Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 september 2018, 15:02   #121
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik heb hem ook altijd een vreselijke hufter gevonden. Dat soort ego's is er steevast van overtuigd dat de rest van de wereld hun verbale en andere strapatsen maar moet slikken. En, vanzelfsprekend, dat de belastingbetaler hen maar moet betalen.
Dat is nog het ergste dat wij dierenmishandeling en andere onzin zoals spek tegen een muur plakken moeten betalen!!

Laatst gewijzigd door daiwa : 13 september 2018 om 15:02.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2018, 08:43   #122
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

ridder Jan Fabre ridderlijk bezig :

Citaat:
Seks voor een solo...

Hij trok mijn T-shirt uit, ik vroeg hem te stoppen. Hij drong niet verder aan. Ik heb hem toen gezegd dat ik onze band zuiver professioneel wou houden. Op dat moment had hij ook een relatie met iemand anders in de compagnie.’
‘“Je weet wat het wil zeggen als je niet met mij naar bed gaat”, zei hij. Aarzelend vroeg ik of ik dan geen solo kreeg, wat de geruchten zou bevestigen. Hij antwoordde: “Exact, dat klopt.”
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2018, 08:55   #123
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ridder Jan Fabre ridderlijk bezig :
U weet ook wat er van komt; meer regels en betutteling van de overheid. Dit verhaal klinkt als muziek in de oren van de staat. De overheid is de meester van de vrouwen, die altijd meer pampering en regels willen.

Dat ze hun plan eens trekken. Moet nu echt alles voorgekauwd worden?

Dat ze ontslag nemen, dat ze juridische stappen ondernemen, dat ze iets anders verzinnen. Wat zijn ze toch inventief...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2018, 08:57   #124
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.471
Standaard

We hebben het indertijd verkeerd begrepen wat soloseks nu eigenlijk wou betekenen....
OT:
Door het slijk moet dat varken.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2018, 08:59   #125
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
We hebben het indertijd verkeerd begrepen wat soloseks nu eigenlijk wou betekenen....
OT:
Door het slijk moet dat varken.
Werk er niet mee samen als het toch al een "varken" is. Waarom is dat zo moeilijk om te begrijpen?!
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2018, 09:03   #126
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Lizzy is totaal overdonderd. “Ik wist niet wat me overkwam. Ik wilde nog steeds artistiek gevormd worden door hem, maar ik had absoluut geen zin om met hem te vrijen. Ik zei hem dat seks geen deugd zou doen aan de kunst die we samen maakten.” Daarop kreeg ze te horen dat ze niet op een solo moest rekenen als ze niet met hem naar bed ging. “Hij keek ostentatief naar het bed en vertelde me dat ik wist wat me te doen stond. Ik heb hem zelfs nog gevraagd of ik niet eerst de tijd mocht nemen om verliefd op hem te worden,” glimlacht ze triest. “’Het is nu of nooit’, was zijn repliek.”
https://www.demorgen.be/binnenland/h...abre-b3cc5e59/
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2018, 09:04   #127
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.061
Standaard

Geeuw!

Naar K&K met dit gedoe...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2018, 09:05   #128
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Lizzy: “Het is zo makkelijk om in zijn netten verstrikt te raken. Ook financieel heeft hij je in zijn macht. Ik had indertijd een vriend die me ondersteunde, maar wat had ik moeten doen als ik een alleenstaande moeder was geweest? Waar moet je naartoe als je opstapt?”

