardiging en eerlijk gezegd denk ik dat die gelatenheid oprechter is dan die kolkende verontwaardiging die blijkbaar van mij en anderen verwacht wordt.
Ik zie niet in waarom ik uitgerekend van u een "kolkende verontwaardiging" zou moeten verwachten. Ik meen dat ik wel meer uitdrukkelijke afkeuring zou mogen verwachten van de moslims. Bent u soms moslim?
Wanneer onschuldige mensen zomaar door een extreme moslim worden vermoord of verminkt en ik vaststel dat de rest van de moslimgemeenschap haar klep houdt en zich duidelijk totaal onverschillig toont dan heb ik reden om aan de oprechtheid van die zogenaamd "vredevolle islam" serieus te twijfelen. En dat heeft geen bal te maken met "emo-reacties", dat zijn gewoon feiten.
quercus is offline  
Oud 5 juni 2017, 11:22   #104
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.024
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Je vergeet de secularisering die zich voordoet bij moslims in het westen.
Zweck Optimismus.
Dat geloof je toch zelf niet !
Hoe naïef !

Citaat:
Dat fenomeen wordt door een coalitie van hardline moslims en uiterst rechts ontkend. Voor een stuk heeft het te maken met het feit dat een moslim formeel zijn geloof niet of zeer moeilijk kan verlaten. Niettemin is er een stille secularisering door het simpelweg stilaan loslaten van geloofspraktijken.

https://en.qantara.de/content/the-se...ent-withdrawal

N

Iets wat niet bestaat kan niet ontkend worden.
Men ziet eerder een radicalisering onder de moslims dan omgekeerd, ook bij de jongeren.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline  
Oud 5 juni 2017, 11:26   #105
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Je vergeet de secularisering die zich voordoet bij moslims in het westen. Dat fenomeen wordt door een coalitie van hardline moslims en uiterst rechts ontkend. Voor een stuk heeft het te maken met het feit dat een moslim formeel zijn geloof niet of zeer moeilijk kan verlaten. Niettemin is er een stille secularisering door het simpelweg stilaan loslaten van geloofspraktijken.

https://en.qantara.de/content/the-se...ent-withdrawal
Brussel is stilaan één grote hoofddoek geworden, er komen almaar meer moskeeën bij, en gij komt aandraven met secularisering.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 5 juni 2017, 11:31   #106
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.024
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik zie niet in waarom ik uitgerekend van u een "kolkende verontwaardiging" zou moeten verwachten. Ik meen dat ik wel meer uitdrukkelijke afkeuring zou mogen verwachten van de moslims. Bent u soms moslim?
Over de reacties van betrokkene hoeft men zich echt niet op te winden.
Door steeds tijdens de gevoerde discutie op de controversiële toer te gaan hopen sommigen extra aandacht te verkrijgen.
Dat was al zo in de tijd van het GVA-forum "De Frut" zo en dat is na al die jaren nog altijd het geval.

Citaat:
Wanneer onschuldige mensen zomaar door een extreme moslim worden vermoord of verminkt en ik vaststel dat de rest van de moslimgemeenschap haar klep houdt en zich duidelijk totaal onverschillig toont dan heb ik reden om aan de oprechtheid van die zogenaamd "vredevolle islam" serieus te twijfelen. En dat heeft geen bal te maken met "emo-reacties", dat zijn gewoon feiten.
Wat een verschil als het iemand uit de eigen kring betreft !
Het hoeft nog niet eens op het niveau van een aanslag te zijn - het verbod op een hoofddoekje bv is al genoeg - dan gaan de poppen aan het dansen.
Dagenlang ..... wel met de welwillende steun van onze media.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016

