Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 juli 2014, 08:43   #21
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.413
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Wel ik ben anders gaan kijken op kernenergie.
Bang dat we naar het welvaartsniveau van het Noord Koreaanse platteland gaan afglijden?
Zo ver zal het niet gaan, we stoppen ergens op't niveau van Beiroet.
Citaat:
Maar ik vind toch dat we zoiets moeten beperken en zeker die verouderde centrales moeten vervangen met nieuwe.
Dat had moeten gebeuren 10 jaar voor de levensduur van de huidige centrales afliep.
Citaat:
Waarom geen 500 per maand voor een veilige centrale als starters?
Hmm, Effe kijken. Maandelijks betaal ik al €2600 directe belastingen en bijdragen van mijn brutto loon. En van alle aankopen gaat er nog eens 21% naar diezelfde kas die zoveel belooft.
En dan is er nog eens €100 gewoon voor de aankoop van gas en electriciteit. Voor een woning uit 1928 met toch redelijke isolatie en een metaalwerkplaatsje.
Waar moet ik nog eens €500 gaan zoeken om iets te doen wat al lang gebeurd had moeten zijn? Nu gaf ik €800 uit, met elke 20 uur nog eens €6, en laat de blackouts maar komen.
En ja, na 10000 uur mag ik een nieuwe goedkope generator aankopen.
Citaat:
Tihange ontmantelen en een nieuwe opzetten.
Laat die centrale gewoon staan. Waarom meer afval in ambetante vorm maken? Worst case, als je het niet meer wil zien, de koeltorens afbreken, en de rest onder een bult klei stoppen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2014, 08:45   #22
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

1x 500 euro uitgeven en gans je leven (plus je familie) nooit meer een energiefactuur?
Het is misschien de bedoeling ervoor te zorgen dat politici steeds minder uit onze zak kunnen trekken he.
Waar hebben wij ze nog voor nodig als we alles zelf beter doen?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2014, 09:00   #23
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Het is misschien de bedoeling ervoor te zorgen dat politici steeds minder uit onze zak kunnen trekken he.
Waar hebben wij ze nog voor nodig als we alles zelf beter doen?
Tiens, nog ene die het begint te snappen !

Laatst gewijzigd door patrickve : 5 juli 2014 om 09:00.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2014, 09:02   #24
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Tiens, nog ene die het begint te snappen !
Ik heb goede telefoongesprekken vriend.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2014, 09:05   #25
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.413
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
1x 500 euro uitgeven en gans je leven (plus je familie) nooit meer een energiefactuur?
Ik vrees dat €500 dan wat weinig gaat zijn.
Citaat:
Het is misschien de bedoeling ervoor te zorgen dat politici steeds minder uit onze zak kunnen trekken he.
met de huidige kostprijs van aangekochte energie kan ik me veroorloven de extra kost der bureaucratie en politici te bekostigen. Maar het omslagpunt komt snel nader.
Citaat:
Waar hebben wij ze nog voor nodig als we alles zelf beter doen?
Iemand met gezond verstand en 2 handen aan het lijf komt al ver als die geen ballast moet meezeulen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2014, 09:09   #26
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Daarom dat ik 10 000 euro zei he Maddox
Wat is ver komen? We leven in een goed land waar iedereen die werkt zijn koppie boven water kan houden. Er schiet genoeg over voor eten en drank, cinema, pretparken, musea, luilakkeren aan het strand.
Maar toch, wat is de wereld aan het worden en waarom gaat het zo traag?
Waar zitten wij op te koekeloeren? Een TV in afwachting tot er werkelijk niets gebeurt.
Het spel is alleen maar aan het escaleren.
The hunger games, is that what we are in for?
De mensheid zou verder komen moesten ze de ballast van slechte politiek niet meezeulen. Kijkt wat ze ons aangedaan hebben, kijk dan!

Laatst gewijzigd door Peche : 5 juli 2014 om 09:09.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2014, 18:07   #27
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Daarom dat ik 10 000 euro zei he Maddox
Wat is ver komen? We leven in een goed land waar iedereen die werkt zijn koppie boven water kan houden. Er schiet genoeg over voor eten en drank, cinema, pretparken, musea, luilakkeren aan het strand.
Maar toch, wat is de wereld aan het worden en waarom gaat het zo traag?
Waar zitten wij op te koekeloeren? Een TV in afwachting tot er werkelijk niets gebeurt.
Het spel is alleen maar aan het escaleren.
The hunger games, is that what we are in for?
De mensheid zou verder komen moesten ze de ballast van slechte politiek niet meezeulen. Kijkt wat ze ons aangedaan hebben, kijk dan!
Kan je ook zeggen wat slechte politiek en goede politiek is?
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2014, 18:19   #28
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Kan je ook zeggen wat slechte politiek en goede politiek is?
Politiek kan maar pas goed zijn als het door het volk gevoerd kan worden, zonder tussenpersonen achter gesloten deuren.
Tot dan is alle politiek barslecht.