Ze voegt eraan toe dat Fabre niet de enige schuldige is. “Zijn assistenten zijn op de hoogte, de raad van bestuur is medeplichtig en zelfs de andere performers hebben hun aandeel als getuigen. Er is niemand die tegen hem ingaat en als je dat wel doet, laat de groep je aan je lot over. Ook de overheid moet eens nadenken onder welke voorwaarden er gesubsidieerd wordt. Als je daar als jonge danser auditie gaat doen, verwacht je dat je in een degelijk instituut met renommee gaat werken. Wist je dat Fabre Grootofficier in de Kroonorde is, net als Commandeur in de orde van Leopold II? Zo ridderlijk is zijn gedrag nochtans niet", zegt ze schamper.
https://www.demorgen.be/binnenland/h...abre-b3cc5e59/
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2018, 09:07   #129
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Laila vertelt hoe de compagnie wel wat weg heeft van een sekte. “Fabre heeft een zekere aantrekkingskracht. Heel wat mensen raken van hem in de ban. Bovendien heeft hij een hiërarchisch georganiseerde, loyale entourage die zijn gedrag mee in stand houdt en normaliseert. Tel daar het gebrek aan contact met de buitenwereld door de lange werkdagen bij op én het feit dat je constant gepusht wordt om fysiek en mentaal over je grenzen te gaan, en je krijgt op zijn minst een behoorlijk giftige cocktail. En dan heb ik het niet eens over Fabres drugsgebruik gehad, iets wat hij bij zijn dansers soms ook stimuleert.”
Fabre pakt zijn dansers steevast op hun zwakke plekken. Ook met haar speelt hij een lelijk spel. Tijdens de tournee eist hij bij het soundchecken elke avond opnieuw dat ze haar T-shirt uittrekt. “Nochtans was er geen enkele reden om de soundcheck enkel in mijn slipje te doen", zegt ze. “Om me heen waren er intussen telkens technici in de weer die ik van haar noch pluim kende. Ik zag elke avond huizenhoog op tegen dat vernederende moment.”
Vijftien jaar later grijpt het haar nog steeds aan. “Terwijl ik er maar een half jaar heb meegedraaid. Je wil niet weten hoe het is voor mensen die er langer werken. Ik had het voordeel dat ik meteen ander werk had en me nooit afhankelijk van hem heb gevoeld.”
https://www.demorgen.be/binnenland/h...abre-b3cc5e59/
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2018, 09:07   #130
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Geeuw!

Naar K&K met dit gedoe...
raken je argumenten op TVverslaafde?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2018, 09:09   #131
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Wat eens te meer duidelijk wordt, is dat het strafrecht compleet tekortschiet in dergelijke cases. Het is niet onwettig om een werknemer of medewerker te intimideren en te manipuleren. Het is niet onwettig om jonge mensen in een precair statuut te misbruiken voor je grillen. Er zijn geen wetten overtreden, maar morele en professionele codes met de voeten getreden. Alle grote woorden over meldpunten en actieplannen ten spijt: er is geen enkel plan, geen enkele aanpak, geen visie over hoe we die morele codes integreren en opleggen in eender welke sector. Geen wonder dat slachtoffers zo lang zwijgen. Wat is het alternatief, als het gerecht geen optie is? De vakbond wil wel, maar is machteloos. De sector wil wel, maar krijgt niet zomaar grip op de interne dynamiek binnen individuele organisaties. Zelfs als de aangekondigde meldpunten er komen, valt het af te wachten of mensen durven melden en wat er vervolgens met de melding gebeurt. Bovendien: elke melding komt in se te laat en maakt bovenal duidelijk dat we gefaald hebben.
Aangeschoten wild
Hoe bedroevend is het eigenlijk dat slachtoffers van grensoverschrijdend gedrag maar een enkele uitweg zien: die van de media, waar de publieke schandpaal wacht. De meesten van hen zouden niets liever willen dan hun casus en hun klacht uit de media houden, niet alleen om zichzelf, maar ook om plegers te beschermen. In de coulissen wordt ingetogen en omzichtig omgegaan met ervaringen en getuigenissen. Maar wie wil dat de ellende stopt, kan enkel de pers inschakelen. De prijs is hoog: slachtoffers worden publiek goed, daders aangeschoten wild. Er komt een nietsontziend en niet te stoppen circus op gang, en de uitkomst is onzeker, zonder enige garantie dat er maatregelen volgen, dat er werkelijk iets verandert. Terwijl dat het enige is wat ze vragen: dat het vernederende en grensoverschrijdende gedrag stopt; niet meer voor hen, maar voor wie na hen komt. Omdat het nooit stopt zolang iedereen zwijgt.
https://www.demorgen.be/opinie/fabre...jgen-b3fe38cc/
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2018, 09:11   #132
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
U weet ook wat er van komt; meer regels en betutteling van de overheid. Dit verhaal klinkt als muziek in de oren van de staat. De overheid is de meester van de vrouwen, die altijd meer pampering en regels willen.

Dat ze hun plan eens trekken. Moet nu echt alles voorgekauwd worden?