Laatst gewijzigd door Anselmo : 5 juni 2017 om 11:35.
Anselmo is offline  
Oud 5 juni 2017, 11:45   #107
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Brussel is stilaan één grote hoofddoek geworden, er komen almaar meer moskeeën bij, en gij komt aandraven met secularisering.
Wat bedoelt hij met secularisering? Het is niet omdat een moslim op westerlingen gaat beginnen lijken dat het daarom een seculiere moslim is. Schijn bedriegt.
Mindset is offline  
Oud 5 juni 2017, 12:23   #108
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.818
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ik geef toe te falen in een weerlegging van je statement.
Het bloed van onze sociaal-liberaaltjes gaat dan nog dikwijls de straten kleuren.
Hoe maken we van de-islamisering en patriottisme de weg van de minste weerstand?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline  
Oud 5 juni 2017, 13:38   #109
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.092
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Je vergeet de secularisering die zich voordoet bij moslims in het westen. Dat fenomeen wordt door een coalitie van hardline moslims en uiterst rechts ontkend. Voor een stuk heeft het te maken met het feit dat een moslim formeel zijn geloof niet of zeer moeilijk kan verlaten. Niettemin is er een stille secularisering door het simpelweg stilaan loslaten van geloofspraktijken.

https://en.qantara.de/content/the-se...ent-withdrawal
Vandaar dat er meer moslima's dan ooit een hoofddoek dragen zeker ... droom verder.
Ik heb gisteren nog de cijfers hier geplaatst over hoe de moslims tegenover de westerse manier van samenleven staan : in Antwerpen is 85 % afkerig. Kom eens buiten zeg. Ik moet bvb nog de eerste moslima tegen komen met een niet moslim vriendje.

En van die 15 % die seculier zijn als ze jong zijn loopt nog een deel tegen een muur en worden uiteindelijk het radicaalst.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 5 juni 2017 om 13:46.
Vlad is offline  
Oud 5 juni 2017, 13:54   #110
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.542
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Vandaar dat er meer moslima's dan ooit een hoofddoek dragen zeker ... droom verder.
Ik heb gisteren nog de cijfers hier geplaatst over hoe de moslims tegenover de westerse manier van samenleven staan : in Antwerpen is 85 % afkerig. Kom eens buiten zeg. Ik moet bvb nog de eerste moslima tegen komen met een niet moslim vriendje.

En van die 15 % die seculier zijn als ze jong zijn loopt nog een deel tegen een muur en worden uiteindelijk het radicaalst.
Ik woon in Antwerpen. Ik ken heel wat moslima's die met een niet-moslim zijn. Er zijn er die je ook zal kennen. Almaci bijvoorbeeld.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online  
Oud 5 juni 2017, 13:58   #111
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.092
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ik woon in Antwerpen. Ik ken heel wat moslima's die met een niet-moslim zijn. Er zijn er die je ook zal kennen. Almaci bijvoorbeeld.
Witte raven. Veralgemeningen en vooroordelen. De overgrote merendeel weigert met een niet moslim te trouwen of een relatie aan te gaan.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline  
Oud 5 juni 2017, 14:08   #112
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.818
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Waarom gaat ge niet met Peche en harriechristus discussieren als ge het wilt hebben over 'het spirituele'. Die hebben een ongelooflijke 'open geest'.
Zoek misschien eerst eens op wat 'spiritualiteit' zoal kan inhouden: https://nl.wikipedia.org/wiki/Spiritualiteit

Citaat:
Na WOII werden spiritualiteit en religie begripsmatig van elkaar losgekoppeld.[6] Er ontstond een nieuw discours waarin (humanistische) psychologie en mystieke tradities worden vermengd: het ‘ware zelf’ kan bereikt worden door selfdisclosure, vrije expressie en meditatie. [8] Spiritualiteit is steeds meer gaan betekenen dat iemands beleving meer persoonlijk, minder dogmatisch en meer pluralistisch is, met meer openheid voor nieuwe ideeën en invloeden, dan het geloof van de gevestigde religies.
Mijn visie op spiritualiteit is veel minder zweverig dan die van Ingeborg.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline  
Oud 5 juni 2017, 14:10   #113
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.542
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Witte raven. Veralgemeningen en vooroordelen. De overgrote merendeel weigert met een niet moslim te trouwen of een relatie aan te gaan.
Fatma Taspinar. Stevaert had trouwens een relatie met een Marokkaanse. Die zat halvelings of helemaal in "het milieu", wat meteen nog een categorie van geseculariseerde moslima's is.

