Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 juni 2015, 17:26   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.467
Standaard Teveel mensen openen een café omdat ze van geen hout pijlen kunnen maken.

Dat vind ik de belangrijkste zin uit het interview.
Maar dan kan zelfbevestiging zijn. Omdat ik dus daar al eer van overtuigd was.

Voor de rest eigenlijk een uiterst interessante kijk op onze café's !!

En jullie ?

titel:

Baas Horeca-Vlaanderen over het caférapport
‘Ik wil de cafébazen die op het eind van de maand niets overhouden niet te eten geven’

link: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf2015...c-70bf7ff192f1



Citaat:
De laatste 25 jaar is het aantal cafés in Vlaanderen meer dan gehalveerd. Eén op de twee gaat zelfs binnen de vijf jaar na de opening failliet. ‘Toch ben ik er rotsvast van overtuigd dat het café geen uitstervende soort is’, zegt Danny Van Assche, afgevaardigd bestuurder van Horeca Vlaanderen, in een interview over het caférapport van Het Nieuwsblad. ‘Wij blijven een caféland. Maar cafébazen moeten zich wel aanpassen aan wat de klant wil. En dat is vooral kwaliteit.’

7 op 10 Vlamingen in onze enquête zegt af en toe op café te gaan en geeft daar gemiddeld 11,2 euro voor uit. Zijn dat goede of slechte cijfers?

Danny Van Assche: ‘Als je als sector 70 procent van de bevolking bereikt, ben je toch niet slecht bezig, denk ik. En die andere 30 procent die beweert nooit op café te gaan? Tja, it’s a free country.’

‘We merken dat het aantal cafébezoeken niet terugloopt, alleen duren ze minder lang waardoor er ook minder uitgegeven wordt. We denken dat dit vooral te wijten is aan rokers die na een tijdje zonder sigaret zenuwachtig beginnen worden.’

Je kan er toch niet omheen dat het aantal cafés ieder jaar aanzienlijk terugloopt?

Van Assche: ‘Klopt. In 1980 waren er veel meer cafés dan restaurants en nu is dat omgekeerd. (Lees hier meer over het dalend aantal cafés) Dat bewijst dat mensen nog altijd evenveel buitenkomen maar dat ze dat eerder doen om een hapje te eten dan om iets te drinken. Cafés spelen daar ook op in door ook de mogelijkheid te bieden om iets kleins te eten. Vooral de ‘natte cafés’ krijgen het moeilijker. Het heeft dan ook geen zin om, zoals minister Bert Anciaux indertijd opriep, ‘het bruin café te redden’. Als de klant er niet van houdt, overleeft de zaak het niet. De cafébaas moet goed nadenken welk doelpubliek hij wil bereiken en zijn zaak daar op afstemmen. En dat kan gerust een bruin café zijn. Maar de tijd dat Pol en Germaine in hun dorpscafé enkel een pint tapten om bezig te blijven, is definitief voorbij.’

1 op 2 cafés is binnen de vijf jaar na opening failliet. Je zou voor minder ander werk zoeken.

Van Assche: ‘En toch is dat het allereerste wat ik zeg in elke startersopleiding. Omdat ik weet welke sociale drama’s een faillissement meebrengt. We moeten af van het romantisch idee dat veel jongeren hebben over het openhouden van een café. Het is echt wel meer dan een pintje tappen en gezellig aan de toog hangen met de klanten. Het is keihard werken. Teveel mensen openen een café omdat ze van geen hout pijlen kunnen maken. Dat zijn vogels voor de kat. Mensen onderschatten de job: een café moet rendabel zijn en de cafébaas een ondernemer, punt uit.’

‘Het is een verschrikkelijk moeilijke tijd voor cafébazen. In mijn contacten met hen voel ik ook die voortdurende angst voor de toekomst. Maar ik merk anderzijds ook heel veel passie en beroepsfierheid. Op het einde van het gesprek hoor ik bijna altijd: ‘Ik zou niks anders willen doen.’

Van welk resultaat van ons caférapport bent u het meest geschrokken?

