Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 5 juni 2017, 19:06   #121
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Brussel is stilaan één grote hoofddoek geworden, er komen almaar meer moskeeën bij, en gij komt aandraven met secularisering.
daiwa is offline  
Oud 5 juni 2017, 19:53   #122
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBomb Bekijk bericht
Wim Van Rooy bewijst mijn punt. De heisa die ontstond rond het publiceren van zijn boek. Afwijzingen, ontslagen, lastercampagnes, stigmatisatie en noem maar op.
En dan was er nog het compleet doodzwijgen van die hele affaire bij zijn vroegere werkgever, de VRT.

Stel je voor dat Tom Lanoye zoveel moeilijkheden zou hebben om een boek van hem gepubliceerd te krijgen, met een ontslagen uitgever erbij. Het kot zou te klein zijn.

Maar ja, Lanoye is dan ook een ideologisch "bevriende" schrijver.
vanderzapig is offline  
Oud 5 juni 2017, 20:31   #123
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
En dan was er nog het compleet doodzwijgen van die hele affaire bij zijn vroegere werkgever, de VRT.
Te laat om te editeren.

Ik bedoel dat de VRT zowel Van Rooy's boek als zijn publicatiemoeilijkheden heeft doodgezwegen.
vanderzapig is offline  
Oud 5 juni 2017, 22:03   #124
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik zie niet in waarom ik uitgerekend van u een "kolkende verontwaardiging" zou moeten verwachten. Ik meen dat ik wel meer uitdrukkelijke afkeuring zou mogen verwachten van de moslims. Bent u soms moslim?
Wanneer onschuldige mensen zomaar door een extreme moslim worden vermoord of verminkt en ik vaststel dat de rest van de moslimgemeenschap haar klep houdt en zich duidelijk totaal onverschillig toont dan heb ik reden om aan de oprechtheid van die zogenaamd "vredevolle islam" serieus te twijfelen. En dat heeft geen bal te maken met "emo-reacties", dat zijn gewoon feiten.
Ik merk helemaal niets van die totale onverschilligheid waar jij het over hebt. Geen idee waar je je op baseert.
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 5 juni 2017, 22:10   #125
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Over de reacties van betrokkene hoeft men zich echt niet op te winden.
Door steeds tijdens de gevoerde discutie op de controversiële toer te gaan hopen sommigen extra aandacht te verkrijgen.
Dat was al zo in de tijd van het GVA-forum "De Frut" zo en dat is na al die jaren nog altijd het geval.
Je maakt je belachelijk. Ik zat nooit op het GVA-forum.
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 5 juni 2017, 22:41   #126
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.026
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Je maakt je belachelijk. Ik zat nooit op het GVA-forum.
Jaja ! Juist!
Het zal een alter-ego geweest zijn.
Een oude vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn streken.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016

Laatst gewijzigd door Anselmo : 5 juni 2017 om 22:47.
Anselmo is offline  
Oud 6 juni 2017, 14:26   #127
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Zoek misschien eerst eens op wat 'spiritualiteit' zoal kan inhouden: https://nl.wikipedia.org/wiki/Spiritualiteit

Wow, wat een geweldig argument!
Kijk, het bestaat op wiki, ja, dan bestaat het ook echt!

Kijk, hier nog zoiets!
https://nl.wikipedia.org/wiki/Monster_van_Loch_Ness

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Mijn visie op spiritualiteit is veel minder zweverig dan die van Ingeborg.
Ha, en daarom is het werkelijk?

Super zweverige spiritualiteit �* la Ingeborg is niet echt, maar gewoon zweverige is wel echt?
geertvdb is offline  
Oud 6 juni 2017, 15:57   #128
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.657
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Als die islam zo achterlijk is (en onze westerse beschaving zo 'superieur'), waarom staat het moderne westen dan zo machteloos tegenover de islam?
Omdat het westen afhankelijk is van olie uit het oosten.

De Arabieren weten dat de islamisering van Europa moet voleindigd zijn tegen dat het westen hun olie niet langer nodig heeft.

De islamisering van het "vrije" westen werd ingezet met de resoluties van Straatsburg in 1975.....Na de oliecrisis.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 6 juni 2017, 16:05   #129
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Brussel is stilaan één grote hoofddoek geworden, er komen almaar meer moskeeën bij, en gij komt aandraven met secularisering.
Jaja maar die secularisering komt eraan hoor

nog even geduld

je ziet het al op de schoolbanken
Klein Licht is offline  
Oud 6 juni 2017, 16:23   #130
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.657
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBomb Bekijk bericht
Hoe de taboe doorbreken dan?
Weet je, in andere landen komen mensen samen, voeren open debat, filmen dat en plaatsen dat op youtube.

