Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Trekt Vlaanderen lessen uit separatistische experimenten
Ja 4 25,00%
Neen 9 56,25%
ZKH Prins Laurent trekt alvast wijze lessen én een nog veel wijzere dotatie 3 18,75%
Aantal stemmers: 16. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 november 2017, 20:58   #161
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Trekt Vlaanderen lessen uit separatistische experimenten
Wat zou er gebeuren als de Vlaamse executieve, gesteund door het Vlaamse Parlement, een unilaterale onafhankelijksverklaring uitbrengt?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 21:02   #162
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Waarom gaan we niet terug tot de kruistochten, of de 100-jarige oorlog, als Vlaanderen dan toch gestoeld moet zijn op het verleden

En voor uw wetenschap, het is net andersom, de Spaanse grondwet werd geinspireerd op de belgische.

De democratisch goedgekeurde grondwet, en de eigen democratisch goedgekeurde Catalaanse regels aan je laars lappen, is niet democratisch. Een wetswijziging via politieke meerderheden doorvoeren, met geven en nemen, is dat wel.

Dat Europa meer democratisch zou kunnen zijn, daar ben ik het mee eens, alhoewel dit niets te maken heeft met de Catalaanse kwestie. Europa heeft geen noodreglementen uitgevaardigd om Catalonie te dwarsbomen. Alle regels waren bekend. De Catalaanse separatisten lapten deze ook aan hun laars
Het volstaat om terug te gaan naar de twee wereldoorlogen van de vorige eeuw om te weten tot wat facisme in staat is...
En toegegeven, Europa is goed op weg om voor een herhaling te zorgen... Bescherming van de Burgers... Laat me niet lachen... Maar bescherming van de geldmaffia met zijn natie-bondgenoten-regeringen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 21:51   #163
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.657
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Wat zou er gebeuren als de Vlaamse executieve, gesteund door het Vlaamse Parlement, een unilaterale onafhankelijksverklaring uitbrengt?
Dan starten de armoezaaiers uit "zuid-Belgique" een burgeroorlog.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 21:55   #164
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.657
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Als ge het natuurlijk niet wil begrijpen dan .....

Binnen Europa (onze grootste handelspartners) zijn er geen invoerheffingen.
Buiten Europa wel.
Als je daar den kosten bijhaalt die niets met invoerheffingen te maken hebben, en invoerheffingen die België int voor Europa, en die dus ook moet overdragen aan Europa, dan is dat niet echt een argument ter zake.
Nochtans hebben de miljarden die de EU Belgique kosten wel degelijk met invoerrechten te maken. Maar wat baten kaars en bril als de staatsnationalist niet zien en wil.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 21:55   #165
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.128
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dan starten de armoezaaiers uit "zuid-Belgique" een burgeroorlog.
Ze zouden nogal petsen krijgen.

Dan annexeren we Wallonie en noemen ons Groot-Vlaanderen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 22:01   #166
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.657
Standaard

Citaat:
Waarom gaan we niet terug tot de kruistochten, of de 100-jarige oorlog, als Vlaanderen dan toch gestoeld moet zijn op het verleden
Waarom zouden we moeten teruggaan tot de kruistochten of de 100-jarige oorlog als er nog geen 200 jaar hoeft teruggegaan te worden om te weten dat Belgique het resultaat is van gewelddadig separatisme en Frans-Belgisch nationalisme?

Is de waarheid jou niet welgevallig?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 22:13   #167
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.657
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ze zouden nogal petsen krijgen.

Dan annexeren we Wallonie en noemen ons Groot-Vlaanderen.
Na het referendum midden vorige eeuw waren het nochtans Franstalige Belges die een burgeroorlog uitlokten. Ook al verloren ze het pleit op perfect democratische wijze. De opstandelingen kregen, net zoals in 1830, wat ze wilden.

Zonder burgeroorlog zijn weinig landen onafhankelijk geworden. "Dankzij" de EU wordt de kans op een via directe democratie verkregen onafhankelijkheid voor volkeren die daar op vredelievende wijze naar streven steeds kleiner.