En je moet toch eens wat meer je spitsoor te luisteren leggen bij de schoolgaande jeugd.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.

Laatst gewijzigd door dalibor : 5 juni 2017 om 14:16.
dalibor is nu online  
Oud 5 juni 2017, 14:10   #114
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Je vergeet de secularisering die zich voordoet bij moslims in het westen. Dat fenomeen wordt door een coalitie van hardline moslims en uiterst rechts ontkend. Voor een stuk heeft het te maken met het feit dat een moslim formeel zijn geloof niet of zeer moeilijk kan verlaten. Niettemin is er een stille secularisering door het simpelweg stilaan loslaten van geloofspraktijken.

https://en.qantara.de/content/the-se...ent-withdrawal
Ik wou dat ik je stelling kon bijtreden, maar de realiteit is helaas iets minder optimistisch gesteld:

http://www.demorgen.be/binnenland/ru...oden-bbab147b/

Maw, meer dan helft van de Europese moslims verkiest de sharia boven de seculiere wetgeving en het zijn heus niet allemaal baard- en jaballahdragers:

https://www.youtube.com/watch?v=zkdyErJfcQE

Secularisering, zei je ? Ik moet de eerste moslim nog tegenkomen, die de koran uitsluitend binnenshuis wil toegepast zien.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline  
Oud 5 juni 2017, 14:12   #115
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Hoe maken we van de-islamisering en patriottisme de weg van de minste weerstand?
Goede vraag.
Het de-islamiseren van Europa – met moslims voorlopig nog als een minderheid - zou op zich weinig structurele problemen meebrengen.
Het hoofdprobleem stelt zich eerder bij ‘onze leiders’ die oikofobie als Leidmotief hebben en persé de Kalergi-ideologie willen doordrukken, zelfs als is de meerderheid van de Europese bevolking daar tegen:

Resolution 1743 (2010) Final version Islam, Islamism and Islamophobia in Europe
http://www.assembly.coe.int/nw/xml/X...=17880&lang=en

https://ejbron.wordpress.com/2016/07...en-of-stikken/
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline  
Oud 5 juni 2017, 14:21   #116
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ik woon in Antwerpen. Ik ken heel wat moslima's die met een niet-moslim zijn. Er zijn er die je ook zal kennen. Almaci bijvoorbeeld.
Het zou wel héél erg zijn, als er zelfs na VIJFTIG JAAR niet één klein lichtpuntje zou kunnen zijn. Zeker niet meer dan 10%, en het is diezelfde tien procent die in de media met de regelmaat van een klok worden opgevoerd, om de rest vd bevolking de illusie te geven dat heel die multicul een groot succes zou zijn.
En het laatste wat ik van Almaci heb onthouden, is haar (Turkse) Afwezigheid in de Kamer, bij de "minuut stilte" voor de Armeense genocide. Waardeloos creatuur, dus.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...genocide.dhtml
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 5 juni 2017 om 14:28.
Zipper is offline  
Oud 5 juni 2017, 15:18   #117
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Geen idee wat voor reactie je eigenlijk verwacht. Als moslims zeggen dat die aanslagen niets met de islam te maken hebben - waarmee ze eigenlijk bedoelen: niets met hoe zij de islam zien - worden hun woorden toch weer anders uitgelegd of niet ernstig genomen. Voor sommigen zal het ook pas genoeg zijn als ze de islam in z'n geheel afzweren.

Ik heb trouwens geen behoefte aan al die emo-reacties van wie dan ook. De aanslagen met veel misbaar veroordelen is haast een nationale sport geworden waarmee mensen een brevet van deugdzaamheid trachten te halen. Zelf voel ik eerder gelatenheid dan verontwaardiging en eerlijk gezegd denk ik dat die gelatenheid oprechter is dan die kolkende verontwaardiging die blijkbaar van mij en anderen verwacht wordt.
Geloof jij moslims? ZE kunnen zeggen wat ze willen. Wschl beseffen ze zelf niet helemaal dat ze aanhangers zijn van een fascistoïde dodencultus. Brevet van deugdzaamheid? Is dat je poco interpretatie van hoe je de weerstand ziet van westerse oppositie tegen dat uitschot? Of ligt het gewoon hoe in de mond?
Mindset is offline  
Oud 5 juni 2017, 15:43   #118
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Fatma Taspinar. Stevaert had trouwens een relatie met een Marokkaanse. Die zat halvelings of helemaal in "het milieu", wat meteen nog een categorie van geseculariseerde moslima's is.