Als onze media ons niet meer correct inlicht, waarom doen we het dan zelf niet?
Iemand moet het toch doen?
Je weet toch wat er gebeurt met wat "we" zelf doen?

Heb je al eens geprobeerd om een moslim je eigendom niet te verhuren?
Of om een autochtoon een job te geven ipv van een "werklustige" moslim?

Je hebt ook nog niets gehoord over juffen en tewerkgestelden in kinderdagverblijven die vals beschuldigd werden door moslims?

Ze moeten zich laten uitschelden voor het vuil van de straat, maar dat ze niet durven zeggen dat hun zoon op weg is om terrorist te worden, want dan staan de "betere" media in rep en roer!

Jan Jambon zal op die manier veel succes hebben om "klikkers" te vinden die willen helpen om het moslimterrorisme aan te pakken.
De media hebben iederéén die de waarheid durfde benoemen al j�*renlang als racisten en fascisten gebrandmerkt. Ze deden nooit anders dan "opstandelingen" muilkorven en hen, zowel letterlijk als figuurlijk, afmaken.
Je ziet van hier dat bange, dubbelhartige Jambon veel hulp van hen te verwachten heeft.

Er zal pas iets méér gebeuren dan kaarsjes branden als er genoeg mensen de buik vol hebben van de vredelievende islam-vertelseltjes. Als er teveel nabestaanden van slachtoffers van moslimterroristen gefrustreerd rondlopen omdat ze te vaak hebben ervaren dat hun vertegenwoordigers het zoveelste glas drinken, gevolgd door de zoveelste plas, maar dat er niets verandert aan hun "gevoel" van onveiligheid. Integendeel!
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 6 juni 2017 om 16:25.
Knuppel is offline  
Oud 6 juni 2017, 16:26   #131
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ik woon in Antwerpen. Ik ken heel wat moslima's die met een niet-moslim zijn. Er zijn er die je ook zal kennen. Almaci bijvoorbeeld.
Nafi Thiam, om een heel bekende Moslima te citeren, heeft een niet-Moslimvriend.

Zij is trouwens een voorbeeld van geseculariseerde Moslima (itt haar zus), net als haar moeder.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 6 juni 2017, 18:55   #132
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.542
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
een Marokkaanse prostituee, om volledig te zijn. Voor zover je in dat geval van een relatie kan spreken.
Wat dacht je anders dat ik met "het milieu" bedoel?

En we zijn het er hopelijk over eens dat Marokkaansen in het prostitutiemilieu tot de groep geseculariseerde moslima's mogen worden gerekend. Samen met de vele Marokkanen (m/v) in het uitgaansleven, mensen die zeggen dat ze moslim zijn, maar nooit naar de moskee gaan en er voor de rest niet of nauwelijks mee bezig zijn, ...
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline  
Oud 6 juni 2017, 20:22   #133
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.657
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ik woon in Antwerpen. Ik ken heel wat moslima's die met een niet-moslim zijn. Er zijn er die je ook zal kennen. Almaci bijvoorbeeld.
Mijn beste vriendin heeft een Marokkaan als schoonzoon. Maar die zorgt voor zijn vijf kinderen ook al worden ze niet volgens de islamitische leer opgevoed.
Wat niet kan gezegd worden van de "jonge moeder" in Genk die nog maar pas op klaarlichte dag door haar ex. de keel werd doorgesneden.
De naam van het slachtoffer werd in een aantal "kwaliteitskranten" genoemd. (Niet in HLN en De Standaard). Die van de dader, Emrah T. niet.
Nochtans verklaarde een getuige dat ze zag dat het de ex. was die de jonge vrouw slachtte.
De enige krant die meteen de naam (gedeeltelijk) van de man durfde noemen was Het Nieuwsblad.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 6 juni 2017 om 20:37.
Knuppel is offline  
Oud 6 juni 2017, 20:27   #134
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.657
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Wat dacht je anders dat ik met "het milieu" bedoel?
Het milieu waar Stevaert in scharrelde?

Ik wil wel de eerste moslimhoer nog zien die het aandurft om een razend populaire gouverneur aan te klagen wegens... verkrachting.

Een aanklacht waartegen Stevaert blijkbaar héél goed wist dat zelfs een man met zijn macht er geen verweer tegen had.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 6 juni 2017, 20:35   #135
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.657
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBomb Bekijk bericht
Hoog tijd dus in eendrachtigheid samen te komen en een gemeenschappelijk doel te dienen? Als het hele volk solidariteit met elkaar zou vertonen kunnen we die muur van politieke correctheid slopen. Moslims waren solidair met elkaar en hokten samen aan die schoolpoort. Waarom de Vlamingen niet om die leerkracht een hart onder de riem te steken?