Het is geen toeval dat het uitgerekend staatsnationalisten zijn die deze gang van zaken goedkeuren en ondersteunen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 09:01   #168
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Waarom zouden we moeten teruggaan tot de kruistochten of de 100-jarige oorlog als er nog geen 200 jaar hoeft teruggegaan te worden om te weten dat Belgique het resultaat is van gewelddadig separatisme en Frans-Belgisch nationalisme?

Is de waarheid jou niet welgevallig?
Ik heb geen last met de waarheid, wel met mensen die naar het verleden moeten verwijzen om argumenten te vinden. Argumenten die nu hopelijk niet meer aanvaard worden, nl geweld om zijn doel te bereiken. Je kan niet tegelijk de Spanje veroordelen voor politiegeweld op burgers, en gewelddadige geschiedenis ophalen, om wat dan ook te verkrijgen.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 09:07   #169
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Na het referendum midden vorige eeuw waren het nochtans Franstalige Belges die een burgeroorlog uitlokten. Ook al verloren ze het pleit op perfect democratische wijze. De opstandelingen kregen, net zoals in 1830, wat ze wilden.

.
Toch niet helemaal. Ze wilden de republiek, en die hebben ze niet gekregen. Wel het hoofd van Leopold III, maar die was dan ook niet helemaal onbesproken.
Ironie dat het net Vlaanderen was die de monarchie verdedigde.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 09:44   #170
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Waarom zouden we moeten teruggaan tot de kruistochten of de 100-jarige oorlog als er nog geen 200 jaar hoeft teruggegaan te worden om te weten dat Belgique het resultaat is van gewelddadig separatisme en Frans-Belgisch nationalisme?

Is de waarheid jou niet welgevallig?
De waarheid?

Zou die niet een beetje anders zijn dan sommigen hier neerschrijven? Het lijkt er toch op dat de Belgische revolutie meer door de bevolking gedragen werd dan gij en anderen wilt laten uitschijnen.

Waarom is de Maastrichtse bevolking anders tientallen jaren lang op het graf van generaal Dibbets, die de aansluiting van Maastricht bij de Belgische revolutie tegen gehouden heeft, gaan zeiken?

bron: http://www.mestreechtersteerke.nl/pag_BM-dibbets.htm
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 12:39   #171
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.657
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
De waarheid?

Zou die niet een beetje anders zijn dan sommigen hier neerschrijven? Het lijkt er toch op dat de Belgische revolutie meer door de bevolking gedragen werd dan gij en anderen wilt laten uitschijnen.

Waarom is de Maastrichtse bevolking anders tientallen jaren lang op het graf van generaal Dibbets, die de aansluiting van Maastricht bij de Belgische revolutie tegen gehouden heeft, gaan zeiken?

bron: http://www.mestreechtersteerke.nl/pag_BM-dibbets.htm
Je bedoelt, uiteraard, dat jij de waarheid in pacht hebt, he pajoske?
Hoe verwonderlijk....

Toch leuk dat je tenminste al een belangrijk deel van de onvervalste waarheid toegeeft. De "Belgische revolutie" vond plaats. Op gewelddadige wijze.
Dat het separatisme van 1830 "door een groter deel van de bevolking werd gedragen dan ik en anderen willen laten uitschijnen" is een leugenachtig verzinsel dat Belgische staatsnationalisten wel vaker proberen te slijten. Vreemd, want voor zover ik weet is er geen referendum gehouden over de Belgische onafhankelijkheid. Niet onder de Ollanders (Belgique bestond immers nog niet) en dus ook niet onder de Maastrichtenaars.
Tot daar de excuustruus van de Belgische staatsnationalisten dat de Spanjaarden van nationalist Rajoy geen inspraak hadden in het onwettige Catalaanse referendum. En dat Vlaanderen zich niet onafhankelijk mag verklaren zonder dat een akkoordverklaring van de Walen. Twee maten en twee gewichten, zo kennen we de Belgische staatsnationalisten.