Van Assche: ‘Dat veel mensen klagen over de prijs van een pintje . Dat is choquerend, wij zijn rotverwend! De prijzen zijn nu al te laag om van te leven. Zelfs als de bierprijs wordt verhoogd, durven heel wat cafés hun prijzen niet optrekken omdat er zoveel concurrentie is. Ik wil de cafébazen niet te eten geven die na het betalen van alle onkosten - huur, aankoop producten, energie, personeel - voor zichzelf op het einde van de maand niets overhouden.’

Kan de overheid een handje helpen?

Van Assche: ‘Men heeft ons ooit beloofd dat als compensatie voor het rookverbod de BTW op alle dranken die in het café worden verkocht zou dalen tot 6 procent. Nu is dat 21 procent, een pak hoger dan in de meeste buurlanden. We wachten nog altijd. Het kan toch niet je voor een flesje bier in het warenhuis 6 procent BTW betaalt en in het café 21 procent? Breng die twee toch dichter bij elkaar.’

Uit het rapport blijkt dat de caféganger in de eerste plaats properheid wenst, een terras en een goede bediening.

Van Assche: ‘Dat vind ik dan weer het beste antwoord uit de hele enquête. Het toont aan dat de klant kwaliteit wil: een juist getapte pint, een aangenaam terras, geen half uur wachten op de afrekening, een proper wc. Allemaal zaken waar de cafébaas voor kan zorgen. Gastvrijheid is zeer belangrijk. Mag ik terloops een gouden tip meegegeven? Maak je zaak zo vrouwvriendelijk mogelijk. Eens de vrouwen binnen zijn, trek je ook meer mannen aan (lacht).

70 procent van wie op café gaat, zegt eerst afspraken te maken met BOB. Mooi, toch?

Van Assche: ‘Ja, en dan zeg ik: soigneer BOB toch wat meer op café! Er bestaat een heel gamma van niet-alcoholische drankjes, mocktails en theetjes die niet worden aangeboden omdat men denkt dat er te weinig vraag naar is. Maar de klant vraagt het ook niet omd�*t het niet wordt aangeboden.’

‘Wat mij wel zorgen baart is dat 20 procent van de ondervraagden zegt te drinken en toch te rijden. Dat is beangstigend. Geen enkele cafébaas wil een dode op zijn geweten. In cursussen leren wij hoe een cafébaas slim moet omgaan met mensen die te veel hebben gedronken. Dat is niet makkelijk, hoor. Je kan een watertje suggereren, geen alcohol meer schenken of alco-pijpjes ter beschikking stellen. Maar je kan niet verwachten dat een cafébaas in een overvol café iedereen in de gaten kan houden en weten wie wanneer en in welke toestand met de auto rijdt. Binge-drinken bij jongeren komt overigens veel meer voor buiten het café. Waarom verbied je nachtwinkels niet om tussen bepaalde uren alcohol te verkopen?’

Heel positief lijkt me dat 60 procent van de ondervraagden vindt dat het café een belangrijke rol speelt in het sociale buurtweefsel. 37 procent zegt zelfs een stamcafé te hebben.

Van Assche: ‘Fantastisch, toch? Aan alle zeurpieten die zeggen dat onze cafécultuur aan het verdwijnen is, zeg ik: Bollocks! Ook over 50 jaar zullen wij in Vlaanderen nog altijd op café gaan. Het maakt nu eenmaal deel uit van onze cultuur.’
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2015, 13:22   #2
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.865
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat vind ik de belangrijkste zin uit het interview.
Maar dan kan zelfbevestiging zijn. Omdat ik dus daar al eer van overtuigd was.

Voor de rest eigenlijk een uiterst interessante kijk op onze café's !!

En jullie ?

titel:

Baas Horeca-Vlaanderen over het caférapport
‘Ik wil de cafébazen die op het eind van de maand niets overhouden niet te eten geven’

link: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf2015...c-70bf7ff192f1
De volkscafé's zijn ten dode opgeschreven.De typische caféganger is een man alleen.Deze man is in de meeste gevallen een roker die zijn eigen chauffeur is.
Nu mag je omzeggens niks meer drinken als je zelf moet rijden en je mag er ook niet meer roken.
Trouwens je kan toch moeilijk iedere keer op zoek gaan naar iemand om u naar het café te voeren en u daarna te komen halen
Dat nog 37 % regelmatig naar een stamcafé gaat is gewoon opdat er nog altijd massa's mensen zijn die rijden terwijl ze sowieso boven de grens zitten...In mij kennissenkring ken ik genoeg mensen die zeggen het risico te blijvennemen....velen calculeren bv hun route in via sluipwegen enz....en al bij al blijft de pakkans klein.
Ik geef je op een blaadje dat moest de politie controleren bij de uitgang van stamcafé's het merendeel van de bezoekers die wegrijden teveel op hebben.