Dat ze ontslag nemen, dat ze juridische stappen ondernemen, dat ze iets anders verzinnen. Wat zijn ze toch inventief...
Citaat:
Geen vendetta
Eerst wil Laila kwijt dat ze niet uit is op een persoonlijke vendetta.
“We waren aanvankelijk niet van plan om naar de media te stappen maar hij heeft dit gesprek zelf geopend toen hij eind juni een interview gaf aan de VRT. Daarin beweerde hij boudweg dat seksueel grensoverschrijdend gedrag in zijn compagnie nooit voor is gekomen. Dat is erover. Je moet weten dat er op dat moment net twee mensen bij Troubleyn waren opgestapt omwille van #MeToo.”
https://www.demorgen.be/binnenland/h...abre-b3cc5e59/
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2018, 09:11   #133
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
raken je argumenten op TVverslaafde?
Ik zie geen enkel argument buiten dat er allerlei witte ridders nu haar moeten komen redden "zogezegd". En als dank krijg je een rochel in je gezicht. Dat ze hun drollen eens zelf opkuisen, het zijn geen kinderen.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2018, 09:13   #134
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Ik zie geen enkel argument buiten dat er allerlei witte ridders nu haar moeten komen redden "zogezegd". En als dank krijg je een rochel in je gezicht. Dat ze hun drollen eens zelf opkuisen, het zijn geen kinderen.
geen van die vrouwen wenst gered te worden, ze zijn precies zelf wel sterk genoeg om met 'ridderlijke' Jan af te rekenen.

wat een vies degoutant machtsmisbruikend ventje is die Jan Fabre.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2018, 09:19   #135
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.471
Standaard

Varken of niet, het wordt toch hoog tijd dat onze vrouwen en jonge meisjes een stuk weerbaarder worden. Schiet de opvoeding hier wat te kort? Het hoeft toch niet gezegd dat, als je uw t-shirt niet wil uittrekken, je die vent toch gewoon de bird flipt en het afbolt?
Stel je werkt als man voor Maggie DB. Als die ostentatief naar het bed kijkt met de woorden "Je weet wat je te doen staan voor uw promotie". Dat schiet je toch gewoon in een lachkramp en kan ze wat u betreft de pot op? Neem je uw tas en bolt het af?

Laatst gewijzigd door Skobelev : 14 september 2018 om 09:19.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2018, 09:23   #136
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Varken of niet, het wordt toch hoog tijd dat onze vrouwen en jonge meisjes een stuk weerbaarder worden. Schiet de opvoeding hier wat te kort? Het hoeft toch niet gezegd dat, als je uw t-shirt niet wil uittrekken, je die vent toch gewoon de bird flipt en het afbolt?
Stel je werkt als man voor Maggie DB. Als die ostentatief naar het bed kijkt met de woorden "Je weet wat je te doen staan voor uw promotie". Dat schiet je toch gewoon in een lachkramp en kan ze wat u betreft de pot op? Neem je uw tas en bolt het af?
je vergeet hoe klein die culturele danswereld is in Vlaanderen (en de wereld) ... het is die macht, dat beslissen over die ontieglijk kleine kans op werk in de sector en over een hele carrière, die misbruikt wordt.

merk trouwens op dat de meeste getuigenissen komen van vrouwen die nee hebben durven zeggen én het ook effectief zijn afgebold.

in hun motivatie melden ze trouwens dat ze het opnemen voor de nog kwetsbaarderen ...

én dat ze dit pas doen nadat ridder Jan zelf een provocerend interview gaf...

Laatst gewijzigd door Anna List : 14 september 2018 om 09:25.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2018, 09:25   #137
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.471
Standaard

Er is nog hopen werk BUITEN de danswereld. Er is geen enkele reden om u te laten misbruiken.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 14 september 2018 om 09:25.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2018, 09:26   #138
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Er is nog hopen werk BUITEN de danswereld. Er is geen enkele reden om u te laten misbruiken.
en dan moet je zo'n varken maar toestaan om over je eigen leven te beslissen???
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2018, 09:30   #139
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
geen van die vrouwen wenst gered te worden, ze zijn precies zelf wel sterk genoeg om met 'ridderlijke' Jan af te rekenen.

wat een vies degoutant machtsmisbruikend ventje is die Jan Fabre.
En toch vallen ze als een blok voor zo'n types. Hebben ze het dan niet zelf gezocht? Dan verdienen ze toch ook niet beter dat ze soms "K.O." worden gemept door een machtsmisbruikend mannetje.

Ja, het zijn die "kleine" dingen zogezegd zoals aanrakingen en scheldpartijen naar je hoofd. Maar ja, multikul is leuk en straatjochies die je vernederen met de multiculturele verrijking, grenzen open aub.

Neen, "Anna"; ze verdienen niet beter...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2018, 09:30   #140
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
en dan moet je zo'n varken maar toestaan om over je eigen leven te beslissen???
Neen,
In dit geval is dat een werkgever als een andere. De keuze is aan het eventuele slachtoffer. Kom me niet vertellen dat er als danser, als dat al echt werk zou zijn, geen andere mogelijkheden zijn dan bij dit varken, op een scene half of helemaal in uw blootje, te gaan huppelen.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be