Ter attentie van de aanhangers der leugenachtige, geweldplegende, separatistische "bevrijders" van Belgique in 1830.
Het was een Waal die tien jaar geleden, in de kwaliteitskrant De Standaard, jouw staatsnationalistische bulshut als volgt ontkrachtte.

Citaat:
Publicatie: 19 mei 2007

De constructie van België leert ook veel over hoe een land barst. Zo vernam ik tot mijn verbazing dat bijna geen enkele Belg voor de onafhankelijkheid ijverde vlak voor de revolutie in 1830. De enige separatist was de Brugse journalist De Potter, de toenmalige De Wever. De rest van de politici wilde hooguit "het herstel van het evenwicht tussen noord en zuid", onder meer inzake taal- en fiscaal beleid.

Het doet aan de huidige situatie denken. Dat, volgens de recente peiling van deze krant, 93% van de Vlamingen en 98% van de Walen België willen samenhouden, vormt dus geen obstakel voor een splitsing van het land. Twee eeuwen geleden, begon de breuk met een protestactie van een dertigtal "jongeren" na een operaopvoering op 25 augustus 1830. Door de onhandige reactie van Willem werd het lot van België in 33 dagen bezegeld, tot aan de aftocht uit Brussel van het Nederlandse leger. Belgen zijn efficiënt als het om te scheiden gaat.
In 1830 speelde de pers een grote rol. Het zou vandaag niet anders verlopen.

Ik maakte onlangs een reportage over het thema: "Is het tv-journaal geloofwaardig?" Ik illustreerde de betrekkelijkheid van de journalistieke waarheid door mensen op straat in Charleroi te interviewen op twee verschillende manieren. Eerst vroeg ik alleen: "Vindt u dat België één moet blijven?" Antwoord eenduidig positief. Daarna stelde ik telkens 15 �* 20 vragen. Ik confronteerde de voorbijgangers met een - twijfelachtige - argumentatie ten gunste van een onafhankelijk Wallonië.
Voorbeeld: "Wordt het niet tijd dat onze fierheid primeert en dat we onze eigen weg gaan in plaats van ons voortdurend te laten bestempelen als profiteurs, luieriken, enz..." In 11 van de 12 interviews slaagde ik er toen in de mensen te laten zeggen dat onafhankelijkheid misschien de beste oplossing was voor Wallonië.


Het experiment bezit geen wetenschappelijke waarde. Maar het toont aan hoe snel een mening evolueert. Ik hoop noch zeg dat zo'n proces na 10 juni begint. Maar het kan vlug gaan. Misschien even vlug als 177 jaar geleden.
Christophe Deborsu is journalist bij de RTBF

http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=ER1C5VHH

Jules Gheude, ook een waal schreef midden 2010 in Knack:

Citaat:
De Vlaamse natie is al een feit. Laten we maar meteen over de scheiding en de grenzen onderhandelen, een echte natie is België toch nooit geweest."
http://www.knack.be/nieuws/belgie/ju...rmal-9092.html

Jules Destree, ook al een Waal, wreef le roi meer dan 100 jaar geleden al onder zijn royale neus dat er geen Belgen zijn.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Jules_Destr%C3%A9e

Jean-Jacques Viseur, burgemeester van Charleroi voor de CDH, bevestigde tijdens de Waalse feesten in 2010 dat er geen Belgen zijn. Dat zijn statement niet overeenstemde met het standpunt van zijn partij doet niet ter zake. Partijpolitiek is geen synoniem voor democratie.

http://www.knack.be/nieuws/belgie/vi...mal-10622.html

Everytime, de forumrattachist van, eveneens, Waalschen bloed en bodem, schreeuwt al j�*ren "vive la France" van de daken. Dat Belgique zijn land niet is. Dat hij zich schaamt om Belg te zijn. Dat Frankrijk het land van �*lle Walen is. Dat hij alvast de Franse nationaliteit aanvraagt. Hij loog zelfs dat hij al in Frankrijk woonde.

