Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 april 2017, 05:21   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.626
Standaard 'Werkloze' gevangenen krijgen 75.000 euro stakingsvergoeding

Citaat:
Gevangenen hebben vorig jaar meer dan 75.000 euro aan stakingsvergoedingen uitbetaald gekregen. Het gaat om gedetineerden die gevangenisarbeid uitvoeren, maar door de zware stakingen van de cipiers dat werk niet konden doen.
BRON

Dat lijkt mij een zware slag in het gezicht van die mensen die amper wat geld op hun rekening hebben staan en niets verkeerd gedaan hebben of nooit in de gevangenis geraakt zijn.

Ik denk dat ik ook maar in de gevangenis ga zitten wat dat schuift precies beter dan wat ik nu heb.

Iemand die in de gevangenis zit, dat is zijn/haar eigen schuld en die zou geen geld mogen trekken maar ...

Citaat:
Geens geeft wel nog mee dat de werkende gevangenen, die slechts enkele euro’s per uur mogen verdienen, tijdens de stakingen van de cipiers ‘stakingsvergoedingen’ hebben opgestreken. ‘Er werd meer dan 75.000 euro aan stakingsvergoedingen betaald aan de gedetineerden. Dat is een wettelijke verplichting’, stelt de minister. Het klopt dat die wet al dateert van onder voormalig PS-minister van Justitie Laurette Onkelinx. Maar de verplichting is nooit afgeschaft door haar opvolgers. En het zet in de verf dat de groeiende business in onze gevangenissen naast maatschappelijk verantwoord, ook maatschappelijk gevoelig is.
Zie ik dat nu weer verkeerd of plaats ik dat weer maar eens in een verkeerd 'daglicht'
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2017, 06:42   #2
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.669
Standaard

Werken wordt zwaar bestraft in dit land. Je verdient alleen nog je boterham als je niets doet of managed. Werk uitvoeren gaan ze binnenkort nog strafbaar maken. Discriminatie van de robot.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2017, 07:35   #3
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.779
Standaard

Haha, die Laurette. Haar 'islamistisch' kiesvee zit int gevang, dan moeten die ook een stukje van de koek krijgen, niet?
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2017, 08:59   #4
omaplop
Minister-President
 
omaplop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
Standaard

Nog een transfer naar Wallonië! Waarom de vakbondenniet doen betalen?

Laatst gewijzigd door omaplop : 13 april 2017 om 08:59.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2017, 09:04   #5
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Werken wordt zwaar bestraft in dit land. Je verdient alleen nog je boterham als je niets doet of managed. Werk uitvoeren gaan ze binnenkort nog strafbaar maken. Discriminatie van de robot.
Werk uitvoeren is al strafbaar, tot meer dan 50% moet je afgeven of je mag niet werken.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2017, 09:07   #6
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
BRON

Dat lijkt mij een zware slag in het gezicht van die mensen die amper wat geld op hun rekening hebben staan en niets verkeerd gedaan hebben of nooit in de gevangenis geraakt zijn.

Ik denk dat ik ook maar in de gevangenis ga zitten wat dat schuift precies beter dan wat ik nu heb.

Iemand die in de gevangenis zit, dat is zijn/haar eigen schuld en die zou geen geld mogen trekken maar ...



Zie ik dat nu weer verkeerd of plaats ik dat weer maar eens in een verkeerd 'daglicht'
De vakbonden verantwoordelijk stellen voor de verliezen was weer iets te simpel zeker?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2017, 10:00   #7
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Nog een transfer naar Wallonië! Waarom de vakbondenniet doen betalen?
Je vraagt je af dan zoals dat andere draadje dat ik hier op het forum te 'gribbel' gooide? 'Walen naar Vlaanderen'

Moeten we daar enige connectie maken??
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2017, 10:12   #8
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
BRON

Dat lijkt mij een zware slag in het gezicht van die mensen die amper wat geld op hun rekening hebben staan en niets verkeerd gedaan hebben of nooit in de gevangenis geraakt zijn.