Het spreekwoord no risk no fun is hier zeker niet misplaatst.Al wat je wint aan veiligheid gaat ten koste van vrijheid en blijheid.Vroeger was het misschien een beetje te veel van het tweede maar ik heb de indruk dat het nu toch wat te veel de andere kant opgaat

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 6 juni 2015 om 13:31.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2015, 17:32   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.467
Standaard

Een zogenaamd volkscafé is voor mij iets dat te voet bereikbaar moet zijn.

Maar mensen beneden de 60 vinden dat in zo'n café's niks gebeurt.

Het gewone 'pintje drinken door de vent, terwijl madam thuis zit',
is vervangen door uitgaan van het koppel, of uitgaan van vriendengroep, of uitgaan van groep collega's,
en daar hoort wat eten bij, en/of wat ander amusement, doorvoor (sportclub vb.) en/of daarna .

Een goed terras is ook wel in trek (zoals ook in het artikel staat).
Wellicht van groot belang voor mensen die op een kleiner appartement wonen.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2015, 09:39   #4
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.082
Standaard

Te veel mensen worden gewoon zelfstandig omdat ze van geen hout pijlen kunnen maken.
Hoeveel van de starters overleven?
Echte starters wel te verstaan, niet die bedrijfjes die men opricht om in winterslaap te gaan tot ze door de één of de andere kunnen gebruikt worden in duistere constructies....
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2015, 19:12   #5
Paddenstoel
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 25 juli 2014
Berichten: 610
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
De volkscafé's zijn ten dode opgeschreven.De typische caféganger is een man alleen.Deze man is in de meeste gevallen een roker die zijn eigen chauffeur is.
Nu mag je omzeggens niks meer drinken als je zelf moet rijden en je mag er ook niet meer roken.
Trouwens je kan toch moeilijk iedere keer op zoek gaan naar iemand om u naar het café te voeren en u daarna te komen halen
Dat nog 37 % regelmatig naar een stamcafé gaat is gewoon opdat er nog altijd massa's mensen zijn die rijden terwijl ze sowieso boven de grens zitten...In mij kennissenkring ken ik genoeg mensen die zeggen het risico te blijvennemen....velen calculeren bv hun route in via sluipwegen enz....en al bij al blijft de pakkans klein.
Ik geef je op een blaadje dat moest de politie controleren bij de uitgang van stamcafé's het merendeel van de bezoekers die wegrijden teveel op hebben.

Het spreekwoord no risk no fun is hier zeker niet misplaatst.Al wat je wint aan veiligheid gaat ten koste van vrijheid en blijheid.Vroeger was het misschien een beetje te veel van het tweede maar ik heb de indruk dat het nu toch wat te veel de andere kant opgaat
Kan best zijn, totdat je kind overreden wordt door een dronkenlap.

Dan zal je vrees ik niet meer van mening zijn dat het te veel de andere kant opgaat.
Paddenstoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2015, 19:17   #6
Paddenstoel
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 25 juli 2014
Berichten: 610
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Een zogenaamd volkscafé is voor mij iets dat te voet bereikbaar moet zijn.

Maar mensen beneden de 60 vinden dat in zo'n café's niks gebeurt.

Het gewone 'pintje drinken door de vent, terwijl madam thuis zit',
is vervangen door uitgaan van het koppel, of uitgaan van vriendengroep, of uitgaan van groep collega's,
en daar hoort wat eten bij, en/of wat ander amusement, doorvoor (sportclub vb.) en/of daarna .

Een goed terras is ook wel in trek (zoals ook in het artikel staat).
Wellicht van groot belang voor mensen die op een kleiner appartement wonen.

.
Toen ik als student in Leuven zat had het uitgaansleven ervoor al stevig aan belang ingeboet op korte tijd.