http://forum.politics.be/showpost.ph...12&postcount=1

Everytime steunt Fonteyn, Viseur, Gheude en alle andere rattachisten die voor de spliting van Belgique pleiten. Die er, net zoals Everytime van overtuigd zijn dat de beste toekomst voor Wallonië de aansluiting bij Frankrijk is. Dat zijn land niet Belgique heet maar Frankrijk.

http://91.121.97.41/showpost.php?p=460093&postcount=9

Het is treffend hoe rattachistische hypocrieten hun kronkelachtige dubbelhartigheid tentoon spreiden met uitspraken zoals deze:

Citaat:
"Ik kies niet voor Frankrijk, ik voel me Fransman en beschouw dat mijn land Frankrijk is. [b]Wat niet echt hetzelfde is!
http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=46

Van twee walletjes eten is een kunst die geen "volk" ter wereld beter verstaat dan Waals volk. Zeg dat Knuppel het gezegd heeft.

Steek "jouw waarheid" nu maar als de weerlicht waar de zon nooit schijnt.
IK blijf bij mijn standpunt. Dat is dat Belgique niet zal barsten dankzij de Vlaams-nationalisten maar ondanks hen. Met Belgique zal het vergaan zoals het de meeste politieke en andere "populisten" vergaat die door de media "gemaakt" werden: ze worden er ook weer door gekraakt.

Toch bedankt omdat je er general Dibbets bijsleurde. Je hebt zo te zien niet door dat je het tegendeel bewijst van wat je insinueerde, namelijk "dat het erop lijkt dat de "Belgische revolutie" door een groter deel van de bevolking gedragen werd dan anderen dan pajoske willen laten uitschijnen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 21:33   #172
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Wat zou er gebeuren als de Vlaamse executieve, gesteund door het Vlaamse Parlement, een unilaterale onafhankelijksverklaring uitbrengt?
Paniek in Laken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2017, 20:46   #173
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je bedoelt of Vlaanderen lessen trekt uit het gewelddadig Belgisch separatisme van 1830?

Waarom denk je dat de Belgische grondwet, wat betreft bindende referenda een copy is van de Spaanse grondwet?

Dat JIJ insinueert een "Vlaamse" Belg te zijn die door nep-democraten voorgekauwde lessen trok heeft geen hol te maken met de vredelievende en perfect democratische wijze waarop de Catalanen naar onafhankelijkheid streven. Het heeft daarentegen �*lles te maken met een alles behalve democratisch Europa en haar staten die, stuk voor stuk, ondemocratische stokken in de Catalaanse wielen steken.
.. euh .. dank u wel .. ik was mij niet bewust te kunnen insinueren .. weet u .. bij mij en savatte idioten gaat dat soms vanzelf ..
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 15 november 2017 om 20:47.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2017, 20:49   #174
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Het volstaat om terug te gaan naar de twee wereldoorlogen van de vorige eeuw om te weten tot wat facisme in staat is...
En toegegeven, Europa is goed op weg om voor een herhaling te zorgen... Bescherming van de Burgers... Laat me niet lachen... Maar bescherming van de geldmaffia met zijn natie-bondgenoten-regeringen...
..yes ! yes !! een post met hoog Raoul gehalte ..
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2017, 12:13   #175
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Zo lang Vlaanderen miljarden stort in de bodemloze Waalse put is het ok.
Vlaanderen moet die transferten stoppen en met het gespaarde geld onderhandelen over een scheiding.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2017, 18:14   #176
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Vlaanderen moet die transferten stoppen en met het gespaarde geld onderhandelen over een scheiding.
.. ik ben geen groot econoom, doch wanneer die 'transferten' stoppen kan er toch nog niets gespaard zijn .. afijn ik geef toe weinig te snappen van nazionaaltjes logica, doch kammeime-madeleine ..
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2017, 20:13   #177
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.688
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dan starten de armoezaaiers uit "zuid-Belgique" een burgeroorlog.
Over de vlucht van Geert Bourgeois naar Catalonië bestaat in dat geval meer zekerheid.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be