Ik denk dat ik ook maar in de gevangenis ga zitten wat dat schuift precies beter dan wat ik nu heb.

Iemand die in de gevangenis zit, dat is zijn/haar eigen schuld en die zou geen geld mogen trekken maar ...



Zie ik dat nu weer verkeerd of plaats ik dat weer maar eens in een verkeerd 'daglicht'
En allemaal belastingvrij, ik verschiet er van dat je daar niet over reclameert.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2017, 10:14   #9
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Bajesklanten en uitkeringen: Xeno is er als de kippen bij...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2017, 08:51   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

De nva (bij monde van een van onze mooiste parlementairen, Sophie De Wit) hebben uitgevist dat het zelfs geen wet is, waardoor die gevangenen zomaar geld krijgen van onze belastingspot.

Minister Geens kan die omzendbrief dus intrekken via een eenvoudige pennentrek.

Bovendien heeft ze gelijk met die minimale dienstverlening.
Als verpleegsters zo'n dienstverlening moeten leveren, waarom dan de cipiers niet ?

titel: Stakingsvergoedingen voor gevangenen moeten onmiddellijk stoppen
link: http://www.n-va.be/persbericht/staki...ellijk-stoppen



Citaat:
Vorig jaar betaalde de Belgische Staat maar liefst 75.000 euro aan schadevergoedingen voor gevangenen die niet konden werken door cipierstakingen. Voor de N-VA is deze vergoeding totaal onlogisch en kan ze best zo snel mogelijk worden afgeschaft. “Een gewone werknemer die niet op zijn werk geraakt door bijvoorbeeld de zoveelste treinstaking, krijgt daar ook geen schadevergoeding voor en moet vaak zelfs nog een dag vakantie opofferen”, reageert Kamerlid Sophie De Wit.

Met pennentrek van Geens is vergoeding verleden tijd
Minister Geens haalt aan dat hij verplicht is om deze vergoedingen te betalen. “Het systeem is destijds ingevoerd door gewezen PS-minister Laurette Onkelinx, ter compensatie voor de gevangenen die niet aan het werk konden door een staking van de cipiers. Veel verdienen gevangenen niet, maar met het geld kunnen ze wel wat extra’s aanschaffen in de gevangeniskantine of hun slachtoffers vergoeden. Maar de schadevergoedingen zijn niet via wet ingevoerd, maar via een ministeriële omzendbrief van Onkelinx. Minister Geens kan die omzendbrief dus intrekken via een eenvoudige pennentrek. De N-VA roept de minister dan ook op om deze onlogische en geldverkwistende PS-maatregel ongedaan te maken. Justitie zou die 75.000 euro goed kunnen gebruiken voor andere doeleinden”, vindt De Wit.

Dringend tijd voor minimale dienstverlening
Het hoge bedrag aan schadevergoedingen is ook een gevolg van de lange stakingsgolf in de Franstalige gevangenissen in het voorjaar van 2016, toen de Franstalige cipiers maandenlang staakten tegen de rationaliseringsplannen van de federale regering. “Het toont eens te meer aan dat het hoog tijd wordt voor een minimale dienstverlening in de gevangenissen. Dat staat ook in het regeerakkoord. Het zou onze maatschappij heel wat besparen, niet alleen aan deze stakingsvergoedingen die dan onnodig zijn, maar ook aan de talloze politieagenten die niet langer de cipiers moeten vervangen tijdens hun staking. Minister Geens voert al lang overleg met de sociale partners en hoopt tegen de zomer met een plan te komen. De N-VA zal daar in de commissie Justitie alvast haar volledige en constructieve medewerking aan verlenen”, besluit Sophie De Wit.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2017, 08:53   #11
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De nva (bij monde van een van onze mooiste parlementairen, Sophie De Wit) hebben uitgevist dat het zelfs geen wet is, waardoor die gevangenen zomaar geld krijgen van onze belastingspot.

Minister Geens kan die omzendbrief dus intrekken via een eenvoudige pennentrek.