Als oorzaken werden genoemd: minder tijd (partiële examens), minder geld en tegelijkertijd vele andere uitgaven (gsm, internet, kleding, mp3, gadgets allerhande), meer en meer individualisme / mensen die minder socializen met mekaar

Voor andere café's geldt allicht hetzelfde:
- mensen zijn vaker alleen en hebben niemand om mee op café te gaan
- men heeft allerhande dingen te doen waarvoor men thuis moet blijven / na het werk is de avond te snel om
- het is duur vs samen met de vrienden gezellig iets thuis drinken en daar ook een zelfgemaakt of gefrituurd hapje bij kunnen eten + comfort van thuis
- rookverbod
- veranderde behoeftes: de cafébabbel wordt online gevoerd, online zoekt men nieuwe contacten (datingsites, ...), vaker behoefte aan een avondje alleen of aan rust vs luide cafémuziek
- veranderde mogelijkheden bv digitale tv maakt dat je alle programma's kan opnemen en kan zien wanneer je ze wenst, makkelijker dan ooit. Gevolg is dat je 's avonds gemakkelijker het programmaatje van je keuze bekijkt met een tas thee / beker ijs in de hand. Goedkoper, gezellig en te doen in plunje naar keuze.

De terrasjes trekken zeker wel nog op zondagen of in weekends, maar daarbuiten?
Paddenstoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2015, 21:07   #7
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.865
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paddenstoel Bekijk bericht
Kan best zijn, totdat je kind overreden wordt door een dronkenlap.

Dan zal je vrees ik niet meer van mening zijn dat het te veel de andere kant opgaat.
Dit doemscenario doet het natuurlijk altijd als je over (eender welke)vrijheden praat.Dronkelappen hebben niks vandoen met hetgeen waarover ik praat.
Ik begrijp wel heel goed wat jij bedoelt...echter het leven zal altijd risico's inhouden.Ongevallen zullen er altijd zijn.Als je zeker wil zijn dat nooit iets zal gebeuren met je kinderen.....is er maar één remedie.....kinderloos blijven.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 juni 2015 om 21:25.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2015, 21:11   #8
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.865
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paddenstoel Bekijk bericht
Toen ik als student in Leuven zat had het uitgaansleven ervoor al stevig aan belang ingeboet op korte tijd.

Als oorzaken werden genoemd: minder tijd (partiële examens), minder geld en tegelijkertijd vele andere uitgaven (gsm, internet, kleding, mp3, gadgets allerhande), meer en meer individualisme / mensen die minder socializen met mekaar

Voor andere café's geldt allicht hetzelfde:
- mensen zijn vaker alleen en hebben niemand om mee op café te gaan
- men heeft allerhande dingen te doen waarvoor men thuis moet blijven / na het werk is de avond te snel om
- het is duur vs samen met de vrienden gezellig iets thuis drinken en daar ook een zelfgemaakt of gefrituurd hapje bij kunnen eten + comfort van thuis
- rookverbod
- veranderde behoeftes: de cafébabbel wordt online gevoerd, online zoekt men nieuwe contacten (datingsites, ...), vaker behoefte aan een avondje alleen of aan rust vs luide cafémuziek
- veranderde mogelijkheden bv digitale tv maakt dat je alle programma's kan opnemen en kan zien wanneer je ze wenst, makkelijker dan ooit. Gevolg is dat je 's avonds gemakkelijker het programmaatje van je keuze bekijkt met een tas thee / beker ijs in de hand. Goedkoper, gezellig en te doen in plunje naar keuze.

De terrasjes trekken zeker wel nog op zondagen of in weekends, maar daarbuiten?
Het uitgaansleven onder studenten is vooral beginnen veranderen van zodra er meer meisjes kwamen studeren.Het uitbundige was er niet meer bij.En zoals je weet slagen vrouwen er heel goed in om vriendschappen te kelderen.De sfeer van jongens onder elkaar was niet meer.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2015, 21:25   #9
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Een zogenaamd volkscafé is voor mij iets dat te voet bereikbaar moet zijn.

Maar mensen beneden de 60 vinden dat in zo'n café's niks gebeurt.