Er zal maar pas iets gebeuren als wij het doen. De regeringen doen het duidelijk niet en hun klankbord (de media) misleidt ons om hun falen te verdoezelen.
Voor zover ik weet zijn er al stappen in die richting gezet. De vereniging heet
Patriotische Europäer gegen die Islamisierung des Abendlandes (PEGIDA), in het Nederlands 'Patriottische Europeanen tegen de islamisering van het Avondland' en is actief in Duitsland, België, Nederland, Oostenrijk, Zwitserland, Polen, Verenigd Koninkrijk, en Ierland.

Wat heeft het al opgebracht behalve dat Pegida gedemoniseerd wordt?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 6 juni 2017, 20:40   #136
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.542
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Voor zover ik weet zijn er al stappen in die richting gezet. De vereniging heet
Patriotische Europäer gegen die Islamisierung des Abendlandes (PEGIDA), in het Nederlands 'Patriottische Europeanen tegen de islamisering van het Avondland' en is actief in Duitsland, België, Nederland, Oostenrijk, Zwitserland, Polen, Verenigd Koninkrijk, en Ierland.

Wat heeft het al opgebracht behalve dat Pegida gedemoniseerd wordt?
Een jaar of zo geleden beweerde jij en anderen nog dat Pegida een ontstuitbare volksbeweging aan het worden was.

Ze hebben vooral zichzelf irrelevant gemaakt met eindeloze interne twisten.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline  
Oud 6 juni 2017, 20:41   #137
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.657
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Nafi Thiam, om een heel bekende Moslima te citeren, heeft een niet-Moslimvriend.

Zij is trouwens een voorbeeld van geseculariseerde Moslima (itt haar zus), net als haar moeder.
Vergeet Ayaan Hirsi Ali, en Darya Safai niet.

Waarom vertrok Ayaan Hirsi Ali naar de VS?

Hoeveel steun geniet Darya Safai in de Belgische "kwaliteitsmedia"?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 6 juni 2017, 20:50   #138
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.657
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Een jaar of zo geleden beweerde jij en anderen nog dat Pegida een ontstuitbare volksbeweging aan het worden was.

Ze hebben vooral zichzelf irrelevant gemaakt met eindeloze interne twisten.
Kan je bewijzen dat ik dit beweerde of zuig je dat uit je leugenachtige duim?

Ik vind ook niets over de "eindeloze interne twisten" waar jij naar verwijst, maar zoveel te meer over het demoniseren van deze beweging. En dit in �*lle landen die deel uitmaken van Pegida. Nochtans heeft ze nérgens ook maar één aanslag gepleegd of geweld gebruikt.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Patrio..._het_Avondland
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 6 juni 2017, 20:52   #139
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Vergeet Ayaan Hirsi Ali, en Darya Safai niet.

Waarom vertrok Ayaan Hirsi Ali naar de VS?

Hoeveel steun geniet Darya Safai in de Belgische "kwaliteitsmedia"?
Bedoel je zoals vandaag in De Standaard:

"Safai slaagde er wel in de verwijdering uit de sporthal in Pesaro om te buigen naar iets positiefs. Ze kon op de staatstelevisie Rai uitgebreid haar verhaal doen en genereerde zo meer aandacht voor het lot van de Iraanse vrouwen die sportwedstrijden willen bijwonen.

Meer nog, een van de bekendste Italiaanse journalisten, Michele Serra van La Repubblica, nam het in zijn opiniestuk op de voorpagina van de krant openlijk op voor Safai. ‘Hoe kan het dat in een land waar voetbalstadions en sportzalen vol Keltische kruizen en gewelddadige slogans hangen een dergelijk spandoek door de politie verscheurd wordt? Iemand van de overheid of van de volleybalbond moet zich bij Safai excuseren’, schrijft Serra."

of dit, haar eigen woorden: "Gisteren werd ik in de Senaat gehuldigd als Vredesvrouw 2016.
Het is een grote eer voor mij om deze erkenning te krijgen."

Dus neen, ik zou niet durven zeggen dat ze doodgezwegen wordt, als je door de Senaat geëerd wordt, wilt dat toch iets zeggen, me dunkt.

Trouwens, mijn steun heeft ze.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 6 juni 2017, 20:56   #140
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.542
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Vergeet Ayaan Hirsi Ali, en Darya Safai niet.

Waarom vertrok Ayaan Hirsi Ali naar de VS?

Hoeveel steun geniet Darya Safai in de Belgische "kwaliteitsmedia"?
De Morgen publiceerde in 2016 een opiniestuk van Darya Safai. In Knack heeft ze gestaan. Ze is te gast geweest in "de afspraak".

*geen persoonlijke aanvallen!
Moderatie*
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.

Laatst gewijzigd door AdogamandGaltSlert : 9 juni 2017 om 13:04. Reden: persoonlijke aanval
dalibor is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be