En je moet toch eens wat meer je spitsoor te luisteren leggen bij de schoolgaande jeugd.
een Marokkaanse prostituee, om volledig te zijn. Voor zover je in dat geval van een relatie kan spreken.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 5 juni 2017, 15:44   #119
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBomb Bekijk bericht
100% akkoord. De islam is een religie van terreur. Gematigde moslims maken nog geen gematigde islam.
Er zijn er die niet beseffen dat een significant deel van de islamaanhangers, noem het radicale of jihadistische moslims, een oorlog is begonnen tegen westerlingen en het vrije westen. Ok. Kan gebeuren. Hoe reageert men daar normaal tegen? Door ofwel verzet te organiseren in geval van bezetting, doof zichzelf te verdedigen of door een tegenoffensief te lanceren. Maar het mag niet ophouden bij kaarsen dn rouwregisters. Jihadisten, ideologische islamisten, moslimextremisten komen allen voort van islam. Volgens mij is het niet meer dan normaal dan islam te bestrijden. Dat is de vijver waarkn ze worden gekweekt. Die vijver baggeren is wat men moet doen. Los van economizche belangen met landen als saoedie arabie want eigenlijk is dit collaboratie. Geweld beantwoordt men het best met geweld. Naast islam buiten de wet te stellen zouden er gerichte acties .moeten komen. Maar ik begrijp de overheid wel. Dit zou een burgeroorlog betekenen. Maar die komt er sowieso volgens mij
Voorlopig wil men ons nog laten geloven dat er geen breuklijn is tussen islam en de rest. Het bekende wij-zij verhaal van jambon. Daar geloof ik niet in. Heg is een kwestie van een 10tal jaar alvorens de geesten gerijpt zijn en een partij aan de macht komt die orde op zaken stelt. De geesten zullen niet rijpen met hier en daar een aanslag. De situatie; hoe erg ook, moet nog veel ernstiger worden.

Laatst gewijzigd door Mindset : 5 juni 2017 om 15:50.
Mindset is offline  
Oud 5 juni 2017, 18:25   #120
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBomb Bekijk bericht
Het is altijd een wij/zij geweest met de moslimgemeenschap. Wat de politiek ook moge zeggen. De politiek heeft haar poging gedaan ons bij elkaar te brengen. Dat is gefaald. Ik herinner in mijn kinderjaren de buurtfeesten die ons bij elkaar moesten brengen. Muntthee, Marokkaanse koekjes, buikdanseressen, enzovoort. Als kind ga je daar naïef in mee, maar later valt je euro "hadden wij niet beter een westers buurtfeest georganiseerd?"
Toen viel mijn euro dat wij op de moslim aangepast worden en de moslim niet op ons.
Men geloofde mij niet als ik in mijn puberjaren zei dat zij onze democratie verwerpen en een sharia wensen. Ik heb steeds meer gelijk gekregen.
Ik werd toen weggezet als racist, xenofoob en islamofoob. Hoe ouder ik werd, te meer de islam invloed uitoefende in mijn leven en hoe voorzichtiger ik moest zijn in mijn uitspraken. Ik ben een baan verloren als ambtenaar omdat mijn werkgever bekend werd met mijn ideeën.

Op een burgeroorlog wacht niemand. Ik geloof in een democratische oplossing. Maar die wordt wel heel moeilijk gemaakt als men de waarheid niet mag benoemen.
Ze mogen met zoveel muntthee en koekjes en buikdanseressen afkomen dat ze willen. Islam is een holle stam vol schimmel en dat ze me niet komen vertellen dat slechts enkele takken dor zijn. "Waar men niet onver spreekt" van wim van rooy zou verplichte lectuur moeten zijn.
Mindset is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be