Bovendien heeft ze gelijk met die minimale dienstverlening.
Als verpleegsters zo'n dienstverlening moeten leveren, waarom dan de cipiers niet ?

titel: Stakingsvergoedingen voor gevangenen moeten onmiddellijk stoppen
link: http://www.n-va.be/persbericht/staki...ellijk-stoppen
Inderdaad.
Maar Geens en handelen ...
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2017, 11:03   #12
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Terwijl die gevangenen daar gratis hotel hebben en nog kunnen bijverdienen pakken ze het weinige werk van de minst bedeelden, de mensen die in een Beschutte Werkplaats werken , nog af ook en dat nog met medewerken van de staat.
Gangster moet je zijn in dit land................

Laatst gewijzigd door TREBRON : 15 april 2017 om 11:03.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2017, 11:40   #13
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

75000€ voor hoeveel gedetineerden?

Zal geen vetpot zijn dus.

En geef toe ...tijdens de zeer vele stakingen kregen de gedetineerden zelfs geen eten of drinken van die bewakers.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2017, 11:42   #14
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.434
Standaard

Laat het werken gewoon stoppen voor gevangenen, zoals iemand zei, ze nemen het werk af van werklozen en zo.

Welke jobs zijn er zo al beschikbaar in de gevangenis, koks, bakkers, afwassers, tuinmannen, boekhouders, kuisploegen, schilders, onderhoudsploegen, mensen die de was doen enz...

Natuurlijk, burgers gaan die jobs niet willen doen voor 40 Eurocent per dag, het gaat dan iets meer kosten.

En als de cipiers dan staken dan zijn die mensen wat, technisch werkloos? Gaat ook iets meer kosten dan 40 cent per dag.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2017, 11:45   #15
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Laat het werken gewoon stoppen voor gevangenen, zoals iemand zei, ze nemen het werk af van werklozen en zo.

Welke jobs zijn er zo al beschikbaar in de gevangenis, koks, bakkers, afwassers, tuinmannen, boekhouders, kuisploegen, schilders, onderhoudsploegen, mensen die de was doen enz...

Natuurlijk, burgers gaan die jobs niet willen doen voor 40 Eurocent per dag, het gaat dan iets meer kosten.

En als de cipiers dan staken dan zijn die mensen wat, technisch werkloos? Gaat ook iets meer kosten dan 40 cent per dag.
Geef dat werk die gevangenen doen voor bijna niets, aan burgers die je er goed voor moet betalen, en de kosten per gevangene vliegen de hoogte in. Dan is het ook niet goed natuurlijk.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 15 april 2017 om 11:46.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2017, 11:52   #16
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Geef dat werk die gevangenen doen voor bijna niets, aan burgers die je er goed voor moet betalen, en de kosten per gevangene vliegen de hoogte in. Dan is het ook niet goed natuurlijk.
En natuurlijk, nu doet een gevangene de zwarte boekhouding, laat die door burgers doen en ze zal heel snel 'lekken'.

Komt niet goed.
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 15 april 2017 om 11:57.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2017, 12:02   #17
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Ik kreeg driemaandenlang niets. En terecht.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2017, 15:10   #18
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
En natuurlijk, nu doet een gevangene de zwarte boekhouding, laat die door burgers doen en ze zal heel snel 'lekken'.

Komt niet goed.
Dat ook ja.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2017, 15:14   #19
Odol
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2015
Berichten: 1.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
75000€ voor hoeveel gedetineerden?

Zal geen vetpot zijn dus.

En geef toe ...tijdens de zeer vele stakingen kregen de gedetineerden zelfs geen eten of drinken van die bewakers.
Nee, dat kregen ze van de politie.
Bij mijn weten is er niemand van de honger gestorven.

Laatst gewijzigd door Odol : 15 april 2017 om 15:14.
Odol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2017, 15:14   #20
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Ik kreeg driemaandenlang niets. En terecht.
Logisch zeker, een schurk zoals jij...
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be