België is geen politiek voorbeeld naar mijn mening. Maarja, ik leef misschien te jong om daarover te oordelen zeker? Ik heb de omgeving er gewoonweg slechter op zien worden. De buurlanden zijn toffer, misschien zien toeristen de charme nog in ons land, maar ik toch al meer dan vijftien jaar niet meer.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2014, 18:51   #29
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Politiek kan maar pas goed zijn als het door het volk gevoerd kan worden, zonder tussenpersonen achter gesloten deuren.
Tot dan is alle politiek barslecht.

België is geen politiek voorbeeld naar mijn mening. Maarja, ik leef misschien te jong om daarover te oordelen zeker? Ik heb de omgeving er gewoonweg slechter op zien worden. De buurlanden zijn toffer, misschien zien toeristen de charme nog in ons land, maar ik toch al meer dan vijftien jaar niet meer.
Democratie zou betekenen dat het volk beslist, in zekere zin klopt dat, we kunnen de beleidsmakers kiezen en dus is het volk in feite verantwoordelijk voor wie aan de macht komt.

Momenteel is dat het systeem.

Het zou mss beter zijn mochten we zelf wetsvoorstellen kunnen indienen en die ter stemming voorleggen aan de ganse bevolking (met de huidige technologie (pc/internet) is dat minder ondenkbaar dan vroeger).

Maar elke dag alles volgen om te weten of je voor of tegen een bepaald wetsvoorstel moet zijn lijkt ook wel een opgave.
Het is ook niet zo dat het volk zo eensgezind is.
Ken jij één persoon waar je het over alles mee eens bent.
Ik alleszins niet.
Met 2 tot een vergelijk komen is soms al niet simpel, wat met 10 miljoen/7 miljard?

Maar goed, het huidig systeem is zeker nog verbeterbaar, al is het anderzijds ook één van de minst slechte.

Ik bedoel hiermee het communisme zoals toegepast werd/wordt in USSR/China en diverse dictatoriale regimes (waaronder ook regimes die zich baseren op een bepaalde geloofsovertuiging).

Dus vooraleer de vuilbak boven te halen voor ons huidig systeem graag eerst een beter systeem dat het oude moet vervangen.

Laatst gewijzigd door satiper : 7 juli 2014 om 18:53.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2014, 18:56   #30
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Ik zeg niet dat we een vuilbak moeten bovenhalen he
De democratie is niet verkeerd. Alleen is dit niet hoe het hoort te zijn.
Het is gemakkelijk beslissingen maken over geld als je honderden duizenden euro's op je bankrekening hebt staan.
Het systeem is al JAREN aan verbetering toe, maar alles voor vorst voor vrijheid en voor recht. En om alle postjes te blijven behouden wringen ze het systeem in alle kanten waar sommige tandwieltjes van gaan crashen.
En dan kijken ze verbaasd toe "allez?"
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2014, 20:44   #31
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik zeg niet dat we een vuilbak moeten bovenhalen he
De democratie is niet verkeerd. Alleen is dit niet hoe het hoort te zijn.
Het is gemakkelijk beslissingen maken over geld als je honderden duizenden euro's op je bankrekening hebt staan.
Het systeem is al JAREN aan verbetering toe, maar alles voor vorst voor vrijheid en voor recht. En om alle postjes te blijven behouden wringen ze het systeem in alle kanten waar sommige tandwieltjes van gaan crashen.
En dan kijken ze verbaasd toe "allez?"
Lijkt me allemaal nogal vaag.
Heb je ook concrete ideeën?
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2014, 01:36   #32
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.413
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Laat ons eerst eens objectieve criteria opstellen waaraan een potentieel vertegenwoordiger aan moet voldoen vooraleer mensen er voor mogen kiezen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2014, 02:45   #33
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Democratie zou betekenen dat het volk beslist, in zekere zin klopt dat, we kunnen de beleidsmakers kiezen en dus is het volk in feite verantwoordelijk voor wie aan de macht komt.

Het zou mss beter zijn mochten we zelf wetsvoorstellen kunnen indienen en die ter stemming voorleggen aan de ganse bevolking (met de huidige technologie (pc/internet) is dat minder ondenkbaar dan vroeger).

Maar elke dag alles volgen om te weten of je voor of tegen een bepaald wetsvoorstel moet zijn lijkt ook wel een opgave.
Het is ook niet zo dat het volk zo eensgezind is.
"We verkiezen de mensen die we verdienen" zegt een boutade.

Feit is dat men kiest voor 'ikke-en-de-rest-kan-stikken' op zeer korte termijn. Geef toe dat we hier het niveau van directe democratie op zijn Zwitsers mentaal niet aankunnen. Het vereist namelijk een meer doordachte visie voor langere termijn. Vergeet dat hier maar als gemeenschap.
Zeg nu zelf: in Zwitserland koos men in een legaal bindende volksraadpleging TEGEN een minimumloon en TEGEN een legale extra betaalde vakantietermijn (week?).
Reden: ze zagen de nefaste consequenties voor de hele gemeenschap op middellange termijn in.