Het gewone 'pintje drinken door de vent, terwijl madam thuis zit',
is vervangen door uitgaan van het koppel, of uitgaan van vriendengroep, of uitgaan van groep collega's,
en daar hoort wat eten bij, en/of wat ander amusement, doorvoor (sportclub vb.) en/of daarna .

Een goed terras is ook wel in trek (zoals ook in het artikel staat).
Wellicht van groot belang voor mensen die op een kleiner appartement wonen.

.
Kom nu niet klagen he.
Wat verwacht ge als mensen telkens hun kaartspel moeten onderbreken om een sigaret te gaan roken?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2015, 21:26   #10
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.865
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Kom nu niet klagen he.
Wat verwacht ge als mensen telkens hun kaartspel moeten onderbreken om een sigaret te gaan roken?
En waarom 'moeten' die roken ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2015, 21:30   #11
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
En waarom 'moeten' die roken ?
Omdat ze verslaafd zijn misschien ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2015, 21:36   #12
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.865
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Omdat ze verslaafd zijn misschien ?
Er zijn ook mensen verslaafd aan andere substanties en van die vinden we het vanzelfsprekend dat ze zich aan de regels houden....we zouden het ook heel raar vinden mocht een coke verslaafde zijn lijntje willen snuiven tijdens het kaartspel.Iedere verslaafde gelijk voor de wet.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 juni 2015 om 21:36.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2015, 21:37   #13
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.467
Standaard

Rokers zijn doorgaans archi slechte kaarters, die bovendien niet eens tegen hun verlies kunnen.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2015, 21:38   #14
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Het uitgaansleven onder studenten is vooral beginnen veranderen van zodra er meer meisjes kwamen studeren.Het uitbundige was er niet meer bij.En zoals je weet slagen vrouwen er heel goed in om vriendschappen te kelderen.De sfeer van jongens onder elkaar was niet meer.
[IRONIE]
uiteraard is het de schuld vd vrouw, van wie anders[/IRONIE]

als ge nagaat waar de knik gekomen is in het moderne studentenleven zult ge aan het internet niet voorbij komen
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2015, 21:42   #15
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.865
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
[IRONIE]
uiteraard is het de schuld vd vrouw, van wie anders[/IRONIE]

als ge nagaat waar de knik gekomen is in het moderne studentenleven zult ge aan het internet niet voorbij komen
Ook.Maar ook aan het eerste.Sinds de komst van de vrouwen op de universiteit is de sfeer veranderd (zeker in het uitgangsleven)....in betere of slechtere zin laat ik in het midden.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2015, 21:42   #16
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.865
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Rokers zijn doorgaans archi slechte kaarters, die bovendien niet eens tegen hun verlies kunnen.

.
Komt door het hoesten.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2015, 21:46   #17
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Er zijn ook mensen verslaafd aan andere substanties en van die vinden we het vanzelfsprekend dat ze zich aan de regels houden....we zouden het ook heel raar vinden mocht een coke verslaafde zijn lijntje willen snuiven tijdens het kaartspel.Iedere verslaafde gelijk voor de wet.
Bij mijn weten is coke niet wettelijk toegelaten.
Of ze zich aan de wet moeten houden is het punt niet, geen enkele wet verplicht ze hun tijd door te brengen waar ze niet mogen roken.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2015, 21:48   #18
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Rokers zijn doorgaans archi slechte kaarters, die bovendien niet eens tegen hun verlies kunnen.

.
Dat kan waar zijn maar ze beseffen het zelf niet.
Voor hun is het van belang of ze zich amuseren.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2015, 21:50   #19
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.865
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Bij mijn weten is coke niet wettelijk toegelaten.
Of ze zich aan de wet moeten houden is het punt niet, geen enkele wet verplicht ze hun tijd door te brengen waar ze niet mogen roken.
Ook roken is wettelijk verboden in een openbare ruimte.Dus moeten ze daar niet zijn als ze niet zonder hun drug kunnen.We zijn dus akkoord wat dat betreft.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2015, 21:53   #20
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ook roken is wettelijk verboden in een openbare ruimte.Dus moeten ze daar niet zijn als ze niet zonder hun drug kunnen.We zijn dus akkoord wat dat betreft.
Maar we moeten ook niet klagen dat ze daar niet komen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be