Waar is de meerderheid in dit 'landje' die hetzelfde zou doen?
En steek het maar niet weer alleen op de walen! Te gemakkelijk.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2014, 10:56   #34
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Laat ons eerst eens objectieve criteria opstellen waaraan een potentieel vertegenwoordiger aan moet voldoen vooraleer mensen er voor mogen kiezen.
Kan als vb dienen
Ik vermoed dat je wel weet dat eensgezindheid bereiken hierover op dit forum ondoenbaar is.
Waarom verwachten we van anderen hetgeen we zelf niet kunnen: 'eensgezind tot een vergelijk komen'.
Dat is namelijk hetgeen we onze politici verwijten: 'dat ze slecht besturen'.
Maw dat ze dingen beslissen die ons slecht uitkomen.

Zie ook onderstaand vb
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2014, 10:58   #35
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
"We verkiezen de mensen die we verdienen" zegt een boutade.

Feit is dat men kiest voor 'ikke-en-de-rest-kan-stikken' op zeer korte termijn. Geef toe dat we hier het niveau van directe democratie op zijn Zwitsers mentaal niet aankunnen. Het vereist namelijk een meer doordachte visie voor langere termijn. Vergeet dat hier maar als gemeenschap.
Zeg nu zelf: in Zwitserland koos men in een legaal bindende volksraadpleging TEGEN een minimumloon en TEGEN een legale extra betaalde vakantietermijn (week?).
Reden: ze zagen de nefaste consequenties voor de hele gemeenschap op middellange termijn in.

Waar is de meerderheid in dit 'landje' die hetzelfde zou doen?
En steek het maar niet weer alleen op de walen! Te gemakkelijk.
Jouw argumentatie gaat er van uit dat de zwitsers gelijk hebben.
Is dat zo?
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2014, 13:04   #36
Otherwise
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 4 november 2012
Berichten: 2.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Bron

Detail tekst:

Alle staatsinstellingen nog verder privatiseren, misschien, zodanig dat we voor die dingen ook afhangen van het buitenland...




En dan wil men de atoomcentrales ook nog gaan sluiten/afbouwen in tijden dat 'ieder gezin al zoveel' elektriciteit ge(ver)bruikt, TV, wasmachines, computers, droogkasten, keukenapparaten en nog vele andere ...

Begrijpt u mij niet verkeerd, dat ik een fan ben van atoomcentrales, dat zeker niet maar toch. Is daar er 'deftig' alternatief voor?
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2014, 14:06   #37
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Zeg nu zelf: in Zwitserland koos men in een legaal bindende volksraadpleging TEGEN een minimumloon en TEGEN een legale extra betaalde vakantietermijn (week?).
Reden: ze zagen de nefaste consequenties voor de hele gemeenschap op middellange termijn in.

[.
dat zou hier nooit gepakt hebben denk ik. Wijze beslissing van die zwitsers.

Had men in de jaren 90 een referendum gedaan over het halen van de maastrichtnorm, het was afgeschoten geweest. De modale mens denkt niet verder dan zijn neus lang is. Ik ben geen Dehaene fan, maar toen heeft hij tenminste de guts gehad om door te duwen en te doen wat nodig was, niet wat de bevolking daarom op korte termijn wou.
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2014, 21:56   #38
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
dat zou hier nooit gepakt hebben denk ik. Wijze beslissing van die zwitsers.

Had men in de jaren 90 een referendum gedaan over het halen van de maastrichtnorm, het was afgeschoten geweest. De modale mens denkt niet verder dan zijn neus lang is. Ik ben geen Dehaene fan, maar toen heeft hij tenminste de guts gehad om door te duwen en te doen wat nodig was, niet wat de bevolking daarom op korte termijn wou.
Jamaar kijk, je kan niet tegelijkertijd stellen dat de bevolking "verkeerde keuzes maakt" en dat politici het dus "tegen de wil in van de bevolking het beter weten" en voor de rest praten over democratie he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2014, 22:00   #39
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Jamaar kijk, je kan niet tegelijkertijd stellen dat de bevolking "verkeerde keuzes maakt" en dat politici het dus "tegen de wil in van de bevolking het beter weten" en voor de rest praten over democratie he.
ik ben pro doen wat goed en nodig is. Niet noodzakelijk voor democratie.
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2014, 22:34   #40
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
ik ben pro doen wat goed en nodig is. Niet noodzakelijk voor democratie.
En wat is dan "goed en nodig" ? Welk criterium geldt hier voor ?

Is bijvoorbeeld 60% van de bevolking extermineren om 40% meer lebensraum te geven, "goed en nodig" of niet ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be